Goeiemorgen meiden, Heel wat afgekletst gisteren maar niet al te veel zinnigs, dus dat maakt het makkelijk. Vandaag weer een drukke dag. Om 10 uur met allebeid naar het consultatieburo, Angelus krijgt een prik en voor Zefanja weet ik het niet. Daarna snel naar huis, opa komt ze ophalen want om 11 uur moet ik weer weg. Heb een gezellig vrouwendagje van het werk. Lunch en naar de bioscoop. Deze hebben ze afhuurd volgens mij. Deze rond is het dichtbij, dus vandaar dat ik toch even mee ga. Ben ik er even uit. Mijn ouders eten vandaag mee. Zo eerst maar eens de was buiten hangen. Zo te zien word het knap weer ervoor. Ruby, mooie dag 26 okt. om te bevallen. Maar ik denk toch dat het eerder komt. Als ik jou zo lees. Hier merk ik dat het 's ochtens ook een beetje begint te zeuren. Ach de laatste loodjes. We zien wel. Ilse 26 nov. ga ik ook niet redden, maar wel de 11e dus Roeli kan met je meedoen. (al hoewel het wel eerder mag). 31 okt of 1 nov. zijn ook leuke datums. Meiden allemaal een prettige dag en doe het rustig aan.
Pff ik blijf last houden van mn verkoudheid, het is gelukkig niet zo erg meer, maar blijf snotteren en wat hoesten. Raar lichaam
Ruby wat spannend dat je nu definitief weet wanneer je kindje komt. Het kan natuurljk ook eerder maar dat weet je nooit Dames ik vind dat jullie niet zoveel moeten kletsen hoor Ik heb hier weer een redelijk goede nacht achter de rug. Wel een paar keer wakker geworden maar gelukkig niet heel erg heftig gedroomd. Nu snel mij douchen en dan naar de markt fruit halen. En kijken hoe mijn dag alleen gaat. Ik hou jullie in de gaten. Liefs Linda
ikke1981~ 11 oktober 10.15 vk Jolger~ 11 oktober 15.40 VK (met partner info) Blondie~ 11 oktober 15.00 uur VK Barbabintje (Esther)~ 11 oktober 19.40 uur VK Succes en veel plezier allemaal.
26 nov ga ik ook n iet redden hoor, ben ik behoorlijk overtijd even denken 2 weken en 3 dagen, nee dankje Wij hebben trouwens wat verjaardagen in nov. 17 nov tante van Piet 19 nov zijn piet en ik uhhh 10 jaar samen en is zijn oom jarig. 24 nov is Piet jarig 11-11 vind ik ook wel een mooie datum, want als ukkie op zn pa lijkt dan is het een laatertje, van Piet is ook altijd van de het laat komen, vervelende eigenschap trouwens hihi
Jeetje Ruby, wat 'raar' lijkt het zo, dat het al zo verschrikkelijk snel 26 oktober is. Wel mooi dat dat ook de verjaardag van je moeder was! Voor iedereen komt het grote gebeuren wel heel dichtbij inmiddels. Wel vreemd, ik heb hetzelfde als de vorige keer: dan ben je 9 maanden zwanger, je hebt je voorbereid, er veel over gedacht enzo, en opeens komt het toch nog een beetje als een schok dat het zover is... Gwen, wat jammer dat de vooruitgang iets langzamer gaat dan verwacht. Je hebt wel echt een prachtig ventje op de wereld gezet hoor! Debby, wat die bacterie betreft: ik ben GBS-draagster (streptokokken groep B). Dat is 20% van de vrouwen en als volwassene heb je daar helemaal geen last van. Als je een wat grotere concentratie bij je draagt, kan het echter overslaan op de baby tijdens