Dat is idd heel vroeg voor een echo. Heb je een medische voorgeschiedenis of een onregelmatige cyclus? Meestal krijg je je echo met 10 -11 weken. Ik mag nu eerder (met 8 weken) omdat ik in november een mk heb gehad. Pim
Nee heb geen van beide eigenlijk.. Ik heb alleen gezegd dat ik niet zeker wist wanneer ik voor het laatst ongesteld was ... ergens midden februari... maar ze had nog een gaatje vrij voor morgenvroeg... vond het zelf ook wel snel ja... maar misschien is deze echo om vast te stellen hoever ik ben... dat kunnen ze toch wel zien??
@ Pim: Is dat alles wat je eet? Nou, dat valt dan heel erg mee hoor! Ik zit ongeveer op het dubbele denk ik 's Avonds schep ik vaak drie keer op. Is dat erg? Ik probeer wel de haring te minderen want mijn ha zei dat in 1 haring genoeg zout zit voor een hele week!
Mijn bord 's avonds ligt ook errug vol hoor!! Mjammie, heb er nu al weer zin in!! Het lijkt misschien niet zo veel, maar voor mijn gevoel ben ik de hele dag wel iets aan het eten, terwijl ik normaal eigenlijk alleen 3x per dag eet. Pim
Dat is wel fijn Camilla! Lijkt me heel spannend Pim: Ah, ok, je gebruikt natuurlijk een overschaal als bord... Verspreid over de dag eten is wel heel goed, dan krijg je ook minder last van snoepbuien (ik tenminste wel, past er niet meer bij). Het is wel een dagtaak, dat wel We zouden er eigenlijk voor betaald moeten worden.
Is wel veel dan wat jullie eten! Of doe ik iets niet goed? Ik eet 's ochtends twee liga's (pakjes dus eigenlijk vier). En een stuk fruit. Dan tussen de middag krijg ik met moeite twee bammetjes met salade weg. Dan weer s middag stuk fruit. 's avonds normale portie. Ik ben niet misselijk ofzo. Alleen de laatste week zzoooooo moe. Heb een brain job dus dat is wel eens lastig. Vergeet ook dingen enzo. En die verstopte neus iedere ochtend...
Ik ben ook niet zo'n eter nu, terwijl ik dat bij de vorige 2 zwangerschappen wel was en niet zo zuinig ook Ik ben deze keer wel ook vaker misselijk en krijg 's morgens dus echt niks af, nog geen cracker, 's middags eet ik een dubbele boterham, en 's avonds gewoon een avond maaltijd (misschien net iets meer dan ik normaal eten zou), maar dan vanaf half 8 begin ik te knorren en te rammelen, terwijl wij meestal pas tussen 7 en kwart over 7 echt van tafel zijn. Dan gaan de zakken chips eraan, wordt de pizzaboer gebeld of eet ik gewoon wat ik tegenkom. Verder heb ik redelijk weinig kwaaltjes vind ik zelf. Die druk in de liezen heb ik nog steeds, soms wat hoofdpijn en dat misselijke gevoel. Vandaag had ik ook wat steekjes in mijn onderbuik, ben ontzettend moe en had vandaag voor t eerst mijn eerste echt emodag Mijn borsten zijn al flink hun werk aan t doen haha, hoop alleen niet dat ik nu nog vroeger ga lekken bij de eerste zwangerschap was dat met 5 maanden, de 2de zwangerschap met 3 maanden, maar heb t nu liever wat later, want ik moest dus echt om het half uur 2 tot 3 nieuwe kompressen in mijn bh doen omdat t er anders doorheen kwam. Dit was en is ook eigenlijk het enige waar ik tegen op zie. Maar die druk in de liezen waar zou dat van kunnen zijn, heb echt t idee dat daar dadelijk nog iets uitploft!!! Liefs Angela.
o wat ben ik blij om te lezen dat sommigen van jullie nog zo super goed kunnen eten..... ik ben sinds gister toen ik op de kop af 6 weken was.....zoooooooo misselijk............echt vreselijk...en dan heb ik zondag ook nog een etentje van mijn oma die 80 word morgen.........ik had er zin in maar zie er nu tegenop...........
