November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Iedereen fijne moederdag!!

Conny, jouw moederdag kan alleen nog maar beter worden, haha!
    Gisteravond idd op tijd nar bed gegaan. Voel me nu prima!

Jantien, de grote dag!!! Veel plezier met vertellen!

Charissa, moe ben ik niet meer, alleen als ik echt laat naar bed ga. Heb geen last van steken in m'n buik. Merk wel dat ik iets voel rondom mijn schaambot. Heb het vermoeden dat de de baarmoeder is die aan et groeien is. Dinsdag maar eens aan de vk vragen.

Wij gaan vanmiddag even naar beide moeder toe, hoort erbij he!

Pim

2. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    iedereen een fijne moederdag! spannend Jantien om het eindelijk te kunnen vertellen!! wij gaan vanmiddag bij mijn ouders kaasfondueen!

3. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Het was helemaal gewelidig gister.
    Allevier de opa's en oma's reageerder superblij.
    Mijn schoonouders helemaal, want die hadden niet gedacht ooit nog opa en oma te worden.

Zij zijn 73 van de oudste 3 kinderen komt het er niet meer van en van mijn vriend de jongste, hadden ze gedacht dat hij ook niet wilde.

GEFOPT!!!!!
    Het was superemotioneel allemaal, maar wel geweldig.

Vandaag op mijn werk vertellen en dan is het geheim over!!!!! JIPPIE

4. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Hartstikke leuk Jantien! Misschien moet je effe een dagje wachten met het te vertellen op je werk. :D Dan kun je daar ook weer een dag van nagloeien!

Ik heb voor de eerste keer mijn frummeltje gevoeld. Mijn moeder heeft me gister exact uit gelegd wat ik voel in het begin en toevallig had ik dat 's ochtends heel bewust gevoeld, zo van 'zou het kunnen?'. Ik had dus toch gelijk. Die 'vreemde blupjes' kort achter elkaar... dat was mijn frummelke! Feest dus!

5. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    zo wat gaaf zeg trutje dat je het kleintje gevoeld hebt!!! :D

6. gwenhopp

gwenhopp Lid

19 okt 2005
    8
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik heb erg lang niks van me laten horen sorry daarvoor.
    We hebben een paar vervelende weken achter de rug helaas ik zal het even uitleggen allemaal.
    Twee weken geleden stond ik s'avonds op om te plassen en kreeg ik een verschrikkelijke bloeding het spoot er letterlijk uit, wij dachten dit is mis.
    Ambulance gebelt, mijn moeder en mijn zus kwamen gelijk, iedereen ook de broeders van de ambulance dachten dat het mis was.
    In het ziekenhuis hadden ze het al over een curretage pff.
    Om een lang verhaal kort te maken, maakte ze een echo en tot ieders stomme verbazing was het kindje in orde!!!
    Snappen jullie dit nu?
    Ik loop zelfs iets voor en we moeten van de verloskundige er vanuit gaan dat dit allemaal goed zal blijven gaan.
    Ik ben 24 uur moeten blijven in het ziekenhuis en mocht na veel zeuren naar huis.
    Nu een paar weken en twee echo's verder is nog steeds alles goed ondanks het vloeien, ik snap er echt niks van en probeer nu heel langzaam weer vertrouwen te krijgen in mijn lijf en te gaan genieten van mijn zwangerschap wat ik wel erg moeilijk vind. De angst is er en die krijg ik niet makkelijk weg.
    Sorry voor dit lange verhaal hoor!

groetjes gwen

7. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Logisch zeg Gwen dat je het nog niet helemaal vertrouwd! wat een schok zeg, maar gelukkig dat toch alles goed is!! je vertrouwen zal vanzelf weer terug komen!

8. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Dat is schrikken Gwen maar gelukkig dat alles nog goed is met je kindje!
    Ik hoop dat je snel weer kunt genieten van je zwangerschap.

Wat gaaf Trutje dat je je kindje hebt gevoeld.. lijkt me heel apart.

9. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Gwen, kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent. Hopelijk kun je toch weer gaan genieten van je zwangerschap.

Trutje, wat leuk zeg om zo vroeg je kindje al te voelen!

Pim

10. Jill76

Jill76 Actief lid

30 mrt 2006
    194
    0
    0
    Gwen, we hopen met jullie mee dat alles goed blijft gaan. Wel een eng verhaal hoor!

Trutje, waar moet ik op letten om het kindje te voelen?? Ben nu ook 14 weken en 3 dgn dus als t net zo snel gaat als bij jou moet ik ook misschien wat kunnen gaan voelen. Eindelijk kan ik zeggen dat mn buikje dikker begint te worden.

Gisteren heel de dag getennisd, 3 wedstrijden, iets te veel van het goede. Ben vandaag dagje thuis gebleven was helemaal kapot vanmorgen en had buikpijn al vermoed ik dat het komt van een mindere bbq afgelopen zaterdag. Je weet niet zo goed wanneer je nou buikpijn hebt van de zwangerschap of van het eten, dat is wel vervelend. Nu gaat alles gelukkig weer beter.

Jill

11. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Jill, ik voelde plopjes.... :)

12. sappie

sappie Fanatiek lid

Gwen; wat een naar verhaal. Ik hoop voor je dat het nu allemaal goed blijft gaan en dat jullie weer lekker kunnen genieten van de zwangerschap

Trutje; Wat gaaf dat je de kleine al hebt gevoeld !! Lekker vroeg hoor. Ik wil ook plopjes, hihi

Jantien; Wat fijn voor je dat iedereen zo leuk reageerde, geweldig !!

