Hoi meiden, Allemaal lekker genoten van het mooie weer? Ik in ieder geval wel. Ik voel me heel goed in mijn vel zitten, en dat wil ik zo houden. Vandaar dat ik niet zo vaak hier post. Wel probeer ik alles bij te houden. Ik wil niet onzeker worden. Het is toch al heel veel angst wat ik heb deze zwangerschap en wil niet dat dat erger wordt. Ik hoop dat jullie dat begrijpen. Vanochtend moet ik om 11.00 uur naar de gyn in het WKZ. Jullie krijgen uiteraard te horen hoe dat is afgelopen. En gisteren heb ik een enorm leuk nieuwtje gehad. Mijn vriendin die verminderd vruchtbaar is omdat er een eierstok is weg gehaald is binnen een maand zwanger. Ik ben zo blij voor haar, dat het toch zo snel is gegaan. Hopelijk blijft het bij haar ook goed gaan. Voor alle mensen die ziek of misselijk zijn, wil ik zeggen denk vooruit naar de 14 weken toe. Dat is het over en voel je je weer lekker. Ik weet dit uit eigen ervaring. Voor buddy: heel veel sterkte. En voor allle andere mensen, en de zieken geniet ervan. Je zwangerschap is zo over. Liefs en knuffels Linda
Goedemorgen dames, Wat een weer! Wel lekker maar helaas morgen ook weer afgelopen. Had zaterdag gewoon onze reuze zwembad op willen zetten maar dat kon helaas niet. Heb inmiddels 3 sollicitaties lopen ben benieuwd of dat wat wordt. Vrijdag mijn 1e sollicitatiegesprek en meteen een typ cursus. Heb namelijk gesolliciteerd als data typiste. Is heel wat anders dan een tankstation. Verders mag ik hier niet klagen ik ben nu aan het aftellen hoef nog maar 8 dagen te wachten en dan krijg ik de 1e echo en intake VK.
@LindaPOOH: Goed om te horen dat je zo goed in je vel zit: houden zo en geniet ervan! Je bent natuurlijk ook al een heel end op weg, het verst van allemaal denk ik? Bijna al op de magische 12 weken grens! @Ruby: heel goed dat je aan het solliciteren bent en slim dat je ook andere banen probeert, want hoe rustiger baan (niet tillen enzo), hoe beter voor tijdens je zwangerschap. Veel succes met solliciteren! En inderdaad nog een weekje geduld en dan mag je eindelijk, spannend hoor!
haha dat was rachel die aan het solliciteren is. ik be3n een thuisbluifmama en dat zal voorlopig nog wel zo blijven
@ma2be: Hopen dat het nu idd goed gaat. Heb jij curretage gehad of is het zo weggegaan? Bij mij willen ze het eerst zo afwachten en anders curretage. Ik hoop dat alles zo achter de rug is en dat we ook zo weer zwanger zijn.
Hebben trouwens al een poosje niks meer van Ilona gelezen, zij zou vorige week voor het eerst naar de VK gaan, ben benieuwd hoe het met haar is?
