November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Uhm, ik 'spook' al de hele dag op het forum rond, dus met mijn 'verlof' zit het wel goed... ;)

Wanneer ik me goed voel, doe ik nog wel wat aan de voorbereidingen van de cursussen die in december en januari starten. (Hoe meer ik daar nu aan doe, hoe minder ik straks hoef te doen als de baby er eenmaal is.) Maar ik merk wel dat mijn hoofd er helemaal niet meer naar staat. Het lijkt wel of ik de laatste weken met oogkleppen op loop: alles is gericht op de komst van ons ukkie, de rest is bijzaak...

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hee Melina, leuk om weer wat van je te horen - ondanks dat je het zo druk hebt! Ik kan me voorstellen dat het een teleurstelling voor je is dat Evan een terugslag heeft. Hopelijk gaat het snel weer beter met jullie zoontje en mag hij snel naar huis!

3. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Lenthe: waarom moet jij bij de eerste tekenen zo snel mogelijk in het ziekenhuis zijn? Heeft dat te maken met die bacterie?
    Ook al aan het rommelen dus...nou zeg we zijn niet de novembermama's maar de rommelmama's :D

Sammie: lekker dat je mannetje vandaag thuis werkt!

Jen: vervelend die hoofdpijn...volgens mijn huisarts is hoofdpijn vaak een van de eerste tekenen van een vochttekort, misschien ff wat meer drinken?

Ilse: he bah wat weer een rotnacht...ook wel logisch dat Wim zich verslaapt maarre vind zijn werkgever dat niet erg?

Peetje: ik had destijds een grenen babykamer van de babydump die was echt oersterk hoor!
    Ik vind juist dat spul van de babywalz, wehkamp, otto dat soort winkels erg gammel...

Vluchtkoffer: om ff aan te vullen ik heb er nog extra 20 euro in (zodat René eventueel eten kan halen, kan tanken of weet ik veel wat), voor René nog in te pakken zijn rijbewijs en id (ivm aangifte en ook die papieren , akte van erkenning in ons geval), de lippenbalsem (!), een jasje voor de baby, vergeet de maxi cosi en eventuele voetenzak ook niet trouwens..als me nog meer te binnen schiet meld ik het nog :D

Esther: ik ben ook al 9 kilo aangekomen...de laatste week in 1 week 2 kilo...en ik heb net thee met een tompoes op (was nog over van gisteren....)....ik schaam mij diep :oops:

Peetje: wat is dostinex?

Serafijntje: ik dacht dus van de week ook al, hee gaat hard met de bevallingen zo haalt niemand de 40 weken...
    Maar we zijn ook maar met een klein groepje he, als er heel veel mama's zijn zijn er ook meer die over tijd lopen...
    Euh iets afspreken met mijn moeder...tsja nee dat zal niet lukken mijn moeder kennende...8 maanden lang heeft de hele zwangerschap
    haar niet geinteresseerd maar nu begint het natuurlijk wel leuk te worden...nu kan ze de aandacht weer trekken want zij moet standby staan
    om de kinderen van mij op te vangen mocht ik gaan bevallen...en het liefst dan midden in de nacht zodat de buurt er wakker van word
    en ze 's ochtends een lekker smeuig verhaal kan vertellen...zo is mijn moeder helaas :(
    Aaaaarghhh ik zou willen dat René niet gebeld had!

Dees: tsjonge de dementie slaat bij jou wel heel erg toe hihi ;)

Maria: leuk idee dat schilderijtje! Heet de baby nou echt Guus?
    Oh enne handjes om zijn nek en hard knijpen tot ie een beetje blauw begint te zien :D
    Hahahaha gewoon dat ding uitzetten, tranen in je ogen produceren en eisen dat hij de was op gaat hangen :D
    Oooh hij doet het al lees ik ;)

Debby: he vervelend dat de bloeddruk blijft stijgen...succes morgen bij de gyn!

