Ik voel het echt als plopjes in mijn buik en ik merk nu ook dat er iets ligt te bewegen ofzo.. moeilijk uit te leggen. Als heel kleine aaitjes van binnenuit is misschien wel juist omschreven. Aan de buitenkant voel ik nog helemaal niets. Hoe bedoel je kriebelt/jeukt? Je bedoelt aan de buitenkant? Volgens mij komt dat door het groeien van je buik. Ik heb onwijze jeuk aan mijn buik! Vanmiddag heb ik een tube gekocht met spul tegen zwangerschapsstriemen. Er zijn nogal wat verschillende producten op de markt, ook veel prijsverschil dus ik dacht laat ik eens beginnen met de goedkoopste van de Schlecker... onder de 2 euro. Tot nu toe heb ik elke avond lopen masseren met babyolie en ook dat lijkt me wel goed. Iemand anders misschien tips?
Ik heb trouwens 3 piercings in mijn navel, ik weet nog niet wat ik er mee doe. Al mijn andere piercings gingen me irriteren (tong, lip, etc.) dus die draag ik niet meer. Van mijn navel heb ik echter nog geen last. Die van mij draag ik ook al zo enorm lang dat ik de banana's er waarschijnlijk na de bevalling zo weer door kan drukken.
Volgens mij voel ik ook al af en toe kleine plopjes. Zou wel vroeg zijn. Ze zeggen dat het wel kan bij een tweede. En mijn buik groeit ernorm (mijn gewicht trouwens ook!). Verder voel ik me wel redelijk. Hoe gaat het met Sappie? Ik hoop dat je of actie hebt ondernomen of gewoon weer vertrouwen er in hebt. Sterkte. Groetjes
Ik moet zoveel plassen...misschien wel 30 keer per dag. Misschien heb ik ook wel blaasontsteking, doet wel pijn maar dacht dat het van het vele plassen komt
Effe laten testen dan als je niet zeker bent Ik moet ook vaak plassen, hoor. Ik denk dat iedereen hier er meer last van heeft nu alles op de blaas begint te drukken.
Ja dat klopt, denk dat iedereen er nu wel last van heeft. Maar daarom denk ik al snel van zal wel van zwangerschap komen...
Misschien heb ik een tip voor het plassen. Door de verandering van je buik en de darmen die wat in de verdrukking komen, krijg je oa meer druk op de blaas aan. Daarom kan het zijn dat erg vaak moet plassen of doordat je niet goed kan uitplassen kun je een blaasontstelking krijgen. Dit zie je erg vaak tijdens de zwangerschap. Het uitplassen is dus erg belangrijk. Als er nl een residu in de blaas over blijft is dat een bron van zo'n ontsteking. Om het uitplassen goed te doen is het belangrijk om de bekkenbodemspieren te ontspannen tijdens het plassen. Dus niet met kracht! Goed gaan zitten is van belang voor het goed ledigen van de blaas. Ga goed recht op het toilet zitten met een holle rug (bekken voorovergekanteld en voeten plat op de grond) en neem de tijd. Als je niet meer moet plassen dan is het beste dat je nog even de rug hol en bol maakt dit kan je ook goed half staand doen. Ga dan weer zitten en probeer met een ontspannen bekkenbodem het mogelijk laatste beetje uit te plassen. Geef aan het einde wel een beetje kracht. Met het kracht geven mogen er maar een paar druppels uitkomen. Is dit een straaltje dan heb je niet goed uitgeplast. Wat een verhaal he! Het lijkt heel wat maar valt erg mee hoor. Succes!!! Groetjes
Jacq; ik heb de vk niet gebeld, wil niet gelijk als een zeur overkomen !! Op dit moment gaat het wel, heb wel het idee dat mn buik begint te groeien en voel dus al die prikjes die daarna aan de buitenkant gaan jeuken. Het zal wel goed zijn. Als ik de onzekerheid niet meer trek dan bel ik natuurlijk de vk.
trutje; Ik denk dat ik dan nog niet echt de plopjes voel die voelt Ik wil ze ook graag !! Ik heb van mn schoonmoeder van Zwitsal buikcreme en borstencreme gekregen speciaal voor mama (staat op de fles van zwitsal). Het is heel lekker vet en trekt makkelijk in de huid. Nu maar hopen dat het helpt.
Nee, helaas mn mannetje is jarig vandaag, heb m net een rompertje gegeven met papa is de aller aller allerliefste en een speentje met papa is de best. Ik heb een megabende in huis dus moet opruimen, schoonmaken e.d.. Ga zo even naar de Miro vlaaien ophalen en boodschappen halen, dus druk druk druk, hahaha. Ook wel weer gezellig ! Ga jij nog iets leuks doen vandaag ???? In welke tattooshop werk je trouwens?
