November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hmmmz hier change of plans....Jean-Paul belde dat hij betrokken is in een kettingbotsing met 4 auto's bij de Botlektunnel. Gelukkig zijn er geen gewonden en dus alleen maar blikschade. Ze stonden wel helemaal op de linkerbaan, dus ze wachten op de politie om zich veilig daarvandaan te loodsen en rapport op te laten tekenen voor de verzekeringen. :( :( :(

Ik ga nu natuurlijk niet weg voordat hij weer veilig thuis is! Ga mijn postachterstand hier dan maar eens inhalen....vanaf pagina 1388....

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Helaas geen bevalling voor Rachel. Maar wel Janice :')

3. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Oei das vervelend Esther...

4. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Goeieavond meiden.

Meeting-dames, zal vast een gezellig middag zijn geweest, we willen wel foto' zien natuurlijk.

Wencke, had je net zo goed wel kunnen gaan, lekker dan he.

Esje welkom. Leuk dat je ook mee komt beppen, enne Den Helder, Leuk dat is in de buurt. Gezellig eindelijk wat meer meiden die uit de kop van noord-Holland komen.
    Ben ik niet meer de enige.

Debby, hoe is het met je dipdag?

Maria, oei verveling word een hobby zoeken vrees ik. Gelukkig wonen er een aantal dames bij je in de buurt, gezellig koffie leuten.

Eshter, toch altijd schrikken als je man bij een ongeluk is betrokken ook al is het bij blikschade gebleven. Maar ja moet wel weer geregeld worden en daar zit je nu net niet op te wachten.

Vanavond bij de VK geweest, alles was goed. De kleine ligt nog niet vast in het bekken, maar dat kan zelfs nog tijdens de bevalling.
    De reden waarom ik de kleine weer slecht voel bewegen komt om dat ze met haar rug naar mijn buikwand ligt en dus in mijn placenta ligt te schoppen. En bedankt he! Heb ik de placenta eindelijk achter, ligt de kleine andersom. Maar ik had dat vermoeden al zelf gevoeld, maar nu toch bevestigd. Haar hartje deed het super.
    Bloeddruk 120/60 en zelfs een halve kilo afgevallen!
    Mocht zelfs kiezen of over 2 wkn of volgende week al weer terug. Toch voor dat laatste, was de VK zelf ook wel blij mee.

Vandaag ook bij Fysio geweest, waar ik momenteel veel last van heb is isias omdat de bekken omwijd staan en je heiligbeen daardoor gaat zakken. Gaat weer lekker. Maar mijn bekken gaan redelijk ondanks al het schoonmaak werk van gister en een beetje vandaag.

Ruby, hoe gaat het meis, red je het een beetje zo in je uppie!

Jen, is het schilderwerk nu eindelijk af? Hoop het voor je.

Sammie, ook vibi, toch wel een prettig gevoel. Nou ja figuurlijk dan.

5. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Welkom Esje.

Oei vervelend esther, kan me voorstellen dat je thuis gaat wachten op je mannetje

Sorry dat we je vergeten waren Peetje, zal het niet meer doen.

6. Niet meer actief

He bah Esther! Da's ook niet niks, zal wel even schrikken geblazen zijn!
    Gelukkig is er verder geen letselschade!

7. Oei Esther, gelukkig verder geen lichamelijke gevolgen zeg! Dat is nu niet zo'n handige timing. Niet teveel stressen he, das niet goed voor de beeb :)

Hier hebben Fenna en ik net voor het EERST samen met ons tweetjes borstvoeding 'gedaan' en guess what? Na al dat gestoei van de laatste dagen, legde ze tot twee keer toe binnen 10 minuten aan! Jeej! ik ben zo blij :D
    Wel alleen een beetje typisch dat ze dat doet, terwijl we nu net geregeld hadden dat de lactatiedeskundige vanavond langs komt... zul je zien dat ze straks ook weer gewoon aanlegt, zonder problemen. Die vrouw komt een half uur rijden hierheen, heeft oppas geregeld enzo voor de kinderen.. ik hoop dat ze niet voor niets komt en wellicht nog nuttige tips kan geven.
    Ze zal zo wel komen (20:00 uur)

8. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
  9. esje24

esje24 Actief lid

13 mrt 2007
    146
    0
    0
    Makelaar
    Den Helder
    @ Tari : Wieringerwerf is inderdaad dicht in de buurt. Wat leuk.

