Goedemorgen, Even weer bijgelezen . Dafje -> wat een schatje (kwijl, kwijl). Heel veel sterkte met de genezing! Barbabintje (Esther)~ 15 oktober 11.00 uur intake kraamzorg Joldeg(Ilse)~ 15 oktober dagcurve suiker Joldeg(Ilse)~ 15 oktober 15.00 uur intake kraamzorg Ilse -> veel succes met je dagcurve suiker! Ik zal voor je duimen dat het allemaal goed is! En anders weet je me te vinden...heb inmiddels ervaring genoeg . En veel plezier met je intake kraamzorg! Esther -> jij ook veel plezier met de intake kraamzorg! En veel plezier met je "hondendate". Wel fijn dat hij even al zijn energie kwijt kan! Melanie -> je gaat toch nog niet bevallen voordat we elkaar even hebben ontmoet he?! Grapje hoor! Ik hoop voor je dat het doorzet, wel spannend hoor! ***EGO BERICHT!*** Vanochtend direct de diabetes-verpleegkundige (DV) even gebeld over de suikers en helaas...moet insuline gaan spuiten. Dus behalve een afspraak bij de gyn heb ik nu ook om 12.00 uur een afspraak bij de DV....ik baal er behoorlijk van, maar het is niet anders. Het zat erin! ***EINDE EGO BERICHT*** Ik ga zo maar even douchen en ontbijten en zo. Tot later! Groetjes, Debby
Muriel ik had het ook gezien, dat die feb. mama's wel erg hard gaan. Maar ze zijn inderdaad met veel meer. Dus ik denk toch wel dat wij het helemaal niet slecht doen. Zo Angelus werd pas om 9.00 uur wakker Meteen met mama samen gedouched. Momenteel is het wel rustig in mijn buik, nou ja het voelt anders dan anders en ik ben niet erg lekker. Trillende handjes. Was trouwens wel grappig, gisteravond met insmeren maakte Adriaan nog de opmerking je gaat toch niet vanacht bevallen he, je bent toch niet stiekum al bezig? Ik wel nee joh, merk nog niets. Moest daar vanacht wel aan denken. Straks toch naar mijn ouders, de kinderen wegbrengen omdat Adriaan en ik vanmiddag weer weg moeten. Tenminste. Denk wel dat het verders rustig blijft. Ga zo eerst nog even opruimen in huis, zodat mocht het gebeuren het netjes is. Hope, wist niet dat jij ook uit Noord-Holland komt. Waar woon je als ik vragen mag? Esther, inderdaad nu nog een verbouwing, poeh moet er ook niet aan denken. MAar wat een bofkont jouw hond, denk dat die van mij wel jaloers is, Dees, shop ze bij de Wibra, kwam er gister dus achter (via hun site) dat er in Heerhugowaard en Alkmaar ook eentje zit, hmmm heel vervelend. Nou ga afsluiten en wat doen in huis, voordat ik weg moet.
Spannend Tari! Hier een beroerde nacht gehad, ben nog moeier dan ik er gister in ging. van 5:00 tot 8 wakker gelegen. Vandaag een drukke dag, me zus en me moeder komen langs het hele huis schoonmaken en vanavond uit eten. Me zus is morgen jarig vandaar. Pffff ik tril ook helemaal voel me echt beroerd...balen. Je bent dan ook zo in je hoofd bezig met ajb laat me vanacht een keer goed slapen...ben gesloopt nu!
heb ook kreta gehad, maar das niet helemaal mijn ding kitara vond ik heerlijk, en rhodos is en blijft toch mn favoriet daar heb ik mijn hartje zo'n 27 jaar geleden aan gegeven en nooit meer teruggehaald
spannend tari... Ik heb een rotnacht gehad. Het begon gisteravond toen ik al mn eten aan de wc schonk. Ben maar naar bed gegaan. 'S nachts een paar keer een plaspauze en sinds deze week moet ik er ook elke nacht één keer uit om te poepen Nouja, daarna heeft de baby ruim 45 minuten of langer aan een stuk iets zitten doen...vraag me niet wat maar hetwas in ieder geval hard genoeg om mij wakker gehouden. Toen liep het tegen 7enen en dacht ik, YES geen werk. Ben in slaap gevallen tot een uur of 9.30 Nu even rustig ontbijten, omkleden, opruimen en dan nog wat spullen terugbrengen en halen op mn werk.
