November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is natuurlijk wel heel erg lief!

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    maar ik bedoelde het eigenlijk gewoon zoals het er stond...ik verwacht wel wat kraamvisite (veel dus)

3. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat snap ik. We hadden het er juist over dat de moeders zeiden dat je niet te veel moest kopen, omdat je dan geen cadeaus meer voor de kraamvisite wist...nou ja...ik begrijp wat je bedoelde :D

4. Niet meer actief

Is inderdaad heel serieus ja, we zijn ook niet de types die over 1 nacht ijs gaan en vervolgens in zo'n tv programma komen ofzo haha.

Waarom Canada? Het is een prachtig land, mooie natuur, relaxte mentaliteit, minder stress, minder files, meer huis voor je geld, meer respect, etc etc. Tis niet zo dat we NL zo rot vinden of t hier slecht hebben hoor, maar we hebben gewoon allebei behoefte om eens verder te kijken. Het feit dat ik hier geboren ben, wil voor mij niet zeggen dat ik hier dus de rest van mn leven zal wonen.

Wat we daar gaan doen? Nou in eerste instantie eigenlijk hetzelfde als hier, werken, wonen, leven en genieten. Alleen dan net even anders zeg maar. Op termijn zouden we wel iets voor onszelf willen beginnen, iets ala een B&B of juist iets in de IT, maar eerst eens een paar jaar inburgeren enzo en dan zien we wel verder. Dus helaas geen spannende verhalen hihi. De emigratie zelf is al spannend genoeg en daar willen we gewoon genoeg tijd en rust voor uittrekken om te wennen en te settelen enzo.

5. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ilse -> ik vind dit spannend genoeg, hahaha. Ik zou dat niet zo heel snel kunnen, zomaar emigreren en alles hier achterlaten! Arnoud en ik hebben het er wel eens over gehad om naar Londen te gaan verhuizen, omdat daar betere carrierekansen voor Arnoud liggen, maar voorlopig wil ik gewoon lekker in Nederland blijven! Maar super hoor dat jullie de stap durven te zetten!

6. Niet meer actief

Het is bij ons ook geen beslissing die we even genomen hebben hoor, hebben het er al jaren over. Voor mij is t al jaren duidelijk dat ik meer van de wereld wil zien en ervaren dan NL, ik ben niet zo honkvast. Zo heb ik bijvoorbeeld een jaar in USA gewoond en een half jaar in Zuid-Frankrijk. Maar dat is toch anders, het is tijdelijk en je bent nog jong en hebt geen/weinig verantwoordelijkheden. Nu is t (als t goed gaat) toch voor langere tijd en hebben we straks een gezin en wel verantwoordelijkheden.

Wij vinden het dan ook niet zo erg dat de wachttijd voor de verblijfsvergunning zo lang is, dat dwingt je als het ware alles goed voor te bereiden en overal goed mee bezig te zijn. Hoewel er nog zat mensen gaan die eigenlijk helemaal niet voorbereid zijn en zich verbazen over afstanden of het weer ergens, om maar iets te noemen. Of die in een streek gaan wonen waar ze nog nooit geweest zijn en alleen van plaatjes kennen. Tja, dat zou ik in NL niet eens doen, laat staan aan de andere kant van de oceaan ;)

7. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    hallooooooooooo dames :D

ik kom ff inbreken met een vraagje,....
    c1000 heeft een luieraanbieding,....
    en aangezien ik laatst al baalde dat ik AH niet had aangedaan met 3 pakken voor 18, 95 ,....wil ik er nu wel gebruik van maken, maar ik weet dus niet wat ik nodig heb,......... :oops: :( (was een vraag voor mn kraamverzorgser, maar helaas die komt niet)

3 pakken voor 18, 95,.....
    ik zelf heb hier thuis nu 2 new born a 27 stuks en wil nu wel bijv 6 pakken inslaan, maar ja welke? maten?

dus indien je het weet gaarne wil ik ut ook weten :)

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Kan me voorstellen dat je over zoiets goed nadenkt. Ik zou ook nooit zomaar die stap nemen, ben ik ook teveel een "controlfreak" voor. En is daar werk, huisvesting en zo makkelijk te vinden? Neem aan van wel, anders zullen jullie die stap heus niet zomaar nemen!

