lindapooh ook ik loop bij de gynacoloog en mocht hem ook horen via het echo apparaat. de gynacoloog kon het echo apparaat ook op 3d zetten dat was echt supergaaf.
Chrissie, goed dat je gebeld hebt. Nu ben je heerlijk gerustgesteld en heb je weer even het hartje mogen horen. Probeer je ajb niet te druk te maken. Mijn VK zei gisteren ook tegen me dat de helft van de vrouwen een bloedinkje krijgt (en daar blijft het dan bij) Sizzel, erg mooi gedichtje. Heel mooi zelfs.....
Joepie Jen25, gefeliciteerd met de mooie echo. Heerlijk..... Op Koninginnedag krijgen wij onze eerste echo, kan niet wachten. Sorry Murmel, voor jou is dat een pijnlijke dag, iets wat ik me heel goed kan voorstellen. Stom kan dat zijn he met dagen, voor de één een mooie dag en voor de ander een verdrietige.....
@Moah: da's inderdaad altijd lastig met data en speciale dagen. Ik moet wel zeggen dat het mij toch wel veel makkelijker maakt dat ik nu weer zwanger ben, anders had ik het er veel moeilijker mee gehad denk ik. Wat gek eigenlijk dat je op die dag terecht kan, ik dacht dat dan alles dicht was. Spannend hoor, eindelijk jullie eerste echo!
Ik kan me goed voorstellen dat het iets scheelt omdat je weer zwanger bent. Anders is het helemaal zo leeg! Toch blijft het raar. Ik was ook verbaasd dat het die dag kon, vanaf vijf uur mochten we een tijd kiezen. Zeven uur 's avonds is het geworden. Gisteren de intake gehad en dat was eigenlijk heel algemeen. Allemaal vragen beantwoordt, folders meegekregen, bloeddruk, baarmoeder gevoeld, ze voelde de rand al. Voor de rest was ze erg aardig hoor, maar de eerste afspraak is gewoon erg standaard. Kan eigenlijk ook niet anders. Ga maar eens boodschappen doen en dan heerlijk stom As the world turns kijken ohoho. Ben weer eens niet vooruit te branden (herken ik Totaal niet in mezelf)
Fijn dat alles goed was bij de VK Chrissie! Heerlijk als er op die manier een last van je schouders genomen kan worden! Ben wel een beetje jaloers dat veel van jullie al een echo gahd hebben en het hartje hebben horen kloppen. Ik mag komende maandag naar de VK, maar volgens mij is dat alleen een intake gesprek (is pas de eerste afspraak). Ze hebben bij de VK wel een eigen echoapparaat dus wie weet mag ik wel even een blik op de babbie werpen. Ga er maar vanuit van niet, maar hoop wel dat ik wat meer bevstiging krijg. Werd er bij jullie bij de eerste afspraak wel naar het hartje geluisterd, of kan dat alleen in combinatie met een echo?
@ Amiek. Bij mij werd er wel een poging gedaan t hartje te horen, maar dat is vaak nog niet te doen als de zwangerschap nog onder de 12 weken is. Ik heb geluk gehad, bij 9 weken was t wel te horen. En vandaag (gelukkig) weer. Maar t verschilt wel per VK. Je kunt allicht vragen of ze even wil luisteren natuurlijk! @ Linda: Bij de echo kijken ze vaak alleen, maar bij mn afspraak met de gyn liet ie t ook even horen. Dus ik denk dat je dat gewoon ff moet vragen. @ Jen: Heerlijk toch dat ie zo lekker beweegt! Geniet ervan meid! @Roelie: Succes! Hopelijk is t een spiertje ofzo (merk zelf dat ik dat ook in de onderrug voel, vandaar) Anders toch maar afspraak met de HA maken? @ Alle lieve meiden, thnx dat ik mn verhaal kan doen.
Ik ben nu 10,5 week en ga morgen pas voor het eerst naar de VK. Dus je bent echt niet de enige. Ik verwacht morgen niks bijzonders. Ik hoef niet eens persé een echo. Ik wil alleen bevestigd krijgen, hoe dan ook, dat ik echt zwanger ben. Ik voel namelijk helemaal niks, al 10 weken lang. Fijn aan de ene kant maar aan de andere kant vraag ik me af of ik het wel ben...
ik ben afgelopen vrijdag voor het eerst bij de vk geweest en dat was ook een intake er is meteen een termijn echo aangevraagd en die mag ik op 2 mei. dus ik moet ook nog even wachten.
Ik heb donderdag de intake bij de VK. Zij hebben geen echo-apparaat. Ik mocht zelf direct een afspraak maken bij de polikliniek, dus die staat nu op 25 april a.s. Ik ben dan 9 weken en 1 dag. Ik vraag nog wel even na de VK of dat niet te vroeg is voor een goede echo. Wel wil ik de echo uiterlijk 2 mei hebben, want 3 mei ben ik jarig en dan zou het ik graag aan iedereen vertellen en met echo voel ik me dan toch wat zekerder.