Goedemorgen meiden! Allemaal genoten/aan het genieten van het prachtige weer? Ik wel hoor, al werd het me gister even te warm ik werd gewoon niet lekker in de zon dus heeft manlief voor mijn de partytent opgezet en kon ik lekker met een goed boek in de schaduw relaxen. Ik voel me de laatste dagen echt helemaal geweldig, het is soms gewoon eng dan denk ik zou ik nog wel zwanger wezen? Amper misselijk, boobs doen niet zo zeer....ik slaap alleen slecht en ben wat moe maar verder.... Wat een verandering opeens! Maar goed, ik kan me vreselijk druk maken of het allemaal nog wel goed zit, ik heb pas 27 april een echo en voorlopig geniet ik hier maar van, ik heb deze energie hard nodig voor mijn examen volgende week! Ik vroeg me trouwens af met hoeveel meiden we nu zijn? Er is een soort lijstje weet ik maar ik wil volgende week anders wel eens even een tabel maken met de namen, uitgerekende datums enzo...dan hebben we een leuk overzicht wat we kunnen bijhouden? Nou ik heb 7 pagina's bijgelezen Julie123 nu al een dikke buik? Heb je foto's? Hier nog niks te zien hoor maar goed heb van mezelf al een buikje het duurt nog wel even voor hier wat te zien is Marije1980 wat vreselijk allemaal, zo'n curretage is al zwaar en dan ook nog eens zo lang moeten wachten...ik hoop dat je het allemaal goed kunt verwerken en in 2008 word jij mama hoor! Blijf je af en toe even langskomen hier om te laten weten hoe het met je gaat? LoveU vandaag de echo ik ben waanzinnig benieuwd! Wat betreft je situatie....ik oordeel er liever niet over, natuurlijk zou het het mooiste zijn als je vriend bijdraait en jullie een leuk gezin vormen, maar zo werkt het in de praktijk nou eenmaal vaak niet. Ehm...dat hij je aan de drankt probeert te zetten.....waarschijnlijk heeft hij in de gaten dat jij vermoed dat je nog zwanger bent? Het is gewoon een lastige situatie, ik wens je veel wijsheid en vertrouw op jezelf. Ruby28 nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ook al een dikke buik las ik, ik wil foto's zien hoor! Oh ja jouw schoonfamilie is marokkaans...ik krijg een marokkaanse schoonzus hoorde ik onlangs Kan ik eindelijk eens echt marokkaanse couscous eten Murmel hoe was het in Keulen lekker uitgerust? Chrissie gefeliciteerd met je mooie echo en fijn dat de cyste aan het slinken is! Foreverfriend je bent al weg maar mocht je dit nog lezen: een hele mooie vakantie toegewenst down under! Kaatje82 welkom alsnog en gefeliciteerd met je zwangerschap! Buddy....tsja je zag de bui al hangen....zo erg dat het ook bij jou is misgegaan. Ik wens je onwijs veel sterkte..... Indigo....jeeee zeg ik zou toch je vk of ha eens bellen hoor zo ziek dat is toch ook niet te doen! Ik hoop echt voor je dat als je straks de 3 maanden gepasseerd bent het beter gaat! Heel veel sterkte! Selin (Roos1983) leuk dat je er weer bent! Lenthe wat een leuke foto's ik zal van de week ook even wat in mijn album zetten hoor! Ma2Be wat spannend! Ik hoooooop het zooooooo! Je houdt ons op de hoogte he! (Kruidvattesten kunnen trouwens 6 dagen voor NOD grijnz ) LindaPooh succes met je echo vandaag ik hoop op goed nieuws straks! Rachel85 succes met je sollicitaties! Nou hopelijk ben ik niemand vergeten Ik neem zo de boeken mee naar buiten en ga lekker buiten studeren voor zover het lukt, de buurman is vrij en aan het tegelen....lekker hoor dat gedreun van die hamer..... Verder alles helemaal goed hier, tikkie onzeker maar zolang ik geen bloed verlies probeer ik me geen zorgen te maken en te genieten! Oh ja hebben jullie al trek in bepaalde dingen? Ik kan momenteel geen instant noodles en broodjes bapao weerstaan xxx Roelie
