November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Jeetje Kelly wat een verhaal. Ik moet gelijk aan mijn bevalling terugdenken. Hier ook rugweeen en uiteindelijk ruggeprik gehad. Is idd geen pretje die rugweeen!

Femmy: spannend! Morgen is het echt zover! Of vannacht ;)

Sens: hier ook iemand die vooral 's avonds onrustig en huilerig is. Ik vind het ook moeilijk om hem de hele tijd te horen huilen, hij is zo ontroostbaar en je kunt gewoon niets....
    Heb dus ook geen advies voor je.

Kelly: de eerste week viel Kyllian ook gelijk na een voeding weer in slaap....tot de volgende voeding sliep hij. We moesten hem zelfs regelmatig wakker maken voor een voeding. Is vrij normaal, zeker de eerste periode.

2. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Kelly: Moira valt in slaap tijdens bv, en kan ik haar gelijk in bedje stoppen zodra we klaar zijn. Best wel handig, tenzij ze een poepluier heeft.

Femmy: Heel veel success morgen als het vanavond niet al van start is gegaan. Ik zal de hele dag aan je denken meid. Zet m op. Morgen middag uiterlijk heb je je kleine al.

Jantien: Hoe is het met jou?

Verder even geen reacties helaas, ben echt moe, ga zo naar bed toe nadat Moira haar 21:00 voeding heeft gehad. Ik spreek jullie morgen weer hopelijk voordat ik naar mijn schoonouders ga. Welterusten alvast.

3. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Hartverscheurend dat gehuil :cry: Vooral 's avonds kan ik er heel slecht tegen, loop dan zelf ook de hele tijd te huilen. Dan slaat ook ineens de vermoeidheid toe. Poeh, zou blij zijn als die krampjesperiode voorbij is. Er zijn ook veel leuke momenten, soms lig ik echt helemaal dubbel van het lachen, vooral om die maffe koppies die hij kan trekken. Maar zwaar is het wel.
    Ik ga zo even slapen, voordat die kleine weer honger krijgt.

4. Bedankt voor jullie reacties omtrent het in slaap vallen na een voeding. Ben ik toch wat meer gerustgesteld.

Panda: Zielig heh die krampjes ik heb er ook een paar keer om moeten huilen.

Nou meiden ik weet niet wat hier gebeurd, maar me bv komt echt opgang. Ze zijn volgens 2 kilo zwaarder geworden veel gevoeliger.

Ik ga even op de bank liggen, dadelijk om 23.30 uur de laatste voeding aan Daynah geven.

Lfs kelly

5. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Oeh, da's een heel verhaal. Ik heb eerst netjes de voorschriften van het CB gevolgd: als hij huilt in bed een half uur laten liggen en dan 5 min. voeden. Dit volhouden en na 3 uur een volledige voeding geven. Na 1 dag was ik dit al wel zat, het is niet leuk zo lang het huilen van je kindje aan te moeten horen. Dus toen heb ik em vaker gevoed en ook getroost. Wel heb ik continu de voedingen strak aangehouden: elke 3 uur wakker maken en volledig voeden. Op een gegeven moment wilde hij zelf elke 2 uur. Toen merkte ik dus dat er iets veranderde. Ik heb er aan toegegeven en sindsdien werkt het. 's Avonds huilt hij nog steeds wel maar niet meer zo hartverscheurend. Het lijkt een beetje alsof ie nu wel begrijpt dat ik er wel ben voor hem. Hij is niet meer zo overstuur iig. Da's al heel prettig.
    Tja zoiets dus... hij slaapt nu om 1 uur 's nachts tot 6 uur 's ochtends. Hij huilt dan wel vanaf 20.00-21.00u. Dus dat is heel lang. Maar het werkt! Vanavond is hij voor het eerst al vanaf 21.15 stil :)

6. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Kel: Welcome back met je vele berichten! Fijn dat alles goed op gang begint te komen en leuk dat we je bevallingsverhaal hebben mogen lezen.
    Jill valt overigens nogsteeds in slaap na t voeden, bijna bij de laatste hoeveelheid melk slaapt ze al.