Heb ik ook echt last van ! Kan soms bijna niet meer lopen...stom he! Hele erge steken in mn bil (len) en allebei mn benen echt niet normaal! Hopelijk voor ons duurt dit niet lang xx
Nou het word hier met de minuut erger ik verga echt van de pijn... Ga nu afruimen, kinderen op bed smijten (oooh wat lekker dat ze al 8 en 5 zijn en veel zelf kunnen), de honden uitlaten en dan ga ik in een warm bad en slapen! En dan maar hopen dat het morgen over is....en anders bel ik de HA inderdaad.... Pffffff was ff vergeten hoe erg rugpijn is xxx Roelie
kom ik weer aan met een gedichtje wat ik net opgestuurd krijg.. past helemaal bij me en wil het jullie niet onthouden.. Ben jij sterk? Als jij leeg bent en moe, en jij geeft er niet aan toe? Ben jij sterk als jij doorloop tot jij valt, in een diep en donker dal? Ben jij sterk als jij mijn schaduw bedekt, houd jij dan niemand voor de gek? Ben jij sterk als jij voor jezelf vlucht, maakt dat jou vrij en opgelucht? Ben jij zwak als jij kunt luisteren, naar wat jij jou lichaam hoord fluisteren? Ben jij zwak als jij door het diepe moet gaan, tot jij weer opnieuw door kunt gaan? Ben jij zwak als jij durft toe te geven, dat jij fouten maakt in jou leven? Ben jij zwak als jij even wil leunen, en aan iemand vraagt jou te steunen? Ben jij zwak als jij je in al je kwetsbaarheid laat zien, of is dat nu juist wel sterk misschien?!? dikke kuz Sizzel
Dat is de perfecte tijd voor een echo. Mijn verloskundige zei het gisteren nog (ik heb volgende week met 9 weken een echo). Ze kunnen dan ook precies zien hoe ver je bent. Amaranta heel veel plezier morgen! Roelie oei, wat naar. Dit klinkt echt niet lekker. Ik had de vorige zwangerschap weleens last van mijn bil wat doortrok naar mijn benen, maar dat schijnt een zenuw te zijn die klem zit of zoiets. Dat is wel draaglijk, maar dit klinkt echt vervelend! Jente
Vanmorgen voor onze echo geweest en ja hoor daar verscheen een prachtig compleet kindje in beeld, die heerlijk druk aan het bewegen was. Ben alleen vergeten te vragen waar de placenta lag (als ze dit al kunnen zien) bij de vorige 2 lag het aan de voorzijde, waardoor het schoppen wat minder goed te voelen was. Hoop dus nu anders. Tevens heeft ze het opgenomen op de dvd. Kon zo net nog lekker even op de computer na genieten. De echoschopiste vond het een prachtige plaatje. Nou wij ook hoor. Blijft iets unieks. {|= 19 juni mogen we om 8.oo uur voor de 20 wkn echo, ze vroeg of we het geslacht dan wilde weten. Ik denk dat we dat nu wel willen, we zijn nu toch iets te nieuwsgierig om weer 40 weken te wachten, mijn vriend had dit gelukkig ook. Mijn uitgerekende datum komt nu op 3 nov. scheelt toch weer 3dagen. stasia ik zal je even pb sturen.
@ de meiden die gereageerd hebben; Thanx ! @ Chrissie; wat fijn dat je weer lekker opgelucht verder kan genieten van je zwangerschap! @roelie; Jeetje da's vervelend zeg...ik weet zo ongeveer wat je bedoeld..heb ook zoiets. Net of er een spiertje klem zit en niet los wil schieten....heel vreemd en niet fijn...Heb jij ook problemen als je al ff in bed ligt en je om wil draaien? @linda; ik zou er de volgende keer gewoon naar vragen in het ziekenhuis...dat kunnen ze toch wel laten horen?! @lenthe; he wat lekker joh dat je in juni al jullie nieuwe huis in kan....veel plezier met alles uitzoeken en regelen... @sizzel; heel mooi gedicht van je zus ! Krijg er kippevel van... @moah, amiek en ilona; Nog even geduld...moeilijk hè! Succes met wachten...en ik hoop dat jullie een hele mooie echo gaan krijgen! @amaranta; ik weet precies wat je bedoeld! Ik heb ook nergens last van en begon me toch een beetje zorgen te maken dat er misschien wel iets fout was gegaan....maar ik kon me zelf weer van dat idee af brengen door tegen mezelf te zeggen dat ik dan op zijn minst toch wel iets van bloedverlies had moeten hebben....en vandaag kreeg ik de bevestiging dat alles gewoon helemaal goed is... Natuurlijk ben ik ergens ook erg blij dat ik nergens last van heb, maar het maakt het wel moeilijker om te geloven dat je echt zwanger bent... @tari; hee wat fijn; dat jij ook zo'n mooie echo hebt gehad....! Bij mij konden ze al wel zien dat de placenta links ligt...en aangezien wij ongeveer even ver zijn... @ barbabintje;voor jou ook nog even afwachten lees ik...nou succes ermee en ook voor jou een goede echo toegewenst! Volgens mij heb ik iedereen wel zo'n beetje gehad nu....pffff Mijn foto's van de echo staan ook in mijn album! Alvast welterusten allemaal!
Joepie! Ook wij hebben vanmorgen voor het eerste de babbie kunnen bekijken! Lekker met zijn armpjes voor zijn gezichtje en een superkloppend hartje. Helaas geen geluid. En na wat flinke hoestacties van mijn kant, kon er ook een koprol af! We zijn zo blij dat we eindelijk bevestiging hebben! Ik voel me ook meteen beter! De misselijkheid heeft vorige week plaatsgemaakt voor griep, in de praktijk niet heel veel verschil, iets meer boven het toilet gehangen en meer geslapen (en niet gewerkt dus). Sinds dat over is voel ik me eigenlijk prima. Borsten ook minder pijnlijk, kan weer op mijn buik slapen! Nu wil ik het wel van de daken schreeuwen... Oja, DH ga ik morgen kijken, heb het opgenomen! Net als Grey's gisteren! En die spieren: hier ook een probleem! Omdraaien in bed onmogelijk, net als opstaan. Sporten maakt het ook niets soepeler, helaas @tari: ik zag de placenta op de echo ook links, blijft die daar dan de hele tijd liggen?