November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Sal welkom terug! Balen dat Moira nog in het ziekenhuis moet blijven zeg. Ik duim voor je dat ze snel naar huis mag.
    Verder is die foto heeel lief. Wat een snoesje is het zeg!

Robine leuke foto van Jill. Ook met veels te grote speen. En wees maar blij met slapen eten poepen..

Verder kan ik niet teruglezen..

Voor Kel en Fem...Ik hoop dat jullie vannacht bevallen.. Zijn er ook nog twee baby's op dezelfde dag geboren heh! Want dat hebben we nog niet.

Dochterlief en ik zijn net lekker in bad geweest! Heerlijk vond ze het tot het moment dat ze eruit moest...het brulaapje was weer terug.
    Ik moet er soms wel om lachen want volgens mij schrikt ze van haar eigen volume. Ze kan echt een heel zuur gezichtje trekken.

Ik ga lekker op de bank hangen en csi kijken. Ben moe van het klussen..

Tot morgen!

Liefs Sense

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Isssss goeeeeed voor de kilo's.. :) .
    Still 5,5 to go....

3. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Jeetje sens, mag je alweer in bad dan? Ik moest daar 6 weken mee wachten van de vk, vanwege je bm mond die dan pas weer helemaal gesloten is( infectiegevaar). Was dat met een ks anders? Misschien domme vraag omdat jou bm mond niet open is geweest zeker!?!?

4. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Sal wat een prachtmeid! Hopelijk is alles goed en zijn jullie morgen lekker met zn drietjes thuis!

Hier mocht ik ook de eerste 6 weken niet in bad, maar we hebben toch geen bad ;)
    Ik ga strakkies denk ik eens proberen te douchen samen met Kyllian. Ben benieuwd wat hij daarvan vindt.

Dat speentje dat er steeds uitfloept is idd irritant! Ik zit hier op zolder en moet steeds de trap op en af :p

5. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    En geen speen is ook zo zielig. Zal blij zijn als ze t zelf weer terug kunnen stoppen, lol.

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Denk niet dat ie open is geweest nee. Ik ben echt al vier keer in bad geweest. Vanaf dat ik niet meer vloeide ben ik gelijk weer in bad gegaan hoor. Heeeerlijk zo'n bad, ben verslaafd daaraan.
    Ik hoop toch dat het mag..30 nov naar de gyn voor nacontrole en check dan nog wel ff...maar ja al mag het niet..heb het nu toch al gedaan :D

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja annemonique laat even weten hoe dat was! Ik ben benieuwd. de een zegt dat baby's dat fijn vinden en de ander zegt dat ze het niets vinden. ik ben nog niet met Jaime onder de douche geweest.

oh en voor de speen las ik ergens op het forum dat het kan helpen als je een spuugdoekje door dat gaatje doet. Als ie dan valt heb je meer kans dat de beeb die speen met de mond zelf weer terug kan pakken.

Ik kreeg trouwens vandaag een stoot tegen mijn hoofd van Jaime..hahah. Zo met d'r platte hand op mijn wang...zei al tegen dr wat doe je nu je mama slaan..

Als jullie tegen je beeb praten zeggen jullie dan ook van mama gaat dit en dat? Ik wel maar laatst toen ik nog ff moest wennen...we stonden voor de spiegel en zeg ik tegen haar kijk dat is mama en linda...hahah

8. Zo je mag dan ook niet lang in bad, dan ga ik er zo nog maar ff in. Dat zal ik dan wel missen zo heerlijke warme bad.

Ik ben benieuwd of er vanacht nog iemand gaat bevallen. Gewoon de laatste 3 deze week.

9. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Wat ik zo opvallend vind aan jullie allemaal is dat de meeste gewoon voor de uitgerekende datum zijn bevallen, of zie ik dat verkeerd! Igg wel allemaal netjes optijd, toch?!?

10. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja idd.
    Senseemillia: 23 oktober -Meisje-Jaime 23 oktober)
    Sappie:21-25 oktober -Meisje-Lieke (25 oktober)
    Semmi: 31 oktober -Meisje-Jayna (30 oktober)
    Fajah: 1 november -Jongen - Yorben (9 november)
    Melliemel (Saskia 2): - Jongen - Orlando (4 november)
    Saskia: 7 november - Jongen - Timo (5 november)
    Trutje: 9 november - Jongen - Brent (2 november)
    Lady Ice Shirr (Lydia) 11 november - Jongen - Jesse (11 november)
    Robine: 12 november - Meisje - Jill (6 november)
    Salomina: 12 november - Meisje - Moira (18 november)
    Pim: 15 november - Meisje- Emme (19 november)
    mam2003: 15 november - Jongen - Colin (15 november)
    Femmy: 16 november - Meisje
    Door: 15 november -Jongen- Neil +: Rust zacht lieve kleine
    Annemonique: 17 november - Jongen - Kyllian (1 november)
    Conny: 18 november - Meisje - Marit (16 november)
    Jacq: 18 november- Meisje - Pippa (17 November)
    Charissa: 20 november - Jongen - Jayden (13 november)
    Kelly: 21 november - Meisje
    Panda 23 november-Jongen- Bastian(21 november)
    Channie: 23 november- Meisje
    Angela: 24 november -Jongen- Jordy (20 november)

11. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Dat werkt hier helaas niet. Had het 'trucje' van de kraamzorg gehoord. Hij valt dan nogsteeds uit zn mond. Werkt alleen als ik hm klem ergens tegenaan leg, maar dat vind ik dan weer te eng omdat hij zn speentje niet snel kan uitspugen.

Ik laat zeker weten hoe het douchen was! Zit alleen te bedenken wat het juiste moment zou zijn. Ik denk dat ik het zo maar moet doen, want om 22.15 uur zou hij zich kunnen gaan melden om te drinken. En hem huilend mee onder de douche nemen gaat denk ik niet werken.

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Die kraamzorg van mij zei dat je beter eerst kan voeden en daarna badderen/douchen omdat ze anders honger met bad associeren maar goed die van mij was een muts dus of het waarheid is..?
    Ben benieuwd hoe het douchen is.

13. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Hmmzz nou weet ik het ook niet....
    Maar hij liet zich net alweer horen. Vriend is naar beneden en denk dat die dan nu wel een flesje gaat geven. Even kijken hoe Kyllian daarna is, als hij nog wat wakker is gaan we onder de douche.

Mn borstvoeding-productie is vandaag ineens heel minimaal. Vaker kolven is ook niet gelukt, want heb een wondje aan mn tepel die bloedde en ging steeds meer zeer doen. Vandaag hebben we dus half bv en half kv gegeven. Gelukkig drinkt hij beiden even makkelijk. Vind het wel moeilijk om te beslissen hoe we nou verder gaan met bv of kv. Het aanleggen lukt nogsteeds niet. Hij laat steeds weer los.

14. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hoi meiden!

Panda, gefeliciteerd met Bastian! Wat een snelle bevalling! Geniet van deze prachtige tijd!

Sal, wat een plaatje is Moira. Mag ze morgen naar huis?

Ik heb foto's van Emme in m'n album staan. Ik kreeg vandaag van mijn werk een geweldig cadeau, we moesten zo lachen. Ik ben advocaat en ik kreeg dus een mouwslab die er uitziet als een toga. Kijk maar eens in m'n album!

Enne idd twee elftallen, ik ben voor jongens tegen meiden.

Emme heeft zich weer voorbeeldig gedragen. Ze huilt niet, slaapt 's nachts door (!?) en is echt zo'n poppeke. Ik geniet van elke dag. Ik heb nu alleen aandrang om een grote boodschap te doen, lijkt me vrij pijnlijk want ik ben echt helemaal blauw van onderen...... Ik mocht het niet ophouden dus ik ga strakjes maar..... :cry:

Sens, Emme gaat hier voor het voeden in bad. Maar ach, daar zullen ook wel veel theorieen voor zijn.

Robine, wat lijkt Jill op jou! Lief zeg!

Meiden ik ga de laatste voeding klaarmaken. O ik wist echt niet dat het zo heerlijk is om een kindje te krijgen!

