November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik vind dat zo gek. De vorige ging in ieder geval nog vertellen tot waar mijn baarmoeder toen kwam, maar deze van gisteren voelde alleen maar en zei niets.

Ik heb nu ook een soort kaart meegekregen (meer een printje maar zei noemde het kaart) met gegevens erop. Dingen die ik vertelde bij de intake en als ik heb gebeld zetten ze dat ook op die 'kaart'. Ik ben nogal nauwkeurig en misschien ligt het aan mij, maar hebben ze op die kaart gezet dat ik een regelmatige cyclus van 28 dagen had. Maar dat is dus niet zo, ja wel regelmatig maar maar 26 dagen.
    Ik vind het zo gek.

2. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Nou wij zijn net terug van de Prenatal....het was echt vreselijk maar we zijn wel geslaagd!

De rij stond al toen we om half 9 binnen kwamen door de hele winkel. We hebben ongeveer 1,5 uur in de rij gestaan. Gelukkig waren we met meerdere personen. Zo kon de 1 een box gaan bestellen en de ander weer bij een andere afdeling in de rij gaan staan. Wat ik al niet over heb voor een korting :p
    En nu ga ik gauw naar mn werk!

3. sappie

sappie Fanatiek lid

Hallo, ik was vanochtend bij Prenatal, om 09.30 uur, dus niet extreem vroeg en het viel gelukkig reuze mee met de drukte !! We hebben de babykamer besteld, echt supergaaf !! Het komt steeds dichterbij.

Ben gisteren met een vriendin wezen stappen, de baby reageerde echt op de harde tonen (gedreun) van de muziek. Voelde constant de plopjes onder in mn buik.

Bij ons zijn het ook 5 verloskundigen in de praktijk en ook ik ben altijd met 5 minuten weer weg !! Heb gewoon niets te vragen en zij hebben blijkbaar niet veel te vertellen. Dan ga ik er vanuit dat alles oke is.

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    IK HEB VANMIDDAG ONS KINDJE VOOR HET EERST GEVOELD!!
    We waren in het bos met de honden aan het wandelen en ineens voelde ik wat. Ik bleef even stilstaan en daar was het weer. Het voelde aan alsof je heel stevig met een vinger aan de binnenkant van je wang prikt. Geen plopjes of zo. Ik weet echt zeker dat het de baby was. Toen ik mijn hand op de blote huid van m'n buik legde (het was gelukkig rustig in het bos) voelde ik de druk van binnenuit nog beter. Geweldig gevoel zeg!!

Ik heb me vanochtend even gewogen, ben nu ongeveer 3.5 kilo aangekomen.

Hebben jullie ook genoten van het mooie weer?

Pim

5. Jill76

Jill76 Actief lid

30 mrt 2006
    194
    0
    0
    Wat leuk voor je Pim!

Wij zijn t weekend ff heen en weer naar vrienden in Frankrijk geweest, 1400km binnen 24 uur, beetje teveel van het goede. Zijn net thuis. Dus was heftig weekendje, Gelukkig zijn we morgen nog een dagje vrij om bij te komen.

Mijn buik begint echt een stuk groter te worden. Voel de plopjes die ik afgelopen donderdag voelde niet meer, maar heb t ook te druk gehad om me echt te concentreren op mn buik.
    Het valt me overigens wel op dat al mijn reeds bevallen vriendinnen het figuur van een olifant hebben nu nog ruim een jaar na de bevalling. Ben ik de enige die er anders over denkt dan? Ik eet gewoon normale en gezonde dingen en geen maaltijden voor 2. Echt super zonde, moet er niet aan denken om ook zo dik te zijn nog een jaar na de bevalling. Het is natuurlijk wel een aanslag op je lichaam maar volgens mij moet je gewoon normaal blijven eten hoor. Wie wil nou 20 kg zwaarder blijven na een bevalling??

Nou ja, was even een constatering. Mijn man vind het ook afzichtelijk al die dikke verwaarloosde vrouwen na hun bevalling. Ik ben gelukkig nog maar 3,5kg aangekomen.

Liefs Jill

6. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Pimmie, wat leuk dat jij het ook zo lekker bewust hebt gevoeld! I kblijf er nu 's ochtends als ik wakker wordt echt effe lekker voor liggen (nadat ik op het toilet ben geweest) en dat is meestal het leukste moment van de dag.

Jill76, ik denk niet dat je zo maar over een ander kunt oordelen. Wat maakt het jou nou uit hoe je vriendinnen er uit zien? Het zijn toch je vriendinnen! Ik vind je een beetje minderwaardig overkomen over hen als ik eerlijk ben. En dat je het dan ook nog post ergens waar niemand je kent... Tja, voel je je er zelf beter door? Ik stoor me hier echt aan anders had ik er niet eens op gereageerd. Succes met je vriendschappen.

Anyways, hier ook een druk weekend achter de rug. En nog steeds aan het verbouwen ook.
    Mijn buik heeft een groeiexplosie meegemaakt en is nu echt rond en bol! Beetje raar zo opeens een ronde buik, alsof ie niet van mij is af en toe.

7. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Het lijkt me ook super om mijn kindje te voelen!!!
    Ik heb deze week een luchtbelletje gevoeld in de buik maar laten ik maar even afwachten :rolleyes:

Mijn buik heeft deze week ook een groeischeut gehad, zie mijn album.
    Ik kan ineens mijn werkbroeken niet meer dicht krijgen :oops:
    Maar een goed teken!!!

Nog tot woensdag werken en dan heb ik eindelijk weekend ;)

8. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Ik wil ook plopjes :rolleyes: Nog even geduld hebben dan maar ;)

Charissa: je buikje is zeker gegroeid!! Mooi buikkie hoor!
    In mijn fotoalbum staat ook een foto, van gisteren.

Hier ook tot woensdag nog werken en dan eindelijk weekend!!

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hee Pim wat gaaf zeg! en idd net als een vinger aan de binnenkant van je huid (ik zei tegen mijn man binnenkant van je hand).
    Let maar op hoor ze gaan heel snel veel sterker worden, dan ga je echt lachen als je op je werk bent en hij/zij begint weer...

Ik ben tot nog toe nog steeds maar 1,5 kg aangekomen. De halve kilo die er na de vakantie aanzat is weer verdwenen.

10. sappie

sappie Fanatiek lid

Pim; wat leuk dat je je de baby bewust hebt gevoeld !!!! Geweldig gevoel he !!! :D

Charissa; Je kan echt heel goed zien dat je buik is gegroeid !! Je hebt een mooie buik.

Wij hadden gisteren familiedag, ik moest 30 kilometer fietsen !! :( . Ik dacht dat dat nog wel moest lukken, ging ook wel maar wat vreet dat een energie zeg !!!! Ik was echt helemaal kapot !! Als ik het van tevoren had geweten was ik dus niet meegegaan !!

Ik ben gisteren maar weer eens op de weegschaal gaan staan. Ik ga nu toch ook wel iets groeien, ben nu in totaal 2,5 kilo aangekomen.

Vandaag gaan we maar even in de tuin aan het werk, volgende week wordt bij ons de tuin nieuw aangelegd, maar alle oude spul moet er nog uit !! :( .

Een fijne dag allemaal en tot gauw !!

Sappie

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hallo allemaal,

Wij zijn dit weekend even naar Maastricht geweest! Superleuk hoor. Even geshopt en 's avonds lekker uiteten geweest. Het Maastricht gebeuren was t.g.v. ons 1 jarig huwelijksfeest. De tijd gaat echt heeel snel.

Mijn buik lijkt nog hetzelfde en dat is dus niet echt heel groot ofzo. We waren dit weekend nog even bij mijn schoonouders langsgeweest, zij waren op vakantie geweest dus we hadden ze zeker 5 weken niet gezien. Schoonouders zeiden alleen ja het begint wel wat de komen nu.
    Ah ik maak me geen zorgen ben ook nog maar 1,5 kg aangekomen wat ik net schreef. Die explosieve kilo's zullen vast nog wel komen.

Jill ik eet overigens net als jij niet voor twee hoor! Zeker niet. Ik eet juist heel erg gezond (m.u.v. de Ben & Jerry's ijs afgelopen week. :oops: ).

Oh en ik heb besloten te solliciteren naar die functie! Los van het feit dat ik het heel leuk zou vinden om eens ergens anders te werken (huidige werkgever werk ik al bijna 9 jaar...wel drie functies gehad maar toch).Het lijkt mij ook super om wat meer in de buurt te werken vooral straks als de baby er is.

Maken jullie je trouwens zenuwachtig voor die 20 weken echo?
    Ik wel enorm ineens. Echt bang dat er iets niet goed is. Moet eigenlijk ook niet teveel lezen wat er mis kan zijn. Vind het met name eng doordat in het begin van deze zw.schap die ene een miskraam is geworden. Daardoor denk ik dan weer dat de baby ook niet goed is of dat hij daar gewoon last van heeft gehad....
    Zal blij zijn als het 16 juni is en alles is ok... :(

12. sappie

sappie Fanatiek lid

hoi senseemillia,

Ik ga 13 juni voor de 20 weken echo en maak me ook wel een beetje zorgen. Vooral omdat ze natuurlijk gaan kijken of alles er wel op en aan zit en of de orgaantjes goed groeien. Ik probeer van het positieve uit te gaan, de meeste zwangerschappen gaan goed !!! :D .

13. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    wat een mooie buikfoto's allemaal!! en Annemonique jij hebt ook een aparte vormbuik!! mooi om te zien hoe iedere buik anders is!.

de laatste keer bij de VK was ik nog niks aangekomen, maar ik heb ook geen extra trek ofzo, het komt vanzelf wel!.

morgen ook nog een dagje vrij dan gaan we naar het gemeentehuis om het kindje alvast te erkennen.