de bevalling. Dat kan hem heel ziek maken. Hoewel de kans dus niet heel groot is, nemen ze wel voorzorgsmaatregelen als blijkt dat je het in je blaas hebt (zoals ik dus). Dus ik ben nu aan een penicilline-kuur en tijdens de bevalling moet ik aan een antibiotica-infuus. Vervolgens blijven we 24 uur ter observatie in het ziekenhuis en komt er een kinderarts naar de baby kijken. Mijn vorige bevalling ging zo snel dat er van het hele infuus uiteindelijk niets meer gekomen is, maar dat is dus ook allemaal goed gegaan. Toch is het wel een fijn idee dat er nu weer zo voorzichtig met mijn jongetje wordt omgegaan. Wel lollig (en dom) trouwens: ik ging gisteren dat kuurtje ophalen bij de apotheek. Zei die muts achter de toonbank dat je met dat medicijn wel moet oppassen omdat het de pil minder betrouwbaar maakt (ze kon in het systeem zien dat ik de pil gebruik - twee jaar geleden ja!). DUH! Ik verwacht toch eigenlijk meer van een apothekersassistente. Ik zei maar dat ik me momenteel niet zoveel zorgen maak om anticonceptie en zelfs toen keek ze me nog glazig en niet-begrijpend aan. En mijn buik is dus echt enorm nu, dus daar kon het niet aan liggen. Succes met je lange dag vandaag Maria! Lijkt me echt zwaar.... Zometeen komt de schoonmaakster, voor de tweede keer. Heeeeeeeeerlijk wat een luxe zeg. Moet me alleen bedwingen om niet voordat ze komt alles zelf als een gek te gaan poetsen.... Ik ga een sluitband halen (een sluitlaken, maar dan van elastiek). Iemand ervaring mee?
Ohw weer even duimen voor Piet hij gaat nu onderweg naar de kaakchirug, arme man. Weer een paar kiezen minder, maar ook pijn minder.
O ja Wencke, een goeie ik wil ook nog een sluitlaken halen ivm mijn bekken. Lekker slimme meid bij de apotheek, haha. Wel lachen zo'n iemand. Gwen, ik kan je filmpje ook niet vinden. Linda, dank je wel. Shop ze lekker op de markt en succes vandaag. Eshter, kom jij je dagen nog een beetje door?
Voor t filmpje...hyves van Gwen, bovenste bericht in de blog en dan kiezen voor reacties/meer...dan staat het helemaal onderaan de pagina... Ik ben er dus intussen ook uit en zowaar redelijk geslapen. Gisteren een erg zware avond gehad, ben tijdens de pauze van de Samen Bevallen cursus naar huis gegaan en denk ook niet dat ik de cursus afmaak. Ik voel me er echt niet op mn gemak en kom er elke keer verdrietig en overstuur vandaan. Gisteravond dus een paar flinke jankbuien gehad en mezelf in slaap gehuild. Maarja, het heeft wel geholpen. Stomme hormonen! Ik merk de laatste weken steeds meer dat mn oude angsten en onzekerheden steeds meer terug komen en daar baal ik van, heb jaren geknokt om ze te overwinnen en nu komen ze ineens weer boven. Daar ga ik toch echt niet mee accoord hoor hihi. Fijne dag allemaal, meiden met afspraken, succes! Ik ga straks mn zus van de trein halen, ben benieuwd hoe deze dag gaat. Zie er wel tegenop, hoop niet al teveel rotopmerkingen te krijgen, maar we zien wel. Ciao Ilse