Pim

15. sappie

sappie Fanatiek lid

Pim; wat een heerlijk mooi meisje hebben jullie gekregen. Superleuk kado, Emme in toga :D .

Sens; ik heb van mijn kraamhulp ook begrepen, net als Pim, eerst in bad en dan de fles.
    Ik zeg ook ook steeds mama doet dit en mama doet dat tegen Lieke. Moet zeggen dat ik mn dochter af en toe verwissel met de hond, noem ik dr per ongeluk Lola ip Lieke :oops: . Of ik zeg, zal vrouwtje even dit doen, haha, ben gewoon gewend zo tegen de hond te praten.

Ik ga mn meissie uit bed halen en kijken of ze alweer zin heeft in een flesje.

Slaap lekker allemaal.

Liefs Sappie

16. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Maar dat is wat ik zeg..die van mij was een muts. Had toch ook verteld dat ze ons naar de prenatal stuurde om een WOLLEN deken te halen. Die mensen bij prenatal kregen hun mond niet meer dicht. Oh maar u heeft vast een ja....wat oudere kraamhulp...tja...

Pim wat een lief kindje heb je zeg! Ze is echt mooi. Fijn dat je zo aan het genieten bent. En die toga is helemaal geweldig. waar hebben ze die in godsnaam vandaan joh.

Sap zie het al helemaal voor me...vrouwtje..hihi.

Annemonique balen ook van de bv! En hoe drinkt Kyllian de kv dan? Met een fles? Raakt ie daardoor niet in de war?
    En drink je genoeg? Ik weet dat ik er zo erg op moest letten dat ik voldoende dronk, denk dat ik daardoor niet zoveel voeding had.

17. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Leuke foto die van Emme in Toga! :D

Sappie: ik noemde Kyllian vanmiddag ook Syl (mn kat). Is idd gewenning haha.

Het douchen was hier heerlijk, je zag hm echt genieten! Volgende x doe ik wel eerst douchen en dan flesje, dat doen we 's ochtends ook altijd (eerst badje dan drinken). Hij werd wel heel rustig van het douchen, maar tijdens het afdrogen wordt hij huilerig en is dan gelijk weer wakker. Hij ligt nu wel op bedje en valt hopelijk zo wel in slaap.

18. SaskiaB

SaskiaB Bekend lid

24 mrt 2006
    547
    0
    0
    Zuid Holland
    Even snel nog dan ga ik mijn bedje in.

Angela Albert Linsey en Kaily: Van harte met jullie zoon en broertje Yordi. Zie je nu Ang, alles komt goed, geweldig toch ;)

Panda en man: Van harte met jullie zoon Bastian.

Zo hee ff een dag niet gekeken (druk met visite) en gelijk twee beebs erbij.

Fem, Kel, Channie: Jullie zullen ook vast niet lang meer hoeven wachten. Ik denk dat we volgende week allemaal ons kleintje hebben en over kunnen gaan naar het mama topic dat Pim geopend heeft.

Pim: Lieve foto's van Emme zeg! Wat een schatje. Fijn dat je bevalling zo'n prettige ervaring was.

Sal: Welkom terug meid! Moira is echt een lieffie zeg! Hoop dat ze inmiddels thuis is of anders snel mee naar huis mag!

Conny: Zielig joh voor Marit van die krampjes. Timo heeft er ook wel last van maar dat is altijd maar even net na zijn fles.

Annemonique: Hoe vond Kyllian het douchen?

Timo krijgt nu ook 120cc en drinkt deze meestal helemaal op. Ik zit nu op 6 voedingen, dit was prima zeiden ze van het CB. Die zijn vanmorgen geweest, volgende week voor het eerst naar het bureau met hem. ER zit gelukkig nu een andere arts want die vorige was echt een m#ts. Zijn gehoortest was ook goed. Ene oortje ging eerst niet ik dacht al ojee maar hij is wat verkouden dus dat kan er mee te maken hebben, gelukkig ging het de tweede keer wel goed.

Robine: Jill is dus ook al zo'n woelwater, Jaime van Sens ook al en hier heb ik er ook nog eentje, zo beweeglijk en sterk heh dat ze dan zijn, dat vind ik echt ongelooflijk.