Fem: Morgen is the big day! Spannend

Ik ga nu ff niet uitgebreid reageren, heb een surprise af te maken, dus dat ga ik nu doen, morgen kom ik weer ff op iedereen reageren.

Na morgen wanneer Femmy is bevallen kunnen we naar het ander geopened forum van de mama 's :)

Liefs Robine

7. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Robine je hebt helemaal gelijk! Dit topic wordt bijna gesloten! :eek:! Raar! Wat is het allemaal snel gegaan, he. Ik word er zo maar emo van (maarja waarvan tegenwoordig niet?)

8. SaskiaB

SaskiaB Bekend lid

24 mrt 2006
    547
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Poeh Femmy spannend hoor, ik zal aan je denken morgen, ik wens je iig heel erg veel succes!

Vanavond weer kraamvisite gehad, morgen moet ik voor het eerst naar het CB met Timo om 12.00 uur (lekkere tijd maar ja).
    Ben wel erg benieuwd hoeveel hij gegroeid is.
    Ik ben weer veranderd met voeding, heb nu Friso Comfort, hij had elke keer krampjes na de voeding en deze voeding is tegen krampjes en tegen spugen dus ben benieuwd of het gaat werken, hoop het wel natuurlijk.

Zo Angela das lekker dat Jordy doorslaapt, dat wil ik ook wel! Hier is het ook stukken minder met kraamvisite als toen bij Rick hoor, sommige mensen kijken ook helemaal niet naar je baby, dat vind ik ook zo raar. Ik heb een "kennis" die had ik ook een geb.kaartje gestuurd, nog niks van gehoord, kom ik zaterdag in de kantine (bij Sinterklaas) staat zij daar ook er kon nog niet eens gefeliciteerd af. Als ze nu belt of ze kan komen dan zal ik zeggen Nee hoor, je had zaterdag zo weinig belangstelling, nu hoeft t niet meer.

Sal: Wat fijn zeg dat Moira minder last heeft nu.
    Sap: Hoe is t met je rug? Leuke foto's van Lieke.
    Con: Je zal t zien t went snel hoor met twee kinderen, als t bij mij lukt dan lukt t jou ook.
    Nienke: Vermoeiend dat heen en weer gereis, dat kan ik begrijpen, ik hoop dat jullie moppie niet al te lang meer hoeft te blijven.
    Charissa: Leuke foto's van Jayden, echt een lieffie hoor!
    Jacq: Ah je bent er toch nog, ik had je al gemist. ;)
    Fajah: Lekker hoor dat Jaaron nog slaapt in de middag. Geniet er maar van!
    Kelly: Fijn zeg dat de BV op gang komt.
    Sens: Schiet t al op met dat klussen bij jullie? Of moet je nog veel doen?
    Panda: Hartverscheurend idd heh dat gehuil, en frustrerend dat je zelf dan helemaal niks kan doen voor zo'n kleintje.
    Trutje: Groot gelijk hoor, als ie honger heeft, gewoon lekker voeden dan.
    Verder weet ik het niet meer, sorry!

Ik ga zo douchen en dan weer de laatste fles. Morgen moet Rick weer naar de psz en daarna mag ie met oma mee omdat ik dus om 12.00 uur op het CB moet zijn. Is wel eens even lekker hoor, Rick een tijdje bij Oma.

Nou meiden tot morgen maar weer.
    Lfs. Saskia.

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja ik ook wel een beetje emo daarvan. Het is gewoon zo snel gegaan allemaal. Moet je eens teruglezen..al die dingen in week 20 bv toen we om de beurt voor een 20weken echo gingen en we zo hoopten dat alles in orde was met de beebs en wat het zou worden...
    Echt best heel bijzonder dat we dit met zijn allen hebben gedeeld...een hele zwangerschap.

10. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nou sas ik zou 12 uur echt wel een lekker tijd vinden. Vindt jij het niet lastig dat je als je bv om 10 uur ergens moet zijn een hele verre planning naar voren moet maken om er op tijd te zijn? Ik slaap ook echt wel dagelijsk een beetje uit dus 12 uur prima...10 uur NOT.

Klussen gaat gestaag moeilijker nu met Jaime natuurlijk. Eén kamer is af en die ziet er echt erg goed uit. Moet zeggen dat we intussen ook wel experts zijn en liever wat langer erover doen en gelijk goed dan sneller en dan achteraf denken shit dat hadden we ook nog moeten doen. Maar goed dit waren nog geen kamers..er stond een regelwerk en dat was het. De eerste kamer heeft nu laminaat, behangen en geshcilderd en we hebben mooie soort kleding palen bij de ikea vandaan (die zijn echt super). Kun je ene heel stelsel van maken met stokken om je kleding op te hangen, schoenenrekken, beugels voor tassen ( :D ) planken om kleding te leggen etc... Echt fijn hoor.

Oh meiden zal ik nog eens vertellen...zoooo stom ben ik ik schaam me dood zeg. Ga ik net mijn ziekenhuis kaartje pakken voor de afspraak van morgen..ff checken hoe laat. Shit die was dus vandaag :oops: . Ik schaam me echt kapot he zo. Heb altijd een grote mond over mensen die niet op komen dagen en ben ik het dus echt gewoon vergeten. Had zo in mijn hoofd 30 november.. :oops: :oops: :oops:

11. SaskiaB

SaskiaB Bekend lid

24 mrt 2006
    547
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik vind het een kl#te tijd want ik heb Rick natuurlijk ook nog heh, dus echt uitslapen zit er voor mij toch niet in, dan zou ik dus liever om 10.00 uur gaan maar ach......
    Klinkt goed zeg die kamers en die inloopkast, lijkt me geweldig! En je hebt gelijk hoor je kan t beter gelijk goed doen als je toch bezig bent.

Oeps afspraak vergeten! Ach dat kan de beste gebeuren haha!

12. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik hoor em over de babyfoon heen poeperen hahaha!

13. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja die inloopkast is fijn. Het systeem is ook gewoon heel goed. Je kan die buizen stellen en hebt allerlei dingen ervoor om m compleet te maken.
    Ik zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen.

Trutje is Brent aan het huilen dan nu?
    Ik ga Jaime zo wakker maken. We hadden haar effies op haar buik gelegd en pffffff slapen.. Dus van de bank heel rustig naar boven en in haar bed gelegd. Ze ligt nu nog te slapen :( . Maar goed wil haar toch wel ff eten geven voor wij gaan slapen dus dan maar ff wakker maken. Is sowieso haar tijd nu.
    Goed jullie horen morgen hoe het is gegaan.....wie weet is ze nu zo van slag dat ze vannacht de boel bij elkaar krijst...en dan te bedenken dat wij geen spouw muren hebben en het gewoon enkelsteens is..ook naar de buren... Arme buurman staat altijd om zes uur 's ochtends op :confused: .

Slaap lekker.

14. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    ga zo slapen.
    yorben heeft om 22uur gegeten ,en ik zit mn tijd te verdoen achter de pc.dom natuurlijk want ik had allang kunnen slapen.
    Yorben ligt al heerlijk te slapen.ben benieuw hoelaat hij nu weer om eten brult hahaah.
    nou weltrusten dan maar.

En femmy succes morgen.xxx

Trouwens nog een vraagje over die vitamine k druppels?
    Ik heb er nog nooit van gehoord,waar is dat precies voor?en waar koop je het?Ze hebben op het cb nog niks gezegt daarover tegen mij,raar zeg dat jullie cb dat wel aanraad te gebruiken?

15. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Vit. K is voor babies die BV krijgen.

16. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Sens: oepsie....maar ja kan gebeuren toch. Morgen gewoon ff bellen en uitleggen ;)

Fajah: vit. K is idd zoals Trutje al zegt voor baby's die borstvoeding krijgen. De eerste 10 weken wordt er in de darmen nog geen vitamine K aangemaakt, zoals later wel gebeurt. In flesvoeding zit het al.

