November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Hier nog een die telkens moe is en dan heb ik nog een keelontsteking ook gekregen en we gaan over 2 weken verhuizen dus ik heb het er maar druk mee.

    Femmy als je zwanger bent dan gaan je darmen door de hormonen minder hard werken dus kan je buik wat dikker worden...

    Liefs Wendy
     
  2. conny

    conny Bekend lid

    11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi!

    Nou, het gaat geweldig met die nieuwe zwangerschapsbroeken (not!). Aan 1 zat het beveiligingsding nog aan, dus ik kon terug de stad in. En de spijkerkuitbroek had hele leuke spijkernagels/tetsen (hoe noem je die dingen?) maar zodra ik op mijn hurken ging zitten sprong er al 1 af. Dus vanmorgen kon ik weer de stad in, blegh ;)

    Kwaaltjes: Sinds gisteren pijnlijke borsten, vandaag echt supermoe en ik 'voel' mijn baarmoeder bij wijze van spreken groeien want het irriteert constant onderin. Maar dat zie ik maar als een goed teken :D
     
  3. Heids

    Heids Lid

    14 feb 2006
    72
    0
    0
    Office manager
    straks weer Drenthe
    Pfffff ik ben zooooo moe ( zal ook wel spanning zijn) en heb rare steken in mijn buik en borsten .. word er helemaal gek van .. ( zal me wel te druk maken )

    Ben zoooo bang dat het mis gaat dat ik niet eens meer naar het toilet durf :(
     
  4. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Hallo,

    ik word ook novembermama! Ben uitgerekend op 19 november volgens de banner. Dit wordt mijn eerste kindje.

    Ik weet pas sinds gisteren dat ik zwanger ben en het is allemaal nog erg pril. Eerst maar zien of alles goed gaat! Vind het nog wel eng, je hoort best vaak dat het mis gaat.

    Ik heb totaal (nog!) geen last van vermoeidheid of pijnlijke borsten of tepels. Ben al wel lichtelijk misselijk, eigenlijk de hele dag door een beetje. Eten helpt dan wel. Dus ik eet de hele dag door :D Mijn buik zwelt in de loop van de dag enorm op, net als voor de ongi. Ook licht ongi-gevoel in de buik en af en toe een steekje. En vergeetachtigheid/warrig in het hoofd. Maar daar had ik misschien voor die tijd ook al last van :)

    x Panda
     
  5. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Moeders voor moeders is net geweest. De test die ze doen was superpositief! Weer een bevestiging erbij. Als cadeau heb ik gekozen voor de dvd van Lennart Nilsson.

    Dus vanaf nu flessen volplassen!

    Verder voel ik me megamoe! En ik heb echt een elastiekje om het knoopsgat in mijn broek gedaan dat ik dan weer om mijn knoop haak. Dan heb ik tenminste iets meer ruimte in mijn broek. Ook m'n borsten zijn aan het groeien. Kun je nu echt goed zien!

    Pim
     
  6. jacq

    jacq Bekend lid

    9 jan 2006
    735
    0
    0
    amsterdam
    Hoi Conie, er hebben wat meiden gependeld om te voorspellen wat het wordt. Vorige week dinsdag had neeltje gependeld en zei dat ik al zwanger was en van een meisje! Een dag later een test gedaan en die was positief! Grappig he!
     
  7. jacq

    jacq Bekend lid

    9 jan 2006
    735
    0
    0
    amsterdam
    Lieve Heids,
    Wil je even kracht geven! Het gaat goed dit keer! Geef die negatieve gedachtens geen kans. Bij mij is het de vorige keer ook in de vijfde week mis gegaan dus weet wat je voelt. Vanmorgen dacht ik ook even dat ik minder gevoel van zwanger zijn had maar volgens mijn vriend had ik juist erg last van mijn hum. Het zit wel goed met die hormonen.
    Tegen mij wordt wel eens, bij vervelende situaties, gezegd dat ik het in het witte licht moet zetten! (spirituele vriendin) Dat helpt en draai dat neg gevoel om in pos!
    sterkte,
    Groetjes Jacq
     
  8. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Heb met 6.6 week een echo gehad. Dit omdat ik bloedingen heb gehad.
    Mijn laatste menstruatie was ook twee dagen! Maar volgens de echo ben ik nu toch echt de 6.5 week ongeveer zwanger.
    Eigenlijk zag ik nog heel weinig een heel klein frummeltje met een verhoudingsgewijs heeeel groot hartje dat ontzettend aan het kloppen was. Ik hoefde geen inwendige echo, want bij de uitwendige was het kindje gelijk al te zien.
     