Verders gaat het goed hier, had op mijn geboortekaartje gezet bezoek graag binnen 3 weken, nou nu wil iedereen de laatste week nog ff komen, pfff leuk hoor maar af en toe denk ik "weeral bezoek" maar ja word vanzelf wel weer een keer rustig.

Fajah: Doe je wel voorzichtig? Ik heb het met Rick ook wel s gehad, snachts flesje maken en ging ook van mn stokje. Waarschijnlijk vermoeidheid!

Nou meiden ik ga mijn bedje induiken en maar s kijken hoe laat meneertje zich weer meld.

O en Sappie ik zat vanmorgen ook om half 6 met een flesje. Zal morgenochtend aan je denken. ;)

Groetjes allemaal.
    Lfs. Saskia.

19. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Hij drinkt zowel de bv als de kv uit een flesje. Geen evrwarring mogelijk dus.
    Ik ben dus van het weekend ziek geweest en heb toen zeker een dag helemaal niets gedronken want alles kwam eruit. Misschien dat het daarom nu ook niet wil.

20. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hey meiden,

Heel even snel een bericht van mij :D heb niet alles precies terug gelezen, maar wil natuurlijk wel even mijn felicitatie overbrengen ;)

Panda en man: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon: Bastian!!!! Geniet maar lekker van elkaar!!!

Salomina: Fijn dat jezelf weer thuis bent en hopenlijk mag Moira morgen ook naar huis, zodat jullie echt kunnen gaan beginnen met genieten, het is een prachtige meid!

Femmy, Kelly en Channie: Kom op dames, wie volgt!

Dan nu mijn bevallingsverhaal voor wie t wil lezen ;)

Ik heb die zondag nog als een gek lopen te poetsen en staan te strijken met de gedachte van dan kan ik me maandag in alle rust voorbereiden op de inleiding dinsdag waar ik 's middags ineens superemotioneel van werd :(
    Op een gegeven moment (ongeveer half 10) ben ik 's avonds naar boven gegaan om te douchen en omdat ik erg moe was. Voor ik de douche in ging nog even naar het toilet en daar verloor ik al veel slijm :oops: Toen ik onder de douche stond verloor ik nog een hele kwak slijm wat dus waarschijnlijk de slijmprop is geweest denk ik. Meteen daarna kreeg ik veel harde buiken, maar niet echt weeën, maar ze volgde elkaar snel op.
    Toen ik in bed lag merkte ik dat het steeds meer op weeën ging lijken, maar op dat moment werd Kaily huilend wakker en ze wou ook niet meer bij me weg. Ik heb haar toen even bij mij in bed gepakt en alles wat ik voelde was toen meteen weggetrokken.
    Albert kwam om half 12 naar bed en bracht Kaily weer terug naar haar bed en vanaf het moment dat zij stil was begonnen bij mij weer wat lichte weeën. Albert wou zijn pyama aandoen en ik zei nog doe maar niet want het voelt zo anders ik denk dat t begonnen is, maar aangezien hij me niet echt wou/kon geloven kon hij 5 minuten nadat hij zijn pyama had aangetrokken, deze ook weer uittrekken en zijn gewone kleren aantrekken :)
    Om 00:10 uur is hij mijn moeder gaan halen en daarna heb ik mijn zus gebeld dat ze ook kon komen (beiden wilden graag bij de bevalling zijn).
    Aangezien ik geen zin had om te vroeg naar het ziekenhuis te gaan hebben we nog gewacht tot half 2 voordat we mijn schoonzus gebeld hebben om op de dames te komen letten. Om 2:15 uur lag ik op de verloskamer en werd de ctg aangesloten. Om 02:25 kwam de gyn kijken hoeveel ontsluiting ik had en dat was op dat moment pas 3 cm :( Aangezien het nog wel een paar uur kon gaan duren volgens haar ging ze weer weg en gingen ze eerst de ctg in de gaten houden. Maar wat moest ik plassen zeg :confused: maar ik mocht dus niet gaan omdat ze eerst een tijdje de ctg wilde volgen. Ondertussen werden de weeën allen nog maar heviger en heb toen tegen mijn moeder gezegt dat ze direct iemand moest gaan halen om mij van die ctg af te halen anders zou ik t zelf wel doen maar ik zou en moest gaan plassen :oops: :)
    Dus toen de zuster kwam heeft zij me samen met Albert naar de wc geholpen, maar de weeën waren ontzettend hevig en kreeg bijna geen adempauzes meer. Eenmaal terug op bed (lag steeds op mijn zij) had een wee niet eens meer t gevoel af te zwakken want op dat moment was de volgende er alweer, maar nog steeds geen gyn te bespeuren :(
    Om 03:22 braken spontaan mijn vliezen tijdens een wee en op dat moment had ik direct persdrang. Om 03:25 kwam de gyn kijken, maar ik kon van mij zij heel moeilijk terugdraaien op de rug, dus met wat hulp toch nog gelukt maar de persdrang kon ik al niet meer wegpuffen. Aangezien ik nog niet wist hoe het met mijn ontsluiting zat was ik dus erg bang voor inscheuren of iets dergelijks, maar blijkbaar stond het hoofdje al toen ik dus op de rug was gedraaid en ze het goed konden zien en had ik al volledige ontsluiting. Hoefde toen nog maar 1x te persen en om 03:31 is hij dus geboren :D !
    1 van de eerste dingen die ik riep was: Gelukkig, maar kunnen jullie mij afmelden voor morgen want dan word ik ingeleid, maar ik ga nu niet meer! hahahaha. Hoezo beetje van de kaart af ;)
    Hij woog 2715 gr en was 48 cm groot, en met zijn gewicht zat hij net aan de grens dat het dus niet nodig was om een kinderarts erbij te halen voor de controles en mocht hij gewoon lekker mee naar huis. Na de douche zijn we dan ook gegaan (duurde wel even voordat ik kon gaan :rolleyes: ) en om 6 uur waren we alweer thuis :D
    Placenta zag er prachtig uit volgens de gyn, daar was helemaal NIETS mis mee. Ook hadden ze bloed uit het navelstrengetje getapt ivm de zuurgraad of zoiets maar ook dit was allemaal perfect in orde.
    Alle drukte en gezeik om helemaal NIETS!

