Femmy : Je krijgt ook soms betaald ouderschapsverlof(in mijn geval, omdat ik in het onderwijs werk). Je kan voor het 8ste levensjaar van je kind eenmalig ouderschapsverlof opnemen waarbij je kan kiezen om 1 dag in de week het verlof op te nemen of afhankelijk van je aanstellingsvorm een aantal maanden achter elkaar. Elke werknemer heeft hier recht op, alleen wat ik al eerder schreef in het onderwijs krijg je toevallig nog 75% van je laatst verdiende loon elke maand dus dat is mooi meegenomen. Als je ook ouderschapsverlof wilt aanvragen moet je even bij je werkgever informeren hoe het zit. Ook je man/ vriend heeft hier recht op als hij langer dan 1 jaar in vaste dienst is bij een werkgever. Dus ik neem het lekker meteen op om volop van het eerste half jaar te kunnen genieten Liefs Jill
ja groot gelijk maar ook omdat het bij jou vergoedt word! dat zal bij ons niet het geval zijn, maar we vragen het zeker even na! dankjewel! en anders heb ik verlof van 5 oktober tot 12 februari!!
Ik heb een afspraak gemaakt bij www.babyview.nl Nog 5 weekjes slapen en dan ga ik daar enorm van genieten! Weet iemand hoe lang zo'n 3d echosessie duurt?
leuk! ik ga woensdag ook over 5 weekjes ze nemen wel de tijd ik geloof dat een collega laatst 3/4 kwartier tot een uur binnenzat! heb je al een pakket gekozen? wij doen alle D's (2/3/4) en de dvd en dan voor 7 euro de cdrom met alle foto's!! ben ook heel benieuwd
Dat pakket heb ik inderdaad ook genomen. Het verbaast me echt als ik hoor hoevee mensen zo'n 3d echo niet leuk vinden.
ja zijn het er veel? dan verbaasd mij dat ook! het lijkt mij prachtig en ik denk dat we heeeel vaak de dvd zullen kijken & de foto's!! lijkt me ook wel ontroerend hoor maar dat heb ik bij de gewone echo ook! (en het kloppende hartje) weer wat wonderlijks om naar uit te kijken
Wij gaan ook naar babyview. Op 1 augustus. Dan is het kindje alweer 26 weken oud en kun je het mooi zien volgens de mensen daar omdat er dan al wat vet gevormd is op het gezichtje. Kan niet wachten om onze kleine te zien met alles erop en eraan. Leuk dat je dan al helemaal kan zien op wie hij/zij lijkt. Spannend hoor. Snap ook niet dat er mensen zijn die dat niet leuk vinden. Liefs Jill
Femmy: Heb jij nog vrije dagen erachter aangenomen dan?? Omdat je pas op de 12e februari weer gaat beginnen dan? Heb je 12 weken na je bevallingsdatum?? Of tel ik nou niet helemaal goed?? Nou ja in ieder geval ook een lekkere tijd toch?? En ga jij ook naar babyview in Zoetermeer?? Hoeveel weken ben je dan zwanger? Ben benieuwd hoe t daar is, alhoewel de reacties heel goed zijn op de site. Lekker allemaal naar onze kleine kijken! Liefs Jill
wow dan is het in het onderwijs wel even supergoed geregeld zeg! Ik ben ambtenaar..hahah klinkt ook lekker. Maar goed wij hadden met de nadruk op hadden een goede regeling...tot 1 januari 2006 dus. Ik had als die regeling niet was gewijzigd tot 90% mijn salaris doorbetaald gekregen... Nu is het dus jammergenoeg zo dat het is gewijzigd. Het gaat nu op schaalindeling. Zit je in schaal vier dan krijg je 90% terug, schaal vijf 75% etc. Na lang tellen kom je bij schaal acht of hoger en je krijgt dan nog maar een tegemoetkoming van 50% omdat er bij de CAO vanuit gegaan is dat iedereen de levensloop heeft. Nu 1 gebruik ik dat ding niet en 2 je dus nooit van de een op andere dag dat fonds volgestort kan hebben. Erg slecht hoor voor overheid! Mijn pukkels zijn trouwens bijna weg, eigenlijk al een tijdje. Ik gebruik nu een andere creme. Verder nu wel vier kilo aangekomen en dus ineens, maar misschien komt het door het vocht wat ik vasthou. Onze baby hier schopt naar beneden zeg maar. Volgens mij heeft ze een favo houding en dat is met de voetjes richting mijn blaas...... Naar gevoel kan dat soms geven....
ik heb de dvd van ons alleen al afgelopen vrijdag tien keer bekeken!!!! het is echt zo gaaf om te zien. en denk je in dat je dat later aan je kindje kan laten zien... en natuurlijk nu voor de opa's en oma's!!!