14. Jill76

Jill76 Actief lid

30 mrt 2006
    194
    0
    0
    Hey trutje, het is niet zozeer storen aan hoor, maar ik vind het gewoon zonde als je zwanger bent dat mensen ineens veel meer mogen eten van zichzelf en dan later(een jaar later) dus berouw tonen over hoe ze eruit zien. En dat ik het hier post wil niet zeggen dat ik het niet tegen de personen zelf heb gezegd hoor( weliswaar op een subtiele manier). Tuurlijk moeten ze t allemaal zelf weten, maar ik snap gewoon niet dat sommigen( en dus niet allemaal!) zich zo verwaarlozen als ze een kindje hebben gekregen. Dus........ en als je t er niet mee eens bent, ja jammer dan.

Verder ben ik blij te lezen dat het met iedereen goed gaat. Senseemillia ik ben ook benieuwd hoor voor de 20 weken echo, t wordt steeds spannender. Maar goed, we moeten maar positief denken en genieten van de zwangerschap he. Gelukkig dat jij ook gezond eet, voelde me al een buitenbeentje ;) mooie buikfoto trouwens.

Nou ja ik ga genieten van t mooie weer.

Liefs Jill

15. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik eet ook supergezond.

16. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Annemonique idd een aparte buik! Wel gaaf zeg zo'n puntje. Ze zeggen dan dat het een jongetje wordt heh.

Ik heb ook weer twee buikfoto's in mijn album gezet. Nu ik ze zo zie met de vorige foto is er toch wel enig verschil..hij wordt wel bol nu.

Pff ik kan echt aan niets anders denken dan aan die rot 20 wk echo en dat er maar niets mis is.. Even twee weken slapen nu zou goed zijn. En dan pas wakker worden als die geweest is.

Hoe is het weer bij jullie? Hier niet zo geweldig. Ik wil zo graag lekker in de tuin eten, maar dat zit er ook vandaag weer niet in :rolleyes:

17. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi !

Vermoeiend weekend achter de rug, leuke meeting van het forum van Rick's geboorte, maar aangezien ik superverkouden ben, ben ik een beetje door mijn reserves heen.

Jill: Ik stoor me persoonlijk wel aan je berichtje, en als je schrijft "jammer dan", gaan eerlijk gezegd mijn nekharen overeind staan. Iedereen mag zijn mening geven, maar wel op een nette manier vind ik.

Mijn vorige zwangerschap was ik 17,5 kg aangekomen, niet door voor 2 eten trouwens, en na de bevalling waren er nog 10 over helaas. Het heeft me meer dan een jaar gekost om deze kilo's kwijt te raken, ondanks sporten. Dat je nog zoveel kilo's overhoudt na de bevalling wil niet zeggen dat je niet goed voor jezelf zorgt. Ik ben blij dat ik jouw man niet heb, want mijn man had wel respect voor het feit dat het veel belangrijker was dat de baby en ik gezond waren en dat die kilo's er op een later tijdstip afgingen.

18. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    volgens mij eten hier de meeste dames nog wel gezond hoor! en ik ook dus je bent geen buitenbeentje!.

19. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Wat een prachtige buikfoto's dames! Ik heb bijna mijn fotorolletje vol (ja, ouderwets he?!) en zal dan ook wat plaatjes plaatsen.

Volgens mij heb je er niet zoveel over te zeggen hoeveel je aankomt tijdens de zwangerschap. Ik denk dat de meeste vrouwen toch best gezond proberen te eten en iedereen weet toch inmiddels dat je niet voor twee moet eten. Maar dan nog, je kunt verantwoord eten en toch veel aankomen omdat je lichaam anders werkt dan normaal (stofwisseling bijvoorbeeld). Helaas.

senseemillia: niet te veel zorgen maken hoor! Het is vast helemaal in orde met je kleintje!

Intussen voel ik nog helemaal niets. Geen plopje, geen borrel...niets. Alleen een hoop gedoe en lawaai van mijn darmen en maag. Tenminste, dat denk ik.

20. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hebben ook genoten van het weekend! Lekker in de tuin bezig geweest, vrienden op bezoek gehad en vandaag even naar stad geweest (koopzondag) en lekker lang op het terras gezeten.

We hebben nog lekker een paar dagen thuis voor we zaterdag op vakantie gaan naar Frankrijk. Echt heerlijk relaxed allemaal.

Ik eet ook gezond hoor. Ik denk dat we dat allemaal doen, Jill, hoe kom je er bij dat je een buitenbeentje zou zijn door gezond te eten??? Let er goed op dat ik veel groenten, fruit en bruin brood eet. En snoepen mag af en toe echt wel. Die kilo's komen er toch wel aan hoor. Sterker nog je hebt ze straks ook nodig voor borstvoeding. Het zijn reserves die je lichaam nu alvast aanlegt. Ik hoop ook dat ik geen tientonner wordt, maar daar heb je zelf - naast dat je gezond eet - niets over te zeggen. Als ik je bericht lees Jill, dan vraag ik me eerlijk gezegd niet af of je je niet te druk maakt over het aankomen.

Zo te lezen heeft iedereen een goed weekend gehad. Ik zag net trouwens dat het weer prachtg weer gaat worden!!

k vind de 20-weken echo ook spannend hoor Senseemillia, maar ik ga maar van het positieve uit.

Pim

Deel Deze Pagina