jaaaaaaa ik heb ook iets gedaan! de keuken is nu helemaal uitgedaan, alle kastjes. Ik heb beneden gestofzuigd, en de stoelen haarvrij gemaakt. Nu moet ik nog wat puinruimen want er liggen weer kei veel spullen overal. Mijn mannetje heeft halve dag vrij en is de dakgoot in de grondverf aan het zetten Straks nog maar ff naar de HA om urine af te geven. En nog wat brieven posten. Ik heb onze kater Joris toch op een kattenforum gezet om te herplaatsen stiekel: mooi dat alles goed is dafje: shop ze misschien komt het door het wandelen wel een beetje op gang.
Er wordt weer druk gepoetst en gedaan overal lees ik.... Ik heb het bad verruild voor een overheerlijke douche en ben weer helemaal fris en fruitig! Yoehoe ! En nu ga ik eens lekker op de bank hangen met een zakkie chips... Jammie! Dames spreek jullie later!
Ohwww Dafje, wat een spannend nieuws! En wat een gek idee, lijkt het me, dat je binnen een paar dagen 'ineens' MOEDER bent! Ik hoop voor je dat de weeën vandaag beginnen, zodat je thuis kunt bevallen - zoals je zo graag wilt. Veel sterkte, meid!
Ik ben net terug van mijn afspraak bij de vk (die ik overigens niet in de agenda had gezet omdat deze er onverwachts tussendoor kwam). Gelukkig bleek alles goed, al blijft mijn bloeddruk aan de hoge kant. Omdat mijn ijzergehalte vorige week bij de vk nogal laag was (6,9) moest ik daarna mijn bloed laten prikken in het ziekenhuis. Een vingerprik (bij de vk) blijkt namelijk lang niet zo nauwkeurig te kunnen meten als een armprik (in het zkh). De uitslag van het ziekenhuis was vandaag binnengekomen: 8,1. Hartstikke mooi dus, maar wat een groot verschil met de uitslag bij de vk! De vk zei dat dit enorme verschil ook wel uitzonderlijk was en dat er met het bloed prikken waarschijnlijk een hoeveelheid vocht was meegekomen. (En dat kan goed kloppen, want ik houd veel vocht vast in mijn handen.) Maargoed, ik was al lang blij dat mijn ijzergehalte nu op het goede peil zit en ook dat er geen eiwit in mijn urine zat. Heel wat rooskleuriger dan het vervelende bezoekje van vorige week dus! Ik hoef nu ook niet meer 2x per week op controle te komen, maar mag 'gewoon' over een week weer terug komen. Goed nieuws dus!
hee serafijntje dat is goed nieuws! ik had het ook, mijn HB was bljkbaar ineens heel laag, dat kon vlgens de VK door de vingerprik komen. Ze zei dat ik echt goed ziek moest zijn gweeest als die meting klopte. In ZKH bleek dat het idd hoger was dan die vingerprik
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing Blondiedfu~uitgerekend op 8 november~1e kindje~zoon ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon Debbykoops~uitgerekend op 13 november~1e kindje~verrassing Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Peetje24 ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Morrighan ~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter 7 MEIDEN 10 JOCHIES 6 VERRASSINGSPAKKETJES In totaal dus 23 kleintjes op komst BUDDYLIJST NOVEMBER Dafje (1) - LindaPOOH (bevallen) Gwen (bevallen) - Roelie (13) Jennie (2) - Indigo (28 ) Tari (3) - Stasia (14) Ruby (3) - Muriel (14) Lenthe (6) - Debbykoops (13) Natasja (6) - MissyM (20) Serafijntje (7) -Rachel (16) Dees (9) - Peetje (20) Maria (9) - Ilse (26) Sammie (9) - Barbabintje (27) Blondiedfu (8 ) / Barbabintje (27) AGENDA Jolger~ 11 oktober 15.40 VK (met partner info) Blondie~ 11 oktober 15.00 uur VK Barbabintje (Esther)~ 11 oktober 19.40 uur VK Murmel~ 12 oktober 09:15 uur notaris: nieuwe testamenten tekenen Murmel~ 12 oktober 13:00 uur VK LindaPOOH~12 oktober 14.30 MW en medische genetica Sammie2~ 12 oktober met verlof Stasia~12 oktober 12:30 gyn Indigo~ 12 oktober een romantisch weekendje weg met mannetje; hotel met luxe health spa Maria~13 oktober met verlof Debbykoops~ gyn Barbabintje (Esther)~ 15 oktober 11.00 uur intake kraamzorg Joldeg(Ilse)~ 15 oktober dagcurve suiker Joldeg(Ilse)~ 15 oktober 15.00 uur intake kraamzorg Dafje~16 oktober 17:00 vk Novembermama's~17 oktober 12.30 lunchmeeting omg. Amersfoort Indigo~17 oktober met verlof Joldeg(Ilse)~ 17 oktober 8:40 VK Sammie2~ 17 oktober 17:00 uur VK Tari (melanie) 17 oktober 18.30 uur VK ikke1981~ 18 oktober 9.45 vk serafijntje~ 18 oktober 10.00 vk Peetje24~18 oktober 17.10 vk met echo Peetje24~19 oktober 12.00 rondleiding zkh Stasia~19 oktober 12:45 gyn Roelie~23 oktober 11.15 VK Jolger~24 oktober 15.10 VK Joldeg(Ilse)~ 31 oktober 8.20 uur VK Joldeg(Ilse)~ 1 november 10.50 uur Groei-echo 36wkn GEBOREN ISA* dochter van Linda en Patrick ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ ZH ~ weeen MIKA JARED AIDAN zoon van Gwen en Patrick ~ 21 september ~ 2014 gram ~ ZH ~ gebroken vliezen De (voorgestelde) wijzigingen in de buddylijst heb ik even rood gemaakt. Blondie heb ik aan mij gehouden, omdat zij zelf nu geen internet heeft en het dus even een soort "één-richting-buddy" is Willen jullie anders, laat maar weten!
