Hier nog een (het huilen aan een stuk door). Ik vind het zo zielig.. Had haar net gepakt en ze is gweoon zo moe, gapen constant en oogjes die dichtvallen. Valt ze tegen mij aan in slaap heel rustig naar boven in bed leggen, tien minuten stil en hup daar gaan we weer. Ik ga morgen het cb bellen wat ik hier aan kan doen.
ik weet trouwens wat voor quiche ik ga maken: broccoli stilton. Normaal maak ik daar een soep van, maar voglens mij kan het ook best als quiche. Ik ga mijn meisje maar weer effe troosten..
Wat vervelend Sens dat ze steeds na 10 minuten weer wakker wordt. Ik hoorde gisteren van mn nichtje, zij heeft een huilbaby !, dat je een baby een half uur achter elkaar mag laten huilen. Huilen ze dan nog dan mag je er even naar toe gaan, niet aankijken maar wel ff over het buikje wrijven en dan weer weggaan. Weet niet of dit echt alleen voor huilbaby's geldt. Haar dochter ligt ook ingebakend.
Ja ik had al geprobeerd met ff troosten en dan weer weg. Dan keek ik haar trouwens wel aan. Het is niet dat ze een huilbaby is, tenminste ik hoop het toch niet. 's Nachts heeft ze het nl. helemaal niet. Dan is het voeden terugleggen en ze slaapt weer. Het begint in de middag en gaat dan door tot in de avond. We gaan nu om het kwartier troosten, maar ik probeer anders wel om het half uur. Misschien hebben we het zelf gedaan hoor, want het lijkt steeds erger te worden. Soms pakken we haar nl. wel gewoon. Maar goed als ze nu nog een halfuurtje huilt is het weer voedingstijd..
Ja! Tot halverwege zijn rug. Vies knulletje he! Mij is trouwens ook geadviseerd elk half uur te troosten/5 min te voeden. Ik vind een half uur wel erg lang, hoor. Meestal ga ik er al veel eerder heen maar niet voordat er 10 minuten verstreken zijn. Hij moet wel de kans krijgen zichzelf in slaap te huilen. Vandaag is een beetje anders, ik denk dat ie een baaldag heeft. Hij slaapt nu wel (net).
nog geen nieuws van femmy,ben zo benieuwd,ben al een paar keer komen kijken vandaag. De kids liggen allebei te slapen dus heb ik even rust. Ik laat Yorben ook regelmatig huilen,want volgens mij probeert hij het gewoon en meestal valt hij dan wel vanzelf in slaap. s'nacht geen problemen,dan drinkt hij zn fles leeg en dan leg ik hem terug en slaapt hij weer als een roosje. Panda:wat een mooi kereltje is bastian,en hij heeft hele donkere ogen ja. Trutje:de foto's van brent zijn ook leuk zeg,de gekkebekkentrekker
Dankjewel dames Ik vind hem zelf ook erg goed gelukt, mijn kleine mannetje, hihi. Hij vindt het badje inderdaad heerlijk, ik denk dan ook dat ik over een tijdje met hem ga babyzwemmen. Vanaf 3 maanden schijnt dat echt de moeite waard te zijn. Bastian poept ook regelmatig zijn hele romper onder. Spugen doet hij nog niet echt, maar als hij vol zit loopt het er wel gewoon weer uit. Daar kijkt ie dan heel verzadigd bij, haha! Boeren doet hij ook nauwelijks. Volgens de kraamhulp komt dat door de bv, krijgt ie minder lucht binnen ofzo. Wel verslikt ie zich af en toe, ik heb geloof ik nogal veel melk Is dat vele aanleggen in het begin niet voor niets geweest. Vraagje: hebben jullie ook telkens zo'n ontzettende honger? Ik loop de hele dag met een rammelende maag, zelfs na het eten. Probeer er niet teveel aan toe te geven (er moet immers nog 11 kilo af), aan de andere kant is het wel heerlijk om weer alles te mogen eten. Mmm...heb al sushi op, zachte kazen en een slokje wijn (smaakte niet echt). Binnenkort een lekkere rode biefstuk =P~ Jantien: ow, erg, gekneusde ribben! We leven met je mee meid!