Weet je, ik heb helemaal geen zin om te bellen. Ik wacht nog een paar dagen. Ik vind niet dat het mijn verantwoordelijk moet zijn dat zij met iedereen afspraken maken, en misschien bellen zij wel gewoon later.... Ik wacht gewoon deze week nog even af... En anders, morgen meot ik naar de vk en die zitten in het zelfde gebouw dus kan ik het meteen ff melden.
Eindelijk weer een keer goed geslapen! Natuurlijk veel wakker om om te draaien, maar na zo'n moeilijk opgave was ik ook gelijk weer vertrokken! Hoef er nog steeds niet uit om te plassen, gelukkig Vanmorgen op tijd opgestaan, nog even gezellig met mannetje gekletst, die moest voor de verandering eens iets later weg. En hij komt ook nog thuis lunchen strax, tussen 2 afspraken in, gezellig! Daarna weer even terug mijn bedje in om te lezen, is toch beter dan hang-zitten op de bank. Nu ga ik eens even wat aan nascholing doen, wil proberen om in elk geval deze eerste week elke dag 2 uurtjes wat te doen, kan ik mooi nog wat puntjes halen in mijn verlof. En vanmiddag boodschapjes en naar de Wibra inderdaad! En heel misschien al wel een afleveringetje van 24 kijken, heb nu alle 24 afleveringen (gister de laatste) van dit seizoen op de DVD... spannend! Iedereen fijne dag, met controles, curves en intakes en Melanie, als het toch doorzet horen we het vast snel! Ik blijf in elk geval in de buurt van de computer! Oja, nog 1 vraagje (ben zoooo vergeetachtig...): moest al die kleertjes de eerste keer nou ook nog GESTREKEN worden? Zit erover te denken om eindelijk een wasje met rompertjes enzo aan te zetten, maar om het nou te gaan strijken...hmmm, mijn nesteldrang is nog niet helemaal ingedaald, denk ik
Goedemorgen! Zo hier een flinke nacht gedraaid...ik sliep al om 10 uur, werd om 6 uur wakker omdat René en Niels vertrokken, heb liggen tv kijken tot 7 uur (whahaha op SBS6 een of andere vrouwelijke Jerry Springer heb me bescheurd) en toen nog even slapen tot kwart voor 9...en nu lekker in pyama beneden met Lars een broodje eten...aaaaaaah we hebben vakantie Moet straks wel eens de kleren aan gaan doen en aan de slag, het is hier een slagveld na al die visite van gisteren... Ik wil proberen om deze week echt mijn to-do-list af te krijgen, huisje poetsen, naar de kapper, pedicure, morgen komt vriendin om te manicuren en wenkbrauwen te plukken, klossen regelen, telefoontjes afhandelen, ziekenhuistas inpakken enz enz...want morgen alweer 36 weken...slik.... Eens even bijlezen hoe het met iedereen is: Dafje: gefeliciteerd met Fenna! Ben zeker heel benieuwd naar je bevallingsverhaal! Prachtige foto's van een prachtig meisje! Heel veel sterkte met je totaalruptuur...neem de tijd om het te laten genezen! Maria: geniet je een beetje van je verlof? Over de ruggenprik...weet je wat ik denk...dat jij alles wat je weet over bevallingen etc los moet laten op het moment dat het echt begint bij jou. Ik ken je nu een beetje, je bent een beetje controlfreak maar neem maar van mij aan, als je ergens geen invloed op kan hebben is dat wel op je bevalling.. Je invloed begint pas op het moment dat je alles loslaat en de oer-Maria die heel diep van binnen in je zit loslaat... uiteindelijk neemt je instinct het over en ik durf te wedden dat als je dat kunt je de bevalling echt aan kan... Maak je nu niet druk om ruggenprikken, spuiten, infuzen en weet ik allemaal...na 2 bevallingen te hebben meegemaakt kan ik je echt zeggen dat op het moment dat het begint je niks meer hebt aan al je gezonde verstand maar je je over moet geven aan je gevoel... Snap je me een beetje? Maar over je theorie: voordat je de ruggenprik krijgt heb je vaak al wel een aantal flinke ontsluitingsweeen gehad want je krijgt