November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sappie

sappie Fanatiek lid

NIET TE GELOVEN, HET IS GELUKT :({|= \:D/ :({|= \:D/ . IK HEB OOK EEN FOTO ONDER MN NAAM !!!!!!

2. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Sens: voor de draagzakken die ik heb moeten ze minimaal 6 wk zijn. En volgens mij moeten ze ook hun hoofdje op kunnen houden niet?
    Heb je al een foto van de big smile? Ik heb al meerdere foto's van Brent zijn lachje, helaas zijn het nog van die stuipjes maar tis echt een heel lief gezicht.

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Is dat zo met die draagzakken? Wij hebben die babybjorn en het enige dat ik zag in dat ding (zo enorme enorme sticker) is dat ze 3,5 kg moeten zijn en dat ze er dan in mogen. Wij hebben Jaime al gewoon in dat ding gestopt. :oops: . Ik hoop toch niet dat het slecht is voor haar ofzo.
    Maar goed ze is nu bijna zes weken dus wat dat betreft... ;)

Die lach helaas geen foto :cry: maar dat komt vast nog wel. Wel lastig om daar een foto van te maken lijkt mij want het is maar effies en tegen de tijd dat je je camera hebt is ie al weer weg..

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hee goed zeg! En nog een onwijs lieve foto ook! Schattig neusje heeft Lieke.

5. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    Colin ligt nog steeds in het ziekenhuis.
    het gaat wel steeds een beetje beter met hem, maar hij heeft nog steeds last van slijm in zijn keel. en gister moest ie niezen.....kreeg hij wel moeite met ademhalen, omdat zijn neusje ineens dicht zat........ zo zielig...
    maar zijn fles houd ie tenminste weer binnen.
    al krijgt hij nu nog maar 60 cc in zijn fles, en dat gaat er nog niet helemaal in, daar issie nog te moe voor.
    nou dat zal iedere dag ook wel beter gaan.

maar alle kleertjes die we gekregen hebben van de kraamvisite zijn allemaal maatje 56.....
    dus hij moet gauw thuiskomen, want maatje 50 paste hem al niet meer, en zeker de broekjes met voetjes eraan. die zijn echt te klein.
    en maatje 56 paste hem mooi, maarja hij is alweer een week van huis..........en die kleintjes groeien vaak zo hard, dat ik denk dat we zometeen de gekregen kleertjes in een doos kunnen doen zonder dat ie ze aan heeft gehad.
    zeer jammer..........maarja niks aan te doen.

ik hoop dat ie gauw naar huis mag, ik mis hem zo ontzettend!
    maarja ze kunnen niet zeggen hoe lang het nog gaat duren.
    hij moet echt goed beter zijn voordat ie mee mag naar huis..

dat zal ook wennen zijn......... dan ga ik vast bij elk geluidje wat ik wel of niet hoor kijken..........

groetjes nienke

en jemig ........wat ben ik moe. het enige voordeel wat hier wel aan zit, is dat we de hele nacht kunnen doorslapen. maar dat gereis iedere dag naar het ziekenhuis breekt je echt op hoor......pffffff en dat een paar keer per dag. maar ik doe het met plezier........ ik kan elke keer niet wachten om naar mijn kereltje te gaan.

6. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Kraamvisite is weer weg. Leuk boek gekregen: Rupsje nooitgenoeg. Ik vind al die boeken zo leuk!

Sens, wat leuk dat Jaime lacht! Geweldg moment lijkt me. Net als Trutje heeft mijn kv ook gezegd dat de buikdrager pas vanaf 6 weken mag. Wij hebben ook zo'n Babybjorn die volgens mij al meteen gebruikt mag worden, maar ja we wachten er nog maar even mee.

Kelly, niet je plas ophouden. Dat is heel slecht is me verteld. Je houdt daarmee het krimpen van de baarmoeder tegen. Dus ff doorbijten. Bij mij was het branderige bij het plassen er met een dag of 5 vanaf, maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoe 'geschonden' je bent ;) . Fijn dat de bv goed op gang komt.

Mam2003, hoop voor je dat Colin snel naar huis mag. Kan me voorstellen dat je bekaf bent van steeds naar het ziekenhuis te gaan, en daarbij natuurlijk ook nog het emotionele aspect. Dat vreet energie.