Hoi ! Zojuist ff geslapen, heerlijk hoor ! Ik weet niet wat Marit vanmorgen had, maar uiteindelijk is ze bij mij in de draagzak in slaap gevallen en heb ik haar slapend in haar bedje gelegd. Afgelopen nacht heeft ze in de inbakerdoeken geslapen en dat ging prima. Slapen van 24.00 tot 3.00 uur, halfuurtje voeding (in de doeken) en vanmorgen om 6.00 uur weer, maar tussendoor geen kik. Maar toen ik haar vanmorgen weer in de doeken wilde leggen, was het drama en krijsen ! Dus uiteindelijk in een badcape gewikkeld en toen wilde ze wel in slaap vallen in de draagzak dus. Raar kind.... Vanmiddag na de voeding donderde ze weer gelijk in slaap en nu ligt ze nog knockout. Ok, als ze dan 's morgens haar wakkere uurtjes heeft, prima, maar minder handig dat ze constant gedragen wil worden want die draagzak is slecht voor mijn rug. Buiten dat alles veel langer duurt en dat is juist 's morgens als Rick naar school of oma moet, niet handig. Een halfuur laten huilen kan ik ook niet hoor, vanmorgen heb ik het met moeite een kwartier volgehouden, waar tijdens ik dan nog gestofzuigd heb (dus dan hoor je het niet zo) maar ze krijst echt de longetjes uit haar lijf. Nog geen nieuws van Femmy, zou ze nog op 'eigen kracht' aan het werk zijn? Ik ben zo benieuwd.... Trutje: Hihi, die Brent, zijn darmen werken absoluut, da's wel duidelijk. En idd, keihard janken hoort blijkbaar voor en na het badje, hier hetzelfde. Senseemillia: Misschien iets voor jou om te proberen met inbakerdoeken? Anders gewoon het advies van het cb afwachten, maar telkens 10 min. slapen is niet de bedoeling idd. Dan rust zij ook niet uit, en jullie ook niet. Samira: Balen dat je zonder internet zit. Hopelijk ben je volgende week dus weer online, maar dat duurt nog wat daagjes zeg ! Jantien: Ik kan niet anders dan zeggen: Dikke knuf voor je meid ! Sappie: Heerlijk verhaal over jullie nachten met Lieke, wat een geweldige manier van wakker worden ! Mijn collega's komen volgende week. Ze wilden eerst met zijn 8'en tegelijk komen, maar na afgelopen zondag weet ik dat dat veel te vermoeiend voor mezelf is. Dus nu komen ze in 3 'porties'. Da's dan wel 3 x visite, maar dan kun je in elk geval met iedereen ff praten, wel zo gezellig. Voor komend weekend hebben we nog helemaal geen visite gepland staan, ik denk dat we misschien Rick zondag al een groot cadeau geven voor Sinterklaas ; Een hele grote garage. Dan hebben papa en Rick de hele zondag om het ding in elkaar te zetten, de stickers erop te plakken en ermee te spelen Eens voorstellen aan Werner.... Ik heb trouwens een foto geplaatst van Rick en Marit, Rick op ongeveer dezelfde leeftijd als Marit nu, rara wie is wie? Tot later weer !!!
Ik hoorde dat het huilen na het badje is om warm te worden want dan koelen ze ineens heel snel af. Kan wel kloppen want zogauw Bastian droog is, houdt hij op en ligt hij gewoon weer om zich heen te kijken. Vermoeiend Conny, ik hoop voor je dat Marit snel wat kalmeert en beter alleen kan zijn. Wel fijn dat ze 's nachts zo goed slaapt.