Ja ik heb nog 2 weekjes bij het zwangerschapsverlof geplakt we hebben 4 maanden en ik doe er dan 1 voor (dus 6 weken voor en 3 maanden na) en dan hou ik dit jaar nog een maand vakantiedagen over dus misschien neem ik ervoor nog eens een weekje of 2 vrij. als we naar babview gaan (ja ook in zoetermeer ) dan ben ik 1 dagje voor mijn 24 weken, maar die man had ook aangeraden rond 24 weken te gaan (of later) en ik had ook vroeg gereserveerd zodat we zelf nog een tijd konden uitzoeken! hoelaat is jullie afspraak? ik ben zo benieuwd!!
super zeg, gaaf dat het kan ook he? en bij mij gaan beide oma's mee naar babyview, en een goeie vriendin & de zus van mijn vriend
Volgens mij ben je dan net 25w/2d. Ik heb dezelfde dag een echo en ben dan 25w/5d. Sappie, denk eens aan je favoriete bloem! hihihi (heb je trouwens geen MSN?)
gisteren lag ik met mijn handen op mijn buik tv te kijken, toen voelde ik de kleine van binnen en tegelijk van buiten mijn buik bewegen! ik geloofde het niet en mijn vriend hield zijn hand erop, en ja hoor op het moment dat ik het binnen voelde, voelde hij het ook met zijn hand! ik had het nog niet verwacht maar we hebben het echt gevoeld!.
Wat leuk Femmy, ik begin het ook steeds krachtiger te voelen, ben benieuwd wanneer mn man het ook kan voelen. Spannend hoor, volgens mij hebben wij een druktemakertje want ik voel hem/haar heel de dag door. hartslag was bij de VK gisteren wel wat hoog nl 160 sl/min. Hebben meerderen van jullie dat ook?? Een hoge hartslag bij de baby? Ik hoefde me geen zorgen te maken zei ze, maar ja dan moet je tegen mij dus niet zeggen dat de hartslag wat hoog is want dan maak ik me juist zorgen Femmy wij hebben in de avond een afspraak bij babyview, ik geloof om 18.30. Spannend hoor, en ja Trutje dan ben ik inderdaad ruim 25 weken zwanger, net iets korter dan jij, maar waarschijnlijk kunnen we onze kleine dan heel mooi zien. Spannend he?? Willen jullie ook weten wat het wordt?? Liefs Jill
Wat voor werk doe jij Senseemillia?? Ook ambtenaar of begreep ik je verkeerd en bedoelde je dat over mij?? Wel jammer dat die regeling is aangepast bij jou. Scheelt toch weer een hoop geld. Liefs Jill
ja het was weer een heel apart en bijzonder gevoel, nog meer voelbaar echt ongelofelijk! Jill maak je geen zorgen om de hoge hartslag, als zij zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken dan zegt ze dat niet voor niks! ze zou dat niet zeggen als dat niet waar zou zijn.
Ik werk bij een gemeente op de afdeling beleid. Ben beleidsmedewerker en doe cultuur en sociale zaken. Daarnaast ben ik coördinator van het subsidiebureau. Ik ben nu al bijna tien jaar een ambtenaar..hahah. Zou wel graag wat in de buurt willen werken. Zit nu in Amstelveen en dat is vanaf Utrecht met file etc toch best een flinke tijdsinvestering dagelijks... . Maar ben aan het solliciteren dus heb goede hoop
Hallo Damens, Femmy: Wat leuk dat je het ook van de buitenkant kan voelen ! Ik kan niet wachten tot men vriend ook mee kan genieten van ons wondertje Jill: Als de vk zegt dat je je geen zorgen moet maken moet je dat ook niet doen. Mijn vk zei tegen me dat als ik zelf met de doptone ging luisteren me geen zorgen moest maken om onregelmatig heden van het hartje. Het hartje is nog aan het groeien en ontwikkelen dus dit was normaal volgens haar. Pff ik ben een beetje ziek had eergister en gister kei buikpijn maar heb het hartje gehoord dus gelukkig alles goed met de baby. Vandaag veel hoofdpijn en moe het is vast een griepje. We hebben de commode en het bedje Van me moeder en haar vriend gekregen konden ze overkopen van onze buurvrouw paar deuren verder op en het is nog allemaal heel mooi. De box hebben we ook al gekrege van de buurman ben ik heel blij mee want staat precies goed bij onze meubels. Ook hebben we van die buurman een stoel gekregen waarop ik de kleine mooi kan voeden die vind ik echt helemaal te gek gewoon! Hij is alleen nu lila dus niet mijn kleur maar dat gaat helemaal goed komen Nou meiden spreek jullie weer Groetjesss Channie
gister (tijdens goeie tijden ) werd er gebeld, was de verloskundige! waar waren jullie om 18.00 uur? ehhh? wij hadden allebei 26 juni in ons hoofd!! bleek dus dat we gisteravond de afspraak hadden, en het stond ook netjes in het boekje 20/6 echt zo stom!! normaal zijn we nooit ergens te laat en dit is helemaal erg, hadden we gister alweer naar het hartje kunnen luisteren, nu mogen we de 27e komen, maar dat kijken we vast iedere dag even na..