November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Hee Selin, leuk joh, ik heb ook een meisje van 7+ maanden! Leuk dat je het aan iedereen hebt verteld.

LoveU, inderdaad hier ook bloedverlies, bijna elke dag een beetje, soms ook rood. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik precies hetzelfde en er is me toen uitgelegd dat sommige vrouwen dat nou eenmaal hebben... Jammer maar helaas als je daar één van bent. Er is niets aan te doen, het betekent niets (in mijn geval), het is iets met de baarmoedermond waarvan de cellen veranderen tijdens zwangerschap waardoor ze hypergevoelig zijn en vaak bloeden. Natuurlijk ben ik niet bevoegd om te zeggen dat er bij jou wel niets aan de hand zal zijn, maar het hoeft dus niets ernstigs te zijn. Verder heb ik ook weinig toch geen klachten, ook nooit pijnlijke borsten gehad o.i.d. en ik ben toch echt gewoon zwanger.

Indigo, wat vervelend dat je je zo beroerd voelt. Ik hoop dat je iets vindt wat het beter maakt. Misschien een enorme dooddoener, sorry dan, maar de eerste drie maanden zitten er al best snel op, en dan wordt het meestal beter toch? Heel veel sterkte en we zien je vanzelf wel weer als je je beter voelt.

2. LoveU

LoveU Lid

7 apr 2007
    31
    0
    0
    Ohhh Indigo... Wat zou ik graag de helft van jou misselijkheid willen overnemen. :oops: Het klinkt stom, maar dat zou ons allebei wel passen denk ik. Voel ik me toch nog een beetje zwanger en heb ik een iets beter gevoel voor de echo van maandag. Af en toe denk ik eventjes een heel klein beetje misselijk te zijn, maar misschien is dat omdat ik het te graag wil. Dat klinkt vast heel gek in jou oren hè Indigo. Meid heel veel sterkte! Niks aan zo met dit mooie weer hè. Hopelijk heb je wat aan de adviezen van de andere meiden.

Even iets anders. Ik word gek van mijn vriend, hij probeert me steeds aan de drank te zetten zodat hij een beter gevoel krijgt. Hij wil niet dat ik hoop heb dat het kindje er nog wel is. Ik twijfel ook nog heel erg om hem mee te nemen maandag, als ik dit wel doe en alles blijkt goed te zijn met de beeb, ben ik bang dat de hel losbarst in het zh en dat op de terugweg iedereen in het verkeer het moet ontgelden, het is af en toe zo'n driftkikker kan ontzettend explosief reageren en dat is meestal op dingen die hem op dat moment in de weg staan. Zo is er al menig deur gesneuveld en heeft de wc-bril het ook 2x moeten ontgelden. Achteraf heeft hij hier wel altijd spijt van en doet er alles aan om het weer goed te maken. Dan is het soms echt een klein mannetje met al die tranen. Dan wil hij weer zo graag "normaal" zijn. Die kl*te ADHD ook. Verder is het mijn schatje en zijn we behalve geliefde ook elkaars dikste maatjes.

Meiden ik ga de tuin weer in, lekker relaxen! :)

3. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    :confused:

4. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    goedemorgen allemaal,
    hopelijk kunnen jullie vandaag weer van het lekkere weer genieten. Ik ben helaas weer aan het werk, balen. maar ja er moeten ook centjes verdiend worden. ;)
    Kan wel merken dat het rustig is op het forum dit weekend.
    Heb ook niet veel te vertellen, alleen dat het eigenlijk goed gaat, kan merken dat ik bijna 12 weken zwanger bent, de klachten worden gelukkig al weer minder. Wil zelfs weer gaan sporten. Voel me ook minder moe, nou ja behalve op 2 nachten slecht slapen. Maar dat heeft niets met de zwangerschpa te maken. Ik merk wel dat ik meer last heb van ochtendhumeur. Ze waren bij ons al om 6.00 uur wakker. Terwijl ik er pas om 7.30 uur uit hoefde. GRRRR. Maar ja wel weer allebei huilen omdat mama wegging, ahh.

Het is verder ontzettend rustig op mijn werk niets te doen.

5. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Zeker rustig hier met het mooie weer! Ik begin weer een beetje op te knappen van mijn griepje. Nu rest alleen nog een verkoudheid en ik klink als The Nanny (Misteeeeeerr Scheeeeeeefffield).