Jantien, ik herken mezelf volkomen in je verhaal over de gekneusde ribben. Als de bevalling begint zul je snel merken dat die pijn wegzakt aangezien de beeb ook zakt Heel prettig! Maar.. ik moet je er wel bij vertellen dat mijn ribben nog steeds pijnlijk zijn en de huid daar ook. Dat zal nog wel een tijdje duren voordat dat helemaal weer weg is. Beter dan voorheen is het zeker!
conny:wat vervelend dat je marit steeds moet dragen lijkt me idd niet handig voor jezelf. als ik ga stofzuigen valt Yorben juist in slaap hahaah,wel makkelijk want als hij niet wil stoppen met huilen dan weet ik wat ik moet doen(stofzuiger aanzetten )
heb het gister avond voor het eerst na mn bevalling weer eens gezellig gehad met mn man het deed geen pijn,maar was wel bang dat het pijn ging doen,niet dus. wel vlug na 3 weken alweer,maar tja ik heb deze keer gewoon nergens last van daar van onder,alles is keurig weer genezen,moest ik van mn eerste bevalling niet aan denken,toen heeft het maanden geduurd voor ik er weer aan toe was.zo zie je maar de ene bevalling is de andere niet. weer wat hoop voor degene die nog een beeb willen in de toekomst,maar het niet zien zitten door de zware bevalling.Ik ben overigens nog niet aan de pil dus klungelen we met die rubberen dingen,das wel minder (maarja o ik hoef er over 9 maanden niet weer eentje hoor ) ik wacht mn eerste menstruatie af voor ik weer ga pillen.
Hee goeiemiddag, Nog niks van Femmy gehoord? Ben zo nieuwsgierig. Ze zal haar beeb nu toch wel hebben en anders vanavond? We wachten af.......... Conny: Ik raad als eerste: links is Marit rechts is Rick, laat je wel ff weten of ik het goed heb hahaha. Wat vervelend dat je Marit moet meesjouwen in zo'n draagzak, das niet echt lekker voor je rug nee........ Fajah: Zo hee dat was zeker wel gezellig haha. Maar idd als je nergens last van hebt, gewoon lekker doen! Ik wil morgen weer beginnen met de pil, in de bijsluiter staat tussen de 21e en 28e dag na de bevalling kun je weer beginnen dus........vorige keer na Rick heb ik ook niet mijn menstruatie afgewacht....... Trutje: hahaha ik lag echt dubbel om die foto's van Brent en dan hoe jij het beschrijft.........kom niet meer bij haha........ Jantien: Kom op meid nog even! Ik weet hoe het voelt hoor want bij Rick was ik ook 8 dagen te laat.........nu 2 dagen eerder.....dat is beter maar ja de ene bevalling is de andere niet heh. Panda: Mooie donkere kijkers krijgt hij. Timo zijn ogen verkleuren ook al, hij krijgt net als zijn broer ook donkere kijkers, vind ik persoonlijk wel mooi. Sens: Vervelend dat ze elke keer zo huilt. Timo huilt gelukkig niet zoveel. Alleen na zijn voeding altijd even maar hooguit een half uurtje ofzo. Maar wees blij dat ze 's-nachts wel slaapt......mss is het volgende week weer over......ik hoop het. Wel ff foto van die kast plaatsen...klinkt goed! Een quiche heb ik nog nooit gegeten, hoe maak je die? Sappie: Errug heh als ze alles onder spugen. Timo had het gisteren nog...hup over mijn schouder en ja hoor lekker mama even helemaal onder spugen haha. Alleen jammer dat het dan ook zo zuur ruikt...... Channie: Fijn dat alles zo goed gaat met Giovanna. En ja je moet zeker even een ritme vinden, bij mij gaat het nu veel beter als toen met Rick maar ik moest ook weer even wennen aan twee kinderen hoor! Verder weet ik niet meer wie wat geschreven heeft. Ben vanmorgen dus naar CB geweest, Timo weegt nu 3740 gram, 140 gram meer als zijn geboortegewicht. Maar hij was eerst natuurlijk ruim 200 gram afgevallen dus is ie in een paar weken tijd toch 300 gram aangekomen, niet slecht toch. Verder was alles goed. Hij is wel verkouden maar ja dat heb je met een grote broer die naar de psz gaat, ze steken elkaar toch aan. Hij heeft ook nog steeds 2 balletjes (was daar heel bang voor), Rick heeft er namelijk maar een en dat komt helaas ook niet meer goed, t hoeft niks te betekenen voor zijn vruchtbaarheid maar toch heb je liever dat alles erop en eraan zit heh...... Nou ga zo nog ff wat was vouwen en dan eten opzetten, mss nog tot vanavond. Groetjes Saskia.
