November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik denk dat ik ook last heb van bandenpijn, dit is toch nog niet te vroeg?
    Ook zeurende pijn..
    Ik kan haast niet op mijn buik liggen of op de zijkant, krijg dan een pijnlijke buik.
    Kan dit wel op je buik liggen of kan dit kwaad (misschien is dit wel een domme vraag :rolleyes: )

2. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Te vroeg? Volgens mij niet nee, ik heb al weken last van bandenpijn

3. charissa1979

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Oh oke ;)
    Hebben jullie ook dat als je in de kleding echt al een buikje zie en als ik onder de douche naar mijn buik kijk zie ik maar heel iets een bolling.
    Lijkt in de kleding veel meer..

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Senseemillia, welkom terug na je vakantie! Leuk dat je al zo aan het groeien bent.

Wij gaan over drie weken op vakantie en ik hoop dat ik niet al te hard groei nu, want dan kan ik m'n meeste broeken dmv een elastiekje nog goed aan.

Jacq, ik moest vannacht echt even in mezelf grinnikken toen ik op de wc zat. Voeten op de grond met plassen en bekken kantelen.....maar ik kan niet goed met m'n voeten op de grond ( ben maar 1,56 m), haha!

Bandenpijn heb ik volgens mij nog niet.

Conny, ik kreeg van mijn buurvrouw zo'n band te leen (van het merk Anita). Zij had 'm nu toch niet nodig. Ik nu ook nog niet, maar zij zei dat ze 'm aan het eind van de zwangerschap wel fijn vond.

Ik ga even poetsen!

Pim

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik hoop het ook voor je, want het is vervelend als je zoveel kleding nieuw moet kopen. Pas je bikini of badpak ook maar even vooraf echt hoor... Ik zag er niet uit, ze zijn echt enorm geworden ik denk wel cup d nu terwijl ik altijd b had.

Jacq ik heb ook zo'n bolling en die is echt vooral de laatste week erger geworden. Eerst was het een bol randje net boven het schaambeen/bot hoe dat din gook heet, nu is ie hoger. het gekke is dat ik net op de weegschaal stond en toch maar in totaal 2,5 kg ben aangekomen. Ik zocht netop het forum nog dat overzicht van hoeveel je aankomt de eerste twaalf weken en dan per maand daarna, maar kan het niet meer vinden :cry: .

Ik ga even in de tuin werken nu zo na de vakantie. Wat is alles gegroeid zeg! Van mij mag het nu flink warm worden met een zonnetje dan komt de bloei er ook mooi in!

Groetjes Senseemillia

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh en ik hoop dat pijn bandenpijn is, maar ga voor de zekerheid wel even bellen met de vk. Op mijn buik liggen lukt niet meer. Het voelt heel drukkend. Ik lig nu schuin op mijn buik dan heeft die wat meer ruimte. Denk dat het buikliggen straks wel helemaal niet meer kan...

Groetjes Senseemillia

7. jacq

jacq Bekend lid

9 jan 2006
    735
    0
    0
    amsterdam
    Ik heb het schema gevonden!

Gewichtstoename tijdens de zwangerschap

Wanneer kom je bij:
    0 tot 12 weken: 0 procent.
    13 tot 20 weken: 25 procent.
    21 tot 30 weken: 50 procent.
    30 tot 36 weken: 25 procent.
    36 tot 40 weken: 0 procent.

Vroeger werd gezegd dat zwangere vrouwen voor 2 moeten eten. Het resultaat laat zich al raden, sommige vrouwen kwamen 20 tot 25 kg bij, terwijl dit overgewicht nergens goed voor was, niet voor de moeder en niet voor de baby. Toch moet nu niet gedacht worden aan afslanken, een gezonde en evenwichtige voeding is immers van het grootste belang.

Tegen de geboorte van hun baby zijn de meeste vrouwen zo'n 9 tot 13 kg zwaarder geworden. (Na de bevalling blijft daar 3 tot 6 kg van over.) Nu moet je je ook niet gaan blindstaren op deze cijfers. Hoe zwaar je gaat worden, hangt voornamelijk af van je lichaamsbouw, o.a. je lengte en gewicht dus.

Gewichtstoename tijdens de zwangerschap:
    Gewicht van de baby: 39 procent. 3315 gram.
    Extra bloed: 22 procent. 1870 gram.
    Baarmoeder: 11 procent. 935 gram.
    Vruchtwater: 11 procent. 935 gram.
    Placenta: 9 procent. 765 gram.
    Borsten: 8 procent. 680 gram.
    Totaal: 100 procent. 8500 gram.
    Toename vetweefsel: - 3500 gram.
    Totale gewichtstoename: - 12 kg.

Helaas ben ik al tussen de 3 en 4 kg aangekomen. Dat wordt nog wat!

8. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Och ik ben al een kilo of 5-6 aangekomen maar ik ben dan ook gestopt met roken en sport ook niet zo veel meer ivm mijn bekken :(
    Het boeit me niet, en ook niet wat anderen van me denken. Ik doe gewoon mijn best een gezond kind te werpen :p

9. charissa1979

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik ben ook al een paar kilo aangekomen doordat ik ook gestopt ben met roken..
    Maar ik vind het ook niet erg, ik voel me nu beter!!!

10. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik was laats 2 kilo aangekomen dat was 4 weken geleden ofzo hahah en ik durf nu niet op de weegschaal te gaan staan ik denk dat er alweer een kilo of 5/6 bij zit :oops:

11. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

ik kom niet zo vaak hier om me te melden zeg maar, maar lees wel mee, ben de 29e uitgerekend. heb nog geen buikje alleen als ik last heb van mijn darmen zoals nu is ie opgezet, hebben jullie hier ook nog steeds last van? ik ben tot nu toe 1,5 kilo afgevallen. zal toch nie heel erg zijn. ik eet normaal en ben niet misselijk geweest ofzo met overgeven enzo. as vrijdag eerste afspraak bij vk, spannend

gr saskia

12. sappie

sappie Fanatiek lid

Ik ben dit weekend ook maar weer eens op de weegschaal gaan staan.
    Ik was in totaal de laatste keer 1,5 kilo aangekomen maar ben nu weer een halve kilo afgevallen. Mijn buik begint nu wel lekker te groeien, volgens mij heeft t een hele groeispurt de afgelopen week. Ik kan de kleine nog steeds niet voelen geloof ik, ik duw en spring zo af en toe eens om m wakker te maken maar helaas, tot nu toe zonder resultaat. Kan niet wachten tot ik de eerste 'plopjes' voel. Heb sinds gisteren dat ik s'ochtends weer misselijk ben !!! Hoop niet dat dit zo blijft.

Gaat er trouwens nog iemand van jullie naar zwangerschapsgym of yoga?

13. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zal me morgenvroeg ook eens wegen. Tot nu toe ben ik ruim een kilo aangekomen. Ik heb me idd opgegeven voor zwangerschapsyoga. Dat begint eind juli; 10 lessen en een terugkomles.

Pim

14. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik ben precies 5 kg aangekomen (vanochtend effe gewogen).

Sappie: ik ga naar yoga :) Wil je mee?

15. sappie

sappie Fanatiek lid

trutje; zou dat leuk zijn ?? Ik had me voorgenomen om niet te gaan. Leek me altijd zo overdreven, dat gepuf enzo, haha.... Maar het zal vast ergens goed voor zijn. Wanneer begint het en ben ik niet al te laat met opgeven dan ???

16. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ja da's hartstikke leuk volgens een vriendin. En helemaal niet zweverig :)
    Ik wil je het telefoonnummer wel geven. Ik hoor het wel van je :)

17. sappie

sappie Fanatiek lid

Ik zal erover nadenken, je mag me het nummer wel mailen. Thanks :D

18. Jill76

Jill76 Actief lid

30 mrt 2006
    194
    0
    0
    Hahah allemaal aan de Yoga, nou ik lees jullie resultaten wel, ben nl helemaal niet van plan om naar pufles of Yoga te gaan ik ga t lekker op mn eigen kracht doen over ene paar maanden. Zie me daar al liggen kreunen met zn tienen, nee laat maar.:)

Ik heb sinds afgelopen week een beetje pijn in, afwisselend mijn linker en rechterkant van mn baarmoeder. Het lijkt een beetje op ovulatiepijn, een stekend gevoel. Hebben meerderen van jullie daar last van of ben ik de enige?? Verder heb ik ook s ochtends bij het opstaan pijn in mijn buik. Heb verder geen last van bloedingen oid en voel me prima, maar dit is wel vervelend. Zou het bandenpijn zijn of misschien toch wat anders?? Graag jullie mening, anders bel ik morgen gewoon ff naar de VK. Maak me ook verder geen zorgen, maar het is gewoon een naar gevoel.

Gelukig dat verder iedereen lekker aan t kletsen is hier op t forum en niemand echte problemen heeft behalve dan her en der wat kwaaltjes. Die pukkels mogen ook weleens afnemen, is dat bij jullie al het geval of zien jullie er ook nog uit als 16 jarige pubertjes :)

Voor nu ga ik ff lekker koken voor mijn mannetje en spreek ik jullie wel weer.

Liefs Jill

19. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik ben zo benieuwd wie van ons het allereerst moeder gaat worden :)
    Nog een klein half jaartje!

20. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ik heb 1 pukkel op mn voorhoofd waar niks aan veranderd.... misschien moet ik die later wel eens laten weghalen want zo lijk ik wel een indonesch met een stip :eek:
    verder heb ik ook weleens van die buikklachten die jij beschrijft Jill, ik denk dat het wel erbij hoort maar zoals vele zeggen hier als je het niet vertrouwd kan je altijd de VK bellen!

Deel Deze Pagina