Even nog een vraagje. Nu hebben we met z'n drieeen gedouched. Alex met Emme onder de douche en ik al klaar om Emme op haar kamer af te drogen en aan te kleden. Hoe doe je dat als je alleen bent? Emme even in een wippertje in warme doeken op de badkamer en dan zelf even snel afdouchen en afdrogen, en daarna Emme verder verzorgen?

Vanavond komen de achterburen op kraamvisite. Morgen hebben we helemaal niets gepland aan visite. Kunnen we lekker onze eigen gang gaan.

Pim

7. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Goed zo Trutje, gewoon op je eigen gevoel afgaan! En waarom zou je niet even voeden in het park, heeft toch niemand last van ;)
    kijk wel uit dat je geen kou vat.

Femmy: wie weet vannacht... ik ga voor je duimen. Zoniet, dan in ieder geval morgen! Meestal gaat het vrij snel met inleiden.

Sens: oh heerlijk, een lach! Kan niet wachten. Bastian heeft vaak een grote grijns als hij zijn buik vol heeft, daar word ik helemaal blij van!

Kelly: naar hè, die pijn bij het plassen. Ik heb best lang gespoeld, dan ging het nog wel. Hoop dat het snel beter gaat. Veel drinken dan is het minder geconcentreerd.

Nienke: bah wat erg lijkt me dat! Hopelijk mag hij gauw mee naar huis.

Bastian is blijkbaar een grote baby want maat 50 is zeker niet te groot voor hem :D , behalve sommige rompertjes. Ik doe hem ook al kleertjes maat 56 aan, gewoon de mouwtjes omstropen. Broekjes zijn hem wel vaak te lang, hij heeft de korte beentjes van zijn vader (Zuid-Europees hè).

Ah, het eten is klaar. Tot later!

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja dat is een goeie Pim. Wij hebben tot nu toe ook iedere keer met zijn drie gedouched. Zo wat jij zegt klinkt wel logisch, maar is wel een beetje stressie (tenminste zou het heir zijnwant Jaime schreeuwt moord en brand zodra ze uit de douche wordt gehaald of uit bad). Wij hebben tot nog toe alleen 's avonds gedouched en bad doen we ook meestal 's avonds, ik vind het fijn als ze nu alvast went aan het badderen in de avond, dat zal straks als ik weer werk nl. ook wel zo gaan.

Veel plezier vanavond.

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jee we zitten op 700 pagina's :confused:

10. Tegen mij is gezegd dat iemand haar beter kan overnemen, zodat ze gelijk iets warms over haar heen heeft. Of je moet echt gelijk alles klaarleggen als je er samen uitgaat eerst haar helemaal afdrogen en aankleden, maar ja dan sta jij in je nakie.

11. :confused: :confused: :confused: :confused:
    Jeetje we gaan echt super hard zeg. Maar wel gezellig hoor.

12. Meiden even een vraagje. Daynah is sinds ze thuis is, best wel veel wakker geweest, ook omdat ze natuurlijk krampjes had en dat ze te weinig voeding kreeg. Nou heb ik haar net eten gegeven (bv, 50cc) en ze viel eigenlijk direct wel weer in slaap. Is dat wel goed. Ze leek me zo suf. Of vallen jullie kindjes snel in slaap na een voeding.

Maar aan de andere kant was ze natuurlijk vanmorgen overstuur door die krampen en het vele diaree, dus ze had niet veel geslapen.

Ik hoor het graag van jullie.

13. Ja ik spoel ook, maar het komt er gewoon doorheen, maar ik ga zeker meer drinken, was ik helemaal niet opgekomen dat het dan minder geconcentreerd is. Thanks

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja Jaime had dat ook gelijk in slaap vallen na een voeding. Denk toch moe van het drinken en dan helemaal verzadigd. Ik dacht dat het zo hoorde, dat gelijk in slaap vallen.

Hier ook een vraagje...Jaime wil juist niet slapen vooral dus 's avonds :cry: . Moord en brand schreeuwt ze en zodra je haar pakt is het over. Ik vind het zo lastig, heb aan de ene kant zoiets van ik laat haar liggen, maar dan vind ik het ook weer zo zielig... Ik zie dat ze gewoon echt moe is want haar oogjes kan ze bijna niet open houden.
    Wat moet ik hiermee doen? en hebben jullie hier last van en hoe ga je er mee om?

15. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Raar idee hoor waarschijnlijk ons laatste avondje alleen! heb nu wel last van krampen af en toe, zal je zeker net zien hoor, maar laat die weeen maar komen! maar niet teveel op hopen! zie wel op tegen dat inleiden maar goed ff doorbijten!.

16. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hoop voor je dat het nog vanzelf doorzet. Dat wat je vanmiddag zei vond ik eigenlijk wel een goeie ... dat ze dan eigenwijs als ze is alsnog besluit voor het inleiden te komen.
    Maar gek idd de laatste avond met zijn twee. Wij zeiden ook steeds tegen elkaar 'morgen is ze er', en dan weer 'morgen is ze er'..
    Wij gaan ff een deur afhangen..geen zin in maar ja.

17. Sensee: Poeh ik zou het eigenlijk niet weten. Wat ik wel met Daynah heb als ze na het drinken in een diepe slaap is gevallen dan leg ik haar terug in haar bedje en dan blijft ze ook wel slapen, maar goed ik heb haar nog maar 3 daagjes bij me. Het kan mij ook nog allemaal te wachten staan. Misschien is het toch wel aandacht wat ze wilt.

Femmy: Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel suc6 morgen en ik hoop dat het eerder op gang komt.

Lfs Kelly

18. Ik zou mijn bevalling nog vertellen. Nou hier komt het hoor.

Vrijdagnacht was Daynah heel onrustig in me buik. Ik kon daar niet door slapen. Ik heb had totaal maar 2 uurtjes geslapen tot ongeveer 07.45 uur in de ochtend. Ik werd toen wakker en moest plassen. Toen ik op stond voelde het echt raar in me buik. Ik kon het bijna niet ophouden op de wc heb ik geplast en ben weer terug gegaan naar me bed en toen ik me bed in stapte verloor ik wat vocht. Ik dacht gelijk het is begonnen. Weer opgestaan een handdoek gepakt en tussen me benen gedaan. Ben weer teruggegaan naar me bed en om 08.00 uur braken me vliezen. Dat was echt een raar gevoel. Heb gelijk Sabino wakker gemaakt en hij stond gelijk naast zijn bed.

Weeën kwamen na 30 min op gang en kwamen eigenlijk al om de 7 a 8 min. Verloskundige rond 10.00 uur gebeld en ik moest terugbellen als de weeën om de 4 a 5 min kwamen, dat was zo rond 10.50 uur. Verloskundige was er om 11.00 uur en ik had toen al 3 cm onsluiting. Ik dacht gelijk dat gaat snel. Hij vroeg of ik al naar het ziekenhuis wilde, maar dat wilde ik nog niet. Hij zou rond 14.30 uur terugkomen. Om 13.00 uur zelf naar de verloskundige gebeld, omdat de weeën heel hevig werden en vooral in me rug en heel snel achterelkaar. Ik wist niet waar ik het soms zoeken moest en ik wilde vast naar het ziekenhuis.

13.00 uur naar het ziekenhuis gegaan en de verloskundige kwam daar weer om 14.30 uur en ik was echt die weeën al aan het wegpuffen. Ik had nog 3cm onsluiting, dat was echt een domper voor me. Ik had echt verwacht meer. Ik heb toen een morfineprik gekregen om de pijn te verzachten in me rug. Het hielp wel een beetje maar niet veel. Verloskundige kwam weer om 18.00 en ik had toen 4cm onsluiting. Hij is verder gaan voelen en Daynah was niet goed ingedaald en dat zou ook niet meer gaan gebeuren. Ik werd toen overgedragen aan de gyn. Weeën waren ondertussen weer super heftig en kwamen om de 3 min. De weeën zouden meer opgewekt moeten worden zij de gyn en dat zou ook heel hevig worden, dus ik zou een ruggenprik krijgen. Ik kon niet wachten totdat ik die kreeg. Maar eerst werd er op Daynah’s hoofdje iets geplakt, waardoor haar hartslag goed in de gaten gehouden kon worden. Ik werd om 19.30 uur naar een andere kamer gereden en kreeg daar die ruggenprik. Ik ben daar helemaal tot rust van gekomen. Daar werd nog wel gezegd, dat het ook eventueel in een keijzersnede kon eindigde als de weeën opwekkers niet werkte. Om 22.00 uur kreeg ik een drukkend gevoel van onder en de gyn ging kijken en ik had toen 9cm onsluiting. Ik kon ze nog makkelijk ophouden na een uur kreeg ik pers neigingen. Ik mocht om 23.23 beginnen met persen en om 00.38 uur is Daynah geboren.