Verder gaat het echt supergoed, alleen meneer is dus toch het 1 en ander aan t inhalen en heeft een superkrachtige zuig :confused: !
    Ik was begonnen met bv en dit ging als een tierelier, hij pakte meteen goed en dronk super, alleen liep ik dus de hele dag met meneer aan mijn borsten aangezien hij blijft drinken :( Gisterenavond heb ik van 19 uur tot 2 uur 's nachts hem van de ene naar de andere borst gelegt en zodra ik dacht eindelijk hij slaapt ik heb eventjes rust, dan begon hij weer te huilen totdat ik hem weer had aangelegt,
    Heb toen tegen Albert gezegt dat hij me een flesje moest gaan halen en nadat hij dat op had heeft hij de rest van de nacht doorgeslapen. Ik heb er nu dus zelf voor gekozen om toch over te stappen op kunstvoeding omdat ik ook aan de 2 meiden moet denken. Ook zij hebben hun aandacht nodig en als ik dan alleen maar loop te voeden komen zij in het vergeethoekje en vooral die eerste dagen is gewoon belangrijk dat ze weten dat er dan wel een babytje is bijgekomen en er dus wat aandacht verdeeld moet worden, maar ze evengoed nog genoeg aandacht zullen krijgen.

Ik ga binnenkort echt alles teruglezen, maar momenteel is het hier in huis gewoon superdruk :( niet door bezoek, maar de meiden eisen hun aandacht op, het kleine ventje natuurlijk ook en 's avonds ben ik dan dus bekaf. Morgen moet ik van kraamhulp dus ook echt zoveel mogelijk in bed blijven en ik denk dat ik dat helemaal niet erg ga vinden hahaha even bijtanken ;)
    Ik ga zo nog wat foto's op de pc zetten en dan zal ik er nog een paar in mijn album plaatsen :D

Ik kom snel weer!

Liefs Angela.

Deel Deze Pagina