dag dames, ik schrijf hier niet vaak maar volg jullie gedurend! erg leuk om van iedereen alles te lezen, alleen kan het bijna niet bijhouden....vandaar ik hier weing schrijf! wel wil ik ff laten weten dat we vanmorge de echo hebben gehad, echt helemaal geweldig! zo bijzonder om te ziend dat er dus echt wat groeit! hij/zij bewoog gehoorlijk met zijn voetjes en het hartje ging goed te keer! helemaal te gek, ben echt helemaal in de wolken vandaag...voel me nu pas echt zwanger... liefs relin
Fientje en missym WELKOM! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Gezellig, weer twee aanstaande mama's erbij! Murmel Ik weet ineens wat ik vanavond ga eten PIZZA. Mijn vriend is werken en komt pas laat thuis,mmm heerlijk. Als hij er is, is het ook leuk hoor maar soms even alleen en mijn vrouwenseries kijken op de bank. Kan ik nu helemaal naar uitkijken! Lenthe Lastig verhaal met je moeder. Inderdaad wel fijn dat ze oppast, maar het is en blijft Jouw kind. Kan je niet heel voorzichtig een gesprekje daarover aanknopen? Lijkt me ook lastig, maar dan heb je in ieder geval je hart gelucht. Mijn schoonmoeder begon ook al tegen mijn vriend; dalijk zien de ouders van Moah het kindje vaker dan wij! Kan ik zo kwaad om worden.....Ook zei ze:ze belt nu natuurlijk alleen haar eigen moeder als ze vragen heeft over haar zwangerschap? Zij heeft twee zonen en had geloof ik erg graag een dochter willen hebben. Ze zegt ook iedere keer dat ze denkt dat het een meisje wordt. HOE kun je dat nou weten, ben acht weken zwanger! Blijven lastige dingen want voor de rest is ze erg aardig en staat ze altijd voor ons klaar. Roelie fijn dat je rugpijn iets minder is. Hopen dat het morgen weer iets minder is en dat de therapie niet nodig is. Chrissie goed van je dat je je collega's op de hoogte hebt gesteld. Hou die zekerheid vast! Fijne dag allemaal Veel liefs
Zo een schoonmoeder heb ik ook Ach het is voor haar het eerste kleinkind en omdat ze vroeger veel werkte toen haar kinderen klein waren denk ik dat ze er nu meer van wil genieten. Lekker laten gaan denk ik dan het is en blijft ons kindje en alle liefde is welkom! Tuurlijk is het soms ontzettend irritant en denk ik pfffffffff 1 keer in de week langs komen is echt heel veel hoor haha maja ze helpen wel met alles en ze doen echt hun best. Ik heb denk ik ook wel het geluk dat me vriend af en toe zegt nu is het genoeg en er tegen in gaat. zolang ze alles uit liefde doen...ach! Vond het wel heeeeeeel vervelend dat ze het (ondanks dat we hadden aangegven het nog voor ons te houden) meteen al tegen iedereen vertelde dat we zwanger zijn. Dit terwijl ik het mijn eigen moeder nog niet verteld heb en nu de buurvrouw van me schoonmoeder het zelfs weet...
Oeh, daar zou ik wel boos om worden! Jullie besluiten dat je het nog even geheim wilt houden en het wordt toch doorverteld, oh dat kan niet!
Ik was er in eerste instantie heel boos over maja dan denk ik waar maak je je druk om het is nu toch al gebeurd Ik kan wel heel boos worden maar dat ik ook niet goed voor de baby. Ze heeft t uit blijdschap gedaan, dus dat is zo moeilijk. Ze zegt het omdat ze blijkbaar heeel blij is dat het eindelijk zo ver is. Wel jammer dat ze het zo van de daken schreeuwt terwijl ik nog wilde wachten tot juli ofzo...
Tuurlijk teveel boosheid en stress is niet goed. Wilde je wachten tot Juli?(of neem ik het nu te letterlijk)
nee ik wilde echt wachten tot juli met vertellen. Dit omdat ik bang ben voor heel veel bemoeienissen vanuit me moeder en die kant van de familie. Er zijn al een heleboel mensen die het weten hoor, me vader, zijn vrouw, me zwager en ze vriendin, me schoonouders, wat vrienden. maja zolang je het nog niet kan zien wou ik het nog even verzwijgen. Op me werk wou ik het ook pas na juni/juli vertellen!
Oh, nu begrijp ik je! Lastige situatie voor je, jammer ook lijkt me. Maar ik denk inderdaad dat je het nog wel een poos verborgen kunt houden en wijde tuitjes zijn ook weer (nog steeds) in.....