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Goede vraag Hope! Ik heb zelf inmiddels 3 pakken New Born liggen en daarnaast heb ik nog 3 pakken maatje 2 (is het geloof ik) van Pampers liggen, een groen pak. Maar ik heb nog geen ervaring, dus....

10. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik dus ook niet
    en wat de new born betreft , ik wou nog meer halen maar zag dat die tot 5 kilo zijn en dacht oke stel je kindje weegt 3,5 kilo , hoelang duurt het dan dat ie 5 kilo weegt,..... tis 1 1/2 kilo,....en meen te hebben gehoord, dat je baby ongeveer in een maandje 1 kilo erbij heeft,
    dus ik dacht indien nodig koop ik die laters dan nog wel,...

11. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    ik hoor het vrijdag wel

12. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja precies, ik had ook zoiets van dan kan ik beter een maatje groter kopen, die new born is ook zo weer gekocht. Dus ik zou persoonlijk voor een maatje groter gaan dan...maar ja...dat ben ikke :)

13. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    jamaar hoeveel luiers per dag doet zo'n baby volpoepen?

14. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Maria -> een vriendin van mij zei dat je uit moet gaan van 8 luiers per dag.

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    zo weer terug van de Wibra onveilig maken, nou ja is meer onveilig voor een zwangere vrouw, sjee bij ons is de Wibra vrij klein en erg vol, en iedereen duwd je gewoon opzij, zo de rekken in :evil: ja kan het ook niet helpen dat ik een dikke pens heb, en daar kan je toch echt niet omheen, aagrrggggggg
    Dus was snel klaar,
    Gescoord:

4 tenten van onderbroeken, helaas geen tentstokken erbij geleverd ook

slabbers, leuke kleuren trouwens

hoes voor het aankleed kussen, hebben zo ook leuke kleuren maar niet die ik wou, rood of oranje dus maar een witte genomen.

2 nachthemden, ja die heb ik gewoon niet.

Sokjes, zo liefffffff

Pakje, kon het niet laten

2 hoeslakens voor mn eigen bed die straks in de woonkamer komt te staan

en dat was het wel.
    Hopla Deesje heeft weer wat was voor het weekend :)

Over de luiers, ik heb begrepen dat je de kleine ieder 3 uur een schone luier geeft dus dat zijn er een hoop op een dag. Wanneer ze 5 kilo zijn geen idee.
    Maar denk maar zo, luiers zijn vaak in de aanbieding, ik heb nu 3 pakken geloof ik, vind het wel welletjes zo.

16. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Deesje -> jij hebt inderdaad goed gescoord bij de Wibra! Belachelijk he dat mensen een zwangere vrouw zo aan de kant duwen! Verbaas me er vaak genoeg over dat ze niet een beetje uit kunnen kijken! En aangezien ik er zelf nog steeds niet gewend aan ben dat ik zo'n uitstekende buik heb en zelf ook nog wel eens ergens tussendoor wil, wat niet lukt, kunnen anderen juist toch wel een beetje meer rekening met ons houden :D

17. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh ja...die nachthemden...tja...die heb ik ook niet, dus ik heb ze maar even van mijn moeder geleend (die draagt wel een beetje normale, niet van die ouderwetse ;))

18. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    mijn moeder houudt maar niet op over die nachthemden

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    zou niet weten van wie ik ze moest lenen hihi
    Ach voor die 4 euro de stuk

20. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Dan hebben jullie zeker wel XXXL nachthemden gekocht? Ik pas echt niet meer in de 'gewone' nachthemden, heb mn toevlucht gezocht in de XXXL-rekbare lange t-shirts van de HEMA.

Deel Deze Pagina