Hier even het lijstje tot nu toe. Mochten er op of aanmerkingen zijn laat het me weten. xxx Stasia 01 nov: - LindaPOOH(linda) (23), getrouwd, Amersfoort, 2e kindje, 1e kindje overleden na 28,1 weken zwangerschap 02 nov: - Roos1983 (23), getrouwd, Limburg, 2e kindje - Wuppie26 (26), 2e kindje - Kaatje1982 (24), Leiden, 1e kindje 03 nov: - LindavS (24), getrouwd, Soest, 1e kindje, fibromyalgiepatient. - Elmo (23), getrouwd, Noord Groningen, 1e kindje, zwanger na 2e IVF 04 nov: - Joma (25) 05 nov: - Aldonza(Eva) (33), woont samen, Betuwe, 1e kindje, zwanger na 1e IVF - Ruby28 (28 ), Waalre, 3e kindje - Jolger (27), woont samen, Limburg, 1e kindje 06 nov: - Tari(Melanie) (28 ), Noord Holland, 3e kindje - Jose1979 (27), Eindhoven - Masha (28 ), woont samen, Capelle a/d Ijssel, 1e kindje 07 nov: - Cindy (28 ), woont samen, Landgraaf, 1e kindje, zwanger na 1e ronde clomid - WendyB (27) 08 nov: - Relin (24), woont samen, in het midden van het land, 1e kindje - Natasja1402 (26), getrouwd, Nijverdal, 2e kindje 09 nov: - Ikke21 (21), getrouwd, Kranenburg Duitsland, 1e kindje - Amaranta(Maria) (27), woont samen, Eindhoven - Sammie2 (29), woont samen, Utrecht, 1e kindje 10 nov: - Bibu (27), Zuid Holland, 1e kindje - UsMommy (29), getrouwd, Hemdon VA USA, 1e kindje - Julie123 (27), woont samen, Belgie, 1e kindje 12 nov: - Samantha24 (24), verloofd, Eindhoven, 2e kindje 13 nov: - Ella (34), woont samen, Schoonhoven, 1e kindje, 2e zwangerschap (miskraam in dec 06 bij 10 weken 14 nov: - Stasia (28 ), getrouwd, Delft, 1e kindje, diabeet - ilona21 (23), woont samen, Hoogland, 1e kindje 16 nov: - Zoë (21), woont samen, Utrecht, 1e kindje, MK sept. 06 - Rachel85 (21), getrouwd, Betuwe, 1e kindje - Roelie (29), woont samen, Noord Oost Polder, 3e kindje 18 nov: - Lieke, woont samen, Rotterdam, 1e kindje 20 nov: - Murmel (33),woont samen, Amsterdam, 1e kindje, MK sept 06 (MA) 22 nov: - foreverfriend (30), getrouwd, 1e kindje 24 nov: - zomaar (23), woont samen, Nijmegen, 1e kindje - Moah, woont samen, Rotterdam, 1e kindje - Amiek (26), Noord-Brabant, 1e kindje 25 nov: - Jente (25), getrouwd, 2e kindje, 3e zwangerschap (MK 16-02-2007) 27 nov: - Barbabintje ( 28 ), getrouwd, Zuid-Holland, 1e kindje - Unner (25), woont samen, Zuid Limburg, 1e kindje 28 nov: - trientje (23), getouwd, Belgie, 1e kindje - Indigo (33), woont samen, Maastricht, 1e kindje
Ik sta er nog niet bij, heb je een pb gestuurd. Mijn collega (die zo stom reageerde op mijn zwangerschap) heeft te horen gekregen dat zijn contract wordt opgezegd. Hij werkt nog tot eind mei, zal een gezellige periode worden... Sofia is vannacht maar een keer wakker geweest, ik voel me best uitgerust! Ik weet dat dat heel tijdelijk is, want na woensdag (mn laatste werkdag) ben ik meestal finaal ingestort de laatste tijd, haha. Vanavond wel gezellig naar de film met mn vriendin. Ik weet niet meer van wie ik de tip had gekregen, maar voor ons nichtje hebben we zo'n loop-dier gekocht, ze vond het geweldig! Dus bedankt voor de tip!
