haha ja dat vraag ik mij dus ook af,... de een zegt, in het begin poepen ze heel weinig,..de ander zegt 5 x per dag,..... nou ik denk dat als ze zeggen 8 x per dag dat het om het plassen gaat, want ik gellof al niks van die 5 x per dag poepen,,,... mij staat zelfs bij dat baby's in het begin zelfs amper poepen,.. haha erug he...... maar ja ik had dit soort vragen graag aan de kv wilen vragen,...
Nou een half uurtje geslapen, 2 x Zefanja wakker, die nu wel slaapt en 2 x telefoon. Kon nu niet meer slapen, maar ben wel moe. Ben onrustig. Dus maar meteen weer wat spullen voor de vluchtkoffer/bevalling gepakt. Luiers. iedere keer als de kleine gevoed word verschoon je hem in het begin, zodat ie lekker wakker is voor de voeding. Gemiddels een keer of 8? In 1 mnd komen ze ongeveer 1 kilo aan. Dus zou als ik jou was van 4-9 kilo halen. Gemiddels kindje weegt 3 a 3,5 kilo met de geboorte. Dus na ongeveer 2mnd kan ie geen luiers meer aan tot 5 kilo. Snap ie? Beter grote maten in voorraad dan heel veel kleine. Die zijn zo gehaald. Debby, ehh dat is niet veel in je kast. Maar mooi boxkleed, die vind ik ook zo mooi, maar ja heb er al eentje van 50 euro (wel bij Angelus al gekocht) en om nou weer een dure aan te schaffen, maar erg leuk hoor. Hier is de kleine ook zeeeeer rustig, kreeg 2 kleine schopjes toen ik in bed lag. Gek word ik daar wel eens van, van die onzekerheid. bij Zefanja hadden we een dopler gehuurd, gaf me heel veel rust. Maar ja dacht nu de placenta ligt achter dus niet nodig, zal de kleine wel vaak goed voelen. Maar madame wil nog wel eens een pauze van 2 dagen inlassen qua trap werk. Nou ja morgen avond naar de VK. O zou zo graag willen dat de bevalling begint, ben het eigenlijk erg zat. Zit mezelf momenteel ook een beetje in de weg. Manlief komt vanavond later thuis, maar ben daar (heel stom ik weet het) meteen van slag van...........Zucht, klaag......sorry.......
haha ja maar dat denk ik dus iedere x , vandaar dat ik tot nu nog niks heb ingeslagen heb alle koopjes aan mn neus voorbij laten gaan
Ik schrijf momenteel niet zoveel mee, maar probeer jullie berichtjes wel een beetje bij te houden. Ik ben druk bezig met vanalles-en-nog-wat (lees: bezig met de babykamer en de laatste babyspullen kopen) (ja, ook ik ben gisteren naar de Wibra geweest! ). En nog een reden waarom ik nu niet zo actief ben, is dat ik me lichamelijk niet zo lekker voel. Sinds een dag of 2 heb ik last van menstruatie-achtige krampen. Niet aan één stuk door, maar het komt en gaat op onregelmatige tijden. Het zou toch niet ....? (Indalingsweeën zijn het zeker niet, want de baby ligt al een tijdje vibi en dieper kan niet, toch?) Ik ben morgen in elk geval wel van de partij tijdens de lunchmeeting. Ik kijk er erg naar uit om een aantal van jullie te ontmoeten, maar ik vind het stiekem ook wel een beetje spannend... 8-[ Ik ga zo nog even reageren op de laatste berichtjes en daarna gaat de computer weer UIT!
Tjonge, ik ben wel bevoorrecht vwb het voelen van die kleine blijkbaar. Bij mij is het meer dat ik haar ieder uur moet voelen om op een normale score te zitten. De hele dag door zijn er grote omwentelingen (buik schudt en vervormt) te zien en tussendoor wordt er wat gepord met knieen en voeten en gekriebeld met de handen (onderin). En als ik mn hand op mn buik leg, weet ik dat ze binnen 10-15 seconden daar gaat liggen duwen of zich daar nestelt. Echt superfijn hoor! Ik heb overigens mn placenta middenvoor liggen, maar volgens mij maakt dat echt helemaal niks uit (iig in mijn geval), want ze krult zich er behendig omheen
Hope, geloof je daar niets van! Nou dan heb ik een verrassing is echt waar. Vooral in het begin, kunne ze behoorlijk wat poepen, lekker spuitpoep. Die van mij hadden bijna bij elke verschoonronde wel een poepluier.