niet bij de eerste wee meteen een prik...dus pijn heb je hoe dan ook, alleen in uitzonderlijke gevallen word er heel snel een ruggenprik gezet... Of dat goed is ja of nee, of je er recht op hebt ja of nee...andere discussie...maar misschien is het ook wel goed om te beseffen dat bevallingspijn een andere pijn is dan bijvoorbeeld de pijn wanneer je een been breekt ofzo...dit is gewoon een andere ervaring (kan ik uit eigen ervaring zeggen). En mijn ervaring is ook dat als je de pijn écht niet meer aankunt je echt wel pijnstilling krijgt maar de pijn heeft wel een doel, juist door die pijn worden de stoffen aangemaakt die nodig zijn om de bevalling goed te laten verlopen... Maar je theorie klopt volgens mij dus niet En ik persoonlijk vind de persweeen absoluut niet pijnlijk meer een opluchting... Nou weet je als je er een keer goed over wilt praten, want ik heb het idee dat je echt heel erg tegen de bevalling opkijkt, dan msn-en we gewoon een keertje goed? Esther: nog even dan is Jean Paul weer thuis! Was vast een pittige week of viel het je achteraf wel mee? Veel plezier vandaag bij de intake van de kraamzorg! Heb je het bewijsje en je pasje al teruggevonden? Gwen: aaaaaaah wat ziet Mika er voldaan uit! En hij ziet er idd goed uit zeg! Ik heb gisteren trouwens het kleine manneke van mijn zus de fles gegeven...en toen hij de fles leeg had keek hij me echt zo dankbaar aan zo van: aaaaah dank je wel ik had zo'n honger (gniffel...die dikke prop krijgt al voeding voor hongerige babies ) maar ik smolt echt helemaal weg....heb de box al staan dus dat lekkere ding lag in mijn box...en toen kwam het opeens wel heel dichtbij hoor zo'n baby in de box...heb wel ff moeten slikken Ik ga zo even Mika's site bekijken! Ruby: mijn broer belde gisteren af voor de verjaardag van Lars want hij was ook met zijn nieuwe schoonfamilie aan het suikerfeesten Wat houdt het eigenlijk precies in, de hele dag feesten en eten of zitten er nog andere dingen bij? Ik heb echt helemaal geen idee van... Wat gaan de jongens trouwens uitdelen op school? Hier slagroomsoesjes, dopen in witte choco en blauwe muisjes...hmmmmmmm..... Lenthe: wat is Gehwol? Lastig van je benen, wel herkenbaar, hier begint de rusteloosheid in de benen op te zetten...restless legs syndrome heet het geloof ik... Hoe is het nu met Sofia? Muriel: succes met je autojacht! Mijn zus heeft toevallig zo'n booty Megane gekocht...ze zijn wel ruim van binnen zeg! Oh jij hebt een lekker relaxt dagje voor de boeg lees ik wel...en idd die februari mama's kunnen er wat van! Maarre dat komt gewoon omdat ze een ex-november mama (sizzel) daar hebben hoor die geeft ze het goede voorbeeld Debby: succes bij de gyn vandaag! Ah vervelend insuline spuiten...deed je dat voorheen ook of is het voor het eerst? Ilse: veel plezier bij de intake van de kraamzorg en je hebt vandaag suikercurve zie ik...je moet prikken dus sterkte meis! En succes op het politieburo ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat aflopen... De Lounge: ik heb er gisteravond nog even zitten lezen...mijn hemel wat gaat er soms hard aan toe...zou het een beetje een afspiegeling van de maatschappij zijn? Bah wat zitten sommige mensen toch vol met vooroordelen en weinig inlevingsvermogen... Ik heb me voorgenomen er niet meer teveel te lezen en al helemaal niet meer te reageren vind het zo kwetsend soms... Jen: jij ook succes deze week met je schoonmaakplan Men 37 weken en 3 dagen...whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik wil jouw banner niet meer zien krijg er de zenuwen van Peetje: euh ik snap je niet helemaal omtrent dat gestructureerd schema... Ik ben trouwens een groot voorstander van de 3 