  9. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Had hier in het begin even gekeken, maar er idd een explosie aan novembermoeders!!! Helemaal geweldig.
    Om met de woorden van Pim te spreken, ik voel me nog niet echt flubber. Ben wel onwijs bang dat dat gaat komen want ook ik heb veel meer trek dan normaal... :(
    Misselijk ben ik helemaal niet gelukkig en hoop dat dat zo blijft. Wel heb ik een constant krampje in mijn buik. Ik vind dit erg eng want had dit in het begin ook waarna ik dus bloedingen kreeg en een miskraam. Misschien weten sommige van jullie het, maar het was een tweeling en 1 is gelukkig lekker gebleven. Het blijft spannend.
    Heb trouwens de afgelopen dagen enorme borsten gekregen. Ze voelen heel stevig en staan meer omhoog zeg maar.
    De pukkeltjes die ik eerst in mijn gezich had zijn bijna verdwenen.
    Ik zal even kijken of ik een foto van frummel in mijn buik in mijn foto-album kan zetten. Heb zoals ik net schreef ivm de miskraam nl. een echo gehad.
    Veel liefs Senseemillia
     
  10. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Hallo ladies...ik meld me nu ook maar even....heb een positieve test, en als ik t nu zelf uitreken ben ik 23 november uitgerekent!!!
     
  11. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Hallo novembermama's

    Hier gaat het allemaal z'n gangetje.. Ben alleen zoooooooooooo bang dat het weer mis zal gaan dat ik nog niet echt kan genieten :(

    Maandagmorgen komt moeders voor moeders langs en ik ben zelfs bang dat de test dan negatief zal zijn :oops:
    Echt klachten heb ik nog steeds niet; wel inneens een paar pukkels op mn gezicht :confused:

    Waren die eerste 3 maanden maar alvast voorbij....
     
  12. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Lynn....ik heb zelf geen ervaringen, dit is mn eerste zwangerschap, maar ben door de verhalen die ik hier gelezen heb ook enorm bang voor de komende maanden...heb net nog een test gedaan om te kijken of t nog zo is....maar ja, kan moeilijk elke dag een test gaan doen....
     
  13. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Haha ja dat is ook zo, ik heb het helaas nu al 2 x meegemaakt en elke keer als ik er hier weer over lees op de site zet dat je toch wel met beide voeten op de grond...

    Maarja, als alles wel goed gaat is het jammer als je deze tijd alleen maar in angst heb doorgebracht!!

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!! Op naar november ;)
     
  14. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ja, dat is ook zo..... maar wel raar, het bezef dat er zo'n klein, kwetbaar wondertje in je buik groeit maakt me blij, verbaasd, maar wil het ook zo graag beschermen...

    En dat is voor jou natuurlijk helemaal dubbel, ik hoop echt voor je (nee, ga er gewoon vanuit) dat we straks in november allbei mama worden en dat t met iedereen hier goed gaat!!!
     
  15. puk

    puk Lid

    18 mrt 2006
    82
    0
    0
    arnhem
    hoi hoi...nog een november mama hier!
    9 november is de datum!



    18 april voor t eerst n intake bij de verloskundige
     
  16. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Goede morgen allemaal,
    Hier is alles goed ben af en toe lichtelijk misselijk
    en kon het hele weekend niet normaal poepen :oops: gelukkig vandaag wel :)
    Nu heb ik een vraagje mijn plas is echt heel donker geel is dat normaal?? ik heb normaal heel lichte plas.
    Groetjes
     
  17. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Volgens mij is het niet vreemd als je urine donker)der) is hoor.

    Hier ook alles goed. Voel me eigenlijk prima. Ben wel moe en snel buiten adem, maar dat zijn dingen waar je rekening mee kunt houden. Van het weekend wat obstipatie gehad, maar dat is nu weer over.

    Aan de ene kant zou ik wel wat meer symptomen willen hebben omdat het dan wat tastbaarder wordt en de angst dat het weer misgaat naar mijn idee minder zal worden, aan de andere kant geniet ik nu volop en heb ik besloten me niet te laten leiden door mijn angst.

    Pim
     
  18. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Hoi hoi,

    Hier gaat ook alles goed, ik heb heel vage tekentjes waardoor ik weet dat ik zwanger ben maar ook nog niet echt kwaaltjes. Moeders voor moeders is net geweest en de test was zo positief dat ik morgen meteen kan beginnen. Ik heb het boek uitgekozen.

    Zie alles wel positief op het moment, hopen maar dat de angst weer even wegblijft ;)

    Hoe is het met de rest van de november- mama's?
     
  19. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Channie: ik plas ook veel donkerder dan normaal! Ik denk dat we nu nog meer moeten drinken dan normaal (doe al niets anders, lijkt het wel...). Je lichaam heeft steeds meer water nodig om meer bloed en ander vocht te fabriceren. Blijkbaar begint dat meteen? :(

    Ik heb het bovendien 's nachts erg warm (terwijl het in mijn slaapkamer koud is!) dus raak dan waarschijnlijk ook vocht kwijt. Aanvullen dus!

    Kijk uit met thee, koffie en andere caffeinedranken, dat onttrekt vocht aan je lichaam. Het beste is kruidenthee, water en af en toe wat sap want de suiker in sap houdt het vocht in je lichaam (heb ik gehoord, weet niet of het echt waar is).

    Tegen verstopping heb ik tarwezemelen. Doe ik 's ochtends in de kwark. Wel veel bij drinken, anders helpt het niet. Kiwi's helpen ook, op de nuchtere maag.
     
  20. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Fijn he ik kon ook meteen beginnen. Het valt me erg mee hoor om in die maatbeker te plassen.

    Pim
     

Deel Deze Pagina