Wat naar die misselijkheid helemaal met een leuk etentje in het vooruitzicht. Ik ben (nog) niet misselijk en verder ook niet veel last van kwaaltjes, behalve dan die honger! Ik ben alleen zo ontzettend moe dat ik me er rot door voel. Heb echt het gevoel alsof alle energie m'n lichaam heeft verlaten. Hopelijk is dit tijdelijk! O ja en ik kan me helemaa klem drinken aan melk! Dat vond ik altijd al wel lekker, maar nu helemaal! Vooral als die even uit de koelkast heeft gestaan terwijl ik normaal alleen ijskoude melk lust. Pim
Hoi hoi Bleeeeeeh wat ben ik moe!! Ik heb echt nergens fut voor. Ook moet ik mezelf echt dwingen om te eten; ik heb nergens trek in en het smaakt allemaal nergens naar.. Vandaag komen ook de kids van mn vriend, op zo'n overgangsdag zijn ze echt altijd verschrikkelijk druk en onrustig, heeeeeeeeeeeeeeelp
Hebben jullie ook last van constant naar de wc moeten?? Ik denk dat moeders voor moeders blij met mij zal zijn want vooral s avonds....zit ik net koud een kwartiertje doe ik het alweer bijna in mijn broek. Ik reis naar mijn werk ongeveer een uur. Nou met een beetje file verga ik van de drang....echt balen. Als ik op mijn werk ben hup weer gelijk naar het toilet word er gek van!
Ik meld me ook maar weer eventjes.... Vandaag een wat mindere dag, wat draaierig en hoofdpijn, maar het hoort erbij, als ik wat eet wordt het draaierige minder dus heb alijd proviant in mijn tas! Misselijkheid heb ik (nog) geen last van, ben wel enorm moe!!!!! Heb de verloskundige gebeld, en 19 april een afspraak, ze doet dan een onderzoek, en kijkt naar wanneer de termijnecho moet.. (ze zijn hier niet zo scheutig met echo's helaas, dat is jammer)
Is wel vroeg zeg een echo nog voor de 6 weken! Ik krijg 6 april een echo, bij 8 weken. Normaal doen ze een termijnecho bij 12 weken, maar aangezien ik een miskraam heb gehad mag ik bij de 8 weken komen. Ben nu al aan het aftellen!
Wat vervelend dat jullie zo misselijk zijn! Ik nog niet, eet nog steeds veel. Dat deed ik trouwens altijd al, heb blijkbaar gewoon veel nodig (ben namelijk nog niet dik). Ik ben wel heel erg verkouden en slaap nu bijna helemaal niet meer. Erg vervelend Drink de hele dag thee met honing om de keel te verzachten. Morgen ga ik de verloskundige bellen, heb een goede praktijk gevonden. Ze doen daar standaard een echo met tien weken, dat is al best snel! Gisteren was ik bij mijn ha en zij denkt dat ik of in week zes of al in week zeven zit. Kan best want mijn cyclus is nogal onregelmatig en ik ben deze keer van een lange uitgegaan. Ben benieuwd wanneer ik dan langs mag komen! Verder vandaag al zwangerschapsbh's gekocht want er was ineens een groeispurt gisteren Mijn vriend noemt me al Pandela Anderson Vooral de omvang, mijn ribbenkast zet uit. De cup valt gelukkig nog wel mee (was kleine b, nu gevulde b).
Hey Panda, ik ben ook verkouden. Ik slaap wel goed maar wordt heel vroeg wakker (6uur). Mijn borsten krijgen ook al een beste omvang ik ben gelukkig ook niet zo missselijk, maar dat kan natuurlijk nog komen.
Ja, hier ook moeite met slapen, de eerste uurtjes slaap ik perfect omdat ik zo moe ben, de uren erna onrustig en vanaf een uur of zes ben ik wakker...zucht! Borsten groeien in omvang, en nog vervelender, tepels zijn vaker spontaan stijf, dus een dun truitje aan en het is een echte blikvanger! Ik heb normaal grote C/ kleine D, dus als ze groter worden....