Nog geen nieuws van Femmy? Trutje, leuke foto's van Brent! Ik moest ook lachen hoor! Sappie, hier nog een beeb die doorslaapt. Heerlijk he! Panda, leuke foto van Bastian. Ik denk ook dat hij bruine ogen krijgt. Ik ga volgende week voor het eerst zonder Emme op pad: tandarts en kapper. Ben benieuwd, want net wat je zegt je hebt haar toch 9 maanden bij je gehad. Sens, vervelend dat Jaime 's middags en 's avonds zo veel huilt. Idd maar even navragen bij het cb. Saskia, mooi gewicht hoor van Timo. Fijn om te weten dat hij goed aankomt. Vandaag zijn we met z'n drieeen op pad geweest: Gamma, tuincentrum en de wekelijkse boodschappen. Emme vond alles goed en heeft overal doorheen geslapen in de maxicosi. Ik vind het toch naar om te zien hoe dubbelgevouwen ze in dat ding zitten hoor. Daarna even gevoed en toen naar bed. Ze werd net weer wakker voor een voeding: alsof er een timer zit ingebouwd! Emme heeft steeds echt dikke keutels als ontlasting. Ik heb vandaag dus maar een ietsiepietsie meer water bij haar voeding gedaan om de ontlasting wat dunner te maken. Ze heeft er geen last van dat ze 'keutelt' maar voor mijn gevoel moet de ontlasting wat dunner zijn. We zijn trouwens erg benieuwd naar de haarkleur van Emme. Er zit soms echt een rode gloed overheen. Ik zou het zo leuk vinden als ze - net als ik - rood haar krijgt. Pim
Hello hello, Weet niet wat ik vandaag anders heb gedaan maar mevrouw slaapt \/ . Ik zou bijna denken dat er iets aan de hand is... Spannend is dat Pim! Ik hoorde eens ergens dat je de geheimen van je kind langzaamaan ontdekt, vind dat wel een mooie omschrijving. Bedoel je dat je nog nooit een quiche hebt gegeten of de quiche die ik omschreef? Quiche heerlijk is het, wij eten het regelmatig lekker met verse groenten uitje knoflook en meestal een lekkere stinkkaas er in. Ik heb nog nooit een quiche gemaakt met broccoli/stilton maar het zal vast lekker zijn . Wij maken ook regelmatig een quiche met spinazie, roquefort, uitje knofje. Je maakte het met bladerdeeg in een ovenschaal, erin gooien wat je lekker vindt aan groenten etc (kan ook vlees doen hoor) en dan gooi je er een ei of 4 door (afhankelijk van de groote van de eitjes en de quiche zelf natuurlijk). Hup in de oven en na drie kwartier op 200 graden heb je een lekkere maaltijd. Maarrrrr nog steeds geen nieuws over Femmy? Ik hoop dat ze haar kleintje al heeft zeg... Liefs Sensee
Goede avond, Ja ik heb Giovanna de hele dag al in bed Ze heeft vandaag nog geen kik gegeven ja om te eten dan natuurlijk en om ff lekker te knuffelen..oohw ik hoop zo dat dit vanavond ook wil Ze ligt nu alweer vanaf 16.00 te slapen en om 19.00 mag ze weer een voeding, ben nog aan het twijfelen of ik haar wakker maak of laat slapen. Ik zit trouwens al weer onder de 120 kilo ! jeej ben daar zo blij mee de kilo's vliegen er af ben er ondertussen al zon 13 kwijt. Maarja drink dan ook de hele dag water en ik snoep niet..niet omdat ik aan het lijnen ben neeh omdat ik er gewoon geen behoefte aan heb. Gek he? Nou ik ga nog even bijlezen.Fijne avond!
