November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jeetje shit zeg Angela. Kan me heel goed voorstellen dat je flink geschrokken was. En idd over wegbrengen naar school dat is makkelijker gezegd dan gedaan....

Hoop dat ie allemaal weer ok is nu.

Sappie ben jij al aan het aftellen tot dinsdag? Ikke wel hoor naar vrijdag.

Conny dank voor je reactie over die zw. cursus. Nu begrijp ik waarom ik pas dan ben ingepland misschien zit die andere cursus vanaf juli vol ofzo.
    Ik denk niet dat ik het ga doen hoor, vind 30 oktober de laatste les echt te laat. Dan heb je er niets aan. En als het kindje twee weken te vroeg wordt geboren mis je drie lessen..nou mooi not dus!

Ik ga zo even naar de markt op Vredenburg. Lekker olijfjes halen want die eet ik als een gek ineens!
    Verder nog lekker wat verse vis halen voor op de bbq vanavond!

Pim volgens mij ben je al weg maar hele fijne vakantie de aankomende twee weken!

Groetjes Senseemillia

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh en wat ik helemaal vergeet. Had gisteravond ineens ontzettend last van mijn voeten, enkels en onderbenen. Mijn enkel was zo dik dat ie er niet meer was zeg maar (geen botje meer te zien aan de zijkant). Mijn man zei dat is vochtvasthouden en ik denk dat ook. Maar kan dat nu al in de 19e week van de zwangerschap? Als dat zo is gaat het nog wat worden want dit zag er niet uit....

3. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Dankje, ja gelukkig is weer alles goed met mijn dochtertje :D
    Sinds gisteren voel ik de kleine plopjes steeds harder en duidelijker en beschrijf ze al niet eens meer als plopjes, maar echt als kleine trapjes. Heel af en toe voel ik het aan de buitenkant zelfs al :D Helaas is het wel nog maar heel weinig en al weer zo snel voorbij :(
    Hoe gaat het met jullie plopjes/trapjes??????
    Senseemillia: Ik denk dat je inderdaad wel zo vroeg vocht kan vasthouden, ik weet niet of je van komkommer houdt, maar ik heb hier de vorige zwangerschappen veel baat bij gehad, ik at er hier altijd vrij veel van en het is vochtafdrijvend ;)

Liefs Angela.

4. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    :cry: Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan en kreeg de schrik van mijn leven: ik ben al 8,5 kilo aangekomen. Dat vind ik echt niet eerlijk, ik ben al drie maanden verschrikkelijk misselijk en nu word ik ook nog een dikke moeke. Leuk hoor.

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ah joh Panda gaat goedkomen hoor! Als de beeb maar gezond is toch?

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    .Angela dank voor tip van komkommer! Vanochtend was het dikke weg, maar ik ben dus net flink de stad in geweest op de fiets en kom terug en kijk naar de enkels en weg zijn ze weer :cry: .
    Ah goed komt vast door het weer.

Meiden even hoor want ik was dus net in de stad bij een geweldige winkel!!! de prinses op de erwt. Klein winkeltje echt zo'n smal pandje aan de gracht (het rustige stuk). Ze hadden daar zo een te gekke commode...ahhhhhhh ik ging zowat kwijlen.
    Beetje barok met mooie laden en knopjes verkrijgbaar in wel tien kleuren :) . Jammer alleen watn schrok me rot toen ik de prijs zag... 899 eutjes :confused: . Het is dan wel niet zo'n ding dat je zelf in elkaar moet zetten, maar ik vind dat wel heeeeeeel erg duur.

Wij willen een commode die we als de baby wat ouders is ook nog echt ergens neer kunnen zetten omdat het gewoon een mooie kast is. Maar dat is dus niet makkelijk...pfff.
    We kunnen m wel betalen, maar ik vind het eigenlijk gewoon wat zonde van het geld.

7. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    @ Panda: Ook ik ben al bijna 8 kilo bijgekomen, maar maak je geen zorgen, zolang je jezelf nu goed voelt (geen misselijkheid meer??) en de baby is gezond, dan zijn je kilootjes wel je laatste zorg. Het kan net zo goed zijn, dat je gewoon veel vruchtwater hebt, je borsten flink wat zwaarder zijn geworden en het kan nog zoveel meer betekenen. Misschien heb jij (en ikzelf ook hoop ik ;) ) straks een "kilostop", terwijl de rest in die tijd juist wat meer kilootjes erbij krijgt.

@ Senseemillia: Jeetje zeg, wat een bedrag :( daar schrik je inderdaad wel even van. Trouwens wel een leuk idee om iets te kiezen wat je achteraf ook nog kunt gebruiken.

Wij hadden het kamertje al besteld toen was ik nog geen 12 weken, eind augustus/begin september kunnen we het afhalen. Ik kan bijna niet meer wachten :confused:
    Voor augustus willen we dus boven de slaapkamers gaan "verbouwen", laminaat leggen, de 2 "grote" zussen laten wennen op 1 kamer en die dan ook helemaal in orde maken (prinsessen-kamer van maken denk ik) en dan de babykamer helemaal opnieuw verven enz.
    De kinderwagen heb ik ook al binnen, maar staat zolang nog even op zolder.

Vinden jullie het trouwens nu ook zo snel gaan? We zitten allemaal al bijna op de helft :D heerlijk gewoon, het kan me niet snel genoeg gaan ;)

Liefs Angela.

8. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik voel me alweer wat beter, ga vanaf nu gewoon niet meer op de weegschaal staan :D Stom ding.
    Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk, zolang de kleine gezond is (en dat is ie hopelijk), maken die kilo's niet zoveel uit. Het is niet zo dat ik ineens meer ben gaan eten dus misschien zijn het dan toch die gigantische borsten :)

En inderdaad, we zijn al bijna op de helft! Ik vind het ook heel snel gaan nu ineens. Die eerste weken kropen om en nu gaat het juist steeds sneller.

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    gaat reuze snel idd al bijna op de helft. van mij kan het niet snel genoeg gaan met het warme weer merk ik wel echt dat ik zwanger ben. terwijl ik tot vorige week niks had.

heb trouwns een heel schattig badjasje gekocht bij de prenatal een lime groene zo lief.......

10. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi !

Heerlijk zonnig dagje achter de rug. Morgen geen plannen, behalve alvast beginnen met inpakken dus veel genieten van het zonnetje en Rick in het zwembadje 'dumpen' :) .

Panda: Kan me voorstellen dat je ff flink geschrokken bent van die 8 kg, maar wat Angela al zegt, zolang je je goed voelt en die kleine goed groeit, is het jammer maar voor een goed doel.

Angela: Hihi, nee ik heb nog niet echt het gevoel dat het hard gaat, er moet hier nog zoveel gebeuren in huis de komende maanden, ik moet er niet aan denken dat we al op 7 maanden of zo zitten. Pff, wat een schrik met die 5e ziekte, het blijft zo eng die eerste weken als je nog 'overal' vatbaar voor bent, en je kunt het gewoon niet allemaal vermijden. Gelukkig dat het goed afgelopen is.

Senseemillia: Vocht vasthouden is idd een veel voorkomende klacht met warm weer, meer dan rust houden en vochtafdrijvende producten eten kun je er niet tegen doen.

Wel typisch trouwens, Rick voelde ik altijd aan de linkerkant, en ook Ukkie heeft blijkbaar dezelfde voorkeur, want ik heb hem/haar nog geen enkele keer aan de rechterkant gevoeld, alleen links :)

11. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ik heb net ook weer even de kleine gevoeld! :D en ook aan de linkerkant!! wat een apart gevoel is het toch!.