Gwen: oooooooh gaaf een live verslag! Hahahahaha cool :D
    Ik hoop voor haar dat door het breken van de vliezen de boel goed doorzet en ze vanavond nog beebje kan vasthouden, maar ik kom
    er vannacht voor online hoor als het moet :D
    Oooooh en ik lees het goede nieuws over Mika jaaaaaaaaaaaaaaaaaa mijn hele dag is goed!
    Wat een super nieuws zeg! *blij, pinkt traantje weg hier*

Kaartjes schrijven : moet ik ook nog doen maar ik hoef er niet zoveel gelukkig...zou het eigenlijk vanmiddag doen maar een dutje lokte me toch meer :D

Dafje: poe een heel verhaal meis...niet de droombevalling die menigeen graag zou willen.
    Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk ingrijpend is geweest, blijf er veel over praten zou ik je als advies willen geven vaak helpt het om gewoon 100 keer je verhaal te kunnen doen...
    Gelukkig gaat alles nu goed met jullie drietjes!

Indigo: fijn om weer wat van je te lezen! Gelukkig gaat het tussen jou en Erik wat beter nu!
    Jammer dat het fysiek zo slecht met je gaat...ik hoop echt voor jou dat de bevalling zich spoedig aandient of dat je in ieder geval niet over tijd hoeft te lopen...dit kan maar beter niet al te lang meer duren als ik het zo lees...
    Hoe gaat het met je zus en je neefjes trouwens?
    Enne doe 's kalm aan te typen hahahaha zo kan ik het niet bijbenen hoor!

Ruby: aaaaah neeeeeeee shit....tjsa als beeb er nog niet klaar voor is dan zal inleiden ook weinig zin hebben maar kan me voorstellen
    dat je verschrikkelijk baalt!

Blondie: oeh gelukkig dat je toch iets hebt voor die ontsteking...hopelijk werkt het!

Melina: ah wat jammer zeg dat het nog niet helemaal lukt met de voeding, had graag gelezen dat hij naar huis mocht!
    Succes, hopelijk gaat het snel beter!
    Ik zie trouwens in je banner Vangelis staan word dat zijn roepnaam?

Enne voor de liefhebbers: ik heb Melina's adres! Wie het wil hebben moet me maar ff een mailtje of pb'tje sturen!

Zo zal hier nog eens wat gaan doen...ff op gang komen na mijn schoonheidsslaapje (hahahahaha)
    xxx Roelie

4. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Dat gevoel begint hier nu ook te komen. Zijn we dan toch niet sterker dan de natuur?! hihihi
    Morgen moet ik naar kantoor voor een gesprek met een medewerker (in totaal 2 uurtjes denk ik) en dan donderdag weer voor de salarissen en de aangiften BTW en loonheffing (halve dag zo'n beetje), maar ik zie er sinds vandaag ineens tegenop. Maar ja, dan hoef ik pas zo rond 15-20 december weer een dagje. En natuurlijk ligt er nu stapel vakliteratuur te wachten om gelezen te worden, maar ik kwam zojuist niet verder dan de inleiding van een boek en ging daarna snel over naar een babyblad :oops:

Heeft jouw man trouwens een baan bij een werkgever of is hij ook zelfstandige?

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja, hihi, heel herkenbaar. Ik hop ook van de vakliteratuur naar de babybladen. ;)
    Mijn man heeft (gelukkig) een vast contract in loondienst. Dat geeft toch een stukje rust en zekerheid... Mijn inkomen is veel te onzeker en onregelmatig. Soms gaat een cursus bijvoorbeeld niet door omdat er te weinig inschrijvingen zijn. Dit betekent voor mij: geen inkomsten, ondanks dat ik er al wel veel (voorbereidings)tijd in heb gestoken. :(

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Even een praktische vraag aan jullie:

Van mijn schoonzusje heb ik enkele (door haar gebruikte) artikelen van Avent gekregen, o.a. een (handmatige) borstkolf en een magnetronsterilisator. Helaas had zij er geen gebruiksaanwijzingen meer bij. Heeft iemand van jullie die toevallig? Ik zou er graag een kopietje van ontvangen!

7. Zo Indigo, lekker op dreef weer zeg! Doe je wel rustig aan?

Roelie, ja ik heb inderdaad het idee dat het wel helpt nu ik het verhaal al een aantal ker heb verteld en twee keer heb opgeschreven.

