November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Daar ben ik trouwens ook benieuwd naar trutje! en hoe al onze wondertjes eruit zullen zien :D

2. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik ben ook wel van plan om naar zwangerschapyoga/gym te gaan.
    Mijn buik is de laatste dagen weer zo dun, weet niet wat er gebeurd...
    Misschien dat het komt doordat ik gestopt ben met roken, mijn darmen helemaal van slag en opgezet.
    En nu is het denk ik rust in de buik... weet het ook niet!

Femmy, Hindoestaanse mensen hebben een stip op voorhoofd.

3. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi !

Ik ben denk ik ook wel de nodige kilo's aangekomen. Vorige week heeft de vk me (gelukkig ;) ) niet gewogen, dus dat zal de volgende keer wel schrikken zijn.

Ik ga me weer opgeven voor zwangerschaps-mensendieck gym. Dit omdat ik snel last heb van mijn onderrug en daar heb ik goede technieken geleerd om het op te vangen. En zwangerschapsgym, in welke vorm dan ook, is gelukkig echt niet alleen maar puffen hoor! :)
    We kregen ook informatie over de groei van je kleintje en hoe de 'uitdrijving' precies gaat, dus hoe het kindje draait tijdens de bevalling om het gemakkelijkst eruit te komen (niet dat Rick zich daaraan hield, die draaide gewoon zijn koppie dwars en dat pastte dus ook niet ;) ).
    Verder kregen we wel puftechnieken, zinnetjes zoals "deze wee komt nooit meer terug", klink allemaal heel stompzinnig, maar het werkt wel om je gedachten erbij te houden, zodat je rustig in het ritme meegaat en niet tegen de wee in gaat werken om de pijn en zo de ontsluiting tegen te houden. Als je niet op welke vorm van gym dan ook wilt, zou ik wel een boek halen in de bieb of zo, om iets te lezen over ontsluitingweeen en hoe je ze kunt opvangen.

Toen wel gelachen trouwens (achteraf) tijdens de bevalling. Er wordt ook gezegd, als je man meepuft, laat hem niet in je gezicht puffen want dan wordt je misselijk (of kwaad ;) ). En jawel, Werner kwam heel lief bij het bed zitten, mijn hand vasthouden en begon netjes mee te puffen om mij in het ritme te houden. En ik werd me toch een potje misselijk :)

Kortom, ik ben blij dat ik naar gym gegaan ben, maar ik vind het persoonlijk ook wel fijn ervaringen van anderen te horen die al een keertje bevallen zijn.

Verder geen bijzonderheden hier, alles gaat lekker zijn gangetje, ik doe alles met mate, niet een hele tijd achter elkaar poetsen of zo, maar in porties (en ik ben al niet zo'n poets-fan) en dat werkt perfect. Dan krijg ik ook geen last van bandenpijn, gelukkig.

Tot later weer !!

4. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Daar ben ik ook weer eens, gelukkig al sneller dan de vorige keer ;)
    De steken in de baarmoederstreek heb ik inderdaad ook, maar niets (voor mijn idee en ervaring uhhum :confused: ) om je zorgen over te maken, ik denk ook dat dit echt bandenpijn is en het hoort er helaas bij.

Iemand vroeg ook of het kwaad kan als je op je buik slaapt, de vorige zwangerschappen werd mij verteld (ben zelf ook een buikslaper) dat het zolang het lukt het geen kwaad kan, zodra het voor jouw niet meer prettig ligt, kan het ook goed zijn dat het kindje zich niet fijn voelt doordat je toch wat druk tegen de buik krijgt.
    Op de rug liggen mocht ik absoluut niet, dit zou nog meer druk geven op de baarmoeder en dus ook op het kindje. Op momenten dat ik dus in mijn slaap op de rug was gaan liggen verschrok ik dus steeds weer wakker. Dit zou dus een instinctief moederalarm zijn zei de vk me :D