@Lenthe: dat zal wel een opluchting zijn dat die collega weg gaat. Nog even doorbijten en dan met een stralende glimlach afscheid nemen Het zal vast te maken hebben gehad met zijn negatieve attitude? @Roelie: Weekendje Keulen was erg relaxed, het was daar nog warmer dan hier, dus heeeeel rustig aan gedaan. Ik had alleen de zaterdagochtend ineens erge pijn in mijn onderbuik en was meteen in paniek. Dacht echt dat het misging. Dan voel je je ineens zo ver van huis.. Maar na een aantal uur ebde het weg en ging het weer, dus toen zijn we alsnog begonnen met genieten van de zon en de rust (alleen moest ik natuurlijk helaas alle lekkere Duitse biertjes overslaan )
Hallo meiden even een kort berichtje van mij. Voor mij geen banner. Er was nog een klein restje van iets te zien, maar verder is alles weg. Nu wordt er d.m.v mijn bloed de hcg uitgezocht, om zeker te weten dat het geen bbz is. Een heel dubbel gevoel voor mij, maar misschien wel beter allemaal. Het heeft waarschijnlijk zo moeten zijn. Ik ga dit allemaal even rustig tot mij door laten dringen. Meiden ik wens jullie allemaal heel veel succes met de voortgang van jullie zwangerschap en ik kom af en toe wel even een kijkje nemen. I.i.g ontzettend bedankt voor jullie medeleven, lieve reacties en goede raad. Suc6 allemaal! Liefs mij
He nee, LoveU, wat naar! Dit had je toch vast niet zo aan zien komen (ik niet in ieder geval). Konden ze niet op de echo zien of het een bbz is? Hoe lang duurt het voordat je de definitieve uitslag krijgt? En als het geen bbz is, moet je dan nog wel gecuretteerd oid worden? Pfff dat zal inderdaad heel wat te verwerken zijn voor jou... Alleen een MK is al heeel erg heftig en dan ook nog alle relatieperikelen erbij, tjonge. Je weet nu in ieder geval wel dat als je ECHT deze kinderwens blijft voelen, je eens heeeeel goed met je vriend moet gaan praten.... Ontzettend veel kracht en sterkte toegewenst de komende tijd en je blijft hier altijd welkom natuurlijk!
Ik vroeg mij dat ook al af. Haar verloskundige had ook een echoapparaat, dus het kan goed dat ze een echo kreeg. Ik ben vanmorgen bij de verloskundige geweest. Het stelde niet zo veel voor, bloedprikken, bloeddruk meten en wegen. Normaal voelen ze hoe hoog je baarmoeder is, maar dit heeft nog geen zin met 8 weken. Verder was ik bij mijn vorige zwangerschappen ook bij deze praktijk, dus de meeste gegevens hadden ze al en er was niets gewijzigd. Jente
ma2be wat leuk dat je af en toe bij ons komt kijken. Moedig hoor! Ik ben zo benieuwd of je volgende week een positieve test zal hebben (en inderdaad pak de kruidvattest). Rachel ik las in de viva mama (mijn favourite tijdschrift) een stukje over solliciteren tijdens de zwangerschap. Misschien leuk om te lezen. Loveu wat erg! Heb je wel iemand in je omgeving om het mee te delen? Je vriend staat hier natuurlijk zo anders in. Heb je net voor jezelf de knoop doorgehakt, dan dit ... Sterkte! Lenthe ik ga na mijn echo volgende week mijn zwangerschap algemeen bekend maken. Dan zal ik ook wat foto's plaatsen. Ik ben nu nog een bang dat bekenden mij tegenkomen. Wat een leuk hoedje heeft je dochtertje op de foto op. Ik heb daar een broekje van en vandaag precies hetzelfde hoedje gekocht. Mijn dochtertje is gek op hoedjes. Jente
Oh nee LoveU wat een naar bericht.... Ik wens je heel veel sterkte ik hoop dat je er met iemand over kan praten en dat het tussen jou en je vriend weer helemaal goed komt... Maar ik ben het eens met Murmel....je hebt nu even van het zwanger zijn geproefd als je toch een kinderwens hebt dan zul je met je vriend moeten praten..... Veel sterkte nogmaal en laat af en toe eens horen hoe het met je gaat! Was je vriend mee naar de vk trouwens? xxx Roelie