@ Moah: hahahaha, ben benieuwd of vanavond alle dames PIZZA gaan eten! Mmmmm heb er al zo'n zin in! Ik ga maar (weer) eens vroeg stoppen vandaag denk ik. Kan mn ogen haast niet meer open houden.
Net een heel verhaal getypt. Schijt internet ermee uit Waar het op neer kwam. Schoonmoeder en moeder. Herkenbaar. Mijn moeder is nog niet zo met de baby bezig, ze heeft het nu nog te druk met het regelen van MIJN bruiloft. Helaas voor mij zal ze daarna alles willen regelen omtrent de baby. Mijn schoonmoeder. Tja, lang verhaal. Mijn vriend en zn broer kunnen niet echt heel goed met haar overweg. Mijn schoonbroer iets meer dan mijn vriend. Mijn schoonbroer heeft al 2 kinderen en die ziet ze helaas niet zo vaak. Daar zorgt mn schoonzus wel voor want die kan nog minder door een deur met haar. Ik vrees dus, dat ze gaat proberen om dat hier anders te doen. Nou helaas voor haar gaat dat hier ook niet lukken. Ook ik heb tegen haar gezegd dat ik eerder naar mn eigen moeder trek dan naar haar (dit kwam ter srpake omdat ze vond dat mijn schoonzus haar nooit iets vroeg). Ze was niet zo blij met mijn antwoord maar ik heb gezegd dat het iets gevoelsmatig is en dat het niet zozeer aan haar ligt. Verder moet ik ook niet zoveel van dr hebben. Ze wil dolgraag vriendinnen met me zijn maar ik echt niet met haar. Ik wil niet met haar een uur aan de telefoon hangen en ik wil niet met haar naar de sauna.... Maargoed, belangrijker is dat ik vandaag bij de VK ben geweest voor intake. Ook hebben we even geluisterd naar het hartje....en het klopte! Ze vond me een leuke zwangere meid dus dat is positief. Ik was lekker nuchter. En dat ik bang ben voor de bevalling is helemaal niet erg!
Haha, is echt normaal hoor, bang zijn voor de bevalling. Heb het al een keer gedaan en ben er weer bang voor.... Ik heb opeens zo'n zin in pizza! Moest erg lachen om de schoonmoeders (Amiek, Murmel, Moah, Missym), dat belooft nog wat! Mijn schoonmoeder zit ook continu opmerkingen te maken over mijn moeder, met wie ik natuurlijk (toch?!) veel closer ben, en over dat Sofia exact (EXACT!) op mijn man lijkt en dat is gewoon echt niet zo. Ze heeft echt wel iets van hem weg natuurlijk, maar ook van mij, en verder is het gewoon Sofia! Mijn schoonmoeder wil Sofia 'claimen' voor die kant van de familie. Is ook wel sneu, mijn ouders wonen in dezelfde stad als wij en we gaan best veel met hen om, omdat ze gewoon modern en relaxed zijn (behalve over Sofia haha...) en mn schoonouders zijn veel ouder en ouderwets en wonen ver weg.
Hey Moah, dacht van niet, maar nu begin ik ook te twijfelen. Mss effe zoeken op internet? Smakelijk! Fientje
hallo meiden, ja mozarella en feta mogen gewoon hoor. De nieuwe meiden welkom. Tja en schoonmoeders, gelukkig geen last meer van. Mijn echte schoonmoeder is helaas 13 jaar terug door een noodlottig ongeval om het leven gekomen, heb haar ook niet gekend. Mijn schoonvader en zijn vrouw hebben we in 2005 (hoogzwanger van mijn zoontje) eruit gezet. En sindsdien ook geen contact meer mee. En ik moet zeggen wat een rust. Mijn vriend is veel minder gestressed dan toen zijn vader nog wel kwam. We hebben nog wel wat contact met zijn broertje maar niet zo vaak. Met mijn ouders en mijn broer is er een erg goed contact ook tussen mijn vriend en hun. Niet omdat ik dit zo wil, hij heeft hier zelf voor gekozen. tja als je bedenkt dat hij zelf in therapie zit, vanwege zijn geweldige opvoeding. NIET dus. Is wel eens lastig hoor. maar ja in goede en slechte tijden. Dit is nog maar een klein verhaal van wat er gebeurd is. Mijn ouders passen ook 2 dagen op. En dit gaat prima, heel veel in overleg. bij mijn ouders hebben ze hun regels en thuis de onze. Ze weten dit donders goed. Nou scheelt het niet zo heel veel hoor. Roelie die rugpijn, herkenbaar. Begin er al meer last van te krijgen, bij zefanja had ik er ook last van, ipv bekkeninstabiliteit staat het bij mij te vast. Ik mocht daardoor bepaalde houdingen ook niet doen met de bevalling omdat te vast staat. Ruby leuk he dat we tegelijk lopen en inderdaad van de 3e. Geeft toch wel wat herkenning. Hoe ervaar jij deze zwangerschap nu vergeleken met de vorige 2? Ik heb nu dus eerder last van mijn rug, was nooit mijn sterkste punt, maar nu helemaal niet. lenthe, heb ook nog niets voor de baby gekocht, ga dit toch van de week doen. Heb er echt zin in. Zit nog op de roze wolk van de echo. Nou een heeeeel verhaal, sorry hoor.