@ Esther: Nooit leuk zo'n botsing en die schrik die er dan bij komt, gelukkig is alles goed afgelopen. Nog veel succes.

Ik moet zelf morgen naar de vk(wekelijkse controle) en naar de gynecoloog. Dit laatste omdat ze denken dat het een flinkerd wordt en het nog een keer willen meten. Krijg dus weer een echo, joepie! Maar ja ik hoop wel dat ze er de vorige keer een beetje naast zaten, want zou graag thuis op de normale manier willen bevallen. Was met 35 weken al geschat op 6.5 pond.

Esje

10. Niet meer actief

Hoi meiden

Was zeker gezellig de meeting vanmiddag, ben zowaar wakker gebleven dus was vast een goed teken ;)
    Heb alleen helaas m'n lunch niet binnen gehouden, kwam er te laat achter dat er knoflook in mn broodje zat (had ik ook ni verwacht in een broodje brie :() en tja, daar kan ik nou eenmaal niet tegen. Helaas, want was wel lekker ;) Ben benieuwd naar de foto's trouwens!

Willem is nu dus in zn upje naar Samen Bevallen, de complicatieles. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de laatste 2 lessen wel of niet ga, Willem zou even overleggen of we dan bijvoorbeeld alleen t theoriedeel gaan en niet t praktijkdeel ofzo..ik heb nog een weekje om er over na te denken..

Nu ga ik weer richting bank, ben bekaf.

Liefs
    Ilse

11. Niet meer actief

Oh en voor ik t vergeet...Esje welkom hier en succes met je laatste loodjes. Gaat alles goed met je zwangerschap?

12. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Zo hehe tijd voor koffie, peukje :oops: en forum :D

Jen: nog wat kunnen doen vandaag? Meis je gaat ook al richting de 38 weken kalm aan hoor nu!

Matras: thanx voor de tips! Het probleem is dat wij een lits-jumeaux bed hebben met twee 1persoons matrassen...handig met verschonen, maar niet handig als je lekker tegen elkaar aan wilt liggen...dan ligt er eentje in een naad :D
    We willen dus dit keer een lits jumeaux matras maar die zijn echt duur...we gaan er ooit nog eens voor sparen want dan moet ik ook
    nieuwe onderlakens kopen...
    Voorlopig is mijn bedje weer netjes :D

Natasja: hee dat is goed nieuws dat ze alsnog gedraaid is! Waarom willen ze nu eigenlijk alsnog inleiden want dat was toch vanwege de ligging of heb ik het nu mis?

Dafje: fijn dat alles goed gaat met Fenna en dat het bij jou goed geneest!
    Enne dat papa en mama gevoel komt inderdaad wel, het is ook niet niks zo'n klein wurm in je leven...dan ben je wel even overdonderd :D
    Succes met de lactatiedeskundige zometeen! Ze zal sowieso wel tips voor je hebben joh en toch alleen maar mooi dat ze 'voor niks' komt!

Esje: welkom! Waren jij en je man/vriend ook erg zwaar bij de geboorte?
    Weet je trouwens al wat het word?

Lenthe: vervelend dat je niet ff kon slapen zul je altijd zien lig je net lekker...hopelijk kunnen jij en Sofia vannacht wel lekker slapen!

Peetje: vervelend dat men het laat afweten vwb Joris...had je hem op een soort herplaatsingssite gezet?

Esther: oh jee dat is minder een kettingbotsing! Gelukkig heeft JP zelf niks!