Het is een flinke meid van 54 cm en 4.305 gram.

Achteraf gezien is het natuurlijk allemaal de moeite waard geweest, maar wat heeft het pijn gedaan allemaal. Maar door die ruggenprik zag ik het wel weer even zitten.

Zo het is een heel verhaal geworden.

Lfs Kelly

19. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Wat een verhaal Kelly! ik zie ook op tegen de pijn.
    Ik ga afsluiten! vandaag ook op tijd naar bed en hopelijk kan ik hier weer snel posten :D

20. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Pim: Ja, zo deed ik het bij Rick ook. Doeken voorverwarmen over de verwarming en dan Rick snel inwikkelen in de warme doeken. Mezelf droogde ik dan even snel-snel af, badjas aan en dan Rick verder aankleden. Als hij dan helemaal aangekleed was, droogde ik pas mezelf goed af en zelf aankleden. Handig is het niet, maar ik merkte dat na een paar maanden Rick het wel prima vond om in de warme doeken te liggen en dan schreeuwde hij dus geen moord en brand meer :).

Kelly: Ja, Marit valt meestal ook gelijk in slaap na de fles. Niet zo gezellig ;) maar wel zo handig, want op deze manier kan ik haar gelijk terug in haar bedje leggen. Mooi bevallingsverhaal hoor. En als ik het zo lees, hartstikke fijn dat ze met je meewerkten en dat je die morfine en de ruggeprik hebt gekregen. Typisch dat jij precies andersom geswitcht bent van voeding dan ik; van omneo naar hypo-allergeen. Maar als het maar werkt he, da’s het voornaamste.

Vanmiddag heeft Werner de Pacco inbakerdoeken gehaald, deze zitten nu in de was en dan vanavond eens proberen of het werkt. Overdag wil ze nog wel eens langer dan een uurtje of 2 slapen, maar ’s avonds is het dus vaste prik dat ze moppert/miept :). Het ziet er wel zielig uit hoor, zo’n ‘worstje’ van een kind, maar ze werd er vanmiddag wel gelijk rustig van, dus straks eens aankijken.

Senseemillia: Wij hebben dus hetzelfde probleem als jullie en wij gaan die inbakerdoeken proberen, maar ook omdat Marit toch nog wel eens wat krampen heeft. Ik denk dat het zeker nog ermee te maken heeft dat het dag/nacht ritme nog omgedraaid moet worden, maar ja, hoe doe je dat? Wat heerlijk dat Jaime bewust teruglacht, ik kan niet wachten tot dat moment hier.

Femmy: Hihi, zou wel mooi zijn als het vanavond/vannacht toch ‘vanzelf’ op gang komt, we wachten af met jullie…

Nienke: Heftig hoor, dat Colin nog in het zh ligt. En ik denk dat het voor jou zeker zo vermoeiend is als voor ons met het kindje thuis, want jij hebt toch extra spanning en het op en neer rijden telt zeker mee. Ik hoop voor jullie dat hij heel snel mee naar huis mag.

Trutje: Super dat het cb zo tevreden was over Brent. Enne… hoe doe jij het dan, het dag/nachtritme omdraaien? Want daar ben ik wel heel benieuwd naar !

Pim: Lekker vooruitzicht zeg, een vakantie al geboekt, heerlijk !

Salomina: Heerlijk om te lezen dat Moira eindelijk een nacht zonder krampjes heeft gehad, wat zul jij je opgelucht voelen. Geniet er lekker van meid.

Ik ben weer een heel eind bij’gereageerd’ gelukkig, vind ik wel zo gezellig, maar met een kind op de arm tikt het zo langzaam ;). Nu ligt Marit op bed en ik hoop dat ze het ff volhoudt zonder ons :). Zolang de inbakerdoek in de wasmachine zit, heb ik maar ff een hydrofiele luier om haar armpjes gewikkeld, dan kan ze in elk geval niet zelf de speen uit haar mond meppen. Ok, uitspugen kan nog steeds maar gelukkig doet ze dat in bed niet zo vaak (denk ik dan, want zien doe ik het natuurlijk niet).

Morgen de eerste dag dat Werner weer gaat werken, maar voor Rick is het dan oma-dag, dus ben ik de hele dag alleen met mijn kleine meisje. En dan vrijdag echt ‘in het diepe’ want dan is Rick thuis en Marit thuis.

Tot later meiden !!!

Deel Deze Pagina