Maria, gelukkig voor Rob dat hij toch zelf de was is gaan ophangen :)

Ruby, wat een tegenslag zal dat inderdaad zijn zeg! Hoop echt voor je dat er snel vooruitgang in komt!

Blondie, fijn dat je nu eindelijk wat hebt, wat ook lijkt te helpen. Lekker slapen vannacht idd! :)

Melina, jammer dat het nog niet zo lekker loopt. Wat is nu eigenlijk de roepnaam van je kindje? Want eerst zei je Evan en in je banner staat weer wat anders. Ben een beetje in de war :) Hoop voor je dat het snel allemaal goed gaat, dat je hem lekker mee naar huis kan nemen en kunt gaan genieten.

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo, even lekker gelezen en wilde toch even weten hoe het met Natashja ging. Hopelijk zet het nu door!

Melina -> wel balen zeg dat het even iets minder gaat...kan me voorstellen dat je toch hoopte dat hij snel naar huis mocht!

Ruby -> balen zeg dat ze je nog niet kunnen inleiden! Kan me voorstellen dat dat een tegenvaller is! Ik hoop dat ze mij ook niet zo 40 weken op bed laten liggen, maar ja...het is natuurlijk inderdaad de vraag of je lichaam er klaar voor is. Kan me heel goed voorstellen dat het een hele tegenvaller is!

Gwen -> wat fijn zeg dat het zo goed gaat met jullie zoon! Ik hoop echt dat hij snel naar huis mag, zal voor jullie duimen!

Over mijn hoge bloeddruk, ik geloof dat er geen aanwijsbare oorzaak voor is. Het is wel duidelijk dat het niet over zal gaan voordat ik bevallen ben, helaas...ik blijf toch altijd positief en hopen dat het stiekem toch lager wordt, maar ik geloof dat ik zo langzamerhand mezelf dan voor de gek houd. En ondanks dat je weet dat het natuurlijk het beste is voor de baby en mijzelf (die bedrust) valt het heel zwaar! Als ik 1x per dag bezoek krijg, dan is dat meer dan genoeg! En ik lig zo'n beetje iedere avond weer te huilen dat dit nog niet een zwangerschap die ik in gedachten had, zeker niet omdat ik vanaf het begin van de zwangerschap al ellende heb gehad (blaasontstekingen, schimmelinfecties, 9 maanden lang overgeven, hoge bloeddruk, getromboseerde aambeien, zwangerschapssuiker en zo kan ik nog wel even doorgaan). KOrtom: iedereen die zei "geniet ervan, voor je het weet is het over", dat genieten heb ik nooit kunnen doen...Maar ja...ik moet mezelf voor ogen houden dathet voor een goed doel is. En dat probeer ik dan ook! Maar zoals ik al zei...soms zie ik het niet meer zitten en barst ik in huilen uit! Gelukkig vangt Arnoud mij goed op en kan ik mijn verhaal hier op het forum kwijt!
    Heel erg bedankt voor jullie luisterend oor!

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb geloof ik ook een Avent magnetronsterillisator. Laat me maar even weten waar ik de handleiding naar toe kan sturen!

10. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    **rib uit lijf lichter (na grote beurt polo in garage :evil: )...**

Avent heeft volgens mij het grootste deel van hun (recente?) producten met instructie op de website staan, misschien dat je daar wat aan hebt?

Dostinex is om de stuwing te stoppen als je van plan bent om GEEN bv te geven. Maar meestal lopen artsen daar niet mee te koop en moet je er echt om zeuren als de stuwing maar blijft komen.

Ben heel moe, ga even bank hangen en chips eten! Later!