Ikzelf heb beide (afgelopen) zwangerschappen geen cursussen gevolgd, terwijl de vk er best op aandrong, maar ikzelf heb daar zelf nooit behoefte aan gehad. Ik heb altijd zoiets gehad van je kan wel een cursus gaan doen, maar op het moment dat je daar ligt zal ik echt niet gaan nadenken van oja hoe moest het ook alweer, en ik moet zeggen, en niet om hier ff op te scheppen, mij werd beide keren na de bevalling gezegt dat ik een "natuurtalent" was :oops:

De kilootjes vliegen er hier ook aan, zal nu op zo'n 6 tot 7 kilo zitten :oops:, maar ik heb ook echt de hele dag honger. De eerste keer zwangerschap kreeg ik 18 kilo erbij en de 2de keer 20 kilo. Denk dat ik er deze keer nog verder overheen ga. Maar moet zeggen dat ik beide keren binnen 2 weken weer onder mijn oude gewicht zat :cry: blijf steeds hopen dat er een paar kilootjes aan blijven hangen want wegen tussen de 40 en 45 kilo is ook niet alles :(

Vandaag ben ik voor de 2de keer naar de vk geweest en alles was weer goed. Hartje weer gehoord, voor mijn man was dit de eerste keer en ze zei nog tegen me toen ze het aparaatje pakte dat ik me geen zorgen moest maken als ze het niet meteen kon vinden, was nog vrij vroeg en de kleine kon zich nog goed verstoppen waardoor het meestal even zoeken was. Ze was nog niet uitgesproken, ze zette het apparaatje op mijn buik en meteen een snelle, harde hartslag :D , de kleine was flink actief zei ze, helaas voel ik het ook nog niet zo goed. Soms denk ik iets te voelen, maar ondanks dat ik weet hoe het voelt, twijfel ik toch nog of t ook wel echt de kleine is. Hopenlijk voel ik het snel beter ;)

Veel succes verder dames.

Liefs Angela.

5. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Lijkt me ook spannend om het hartje te horen kloppen, wij gaan vanavond voor de 2e keer naar de VK ben benieuwd wat er gaat gebeuren en of ze de uitslag van de bloedtest hebben?! en of we ook naar het hartje gaan luisteren en ik ga vragen of ik een 20 weken echo krijg!

6. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik heb al ruim 2 wk een afspraakformulier hier liggen voor de 20 wk echo maar nog steeds geen afspraak gemaakt *schaam*

7. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Het formulier voor de 20 weken echo heb ik ook al meegekregen, maar ze hebben mij de tip gegeven niet te bellen voordat ik 16 wekenben, aangezien er hier meestal een wachttijd van ong. 4 weken is en ik moet proberen NIET voor de 20 weken de afspraak te zetten, zo wisten ze voor 90% zeker dat het geslacht zichtbaar zou zijn :D

Liefs Angela.

8. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    dat is wel slim ! wij zouden het graag ook willen weten en hopelijk krijgen we ook de 20 weken echo (ligt er geloof ik aan of je verzekering het dekt?) maar we willen ook graag weten wat het word!!

9. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Het zit sinds dit jaar standaard in het pakket. Je kunt alleen nog kiezen of je wel of niet wilt. De kosten worden betaald door je verzekeraar.

Ik heb mijn 20 wk echo op 27 juni :)

10. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    O dat las ik namelijk ergens anders hier over die verzekeraars, en toen ik het de vorige keer aan de verloskundige vroeg zei ze dat ze dat niet zeker wist (zouje toch wel moeten weten als verloskundige).
    wat leuk dat gaat al opschieten trutje! je wil ook weten wat het wordt?

11. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Nee, of eigenlijk wel :D Mijn vriend wil et graag weten en we zijn beiden toch wel zulke stijlfreaks dat we graag een babykamer op maat bouwen (adhv geslacht :p )

12. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    :) ja je kan er dan toch een beetje rekening mee houden, al zouden wij bijv. niet voor een totaal roze of blauwe kamer gaan maar soms zie je zulke leuke kleertjes maar wat bijv net te jongens of meisjesachtig is maar dan zouden we het wel kunnen kopen en we zijn gewoon erg nieuwsgierig :D .

droomde vannacht trouwens weer dat ik een meisje had, heb nu 2 keer gedroomd dat ik een meisje had en 1 keer een jongen :)

13. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Pfffffff ik ben aan het harrewarren met mijn verzekeraar en kraamzorginstelling over de kraamzorg.

Het zit zo dat mijn verzekeraar alle uren wil vergoeden die worden geindiceerd tot max 80 uur. Het maakt ze daarbij niet uit of al die zorg medisch noodzakelijk is, als het maar op de indicatiestelling staat. Mijn kraamzorginstelling geeft een indicatie af volgens het Protocol (medisch noodzakelijk zorg) en wil gerust meer uren zorg verlenen als mijn verzekeraar tevoren aangeeft dit te vergoeden.

Ik heb vandaag maar eens even gebeld met mijn kraamzorg en aangegeven dat ik dit niet pik. Ik betaal toch zeker genoeg premie! Mijn verzekeraar en kraamzorg zijn het eens (kraamzorg wil meer zorg verlenen en verzekeraar wil dit betalen), alleen niemand wil het voortouw nemen door of een hogere indicatie af te geven, of door vooraf aan te geven dat ook niet geindiceerde uren worden vergoed. Ik zou dan zo maar 20 uur kraamzrog (44 vs 64 uur) kraamzorg mislopen. Mijn kraamzorg gaat nu contact opnemen met mijn verzekeraar om e.e.a. te regelen. Ik ben benieuwd.

Een heel verhaal, maar als het lukt is het de moeite waard geweest.

Pim

14. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Pim, waarom ga je er vantevoren vanuit dat je meer nodig hebt dan gemiddeld? Of zie ik dat nou verkeerd?

15. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Goeiemorgen !

Vandaag een heerlijk dagje thuis (buiten is het toch veel te koud) met mijn kleine man. Eerst boodschappen gedaan en nu samen wat gespeeld met zijn duplo brandweerwagen en met een pooh spel. Eindelijk luistert hij weer wat beter, want die peuterpuberteit lijkt wel om de paar maanden terug te komen ;)

Eerst eens gebeld voor zwangerschaps-mensendieck (een goede herinnering, zo'n zwangerschapsforum :)) maar helaas wordt dat niet meer in groepsverband gegeven. Dus nu wordt het zwangerschapsyoga. De dame van het thuiszorgbureau bevestigde dat gym hier in de buurt vaak een 'kletsgroepje' is en dat bij yoga meer echt 'gewerkt' wordt aan technieken die je kunt gebruiken tijdens de bevalling. Ok, gaan we dat proberen.

Pim: een heel gedoe idd met die uren die je vergoed krijgt. Hier werd vermeld dat het aantal uren pas vastgesteld wordt tijdens het gesprek in je 7e maand. En dan kan het altijd nog bijgesteld worden natuurlijk, mocht je een zware bevalling hebben gehad of mochten er andere speciale omstandigheden zijn waardoor je meer uren nodig hebt. Ik ben benieuwd waar je op uit komt.

Femmy: Haha, dat met die kleren herken ik wel. Ik zag dit weekend ook zo'n schattig spijkerrokje, maar ja, zolang je niet zeker weet waar het wordt. Veel plezier vanavond bij de vk !

Trutje: Dat is dan idd ook een voordeel, je kunt het kamertje wat meer meisjes- of jongensachtig maken.

Angel: Hartstikke fijn dat je idd geen 'last' hebt gehad dat je geen zwangerschapscursus hebt gevolgd. En als je een 'natuurtalent' bent, zul je idd geen problemen krijgen deze keer.