Hier is de kleine, nou ja dat vraag ik me af hihi ook 9 van de 10 keer enorm actief, behalve als ik loop, onder de douche sta en als ik in de bus zit ofzo. Noem het niet voor niets een adhd kindje hihi Hier vervormd de buik ook gerelmatig, of heb ik ineens een kont in mn handen, voetje glijd voorbij enz maar eens wat rustiger mag ook, is eigelijk nooit goed he
Dees, zo is de kleine hier meestal ook. Maar 1 keer in de zoveel tijd dus niet..... Tja en dan word ik dus onzeker.
Murmel, jouw beschrijving van het voelen van de baby is voor mij heel herkenbaar. Ik voel hem/haar ook vaak en langdurig. En net als bij jou, zie ik regelmatig wat voorbij schuiven als ik naar mijn buik kijk. Het lijkt dan wel of de kleine wat onrustig is en zijn/haar draai niet goed kan vinden. En inderdaad, soms ziet mijn buik er dan ook wat vervormd uit. Gisteravond voelde ik met mijn hand op zo'n 'vervorming' en toen voelde ik iets hards (waarschijnlijk een voetje?). Het verbaast me eigenlijk wel, want ik had juist begrepen dat je de baby in de laatste weken een stuk minder zou voelen, maar sinds de kleine is ingedaald is hij/zij alleen maar bewegelijker geworden...
Melanie -> inderdaad...geen volle kast, maar dat komt wel zodra de kleine geboren is . Omdat we niet weten wat het wordt, wilden we niet te veel kleertjes kopen. EN mijn moeder (die voor het eerst oma wordt) staat te trappelen om inkopen te gaan doen . Kan me voorstellen dat je het zat bent hoor! Nog eventjes wachten...ik wil graag eerst nog even op bezoek komen En de kleine is inmiddels weer aardig aan het bewegen, dus de angst is weer voorbij . Wilde zo nog even proberen te gaan slapen, zul je zien dat die kleine niet stil wil liggen en dat het niet lukt om in slaap te komen (zucht...het is ook nooit goed ). Ik ga zo toch maar proberen even mijn oogjes dicht te doen...tot later!
Zo ik heb net even de thuiszorg gebeld ivm het huren van een bed. Ivm mn gewicht (heb t gewoon maar ff eerlijk gezegd) wordt t dan wel een ander bed dan standaard, maar hee, who cares. Het gaat 17.50/week kosten, dus dat is wel te doen, ga ik echt geen bed voor kopen hoor. Nu nog even bedenken per wanneer ik dat bed ga regelen. Het is tenslotte alleen maar voor de kraamweek, niet om in te bevallen ofzo. Maarja, dat kan 3 weken eerder of later dan gepland zijn, dus ff goed plan maken. Qua nachthemden, ik heb onlangs ook maar wat pyjama's en nachthemden gekocht, helaas niet voor 4 euro, was dat maar waar haha. Ik draag zelf altijd van die bigshirts en hempies enzo, maar met de BV lijkt dat me toch niet handig, dus ben ik op zoek gegaan naar nachthemden met knoopsluiting. En tja, dan kom je al snel op de echte omahemden. Heb nu 2 hemden en 2 pyjama's die wel oke zijn en beetje netjes, dus kan ik in mn kraamtijd ook gewoon in mn pyjama zitten, das wel fijn.
Ilse, fijn dat het toch gelukt is met je bed. Ik had hem toen toch al met 37 wkn in huis staan, voor het geval dat. En 17.50 dat valt nog mee.
Ik denk ook dat ik t rond de 37wkn geregeld wil hebben. In t ergste geval staat ie dan dus een week of 5 te wachten, plus de kraamweek is 6 weken, dus 105 euro. Hmm dat klinkt alweer een stuk minder leuk