He meiden, allemaal een warm weekend gehad? Hier wel, maar kan niet zeggen dat ik dat erg vind Zalig in t zonnetje gezeten, wat visite gedaan en verder lekker BBQ gehad gister bij mn schoonouders. Erg jammer dat t weekend al weer om was... Nu weer aan t werk. Is ook geen ramp natuurlijk. Klachten vallen mee, soms wel misselijk en ook vandaag weer wat buikpijn (ongi-gevoel) maar ik geloof de VK en de gyn maar dat dat heel normaal is. Ach, en na 2 zulke duidelijke bewegende kloppende echo's mag ik toch ook niet meer twijfelen. Loveu -> Meis wat naar voor je, ik hoop dat je er gauw bovenop bent. Sowieso wat duidelijkheid hebt. Misschien moest t nu zo zijn, ook gezien alles met je vriend. Misschien geeft dit jullie de tijd om samen eens te praten? Als jij toch tot de ontdekking komt dat je wel kids wil, is het denk ik niet onverstandig om eerlijk te zijn... Maar t is moeilijk, dat geloof ik meten! Ik duim voor je. Rachel -> Goed bezig met solliciteren. Wens je veel succes! Lenthe -> Zalig meis, ben nu al jaloers op je dat je zo'n heerlijk kleintje hebt! May2be -> ***strooi***strooi***strooi*** misschien helpt een beetje HCG. Heel veel succes, ik hoop dat t raak is én dat alles goed gaat! Jente -> op naar de echo! Murmel -> ik snap je angst meteen, je krijgt t dan even flink benauwd als je pijn hebt! Angst zit er toch wel in zeg maar na alle nare verhalen... Maar fijn dat t goed gaat! Ilona -> heb je al nieuws? Stasia -> Heb even een pb gedaan met mijn gegevens voor bij op t lijstje. oja, ik ben 27 Zo, hopelijk niets gemist. Zowel, mijn excuses. Nu weer terug aan t werk Liefs Chris
Ma2Be springt dus NU overeind en scheurt naar het Kruidvat, aangezien 6 dagen voor NOD ... gisteren ! ... was. En dan natuurlijk wel in de veronderstelling dat t toch wel niet zo zal zijn, maar toch.. je weet t niet he! Trouwens, vorige keer testte ik pas na 8 dagen overtijd positief - dus nu 6 dagen voor tijd? Maarja. Ga t toch maar ffies proberen dus.. (oeiiiii toch spannennnnnd) @LoveU: Heb bah meid - echt balen zeg! Lijkt me een heel dubbel gevoel - het had heel veel problemen opgeleverd, maar toch las ik uit je tekst dat je er zelf wel toch wel mee bezig was om het te houden.. 't is toch iets moois. Nou veel sterkte meid, dikke knuf! XXX Ma2Be (Drinkt alvast een glaasje water; Wij zijn zo weer bij u terug, tot na de reclame.. )
Dank jullie wel voor de lieve reacties. Ik heb een inwendige echo gehad en daar was in principe verder niets raars te zien, maar voor de zekerheid wilde ze dit nog even via mijn bloed checken omdat ik niet een al te grote bloeding heb gehad. Donderdagmiddag rond half 2 krijg ik hierover een telefoontje. Wat betreft mijn kinderwens ga ik hier inderdaad nog es even goed over nadenken. Zoals het nu staat zal het ons vanaf juni financieel ook veel beter voor de wind gaan. Dus is mijn kinderwens na het verwerken van deze mk nog steeds aanwezig ga ik dit over een aantal maanden zeker nog eens met mijn vriend bespreken. Hij heeft zelf ook nog wel gezegd dat als ik nog wel zwanger bleek te zijn en ik wilde het perse houden er uiteindelijk natuurlijk altijd wel een oplossing zou komen, maar hij heeft dit natuurlijk allemaal ook al eens eerder meegemaakt en dat was ook niet echt een gelukkige situatie. Dus dames wie weet... Maar 2007 zal het zeker niet meer worden! Liefs