Wij zijn hier sinds vanavond ook overgestapt op andere voeding...Friso voor hongerige baby's :) Het lijkt nu al wel te werken, Kyllian is een stuk rustiger en drinkt er ook minder van. Hij kwam gisteren zelfs aan de 900cc. Rekken met de voedingen luktte gewoon amper. Nu dus maar met hongerige babyvoeding proberen ;)

17. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    ooh dank je ,ik wist niet dat vit.K voor baby's met bv was.ik hoef het dus niet te gebruiken dan.

Yorben heeft zn eerste nacht doorgeslapen,van half 11 tot 6u45 :confused:
    ben zooo trots op mn ventje,want hij is nog zo klein.

over 3 kwartier is het zover voor femmy.VEEL SUCCES FEM!

18. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    trutje:hoe is het bij jou gegaan vannacht,heeft brent nog veel gehuild of ging het alweer beter?

19. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Goeie morgen damens,

Pff hoop geschreven jullie hoor! Heb het wel gelezen maar kan nu even niet op alles reageren :oops:

Hier gaat alles prima :) Giovanna is een heel tevreden meisje.Behalve s'nachts dan wil ze eigelijk maar 1 ding en dat is eten en eten en eten.heel vreemd. Nou met mij gaat het ook redelijk wel beetje vermoeid maarja het is ook allemaal nieuw.
    Giovanna ligt eigelijk meer in haar kinderwagen bak dan in haar bedje..want dan blijft ze beter op tempratuur volgens onze kraamhulp. Ben hier toch wel wat bang van want is dat wel goed zo vaak in die bak?
    Als ik weer wat tijd heb plaats ik ook hier even me bevallingsverhaal maar voor de nieuwschierige het staat ook op men website.

Nou ik ga weer op de bank want de kleine begint ook weer te pruttelen en de kraamhulp komt zo. Ik heb trouwens een super lieve hulp!ben heel blij met haar.

Doegg

20. Goedemorgen allemaal,

Hoe zou het met Femmy gaan. Ik ben zo benieuwd. En het is idd snel gegaan zeg. Ik zelf ben in juni bij de nov mama's gekomen en het lijkt wel of ik er al jaren zit. Ik vind het super gezellie met jullie.

Saskia: Stom heh hoe sommige mensen kunnen reageren. Je heb groot gelijk hoor voor mij zou het ook niet meer hoeven.

Robine: Ja het gaat een stuk beter hier. Ik moet nog wel me draai vinden van hoe en wat. Je bent toch best veel vaak bezig met je kindje. Vooral dat voeden zeg, aangezien ik ook nog kolf erbij, maar ze reageerd gewoon veel beter op de bv dan heeft ze minder krampjes en daar doe ik het dan voor. Ik probeer het nog 2 a 3 weekjes vol te houden en dan misschien toch volledig over op de fv.

Sensee: Oei je afspraak. Ik reageer meestal ook altijd zo ook als mensen te laat komen, maar ik merk nu aan mezelf dat ik ook dingen vergeet zoals mensen terugbellen. Ik kom er soms gewoon niet aan toe en dan vergeet ik het gewoon. Dus maak je niet druk zo erg is het niet.

Annemonique: Is Kyllian ook zo hongerig. Daynah ook hoor. Ik heb nu Friso Hypo Allergeen en ze krijgt ook nog een deel bv. Ik haal ongeveer 40 cc bv en dan krijgt ze ook 20 cc fv, maar vannacht moest ik gewoon 40 cc extra fv geven en ze kwam nog een keer extra vannacht. Ben benieuwd of het helpt. Is het ook voor krampjes of je weet?

Zo ik ga even een bammetje eten voordat Daynah zo wakker wordt voor haar flesje. Zou Femmy het aan iemand doorgeven als ze bevallen is?

Deel Deze Pagina