11. Niet meer actief

BEVALLINGSLIJST NOVEMBER 2007

Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter
    Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter
    Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon
    Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon
    Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter
    Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing
    Blondiedfu~uitgerekend op 8 november~1e kindje~zoon
    ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing
    Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter
    Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon
    Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing
    Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon
    Debbykoops~uitgerekend op 13 november~1e kindje~verrassing
    Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon
    Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter
    Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter
    Peetje24 ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Morrighan ~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon
    Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing
    Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon
    Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter
    Hope43~uitgerekend op 28 november~1e kindje~zoon

7 MEIDEN
    10 JOCHIES
    5 VERRASSINGSPAKKETJES

In totaal dus 22 kleintjes op komst

BUDDYLIJST NOVEMBER

Dafje (bevallen) - LindaPOOH (bevallen)
    Gwen (bevallen) - Roelie (13)
    Jennie (2) - Indigo (28 )
    Tari (3) - Stasia (14)
    Ruby (3) - Muriel (14)
    Lenthe (6) - Debbykoops (13)
    Natasja (6) - MissyM ((bevallen)
    Serafijntje (7) -Rachel (16)
    Dees (9) - Peetje (20)
    Maria (9) - Ilse (26)
    Sammie (9) - Barbabintje (27)
    Blondiedfu (8 ) - Hope 43 (28 )

AGENDA

Natasja1402~22 oktober wordt ingeleid!
    Debbykoops~ 22 oktober 10.00 uur gyn
    Barbabintje (Esther)~ 23 oktober 9.20 vk
    Roelie~23 oktober 11.15 VK
    Jennie~23 oktober 11.30 VK
    Jolger~24 oktober 15.10 VK
    Sammie2~ 24 oktober 16:20 uur VK
    Serafijntje~24 oktober 16.40 VK
    Blondie~ 24 oktober 17.00 VK
    Tari (melanie) 24 oktober 18.30 uur VK
    ikke1981 25 oktober 15.45 VK
    Ruby~26 oktober wordt ingeleid!
    Stasia~26 oktober 9:45 gyn
    Murmel~26 oktober 16.00 VK
    Joldeg(Ilse)~ 31 oktober 8.20 uur VK
    Joldeg(Ilse)~ 1 november 10.50 uur groei-echo 36wkn
    Murmel~2 november 09.00 VK
    Murmel~9 november 16.00 VK

GEBOREN

ISA* dochter van Linda en Patrick ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ ZH ~ weeen ~ 31w1d
    MIKA JARED AIDAN zoon van Gwen en Patrick ~ 21 september ~ 2014 gram ~ ZH ~ gebroken vliezen ~ 32w4d
    FENNA ELEONORA dochter van Daphne en Jeroen ~ 12 oktober ~ 3130 gram ~ ZH ~ gescheurde vliezen ~ 37w1d
    KYRA~dochter van Esje en Bob~ 18 oktober ~ 3320 gram~48 cm~38w
    EVANGELOS KONSTANDINOS~zoon van Melina en Chris~19 oktober~2780 gram~ 48 cm ~ ZH ~ weeen ~ 35w3d

Heb maar eens even de lijst tevoorschijn getoverd van pagina 1470, anders kunnen we hem straks niet meer terugvinden... ;)

12. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Zo hier even heerlijk op de bank in slaap gevallen.

:idea: Ruby: balen zeg dat het morgen niet doorgaat. Maar vrijdag in ieder geval. Wat ik alleen niet snap is nu zit het nog potdicht maar als dat vrijdag nog steeds zo is dan kan het ineens wel? Ikke niet begrijp. :(

:idea: Indigo: fijn om weer van je te horen en dat het weer beter gaat tussen jullie.

:idea: Maria: erg he mannen af en toe.........

13. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Zo kippie zit in de oven :D

Heb net Niels heeeeeeeel blij gemaakt...
    Ik had voor Lars een scania hanger gekregen van de Trucstar voor zijn verjaardag, komt er van de week nog een hanger over de post! Dus ik net de uitgeverij gebeld of ik 'm retour zal sturen, 'm zomaar houden is ook zowat (ben zo eerlijk he;)) maar ze zeiden dat ik 'm wel mocht houden :D
    Niels loopt hier nu te smilen van oor tot oor :D

Serafijntje: ik heb de magnetronsterilisator van Avent nog nieuw in de doos :D
    Zal vanavond ff de gebruiksaanwijzing voor je opzoeken, kopieren en dan stuur ik 'm naar je op!
    Oh Debby biedt het ook al aan zie ik....website ook goed idee...laat maar horen of je 'm nodig hebt oke dan issie zo bij je :D

Debby: je kunt hier zeker je verhaal kwijt hoor ik kan me het goed voorstellen dat dit niet is wat je voor ogen had...
    Mag ik er voor jou en Indigo een cliche in gooien: als je straks je kindje vasthoudt is het het écht écht écht allemaal waard geweest... cliche maar oh zo waar....