R's hoor! Ik geloof oprecht dat rust, regelmaat en reinheid (niet in het overdrevene!) het beste is voor een kind.. maar dat hangt dan toch niet af of je het badje 's ochtends of 's avonds doet maar meer dat je dan in ieder geval als je het badje 's ochtends doet je het élke 's ochtends doet... Daarnaast...ten eerste is niet iedere moeder in staat zo'n schema vol te houden (denk aan moeders met de in de lounge gewraakte borderline stoornis) en niet ieder kind laat zich in een ritme zetten...en daarbij kan ik uit eigen ervaring spreken! Want hoewel voor Niels structuur het allerbeste is is dat niet altijd even gemakkelijk te realiseren...tenzij het de structuur is die hij wil en dat is nou eenmaal niet altijd haalbaar... snap je me een beetje? Ik denk dat je je uiteindelijk voor een deel moet aanpassen aan je kind tot het punt waarop het niet kan om wat voor reden dan ook...en vanaf daar heb je je eigen ritme en zo vind je samen wel een goede dagindeling. Pyama's hier nog niet maar ik koop ze altijd bij de zeeman vanaf maatje 68 ofzo, van die broekjes met shirtjes zijn dat en slaapzakjes heb ik wel, heb gisteren van mijn zus nog 2 badstoffen slaapzakjes maatje 56 gekregen...ik geloof dat ze bij de Hema wegkwamen en op de markt staat ook nog wel eens een kraam met dat soort dingen. Serafijntje: thanx voor de Wibra tip ga ik van de week zeker even kijken! Melanie: herkenbaar je onrust...maar wel kalm aan doen he met je bekken! Dat moet idd wel lekker zijn je bed verhoogd nu, lukt het wel met instappen dan? Heeeeee lees net dat het rommelt! Hoop voor je dat het doorzet en het niet een reaktie was op de hamburgers Dees: ((((((knuffffffffff))))) Vandaag een beetje beter? Linda: kalm aan vandaag meis! Ik vind dat je het top doet, niet alleen omdat je de deur bent uitgeweest maar ook om hoe je nu meeleeft hier op het forum, het moet ongetwijfeld pijnlijk en zwaar voor je zijn dat nu de tijd aanbreekt dat wij bevallen... Super hoe je daarop reageert (((( knuffffffffff))))) Zo ben weer bij...zal in de kleren, Lars onder de douche werken en dan puinruimen hier Was beregezellig gisteren maar de troep he... xxx Roelie
@Sammie: lekker he, al die afleveringen achter elkaar kijken, ipv steeds een week te moeten wachten. Daar is verlof echt PERFECT voor! Vwb dat strijken: nee joh, strijken móet natuurlijk nooit, het is alleen misschien leuk om van die strakke stapeltjes rompertjes te hebben enzo. Ik weet iig van mezelf dat ik het hierna nooit meer zal doen, kost veel te veel tijd. Maar had nu tijd zat en heb dus wel e.e.a. gestreken, omdat het nog zo'n poos in de kast zal liggen. Kraamzorg gaf overigens aan dat je de hydrofiel luiers juist beter niet kunt strijken, omdat ze dan aan droogkracht verliezen. En je kunt beter (in het begin) ook geen wasverzachter gebruiken, of geparfumeerd wasmiddel (ik gebruik nu zelf Neutral, iig tijdelijk), omdat die kleintjes er nog wel eens allergisch voor kunnen zijn of worden (meer luieruitslag enzo).
Roelie, wat ken je me tohc goed.... Nou ja, 9 maanden geleden stond ik helemaal aan de voet van de berg der bevallingsangst en ik sta nu denk ik al voorbij de helft... ik heb al heelwat angst overwonnen dus....
Ja, Deesje, voel je je vandaag weer wat happier hopelijk? x En Linda, ik sluit me helemaal aan bij wat Roelie hier zegt, het zal vast niet makkelijk voor je zijn. Vind het super dat je zo met ons meedoet en meeleeft! En goed van je dat je zo'n lekker druk weekend hebt gehad. Kom maar lekker rustig bij, even wat Linda-quality-tijd nu!
Mooi verwoord, Maria! Volgens mij heb je wel stevige bergschoenen aan en heeft Rob je wel aan zijn veiligheidslijn, dus dat gaat helemaal goedkomen!