Gisteren lekker wezen wandelen met mijn labberd en zijn grootste vriendin (ook een labberd), maar het viel nog een beetje tegen. Ik loop best veel normaal gesproken, maar dit rondje (2 uurtjes) viel best zwaar. Verder naar de bouwmarkt en tuincentrum geweest. Manlief is de tuinset en de vlonders aan het schoonmaken en in de olie aan het zetten en ik ga daarna het tuintje opfleuren met leuk 1-jarig spul (met handschoentjes aan, uiteraard). En maandag gaat mijn neef weer verder met de verbouwing. Druk druk druk (en zoooooo moe....maar ja dat gaat weer over, houd ik mezelf maar voor).

Loveu, nog maar 1 dagje en dan weet je meer. Toi toi toi!

tari, werkse vandaag. Vind je het ook altijd zo naar als het zo rustig is? De dag kruipt dan voorbij vind ik.

6. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Ja, dat is te voelen aan de grootte van je baarmoeder hoor. Mocht die groter zijn dan gemiddeld, dan mag je vast eerder voor een echo :)

Jente

7. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    :idea: ilona hoe was het bij de verloskundige? een echo gehad?

:idea: loveu wat een vervelende situatie. Vergeet niet op te komen voor wat jij wil hoor! ondankt driftbuien etc. Ik denk dat je het jezelf nooit vergeeft als je nu bepaalde keuzes maakt omdat hij anders boos wordt. Je keuzes moeten ook jouw keuzes zijn

:idea: forerverfriend al vertrokken naar Australie? Veel plezier!

:idea: buddy, marije, sizzel en alle anderen. Veel sterkte! Ik hoop heel erg dat jullie weer snel zwanger zijn.

Ik zie dat een aantal forummers al dicht bij de 12 weken zitten of al goede echo's gehad hebben. Heerlijk zeg!
    Ik ga morgen naar de verloskundige en de week daarna mijn tweede echo. Ik heb er wel vertrouwen in, maar vind het af en toe wel spannend.

Ik ga maar weer eens genieten van het lekkere weer! Even met mijn dochtertje naar de speeltuin denk ik ...

Jente

8. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    barbabintje, het gaat tergend langzaam, zelf die slak haalt de tijd nog in. Zit ook nog binnen terwijl buiten het zonnetje schijnt. Frusterend ben echt een buiten mens.

9. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Echt heerlijk dit weer! Gisteren met mijn meisje naar het park geweest, ik heb een foto in mijn album gezet. Hebben jullie ook al foto's in je album? Ben zo nieuwsgierig....

10. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    leuke foto's lenthe. Heb een paar foto's in mijn album, hopelijk kan ik die van echo er dinsdag bij voegen.

11. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    onwijs leuke pyjama, echt gaaf. Heb je voor jongentjes helaas niet echt.

12. LoveU

LoveU Lid

7 apr 2007
    31
    0
    0
    Jente je hebt helemaal gelijk hoor en ik laat me zeker niet overtuigen om het toch weg te halen. Waar hij ook mee aan komt zetten. Hij zal het er wel op gooien dat wij onze toekomst zo niet hadden gepland, maar jah dan maar even flexibel zijn. Ik hou nu al ontzettend veel van de kleine en dan weet ik niet eens of het er nog wel zit.

Leuke foto's Lenthe, ook leuk om jou gezicht erbij te kunnen zien. Ik kijk trouwens graag in de fotoalbums van iedereen hier op dit forum en ik hoop dat ik dat straks ook kan doen en onder mijn eigen identiteit mijn berichtjes mag schrijven. Ook bedankt voor jou verhaaltje over de bloedingen, het heeft me enigzins gerustgesteld en het gevoel gegeven er rekening mee te houden dat het nog goed zou kunnen dat er niets met de kleine uk aan de hand is. Ook voel ik op dit moment mijn zijbuikspieren boven mijn heupen. Alsof daar iets opgerekt gaat worden. Kun je trouwens zelf ook iets voelen aan je buik. Als ik in bed lig voel ik af en toe rechts van het midden van mijn buik iets redelijk hards, maar soms is het ook in 1 keer weer weg. Ik heb eigenlijk van mezelf niet zo'n dikke buik, dus misschien...?