12. sappie

sappie Fanatiek lid

Het is in mijn buik echt feest sinds vandaag !! Ik schrik er af en toe flink van zulke "harde" schopjes voel ik. Vanaf wanneer kun je de beeb ook echt aan de buitenkant voelen. Mijn vriend wil het ook zoooo graag voelen :D

13. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Hello ladies... ik meld me ook weer even.....

Waar was ik toen ik voor t laatst schreef..... geen idee. :oops: ... dus ga maar gewoon verder bij waar ik denk dat ik geweest was...

Met de zwangerschap gaat alles perfect!!! :D Ik heb nog steeds nergens last van, van kwaaltjes, voel me heerlijk, en kan het ook voelen, al twee weken ofzo... Die plopjes worden steeds sterker en moet zeggen dat ik er echt van geniet om zwanger te zijn.... :D Buik groeit trouwens minder hard dan ik dacht, zal volgende week eens een foto plaatsen, mijn zus was tijdens haar zwangerschappen al heel snel vrij dik, dus ik dacht dat dat bij mij ook zou gebeuren maar heb nu nog een bescheiden buikje...

We hebben via internet een tweedehands babykamertje gevonden wat precies onze smaak was, er super uit zag, echt als nieuw en het scheelde een hoop geld, wat we dan weer overhouden voor een verhuizing....

We staan al een hele poos ingeschreven voor een huurhuis maar het schiet echt niet op, een aangezien het huurhuis waar we nu inzitten medio volgend jaar gesloopt gaat worden zitten we er niet op te wachten om eerst dit op te knappen en daarna alsnog te moeten verhuizen...
    Maar goed, opschieten doet het niet en dat is jammer...

Mijn moeder heeft de eerste chemo achter de rug en is er erg ziek van geweest, haar nieren zijn al wat aangetast waardoor de volgende chemo een week is uitgesteld.
    Maar goed nieuws is er ook, door de eerste chemo is de tumor twee centimeter geslonken, en dat levert haar in ieder geval meer tijd op, dus de kans dat ze ons kindje gaat meemaken wordt groter....

Schoonvader heeft net weer twee weken in het ziekenhuis gelegen wegens twee tia´s (kleine herseninfarcten) Het gaat nu weer een stuk beter, hij is thuis en houdt zich nu redelijk aan de regels....

Nou, dat was het voor nu weer even, ga straks even terug lezen hoe t met jullie allemaal is...

14. Jill76

Jill76 Actief lid

30 mrt 2006
    194
    0
    0
    Hallo Door, gelukkig dat het weer wat beter gaat met je moeder en met je schoonvader. Vervelende dingen allemaal hoor, bah en dan ook nog onzekerheid over je huis. Wel leuk dat je een mooie kamer hebt kunnen vinden voor jullie kleintje. Sterkte nog in ieder geval met alles.

Genieten jullie ook van het mooie weer dames?? Wij wel hoor, ik heb gisteren bij de Intertoys een zwembad voor in de tuin gekocht van 3 m. doorsnede. Morgen met het hete weer lekker dobberen op mn luchtbedje erin. Heerlijk. Aanrader voor allemaal die de ruimte hebben om em te plaatsen, was overigens maar 50 eurie inclusief filterpomp. Nou dat wordt een lekker zomer aangezien ik vanaf volgende week 10 weken vakantie heb!!( onderwijs he ;) ) Dan halen we de vakantie maar naar NL, want we hebben onze Spanje reis opgegeven vanwege een nieuwe auto. Je kan niet alles blijven kopen en doen. Maar goed, morgen lekker t zwembadje testen.

Ik voel de kleine steeds meer. Leuk hoor die plopjes. Kan het al zo zijn dat je door de buik heen het hartje hoort? Dus als mn man zn oor op mijn buik legt kan je dan al wat horen?? Wie weet hier een antwoord op?? Hij denkt namelijk dat ie het kan horen, maar wellicht is t mn eigen hartslag???