tja meid van 16...k weet het niet. Mijn leven was al behoorlijk stabiel op die leeftijd, en ik ben nu ook "pas" 20! Ik krijg ook vaak stomme reacties terwijl ik naar mijn idee toch het kindje een heel goed leven kan bieden. @Ruby wow 26 oktober Pfff moet zo bloedprikken ben ontzettend bang voor bloed moest dus ook een speciaal ontbijt eten (2 bruine boterhammen 1 zoet 1 hartig en 1 glas melk) en dat is dus eigenlijk veeeeeeeel te weinig, kwa drinken heb zoooooo een dorst! Heb al een glas water genomen nou vandaag ga ik naar oldenzaal dus ben er de hele dag niet, even een vriend opzoeken die spullen voor me heeft meegenomen van paps uit het buitenland! als er iets gebeurd smsen hé haha
Hé wat grappig dat je op eigen verjaardag bent uitgerekend, Ilse. Of vind je het niet leuk? Ik maak er ook een goede kans op, maar ik blijf bij mijn decembergevoel Ruby, je hebt - denk ik onbedoeld - een nogal grappige woordspeling gebruikt: je bent het spuugzat om over te geven Super dat de beeb het goed doet. En het komt voor jou echt al heel dicht bij en wat mooi dat het op de verjaardag van je mama gat gebeuren! Linda, sterkte vandaag alleen. Je kunt altijd hier terecht als je je even eenzaam voelt Oooowwww hilarisch die apothekersassistente, Lenthe! Heb je nog kans gezien mijn pbtje te lezen? Dees, sterkte vandaag met je straks verstandkiesloze ventje! Melanie, ik heb de neiging om als ik alleen in huis ben teveel te doen. Normaal is dat wel lekker, dan gebeuren al die achterstallige klusjes nog eens of ik ga juist afspraakjes plannen met mensen die ik al een tijdje niet heb gezien, maar nu is dat niet zo handig merk ik. Vandaag nog een rennen-vliegen-dagje (moet mijn mama begeleiden naar een bijeenkomst voor afasiepatienten, daarna door naar een seminar voor de zaak, tussendoor wat te eten zien te "scoren" en dan door naar de verloskundige. Mijn buik houdt zich gelukkig heel rustig (zelfs gisteren na mijn - tweede in korte tijd - hondenavontuur had ik maar heel even last van een harde buik, meer niet). Oeps, lang verhaal geworden
@Wencke: Neeeeeee wat een geniaal verhaal over die apothekersassistente! Tjonge jonge, dan heb je echt geen hart voor je vak (lees: mensen), maar alleen voor de regeltjes die op de recepten staan. Ongelooflijk. Ik zou me tegelijkertijd kapot lachen en kapot ergeren! @Ilse: hoezo rotopmerkingen? Is je zus zo lekker subtiel? Gelukkig kun je haar dan subtiel wijzen op het gat in de muur waar ze doorheen kan gaan als ze te ver gaat. Hallo.... je bent hoogzwanger en hormonig. ZIJ moet uitkijken, want je bent daardoor vast lekker pinnig, hihi. Ik hoop dat het gewoon onverwacht gezellig wordt! @Melina: toch wel spannend, dat prikken. Ik haat het ook, bloedprikken, ik ga altijd van mn stokje. Daarom ga ik bij voorbaat al liggen, zelfs bij een vingerprikje voor het ijzer. Sterkte meis. Krijg je meteen de uitslag? @Dees: arme hubbie.... ook heel veel sterkte voor hem! @Melanie: ik had niet eens gezien dat je nieuwe kamerfotootjes had. Wat een romantisch prinsessenkamertje! Wauw! De jongen vinden het zeker helemaal niet stoer? haha! Erg leuk hoor!