Hier komen de krampen weer opzetten...menstruatiepijn, rugpijn, pijn in mijn benen...
    Ik sterf het af als mijn moeder gelijk krijgt en ik morgen beval van een meisje :confused:

xxx Roelie

14. Niet meer actief

Hey Indigo, goed weer wat van je te horen meid! Was al van plan nog eens te sms'en om te vragen of alles wel oke was..... ;)
    Gelukkig is de lucht weer een beetje geklaard tussen jou en Erik !
    Qua fysieke klachten kan ik alleen maar voor je duimen dat jullie meisje zich precies met 37wk0dgn komt melden!

Heel veel sterkte in ieder geval met de laatste loodjes! En je weet het he, als je wilt kletsen kun je altijd bellen!

@Ruby; Wat een K*T nieuws voor je zeg....gaan ze nu woensdag weer kijken of ze al kunnen gaan inleiden? Laat de tranen maar rollen hoor meid, kan het me goed voorstellen dat je het helemaal hebt gehad!

@Natasja; YOU GO GIRL! Sterkte meid.............hoop dat je straks een prachtig en gezond minimensje op de wereld mag zetten!

@Gwen; Wat fijn dat er het vooruitzicht is dat Mika bijna naar huis mag! Oh wat zal dat genieten zijn zeg!

Verder even geen fut om te reageren, ga ff bank hangen dan kan ik straks samen met hubbie het laatste stukje boven doen...
    Heb er heerlijk langzaam over gedaan en het is nog niet af, maar ben helemaal gesloopt...

Het gaat hier nu echt op bejaardentempo allemaal! :)

15. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    He getver Ruby, wat een k*tnieuws! Je was er helemaal klaar voor (en mee ;) )!
    Kan me voorstellen dat je het even helemaal hebt gehad. Maar gelukkig blijft de vrijdag dus wel staan, begrijp ik?

Sterkte meissie x

16. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Oeps, sorry! Je hebt gelijk :)
    Maarre.... dan doe ik het meteen mezelf ook aan, want heb tot nu toe ook eigenlijk voorbeeldige zwangerschap.

Bij deze bestel ik voor iedereen een ideale bevalling (en voor Indigo net nog ietsjes meer, hihi)

17. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    HUP NATASJA HUP NATASJA HUP NATASJA

18. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ha Melina, die kleine moet dus nog even doorbijten, begrijp ik, en vooral doorETEN!
    Maar het is te overzien gelukkig, met een weekje zijn jullie thuis compleet!

Lekker dat je zelf lekker in je eigen bedje kunt slapen...

19. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Het klinkt misschien "een beetje dom", maar ik kan de nederlandstalige website van Avent niet vinden. (Als je bij "select language" nederlands aanklikt, krijg je de engelstalige site.) Ik had zelf ook al op internet gezocht naar de gebruiksaanwijzingen van de borstkolf en de sterilisator, maar ik heb alleen de engelstalige gebruiksaanwijzing kunnen vinden (en ik heb hem dus liever in het Nederlands ;) ) (de nederlandstalige reclamefolder heb ik wel kunnen vinden, maar daar staat dan weer geen handleiding in :( ). Dus als je mij de link zou kunnen geven van de nederlandstalige site, dan zou ik heel blij zijn! :)

Ik probeer het eerst wel op deze manier, mocht het niet lukken dan maak ik graag gebruik van het aanbod van Debby of Roelie. ;)

20. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    maar Ruby wat ik niet begrijp.. je zegt dat de boel potdicht zat en je daarom niet ingeleid wordt.. maar vrijdag staat sowieso.. maar wat als de boel vrijdag ook nog potdicht zit dan?

Deel Deze Pagina