Voor mij was het prettig dat Werner ook wist hoe het ritme van puffen ging. Ik had eigenlijk al snel een weeen-storm, dus totaal geen pauze tussen de weeen, en dan raak je op een gegeven moment echt de kluts en je rust kwijt. Werner kon me dan heel goed weer in het ritme krijgen.
    Ook had ik heel veel last van been-weeen en dankzij de gym, wist Werner (en ik) hoe hij die kon verlichten.

Ik ga eens lekker een broodje eten met mijn kleine man, tot later !!!

16. sappie

sappie Fanatiek lid

He meiden,

Even een vraagje. Ik werd vannacht om 04.00 uur wakker en voelde aan mn buik en de rechterkant voelde dik maar ook keihard !! Kon het niet meer indrukken. Het deed geen pijn ofzo. Weten jullie of dit normaal is. Ik ben toen even uit bed gegaan en even later was het over.

Groetjes sappie

17. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zeg niet dat ik meer nodig heb dan gemiddeld, maar ik zou graag meer willen dan gemiddeld. Het lijkt me heerlijk om - gewoon zoals vroeger- een week volledige kraamzorg te hebben? Anders zal er veel op de schouders van mijn man komen qua koken/wassen/boodschappen etc. Lijkt me fijn als hij die week ook kan genieten.

Pim

18. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    dat is ook zo Pim, als je veel hulp kan krijgen waarom dan niet?

19. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik heb me ook opgegeven voor kraamzorg, nu nog iets van yoga ofzo regelen, de rest dat komt dan later wel een keer. Alleen dat erkennen, dat wil ik wel binnenkort doen. Maar dan moet de keuze van de achternaam vast staan en daar zijn we nog niet voor 100% uit.

Gek toch die hormonen, ik lees dat een heleboel van jullie pukkeltjes hebben terwijl ik daar nu juist minder last van lijk te hebben dan normaal. Wel nog steeds die :evil: :evil: misselijkheid, om gek van te worden! Ik heb al twee maanden geen normale maaltijd gekookt en als mijn vriend iets klaarmaakt, vind ik het zelden lekker (de arme schat). Dus ik leef zo'n beetje op soep, brood en simpele dingen als sla, macaroni en afhaalpizza. De aanblik van de keuken is me al te veel! Bah.
    Sorry, moest even klagen :D

Naar he, die bandenpijn :( Mijn buik groeit explosief de laatste tijd, best logisch dat dat pijn doet. Ik merk wel dat het beter gaat als ik dingen wat langzamer doe dan normaal. Dus niet rennend de trap op maar rustig lopen. En zogauw het kan even liggen, al is het maar twee minuten, dat helpt meteen.

20. sappie

sappie Fanatiek lid

Kwam gisteren op het werk en toen hoorde ik dat de schoondochter van mijn baas een hersenbloeding heeft gehad. Ze is 30 en net als ik bijna 17 weken zwanger van hun eerste kindje. Er blijkt een tumor in haar hoofd te zitten bijna zo groot als een tennisbal. Ze kunnen nog maar weinig voor haar doen. Vandaag heeft ze even gereageerd, ze krijgt nu minder medicatie omdat dat beter is voor de baby. Als ze al weer helemaal bijkomt zal ze weinig tot niets kunnen. Ze moeten nu keuzes gaan maken of ze haar in leven gaan houden zodat de baby door kan groeien tot het levensvatbaar is of misschien wel een hele andere moeilijke keuze maken. Ik moet er maar niet al teveel aan denken maar het zet je wel weer even met beide benen op de grond. Je kunt je toch bijna niet voorstellen dat dit soort dingen gebeuren. Volgende week moeten ze de overdracht van hun nieuwe huisje tekenenen, het is gewoon een drama !!!!

Moest gewoon even mn verhaal kwijt, zit er best vol van. Laten we maar met zn allen ontzettend genieten van onze zwangerschap !!!

Deel Deze Pagina