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing Blondiedfu~uitgerekend op 8 november~1e kindje~zoon ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon Debbykoops~uitgerekend op 13 november~1e kindje~verrassing Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Peetje24 ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Morrighan ~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter 7 MEIDEN 10 JOCHIES 6 VERRASSINGSPAKKETJES In totaal dus 23 kleintjes op komst BUDDYLIJST NOVEMBER Dafje (1) - LindaPOOH (bevallen) Gwen (bevallen) - Roelie (13) Jennie (2) - Indigo (28 ) Tari (3) - Stasia (14) Ruby (3) - Muriel (14) Lenthe (6) - Debbykoops (13) Natasja (6) - MissyM (20) Serafijntje (7) -Rachel (16) Dees (9) - Peetje (20) Maria (9) - Ilse (26) Sammie (9) - Barbabintje (27) Blondiedfu (8 ) / Barbabintje (27) AGENDA ikke1981~ 11 oktober 10.15 vk Jolger~ 11 oktober 15.40 VK (met partner info) Blondie~ 11 oktober 15.00 uur VK Barbabintje (Esther)~ 11 oktober 19.40 uur VK Murmel~ 12 oktober 09:15 uur notaris: nieuwe testamenten tekenen Murmel~ 12 oktober 13:00 uur VK LindaPOOH~12 oktober 14.30 MW en medische genetica Sammie2~ 12 oktober met verlof Stasia~12 oktober 12:30 gyn Indigo~ 12 oktober een romantisch weekendje weg met mannetje; hotel met luxe health spa Maria~13 oktober met verlof Debbykoops~ gyn Barbabintje (Esther)~ 15 oktober 11.00 uur intake kraamzorg Joldeg(Ilse)~ 15 oktober dagcurve suiker Joldeg(Ilse)~ 15 oktober 15.00 uur intake kraamzorg Dafje~16 oktober 17:00 vk Indigo~17 oktober met verlof Joldeg(Ilse)~ 17 oktober 8:40 VK Sammie2~ 17 oktober 17:00 uur VK Tari (melanie) 17 oktober 18.30 uur VK Peetje24~18 oktober 17.10 vk met echo Peetje24~19 oktober 12.00 rondleiding zkh Stasia~19 oktober 12:45 gyn Roelie~23 oktober 11.15 VK Jolger~24 oktober 15.10 VK Joldeg(Ilse)~ 31 oktober 8.20 uur VK Joldeg(Ilse)~ 1 november 10.50 uur Groei-echo 36wkn GEBOREN ISA* dochter van Linda en Patrick ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ ZH ~ weeen MIKA JARED AIDAN zoon van Gwen en Patrick ~ 21 september ~ 2014 gram ~ ZH ~ gebroken vliezen De (voorgestelde) wijzigingen in de buddylijst heb ik even rood gemaakt. Blondie heb ik aan mij gehouden, omdat zij zelf nu geen internet heeft en het dus even een soort "één-richting-buddy" is Willen jullie anders, laat maar weten!
Lo Dames.. wat een geklets gisterenavond zeg. Ik was trouwens op 16 jarige leeftijd ook al aardig bezig met huisje boompje bestje. Ben ook inmiddels al 4 jaar getrouwd... Maar goed.. hier aardig geslapen. Ik heb een vaag vermoeden dat er iets gaat gebeuren.. ik weet het niet.. hoe voelt het als je vliezen zijn gescheurd? Dus niet gebroken.. ik heb namelijk het idee dat ik steeds kleine beetjes vocht 'daar onder' verlies.. ruikt ook zoet... misschien de vlos bellen? Of kan ik rustig wachten tot de weeen komen? Als het al zo is... pff zit mezelf een beetje gek te maken hier.. Punt is: Jeroen gaat om 10 uur weg met vrienden en als ik met mijn gescheurde vliezen snel ga bevallen dan wil ik niet dattie weggaat.. maar als het nix is, dan wil ik hem het uitje ook niet onthouden natuurlijk.. Waaahhh!
@Esther: tjonge druk dagje! Wel lekker in je eigen tempo doen hoor! @Maria: sterkte met je lange dag... maar... bijna verlof! Wat zul jij je dan gaan vervelen ! Pffff had vanmorgen iets wat leek op een (tweede) oefenwee... Auwauwauw... echt out-of-the-blue ineens een grote krampbeweging. Ongeveer een half minuutje ofzo. En daarna niks meer, alsof er niets was gebeurd. Nouja, zolang het ééns per week gebeurt, vind ik het best Maarre.... uuuuuren lang dit achter elkaar, hmmz, waar ben ik aan begonnen? Waaaaaah!