Wij hebben de oma's gisteren voor moederdag een boekje gegeven met tips voor Superoma !! (om leuke dingen met de kleine te doen) en voor beide een pyamatje voor de vele logeerpartijtjes. Ze waren er echt superblij mee !! Was een geslaagde dag. Hebben jullie verder ook een leuke moederdag gehad?

13. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Ja het was een leuke moederdag, we hadden voor de moeder van mn vriend een boekje voor oma gegeven! daar kan ze alles over haar kleinkind in bijhouden, vond ze erg leuk, en ik kreeg van mijn ma een boekje met ouderwetse kinderliedjes, ook erg leuk :D

14. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Hallo meiden, ook ik meld me weer eens even....

@ Wentje: wat naar zeg, dat je de hinden weg moet doen, maar dit is wel het beste, zij hebben er niks aan als je straks gespannen met ze om moet gaan en twijfelt of het wel goed gaat komen. En bij een ander lief baasje gaan ze het vast ook goed krijgen, al snap ik dat het heel zwaar is om de beslissing te maken...

@ gwen: jeetje meis, wat en nare ervaring, kan me goed voorstellen dat je daar van onderste boven bent en je lichaam even niet meer vertrouwt...

@ Jantien: wat leuk dat alles zo fijn verlopen is.... nu nog op je werk... hoop dat dat ook fijn gaat zodat je de rest van de week kunt nagloeien!!

@Trutje: wat fijn dat je de kleine hebt gevoeld.....

Ik moet zeggen dat ik soms ook het idee heb dat ik iets voel, ook al schijnt dat nog veel te vroeg te zijn.... plopjes, een paar hele kleintjes en dan een iets steviger, en dan wordt het weer wat rustiger...
    De vk zei wel dat de kleine heel beweeglijk was, dus wie weet klopt het, en anders moet ik nog even geduld hebben...

Moederdag was fijn gisteren, ik kreeg van Jan een bloemetje omdat ik nu ook mama was (officieel dan nog niet...) en dat was lief!

Bij Jan zijn ouders was het iets minder gezellig, Jan zijn vader is zaterdag uit het ziekenhuis gekomen maar af en toe zo dwars! Dan valt hij tegen iedereen uit, gisteren dus ook, was niet zo fijn...
    Maar hopen dat dat weer wegtrekt als hij een poosje thuis is...

15. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Op mijn werk was ook iedereen superblij.
    De arts waar ik voor werk die wist het al, maar die staat helemaal achter me in mijn keuks om mijn dagen straks anders te gaan indelen, zodat ik voortaan iedere vrijdag vrij ben. Maar wel fulltime uren blijf werken.

Hij zegt dat hij wel inziet dat ik toch die vrijdag thuis ga blijven. Dat betekend dat hij of uren in moet leveren of een fulltime kracht kan houden.

En ik werk nu al vaak 9 uur per dag

16. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Jantien: Wat heerlijk dat iedereen zo blij is voor je ! En op je werk denken ze op mee, fijn hoor !

Gwen: Zeg, geen verontschuldigingen voor zo'n lang verhaal he, het is maar geen schrik ook die jullie gekregen hebben zeg. Gelukkig dat alles goed is met de kleine. Ik hoop dat je snel weer een beetje vertrouwen krijgt !

Door: Wel fijn dat Jan zijn vader thuis is, maar balen dat hij stronteigenwijs is ;) Lief hoor dat je al een bloemetje gekregen hebt voor moederdag :)

Femmy: Lief cadeautje hoor wat je voor de a.s. oma gekocht hebt !

Sappie: Jullie ook al zulke leuke cadeautjes bedacht, lief hoor.

Jill: Meid, houdt wel rekening met jezelf en de zwangerschap he. Buikpijn van de zwangerschap/harde buik voelt meer als een strak gevoel van je buik(wand) zelf, dus iets anders dan gewone buikpijn.

Trutje: Wat leuk zeg dat je de kleine al gevoeld hebt, heerlijk !!!

17. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Kom net bij de vk vandaan. We hebben het hartje gehoord!! We hoorden zowel mijn hartslag als een hele snelle hartslag van onze uk. Geweldig! Dat maakt dat ik nu echt het gevoel heb dat er een kindje in me groeit.

Verder was alles ok. Bloeddruk 130/68. Mijn ijzergehalte was zelfs 8.6.
    Verder heeft ze gevoeld hoe het met de groei van m'n baarmoeder stond. Mijn baarmoeder ligt wat hoger en zat nu al meer richting mijn navel dan m'n schaambeen. Daarom heb ik echt al een buikje vanaf onder m'n borsten. Ik vind het wel mooi hoor!

Ik mag over drie weken al weer. Dan kan ik nog net mooi voor we op vakantie gaan. Goed geregeld, niet?

Mijn dag kan niet meer stuk.

Pim

18. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Pim wat leuk lijkt me dat wat jij net hebt gehoord.
    Ik mag morgen, ik vind het wel reuze spannend.

Ben je ook net zover volgens de echo als dat je banner aangeeft?
    Het scheelt volgens mij maar enkele dagen als je de berekening neemt van de eerste dag van je laatste mentruatie of de echoberekening.

19. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Pim : Wat fijn dat je het hartje zo goed gehoord hebt, wat een geruststelling he, en wat een prachtig geluid om te horen !

Jantien: Leuk, ik mag ook morgen, ik kan bijna niet wachten !

20. Jill76

Jill76 Actief lid

30 mrt 2006
    194
    0
    0
    Ik ga zo voor de 2e keer naar de VK, de eerste keer hoorden we ook al het hartje, nu ws weer als alles goed is. Ben benieuwd.

Forum vanmiddag wel weer ff.

Jill

Deel Deze Pagina