Nou meiden, fijne zomerse dagen voor even toegewenst, woensdag wordt het alweer koeler!!

Liefs Jill

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Dat van je zwembad klinkt goed hoor. Helaas...wij wonen midden in de stad hebben een tuin maar die is misschien iets van 14 vierkante meter en lang en smal. Een zwembad zit er niet in hier..

Ik vind het weer trouwens wel ok, maar mijn benen zijn aan het zwellen met vocht en dat is vet irritant. Ik heb geen voeten en enkels meer dus van mij mag het iets minder zijn qua temperatuur.

Die hartslag wat je vroeg kan volgens mij niet. Ik heb het de vk gevraagd omdat mijn man bijna elke avond al aan het luisteren was...zij lag dus helemaal in een deuk dat we daarvoor nog geduld moeten hebben tot wel de 25e week!!! We zijn dus gestopt met het dagelijkse wcrol op de buik en luisteren maar..hihi.

groetjes Senseemillia

16. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ben trouwens onwijs aan het aftellen naar vrijdag. Zo nieuwsgierig en wil de baby weer gewoon zien!!!!

17. Jill76

Jill76 Actief lid

30 mrt 2006
    194
    0
    0
    Spannend hoor om de kleine weer te zien. Wij moeten nog 2,5 week geduld hebben helaas. Willen jullie weten wat het wordt??? Of hou je het als een verrassing??

Liefs Jill

18. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi !

Hier nog even een laatste berichtje voordat we op vakantie gaan. De meeste spullen staan al gepakt, Rick gaat zo nog naar psz en dan kunnen wij de laatste dingen op ons gemakje inpakken en in de auto stoppen. Ik dacht nu minder spullen te hebben omdat we geen maxicosi of buggy nodig hebben voor Rick maar stiekemweg.... ;) Tja, je wilt speelgoed voor in de zandbak, boekjes om voor te lezen, een voetbal om mee te schoppen dus dan heb je toch weer een boel spullen :)

Door: Poeh, moeilijk hoor met je moeder, gelukkig dat de tumor al zo goed geslonken is, da's hartstikke mooi nieuws ! Jammer dat je nog moet wachten op een ander huurhuis, maar ook heel beperkt kun je er een prachtige babykamer van maken met je nieuwe meubeltjes. En hartstikke fijn dat je de baby zo goed kunt voelen, lekker genieten meid !

Senseemillia: Haha, ik zie jullie al zitten met die wc-rol. Wel superlief hoor, mijn man vind het ook super dat ik zwanger ben, maar heeft niet de behoefte om het hartje te horen thuis, dus ik vind dit wel schattig van je man !

Jill: Heerlijk zeg dat zwembad. Ik heb hier ook zo'n groot bad, maar dat vul ik alleen als we een paar dagen achter elkaar thuis zijn, omdat er zoveel water ingaat. Mwah, met 10 weken vakantie is het wel de moeite om het op te zetten ja ;)

Sappie: Oh, leuk zeg dat je de kleine zo duidelijk voelt.

Nou, ik ga nog even een broodje naar binnen schuiven bij Rick (of te wel hem aanmoedigen wat sneller te eten :)) en dan aan de slag voor de laatste klusjes.

Meiden, geniet lekker de komende weken, geen gekke dingen uitspoken, en ik spreek jullie na mijn vakantie weer. Doei !!!!

19. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Een hele fijne vakantie Conny!! :D

20. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Hallo november mama's,

Ik ben een net decembermama, (1 dec).

Aangezien de meesten van jullie iets verder zijn heb ik een vraagje aan jullie...
    Ik heb sinds vandaag op het werk (werk in de zorg, lichamelijk redelijk zwaar) volgens mij harde buiken gehad.
    Heb er eigenijk de hele dag last van, net of er een harde bal in ligt, bij inspanning doet het echt pijn iemand van jullie die dit herkend zo vroeg in de zwangerschap???
    Groetjes

Deel Deze Pagina