Ik waai ook weer even snel langs moet zo heeeeeel hard aan de studie MissyM welkom (was er nou nog een nieuwe mama....euh....nou als ik een vergeten ben bij deze welkom en gefeliciteerd ) Schoonmoeder en moeder probleem....schoonfamilie hebben we al 8 jaar bijna geen kontakt meer mee en mijn moeder....ach tis kleinkind nummer 12 da's niet zo bijzonder meer Heb weinig last van haar, heb ook weinig zinnigs aan haar en op haar manier is ze hartstikke blij al zal ze dat nooit echt laten blijken. Oh ja heb net heerlijk met de kinderen PIZZA gegeten whahahahahah tis zeker zo'n dag Nou ik ga lekker studeren, rug gaat iets beter maar blijft pijnlijk...morgen toch de ha maar bellen en naar therapie gaan voor ik weer een hernia te pakken heb..... xxx Roelie
Hier is t ook pizza geworden Wat ouders/schoonouders betreft, heb geloof ik niet zoveel te klagen. Mijn ouders leven allebei niet meer en ik ben enig kind. Dus aan die zijde niet zoveel familie. Wel tante en nichtjes, maar das toch anders. Moet zeggen dat ik t wel jammer vind hoor, mijn moeder had me graag zwanger gezien. Had ook wel supergoeie band met haar, dus merk wel dat ik die nu mis. Mijn schoonouders zijn schatten van mensen. Gelukkig laten ze ons wel ons eigen leven leiden. Wel merk ik dat ze heel enthousiast zijn omdat t hun eerste kleinkind gaat worden. Maar tot nu toe laten ze dat alleen op een leuke manier merken (mij verwennen ) Mn schoonmoeder gaat straks 2 dagen oppassen, maar we hebben t al wel over regels gehad. Ze vind dat wij de regels bepalen, maar uiteraard gelden bij hun thuis wel de huisregels. Maar dat zal toch beetje los van de opvoedkundige dingen staan. Als wij zeggen elke dag een appel, geen flesje mee naar bed en geen tv voor slapen, dan houdt ze zich daaraan. Maar als ze bij haar wel met schoenen op de bank mogen, dan is dat haar eigen keuze (even dom voorbeeld, maar kan ff nix verzinnen wat anders logisch overkomt. hoop dat jullie me snappen) En heeft ze gezegd dat ze toch wel dingen zal overleggen als ze t niet weet. Klinkt mij volgens mij helemaal niet zo gek in de oren toch? Liefs Chris
nee hoor chrissie is toch goed geregeld. Goh wat zal jij je moeder missen op dit moment. Mijn vriend had dit moment heel sterk na de geboorte van onze oudste zoon Angelus. Hij zat op de terugweg van het ziekenhuis naar huis te huilen achter het stuur. en kinderen weet echt wel het verschil tussen thuis en bij de oppas. zo weten ze ook het verschil tussen de oppasdagen bij mijn ouders of de logeer dagen. Mijn moeder legt dit ook gewoon aan ze uit. Heeft ze altijd gedaan, ook heel klein ze snappen het donders goed. Ik heb hier ook nooit moeilijk over gedaan, op een creche kan ik ook niet mijn opvoedregeld door geven. Ze werken daar met meerdere kindjes. Het is geven en nemen. Oke wel tot op zekere hoogte. Zolang me kind maar oma blijft zeggen en geen mama. Want ja net wat lenthe zegt wij blijven de moeder, maar zo denken mijn ouders er ook over. Hier was het kiptandori. Ook lekker makkelijk.
Ja, best wel idd. Raar is dat, want zo had ik me de toekomst vroeger nooit voorgesteld. Was altijd duidelijk, mijn moeder zou ook wel een dag op willen passen. Tja, helaas heb je niet in de hand hoe het leven gaat...