Melanie: mooi dat alles weer goed was bij de vk! Goh dat je zelfs wel over 2 weken mocht terugkomen!

Ilse: knap van Willem zeg dat hij alleen naar de cursus is! Hopelijk kun je toch met een goed gevoel de laatste lessen volgen ach en anders...
    je gaat ook wel bevallen zonder de cursus :D

xxx Roelie

13. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Melanie, nog een rommelende buik gehad sinds maandag?
    Als we dichterbij elkaar hadden gewoond, had ik jouw labberd ook even meegenomen op playdate, hoor ;) Het was trouwens erg geslaagd en ze heeft aangeboden om 1 a 2x per week daar af te spreken voor zo lang als nodig....Heerlijk van dat soort buurtgenootjes :D

O ja, de intake van de kraamzorg heb ik hier maandag gehad. Hartstikke leuk mens (vond mijn hond ook, maar dat was in eerste instantie niet wederzijds....pas toen hij heel aandoenlijk zijn koppie op haar schoot legde en met van die "droopie" ogen naar haar keek, werd de liefde beantwoord...hihihi). Deed helemaal niet moeilijk over het bed enzo. Ze gaf alleen maar heel veel informatie over waar ze allemaal naar kijken en mee helpen in de kraamweek en wanneer wij contact op moeten / kunnen nemen als de bevalling in gang is gezet.
    Heel anders dus dan bij jou, Ilse, lees ik net :confused:

En Maria, nog steeds niks gehoord van de kraamzorg? Lees net dat je uit hun systeem was gevallen. Maar goed dat je zelf aan de bel hebt getrokken!
    Wij doen geen kraamcadeautjes. Vind het wel een hartstikke leuk gebaar, maar heb er even geen zin in! Ik zorg er wel voor dat ik een alternatief heb voor de beschuit met muisjes. Weet nog niet precies was, ga binnenkort maar eens een babbel maken met de bakker.

Listy, volgens mij worden normaliter de kleertjes gestreken zodat eventuele bacterieen door de hoge temperatuur aangepakt worden. Maar ik moet ook wel bekennen dat het een beetje klok-horen-luiden-maar-geen-idee-waar-de-klepel-is opmerking van mij :oops:
    Jean-Paul kan de beeb ook niet horen met een wc-rol. Alhoewel hij het maar 2x heeft geprobeerd. Hij zegt wel bewegingen te horen, geklots van vruchtwater zeg maar. Maar geen hartje. Ooohh, Serafijntje, wat gaaf dat jouw partner het hartje met het blote oor kan horen!

Roelie, de week afwezigheid van Jean-Paul is voorbij gevlogen (kreeg ook op mijn donder van hem dat ik teveel gedaan heb), maar ik ben heel erg blij dat hij er weer is! Pittig vond ik met name de kleine dingen. Heb hem echt gemist voor de klusjes als de hond uitlaten, boodschappen naar boven sjouwen :oops: (en natuurlijk ook gewoon de gezelligheid, hoor :))
    Zo, hevig verjaardagsweekend achter de rug voor jou!
    Hoe gaat het op het thuisfront? Storm weer gaan liggen?

Lenthe, wat een gave opleiding ga je doen! "Als ik later groot ben" zie ik mij ook nog wel eens voor een klas staan (hetzij meer (volwassenen)trainingen/onderwijs, hetzij VO)...maar ja...daarnaast zie ik ook nog andere dingen voor me als ik later groot ben...Vind zoveel leuk! Zo heeee, goede regeling die kinderopvang van de Uni!

Iieeeuuww, azijn op je buik smeren?! Dat lijkt me niet lekker ruiken! Mja, als het helpt tegen de jeuk....

Hahaha, Jen, ik ben ook al zo goed in het stellen van prioriteiten. De dingen die moeten, stel ik gerust nog een dagje of wat uit en andere dingen die best even kunnen wachten zijn wel al gedaan :D

Oegh, Ilse, ik heb wel 100 lijstjes want mijn geheugen is een zeef! Maar lang niet alles heeft met voorbereidingen voor de zwangerschap te maken, hoor. Heb gewoon veel aan mijn hoofd.