Zo meiden ik ga weer lekker genieten van het mooie weer. Eerst even opruimen, mijn vriend is nu zijn 2 mannetjes terug aan het brengen naar de moeder. Dus ik kan even lekker van de rust genieten (Humm, nu klink ik volgens mij een beetje als een oud wijf :(: :) , maar ja... ). Hij is trouwens wel even onderweg want ze wonen 100 km hier vandaan.

Voor iedereen die zich een beetje goed voelt (en natuurlijk niet hoeft te werken, sorry tari ;) ) : Lekker het zonnetje in!

13. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    LoveU. Bedenk wel, een kind krijg je met zn 2en. In dit geval kies jij er wel voor maar hij niet. Bedenk ook hoe dit later zal gaan. Gaat hij het kind erkennen? Wil hij er financieel voor opdraaien?
    En niet te vergeten denk aan het kind. Een kind dat wellicht zonder vader moet opgroeien. Wat doet dit met de toekomst van dit kind? Hij/zij heeft er tenslotte niet voor gekozen.

Het is een moeilijke situatie, ik weet ook niet wat ik zou doen. Aan de ene kant denk ik, meid je hebt gelijk. Gewoon houden. Maar aan de andere kant vind ik dat de vader ook rechten heeft. Zonder hem was er niet eens een baby.
    Praat er goed over met hem. En spreek ook goed af hoe het verder gaat als je, tegen zijn zin in, toch besluit de baby te houden. Een kind op de wereld zetten is niet niks namelijk!

14. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi allemaal.. alles goed? Nog goed aan het zwangeren en lekker misselijk? :) Goed zo!
    Jammer om te zien dat het bij anderen ook niet goed is afgelopen, snif. Sterkte meisjes!

Hier is alles wel weer goed hoor, ben weer helemaal boven water.
    En....Durf het eigenlijk nog niet helemaal hardop te zeggen, maar voel de laatste dagen weer wat zwangerschapsverschijnseltjes- terwijl alles allang weg was na de mk.
    We gaan even opsommen: emotioneel wiebelig (brullen op t werk, vriendje afkatten, me wazig voelen), een paar dagen pijnlijke boobies en nu worden ze weer zachter, warme temperatuur - lijk wel een kacheltje 's nachts, veel en raar dromen. Kortom: doet me wel erg denken aan laatst.... (durf er nog niet eens op te hopen eigenlijk.. en ach, waarschijnlijk zit ik er gewoon naast - 'wishful thinking').

Maar toch. Heb vorige week wel lichtjes mn ei gevoeld. En als ik naar de calculator kijk, en uitga van de dag van de mk als eerste dag van de laatse cyclus..
    Dan is de vermoedelijke bevallingsdatum 29 december 2007! 2007 dus he ;).

Maarrrr feliciteer me nog maar niet... eerst zien, dan geloven he!

Liefs Ma2Be

15. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    ooh, wat spannend zeg! Je verhaal is voor mij heel erg herkenbaar. Ik had precies hetzelfde. Voelde mij kort voor de miskraam en de twee weken erna totaal niet zwanger, maar daarna ... Het verhaal ken je waarschijnlijk al. Toen was ik alweer zwanger.
    Wanneer denk je weer te kunnen testen? Houdt ons op de hoogte!

Jente

16. Moah

Moah Actief lid

7 jan 2007
    193
    0
    0
    Hello, ben net terug van een weekend weg en ik dacht dat ik Heel wat bij te lezen zou hebben. Maar goh, het was erg rustig op het forum. Niet zo gek met dit weer. Niet te geloven zeg.
    Ik heb ook nog een stuk gezien van de marathonlopers, ahhhh sommigen kwamen amper nog vooruit.....En stond ik daar te geeuwen langs de kant hahaha. Mijn benen voelen continu alsof ik ook een marathon heb gelopen.

Indigo :idea: Ik schreef van de week nog: soms zou ik willen dat ik ook misselijk was, dan voelde ik me meer zwanger (was even erg onzeker op dat moment na alle nare berichten). Ik neem mijn woorden terug als ik jou zo hoor. Wat vervelend zeg. Ik hoop ook voor je dat ze meteen je baarmoeder checken, misschien idd een tweeling :D

Tari :idea: ben je dag nog een beetje doorgekomen met werken? Lastig ja met dit lekkere weer binnen zitten. Maar jij bent dan waarschijnlijk door de weeks weer een dag vrij denk ik. En dan zijn de meesten weer aan het werk.