Is het trouwens normaal dat de kraamzorg nog geen contact met ons heeft opgenomen? begin me een beetje zorgen te maken...
Ik geloof dat er meerdere zijn die nog niets gehoord hebben... Ik werd zelf ook pas bij 35 1/2 week gebeld om een afspraak te maken, maar je kan natuurlijk altijd even bellen om te vragen of ze jouw aanmelding wel hebben ontvangen...
Serafijntje -> fijn zulk goed nieuws! Je maakt je er toch zorgen om en nu kan je gewoon weer 1x per week naar de vk! Heel goed om te horen! Morrighan -> heb je ook nog geen bevestiging of zo van je aanmelding ontvangen? Bij ons neemt de kraamzorg pas rond de 36 weken contact met je op, dus ik verwacht volgende week ergens een telefoontje. Ruby -> hoe gaat het met je? Jeetje...66 uur, dat is veel zeg! Wel heel fijn natuurlijk!
hoi hoi he dames iemand nog iets gehoord van dafje? het is zo rustig daar of zal ze al stiekum bezig zijn? groetjes sandra
Nog niets gehoord of gelezen Sandra, laten we voor haar hopen dat ze lekker bezig is, zodat ze thuis kan bevallen (dat wilde ze ook zo graag)...wel spannend hoor!
Nog geen nieuwtjes zie ik Pfoe... net proefrit gemaakt met Punto, lekker wagentje hoor! Maar het is zo vreselijk veel geld, vind ik... (9.000 EUR). Ben gewend om in oude brikkies te rijden die ik voor 500 euro kocht, en niet in ´echte auto´s´. Het lijkt me ook zo´n angstig bezit, als er iemand z´n deur opengooit tegen deze mooie wagen, word ik wel errug verdrietig, terwijl nu een butsje meer of minder niet zo uitmaakt... Vind het echt moeilijk om te beslissen, maar ik vrees dat ik wel zal moeten. Wil toch echt veiliger rijden met die kleine dan dat ik nu doe...
Hoi Murmel, Ik zou het gewoon even langzaam laten bezinken als ik jou was...en dan een beslissing nemen. Ik reed zelf altijd in een Opel Corsa en was helemaal gelukkig met mijn "bakkie". Maar mijn vriend rijdt in een VW Golf IV, dus we hadden beiden een 3-deurs auto, dus we heben laatst een nieuwe gekocht en mijn autootje ingeruild. Nu rijd ik in een VW Passat, wel even wennen hoor, maar ben uiteindelijk hartstikke blij dat ik de beslissing heb genomen! Ook voor de veiligheid van de kleine straks. Succes met je beslissing!
@Ruby; Zoooo dan, dat is best veel, 66 uur...Maar wel heel fijn natuurlijk! Hoe gaat ie verder met je? @Muriel; Jeetje 9.000 Euries is wel errug veel! Hou oud/jong is ie en wat heeft ie gelopen dan? Net geprobeerd een tukkie te doen, maar wil niet echt lukken.... By the way; Dafje zou boodschapjes gaan doen met haar moeder en zei al dat dat wel even kon gaan duren.... Maar ik begin toch ook wel heeeel nieuwsgierig te worden nu!
hee murmel, hoe oud is ie dan? ik vind het best duur voor een punto eerlijk gezegd. ooh wat heeft ie op de teller?
hij heeft 40K op de teller en is 4 jaar oud. Is normale prijs volgens de ANWB-indicator. Incl. 2 jaar garantie. Dus dat is allemaal wel in orde, maar zit er meer mee dat ik sowieso voor een dergelijke auto een dergelijke prijs zal moeten neertellen