Ik ga vandaag werken. Ik hou er verder niet zo van allerlei persoonlijke details op internet te plaatsen. Je mag me alles vragen maar dan liever op msn oid
Dat vele plassen heb ik nu sinds deze week ook. Ik zal de tip van Jacq ook eens opvolgen. Ik heb nu ook wel eens dat ik als ik buk echt al iets in m'n buik voel zitten. Dat zal je baarmoeder wel zijn die groter word, niet? Vind het soms wel irritant, maar het zal nog wel erger worden, haha! Gisteravond heerlijk in bad geweest met manlief. Was daarna zo rozig dat ik meteen naar bed ben gegaan. Heb van 21.30 tot 8.00 uur geslapen. Heerlijk! Vandaag niets bijzonders. Hoef er gelukkig niet meer uit. Lekker thuis rommelen en straks een hartige taart bakken om vanavond te eten. Lekker! Pim
Goeiemiddag, Heb een uurtje uit moeten trekken om alles bij te lezen....zo zeg dat waren wel tien pagina's! Hier alles ok. Vanochtend terug gekomen. Het was heerlijk de afgelopen week. Goeie temperatuur en vooral lekker ontspannen. Mijn buik is iets gegroeid lijkt het maar met het maken van een foto morgen zal dat wel duidelijk zijn. Heb de afgelopen week wel last gehad van mijn buik. Een soort trekken vaak schuin onderin doet erg zeer en maak me er wel een beetje zorgen om. Als het maandag nog zo is ga ik de vk bellen want het is dus echt irritant. Ook als je opstaat of iets pakt en je gaat door de knieen zeg maar. Ik voel me stukken betern. Niet meer zo moe en al mijn pukkels zijn verdwenen. We waren zoals gwoonlijk pas met inpakken begonnen op de dag voor vertrek en heb dus niet alles gepast wat dus een probleem bleek te zijn in Spanje.... Fijn NOT. Broeken zitten helemaal niet meer ok. De zomerrokken ook niet zo. En mijn bikini nou dat was dus echt vreselijk. Ik leek wel pamela anderson echt huge. Het zag er echt niet uit. Verder denk ik dat ik ook de baby heb gevoeld. Het voelt gek en ik weet het niet zeker maar volgens mij wel. Het meest vreemde is dat hetlijkt of hij/zij van de een naar de andere kant flink beweegt. Gister bv kon niet s.lapen door dat trekkeni n mijn buik en had mijn handen op mijn buik gelegd. Voel ik ineens aan de rechterkant een onwijs harde bult ding langwerpig. Aan de andere kant van mijn buik was het toen ineens 'zachter' dan normaal. Dat ding of die bultachtig geval verschoof toen naar onder en later naar het midden. Ik denk dus dat dat de baby was. Nou het is al met al een heel verhaal geworden. Ik had gelezen dat met jullie alles ok gaat en dat is mooi om te horen! De plastips vond ik geweldig en ga ik proberen want ik plas me een ongeluk vooral 's nachts. Die buik wordt dan echt enorm..... Trutje ik heb mijn piercing nog gewoon in en hoop dat ik die in kan houden. Hoe lang heb jij je piercing? En hoe weet je of het gaatje niet gaat dichtgroeien? Ik heb de piering in mijn navel nu vanaf mijn negentiende ofzo. Tot snel weer groetjs Senseemillia
Ik heb de creme van etos. Iets van 6 euro voor een flinke pot en voelt heel lekker. BEetje fris menthol achtig geurtje! Of het werkt weet ik nog niet...
Hallo Senseemillia, Fijn dat je er weer bent. Je hebt zoals ik las heerlijk genoten van je vakantie, fijn voor jullie !! Ik kan ook niet wachten om op vakantie te gaan maar dat duurt nog een aantal weken. Wat leuk dat je de baby al hebt gevoeld !! Lijkt me zo,n mooie ervaring, gewoon heel erg bijzonder. Geniet er maar lekker van !!
Hoi meiden ! Vandaag de open dag gehad op het werk. Bijna de hele dag gestaan, maar met de ondersteuningsband heb ik het prima doorgemaakt. Vanavond die band uitgedaan en nu zit ik wel lichtelijk knockout op de bank Anti-striae creme/olie: Bij sommigen werkt het misschien, maar ik heb me de vorige keer rotgesmeerd, netjes elke dag, maar uiteindelijk zag mijn buik er nog uit als een strand na een flinke windbui, overal golvende streepjes dus Helaas heeft het smeren bij mij dus niet gewerkt tegen de streepjes, maar verder was hij heerlijk zacht hoor Senseemillia: Ja, er wordt hier druk geschreven momenteel. Heel gezellig, maar kost veel tijd als je even niet geweest bent Fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad. En grote kans hoor dat je buik nu goed gegroeid is. Als je meer rust neemt, groeit het beter Wow, gaaf zeg dat je de kleine waarschijnlijk al gevoeld hebt !! Pim: Lekker hoor dat je zo heerlijk kon ontspannen in bad. En dan nog een hele goede nacht geslapen, jij bent weer helemaal fit !! Sappie: Nog gefeliciteerd met je echtgenoot !!! En wat je buik betreft, idd doen waar jij je goed bij voelt, maar je kunt beter te vroeg aan de bel trekken dan te laat he ! Jacq: Bedankt voor de duidelijke uitleg !
Sensemeelia, Die pijn die jij onderin je buik voelt is volgens mij toch bandenpijn. Daar kan je erg veel last van hebben. Alles wordt opgerekt en de baarmoeder hangt aan 'banden'dus is dat ook niet zo gek. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik er ook veel last van. Ik gaf toen les op een sportschool en bepaalde bewegingen voelde echt niet fijn. Soms een beetje zeurend gevoel trekkend gevoel. Ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken. Groetjes