LovU :idea: ik vind het wel een heftig en lastig verhaal van je. Jullie zijn samen maar heeeeeeel erg apart van elkaar. Vervelend..... ik hoop voor je dat je vriend bijdraait.

Lenthe :idea: leuke foto's. Mooi kindje zeg :D

Barbabintje :idea: hahah heel herkenbaar. Ik ben ook sneller moe wanneer ik met de hond ga wandelen. Maar ja ik wil ook niet dat hij door mij minder beweegt, dus af en toe hebben ik benen als lood. En hij maar blij spelen :D

May2be :idea: Zoooooooo dat zou mooi zijn!Hou je ons op de hoogte? Tuurlijk doe je dat.....

Hier alles goed, morgen eindelijk intake van de VK en dan een afspraak voor een echo. Ben een klein beetje jaloers op de meiden die al bijna bij de 12 weken zitten.

Fijne avond nog

17. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hi all, was ook weekendje weg, maar door het mooie weer was het allemaal prima bij te lezen! :)

@Indigo: heeft je HA (zoals Ruby al schreef) jou geen Emesefane voorgeschreven? Dat werkte bij mij echt! Ik werd er iets minder misselijk door (scherpe randjes gingen er zeg maar vanaf) en ik hoefde niet meer over te geven (het is een anti-braakmiddel).
    En het rare is, ik heb het maar een aantal dagen gebruikt en daarna is het sowieso minder geworden. Je weet natuurlijk nooit of dat zonder medicijn ook gebeurd zou zijn, maar ik was er iiig erg blij mee, want ik ken jouw gevoel maar al te goed!
    Ik zou het echt bij je HA vragen, het is een middel speciaal voor misselijke zwangere vrouwen!
    Ik hoop dat het bij jou ook zal gaan helpen want dit is niks natuurlijk...

@Ma2Be: wat spannend! We duimen ons helemaal gek hier voor je natuurlijk!

@LoveU: nog een nachtje slapen en je weet meer, wat vreselijk spannend voor je.
    Ik moet wel zeggen dat ik gemengde gevoelens heb over het feit dat je je vriend niet helemaal op de hoogte hebt gebracht van de situatie, omdat hij dus blijkbaar denkt dat het naar alle waarschijnlijkheid mis is, terwijl jij weet dat er nog een zeer reeele kans bestaat dat het wel goed is. Lijkt me wel een beetje een wankele basis voor vertrouwen?
    Maarja, anders zou hij misschien nu al helemaal hebben afgehaakt zeker?

Pffff ook wel lastig die driftbuien als een ukkie in het spel is, lijkt me geen fijn idee, dat een kindje daar mee opgroeit, hoe heeft hij dat met zijn andere kids opgelost? Is dat een goed voorbeeld voor hoe hij later met jullie kindje zou omgaan?

Ik benijd je even niet nu, hoor, met al die spannende dagen... wat zul jij blij zijn als je morgen meer weet! Veel sterkte alvast..

18. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Hallo dames, kom ook even langs na een lang weekend zon! Mjin mannetje was een weekend weg met de vrienden en is inmiddels weer terug. Heb hem wel gemist hoor. Normaal vind ik het nooit zo erg als hij er een paar daagjes niet is, maar ik wilde hem nu heeeel erg graag bij me houden. Zullen de hormonen wel zijn denk ik. Gelukkig was het heerlijk weer en heb ik veel buiten kunenn zijn en met vriendinnen op het terras gezeten (wat hebben we het goed ;) ).