Jee, Linda, vergeet je helemaal te feliciflapstaarten met de nieuwe baan van Patrick! Bij dezen!

Indigo, hoe gaat het nu met je? In retrospective toch wat aan het (helaas minder romantisch dan verwachte) weekend gehad? Soms heeft het even tijd nodig om weer dichterbij elkaar te komen. Ik hoop het voor je, meis. Jammer dat de geografie niet gunstiger is voor de meeting! Op zich zie het absoluut wel zitten om een "bakkie" te doen, maar ik wil maximaal 1 uur en een kwartier a anderhalf uur rijden. Komen we dan ergens in het midden uit? Ik kom uit Brielle, 30 kilometer ten westen van Rotterdam.

Pfoeh, Natas, kan me helemaal voorstellen dat je zenuwen hebt! Komt zo dichtbiJ!

Debby, ook mijn kledingkastje is nog niet zo heel erg gevuld, hoor! Ach, de kleine kan wat aan en ik reken er een beetje op dat we in de kraamtijd veel pakjes gaan krijgen. Degenen die mij recent zijn voorgegaan met bevallen hebben allemaal voor het merendeel kleertjes gehad.
    Ik probeer elke dag te bewegen en tot vorige week ging dat ook nog best goed --> wandelen met de hond (voorheen 2 a 3x per dag, in totaal 1 a 1.5 uur), 1x per week yoga en 1x per week zwemmen. Nu wandel ik 1 a 2x per dag met de hond en dan in totaal 0.5 a 1 uur.

Gisteren hadden wij een borstvoedingsavond georganiseerd door de yogalerares. Zij vertelde dat de eerste paar weken een BORSTGEVOEDE baby 1 a 2 x per dag poept en 8 plasluiers, maar als na een paar weekjes de BV goed op gang is, het kan zijn dat je kindje maar 1x poept in de 3 tot 14 (!) dagen!

Dees, das lekker dat je gordijnen zo snel er al zijn! Ik hoop dat dat ook voor mij gaat gelden...heb ze maandag besteld bij de Hema....

Ruby, stoere acties van je! Hoe gaat het nu met je? Volgens mij heb je de touwtjes strak in handen..you go girl!

Dafje, goed van je te horen. Heftig dat de nachten zo onderbroken zijn. Houden jullie nog vol en kunnen jullie er goed van genieten?

Welkom, Esje...ik denk een naamgenootje? ;)

Echt heel jammer dat het sowieso topic niet meer bestaat. Was volgens mij niks mis mee.

Zoooo pffooeeeeh ik ben een beetje bij weer....
    Maar helaas nog geen Jean-Paul veilig thuis. Ik ga hem zo direct bellen om te horen hoe het ervoor staat. Dank voor jullie lieve woordjes.

xxx

14. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Zo 3 tot 14 dagen?
    OINK

15. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hij is nu onderweg vanuit Barendrecht. Zijn auto is weggesleept naar de berging en gaat morgen naar de schadehersteller. Francois wist van het ongeluk, want die vertrok na het telefoontje van Jean-Paul bij mij vandaan naar huis (Barendrecht dus). Hij heeft onderweg contact opgenomen met Jean-Paul en hem meegenomen naar Barendrecht. Zij hebben namelijk de luxe van een extra autootje. Dus die mag Jean-Paul nu lenen. Echt superlieve actie!

Jean-Paul klonk wel een beetje "shaky" nu net aan de telefoon. Brrrrrr......

16. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ja bizar he?! Ik vroeg of de baby dan geen verstopping van hier tot Timboektoe heeft, maar zij vertelde dat BV zo goed verteerd wordt door de beeb, dat er gewoonweg haast geen restproduct (poep dus) is....

17. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    ik ga morgen denk ik een kalender of een agenda ofzo aanschaffen....ik heb het idee dat ik afspfraken aan het vergeten ben

18. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    mijn schoonzus belt net, haar zoontje ligt in het ziekenhuis, gerum, hij heeft een ontsteking aan zn elleboog en wordt morgen geopereerd...
    Morgen maar even langs gaan met een GROOT cadeau.

19. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hoi hoi

@ Maria: zielig van je neefje zeg!

@ Blondie: voel je niet schuldig hoor, ik ben heel goed in niks doen hihi.

@ roelie: wij hebben ook 2 matrassen 90 x 210 ellende voor de romantiek, er ligt er altijd 1 in de spleet.

@ esther: dat is wel even schrikken zeg van JP!! mankeert hij verder niks?

@ Ilse: ik zou me niet laten kennen en gewoon gaan hoor naar de cursus. Het zijn nog maar 2 lessen, en ik denk dat het ook goed is om er even uit te gaan. Probeer toch wat te blijven doen ook thuis anders raak je een beetje in een vicieuze cirkel. Sorry ik wil je niet kwetsen, alleen helpen maar misshien zeg ik wel totaal de verkeerde dingen.

mijn VK zegt dat bij je 1e kindje het indalen en echt vast liggen vaak pas laat is.

luiers: ik hoor wel dat ze van BV echt spuitluiers krijgen, van Fv vastere ontlasting.

Joris: ja hij stond op een kattenforum waar ik vroeger vaak kwam toen ik ook nog fokte. Mijn 2 opties hebben afgehaakt, en nu wil ik de knoop doorhakken. Niet steeds dan weer blijven dan weer weg doen. Hij blijft dus hier en ga een wat strengere discipline toepassen op hem.

ik heb mijn matrasbeschermer opgehaald, 17 euro maarja altijd goedkoper dan een nieuw matras straks. kraamzorg zei hier dat je je matras wel weg kunt gooien als je er vruchtwater in krijgt. Dit is dus een mooie oplossing, het is echt een hoeslaken met elastiek in de hoeken. helaas alleen 2 meter en ons bed is 2.10. maar Jons gaat het bovenkantje vasttapen met ducktape.

even de lounge checken, BRB

20. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Roelie, hier ook een lits-jumeaux, met 2 matrassen van 90. Wij hebben ook 2 matrassen ivm de verstelbare bodem. Moeten ook nog steeds molton lakens kopen voor om de matrassen, zien er niet meer uit. Maar ja moet ze maar doorheen kijken. Helaas jammer......

Esther, zeker jammer dat je niet dichtbij woont, hij had het zeker lekker gevonden. HAha en die van ons is ook zo super enthousiast, niet iedereen kan het waarderen. Ach aard van het beestje. ;)

Rommelt hier nog wel af en toe, maar dat is snel weer over, maandagnacht duurde het echter een behoorlijke tijd, met een beetje regelmaat.
    mijn oma droomde vanacht dat ik aan het bevallen was en haar voor gevoel zegt deze week nog en dat het onverwachts begint. :) Meestal heeft ze het ook goed, dus hopelijk nu ook :D
    Heb nu wel heel erg sterk de drang om het netjes in huis te houden. Want stel je voor.

JP zal morgen wel spierpijn hebben. Lief van je neef dat hij zijn auto leent. Echt super als mensen zo met je meedenken.

Dafje, super dat Fenna nu wel goed aanlegd, toch juist fijn dat de lactatiedeskundige komt, ze zal even goed nog wel goeie tips hebben.
    Fijn dat jullie nu het papa en mama gevoel te pakken hebben.

Zat trouwens van de week naar de banners van de af bevallen mama's te kijken, maar ik vind dat de tijd toch wel snel gaat.

Peetje, fijn he dat mensen het af laten weten. Snap ik vaak niet, je denkt er toch eerst over na voordat je iets laat weten.

Ilse, zonder cursus lukt bevallen ook hoor.

Deel Deze Pagina