Hey meiden, nog steeds geen Femmy nieuws? Hoop dat ze dr kleine meisje nu ook in dr armen heeft. Trutje: Wat een lekker mannetje is Brent toch, ennuh niet teveel spammen he!? Word je dadelijk nog van t forum afgegooid. Pim: Heerlijk zo een zoet kindje als Emme, lekker dat ze zo goed doorslaapt. Channie: Ben jaloers op alweer 13 kg eraf bij je! Ik nogsteeds maar 6 sinds Jill eruit is dus ergens klopt t niet. Heb gisteren ook maar even vochtafdrijvende druppels van VSM gehaald, hopelijk gaat t helpen. Panda; Wat een mooi mannetje is Bastian! echt een leuk koppie! Conny: Fijn dat t inbakeren helpt bij Marit, scheelt weer een hoop onrustige uurtjes voor jullie. Fajah: Alweer op gewicht en alweer gezellige uurtjes met manlief gehad, ben zo jaloers....!Wil ook! Sas: Fijn dat alles met Timo in orde is! Ik mag morgen naar t Cb voor t eerst, ben erg benieuwd wat Jill nu weegt en of alles volgens t boekje gaat... moet er om 1105 zijn, heerlijke tijd! Kan verder ff niet terug lezen. Nog paar vraagjes: - Wie heeft er al met een maxicosi op de winkelwagen boodschappen gedaan? Ik zie dat wel vaker, maar heb t nog niet uitgeprobeerd, wilde morgen maar eens gaan. Zo op dat kinderzitje in de winkelwagen, maar dan zijwaarts. - Kan je alweer ongesteld zijn na 3,5 week? Ik heb tot aan eergisteren oud bloed gehad van de bevalling,maar vanaf vandaag is t weer meer en helder van kleur....... Nog een leuk verhaal: Vandaag Jill in de emmer gedaan(moet nogsteeds een tummytub halen), zat mevrouw lekker en wat denk je, ineens zet ze dr benen tegen de bodem em gaf een zett tegen de bodem en ze kwam bijna de emmer uit zoveel kracht zit er al in dr beentjes. Echt niet normaal hoor, als dat geen topsporter wordt................. Tot een paar keer toe, en maar hoppen in die emmer. Moet echt uitkijken met haar, ook op de commode ligt ze veel te graag te rollen en te spartelen. We hebben vandaag heerlijk gewandeld met oma en de hond in t bos, wat was t lekker vandaag, echt al een strak winters windje.......hopelijk blijft t zo. p.s. Ik word trouwens gek van alle was! Er komt geen einde aan! Morgen naar t CB, ben benieuwd. Nou meiden, tot later, Liefs Robine
Oja en nog een vraagje: Hoelang blijven je borsten dan lekken? Ik heb er nogsteeds last van en moet dus nogsteeds met een bh aan slapen Liefs Robine
Ik ben al regelmatig met Lieke naar de supermarkt geweest met de maxicosi op de winkelwagen. Ik zet m er recht op zodat ze mij gewoon aankijkt, gaat prima hoor ! Ik houd de maxicosi wel een beetje vast, ben veel te bang dat ie er anders afvalt. Ik weet niet of je ongesteld kan zijn na 3.5 week, denk het eigenlijk van wel. Ik denk dat ik het nu ook echt ben geworden. Helder rood bloed en best hevig.