Ik heb overigens ook wat minder zwangerschapsklachten dan voorheen Loveu. Ik was de eerste twee weken super misselijk en dat ging daarna over. Ik kreeg daarna wat meer last van mijn buik, maar dat is ook wat afgezwakt. Ben alleen nog snel moe en heb gedurende de dag af en toe wat buikpijn of een vlaag van misselijkheid. Heb me voorgenomen om me geen zorgen te maken....zal wel zo moeten zijn bij mijn zwangerschap :) ! In ieder geval heeeeel veel succes bij de vk morgen. Hoop dat je met een heerlijk gerustgesteld gevoel terugkomt

19. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    @LoveU: sterkte meid, jij hebt het even flink voor je kiezen als ik het allemaal zo lees.. Wil je een beetje opbeuren wat betreft t bloedverlies.. Bij mij is het misgegaan bij ca 6 weken, maar had dan ook meteen een echte menstruatie van zeker een week, met stolsels. Ik las dat het bij jou maar twee dagen was, en dat je niet echt buikkrampen hebt gehad, dus misschien toch wel...?! Veel succes morgen meid!
    PS denk je niet dat het misschien toch wel goed zou zijn alvast een beetje van je gevoel door te laten schemeren aan je vriend, ook ter voorbereiding voor hem.. stel dat het wel goed is, dan moet je er toch samen uit zien te komen! Nu denkt hij nog dat je het met hem eens bent misschien...

@Lenthe: vind Bine wel een leuke naam! En wat een schattig meisje heb je, met een blitse pyama ja!

@Sizzel en Buddy: gossie meisjes. Dikke knuf van mij!

@Indigo: Sorry dat ik 'lekker misselijk' zei... Jij bent wel heeel erg zwanger, een beetje misselijk ter bevestiging is wel okay, maar zo ziek ervan zijn.. bah. Hoop dat t snel wat beter wordt!

@Jente: 21 april is de dag.. Heb vanmiddag al wel de Persona uit de kast gehaald - had ergens gelezen dat je op een ovu test ook kan zien na je ei of je misschien zwanger bent, omdat ie dan nog steeds je ei weergeeft. De Persona stond op dag 66 van mn cyclus hihi! Die is ook in de war nu. En ik was vergeten dat ik 's ochtends moest testen - dus dat werkte dus gewoon voor geen meter, kreeg gewoon een foutmelding..
    Jij was dus (ook?) direct zwanger na een mk.. Ik begreep elders op t forum dat dat vaak voorkomt. Ik durf en kan het voor mezelf nog niet geloven... 21 april + 12 weken durf ik pas weer zeker te zijn hoor!

Liefs Ma2Be

PS zie onder. Toen t misging dacht ik dat t never nooit meer zou kunnen, (ook) in april zwanger - zie pendels Pendelmieke en Caruli. Maar goed. Zeg nooit nooit - de kans is inieder geval toch weer aanwezig....

20. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    heey meiden,

kwam weer ff een kijkje nemen.

ben vandaag weer eens met de kids gaan zwemmen,maar rond 2 uur werd het wel heel druk en toen zijn we maar naar huis gegaan.
    daarna lekker bij mijn schoonouders marokkaans gegeten,zo lekker hé.

mijn zus is gisteravond opgenomen omdat ze bezig is met een IVF behandeling en nu heeft ze overstimulatie of zo iets(teveel eitjes aangemaakt en nu vocht in haar buik) en vanmorgen hebben ze 2 bevruchte eitjes terug geplaatst.
    dus over 2 weken weten we of we samen zwanger zijn ;)

en nu......supermisselijk weer :cry:

:idea: loveU: ik ben bij mijn eerste ook onverwachts zwanger geraakt,ik belde toen mijn vriend (inmiddels ex) op en zei "ik ben zwanger en ik laat het niet weghalen".hij heeft mij meteen duidelijk gemaakt door middel van dreigen enz. dat hij het kindje niet wilde.het was ook meteen over.
    ik heb toen wel voor mijn kindje gekozen en wist dat ik het alleen zou gaan doen.het was zwaar maar ik heb er echt een schattige zoon aan over gehouden.
    toen mijn zoontje 8 maanden was heb ik mijn huidige vriend leren kennen en hij is nu de vader van mijn kindje.mijn zoon weet niet beter dan dat hij papa is ook al heb ik hem verteld dat het niet zijn echte papa is.hij wil zijn echte vader ook niet leren kennen.

ik hoop voor jou dat je vriend bijdraait,maar wat ik eigenlijk wil zeggen, ook al is mijn verhaal een beetje lang geworden, is dat je eerlijk moet zijn over wat jij wilt met je kindje.zeg gewoon dat je het niet weg wil halen dan weten jullie alletwee waar jullie aan toe zijn.misschien moet hij alleen ff aan het idee wennen.

sucses

Deel Deze Pagina