November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ze hebben mijn bloed en urine 1,5 week geleden nagekeken dat was allemaal goed. Dus idd waarschijnlijk een onschuldig hoofdpijntje.

2. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Precies, maak je er maar niet te druk om, slecht voor je BD ;)

3. Niet meer actief

BEVALLINGSLIJST NOVEMBER 2007

Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter
    Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter
    Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon
    Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon
    Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing
    Blondiedfu~uitgerekend op 8 november~1e kindje~zoon
    ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing
    Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter
    Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon
    Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing
    Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon
    Debbykoops~uitgerekend op 13 november~1e kindje~verrassing
    Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon
    Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter
    Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter
    Peetje24 ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Morrighan ~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon
    Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing
    Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon
    Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter
    Hope43~uitgerekend op 28 november~1e kindje~zoon

6 MEIDEN
    10 JOCHIES
    5 VERRASSINGSPAKKETJES

In totaal dus nog 21 kleintjes op komst

BUDDYLIJST NOVEMBER

Dafje (bevallen) - LindaPOOH (bevallen)
    Gwen (bevallen) - Roelie (13)
    Jennie (2) - Indigo (28 )
    Tari (3) - Stasia (14)
    Ruby (3) - Muriel (14)
    Lenthe (6) - Debbykoops (13)
    Natasja (bevallen) - MissyM ((bevallen)
    Serafijntje (7) -Rachel (16)
    Dees (9) - Peetje (20)
    Maria (9) - Ilse (26)
    Sammie (9) - Barbabintje (27)
    Blondiedfu (8 ) - Hope 43 (28 )

AGENDA

Barbabintje (Esther)~ 23 oktober 9.20 vk
    Roelie~23 oktober 11.15 VK
    Jennie~23 oktober 11.30 VK
    Jolger~24 oktober 15.10 VK
    Sammie2~ 24 oktober 16:20 uur VK
    Serafijntje~24 oktober 16.40 VK
    Blondie~ 24 oktober 17.00 VK
    Tari (melanie) 24 oktober 18.30 uur VK
    ikke1981 25 oktober 15.45 VK
    Ruby~26 oktober wordt ingeleid!
    Stasia~26 oktober 9:45 gyn
    Murmel~26 oktober 16.00 VK
    Joldeg(Ilse)~ 31 oktober 8.20 uur VK
    Joldeg(Ilse)~ 1 november 10.50 uur groei-echo 36wkn
    Murmel~2 november 09.00 VK
    Murmel~9 november 16.00 VK

GEBOREN

ISA* dochter van Linda en Patrick ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ ZH ~ weeen ~ 31w1d
    MIKA JARED AIDAN zoon van Gwen en Patrick ~ 21 september ~ 2014 gram ~ ZH ~ gebroken vliezen ~ 32w4d
    FENNA ELEONORA dochter van Daphne en Jeroen ~ 12 oktober ~ 3130 gram ~ ZH ~ gescheurde vliezen ~ 37w1d
    KYRA~dochter van Esje en Bob~ 18 oktober ~ 3320 gram~48 cm~38w
    EVANGELOS KONSTANDINOS~zoon van Melina en Chris~19 oktober~2780 gram~ 48 cm ~ ZH ~ weeen ~ 35w3d
    SANNE~dochter van Natasja en Etienne~ 22 oktober ~ 3095 gram~48 cm~ZH~Ingeleid~37w6d

Heb de agenda er maar weer eens bijgepakt en de afspraken van gisteren verwijderd ;)

Misschien heb ik er wel glad overheen gelezen hoor, maar Esther hoe was het bij de vk? En Roelie, ook al ben je er vanmiddag pas; hoe was het bij jou?

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Natasja en Etienne:

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Sanne!
    Wat fijn dat jullie vandaag al met z'n drietjes naar huis mogen. Geniet ervan!

5. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    @ Jen en stasia: ik hoef dus niet bang te zijn dat ze niet in de gaten hebben als ik evt wel ontsluiting heb? pfff gelukkig. Ik ben toch blij dat ze dat even inwendig checken.

@ murmel: aaah dus je wist al waar het aan lag. rottig he als ze niet met elkaar overweg kunnen. Hier hebben we er 2 die elkaar niet moeten maar die ontlopen elkaar meestal of onze poes heeft haar pet verkeerd staan en geeft de kater dan een paar meppen, heel zielig maarja. Die verdampers willen wel eens helpen, of de katten scheiden en opnieuw aan elkaar introduceren, maar dat is een hoop werk. Nooit gedacht aan evt herplaatsing voor 1 van je katten? Niet dat het makkelijk en ideaal is maarja.

Heb hier de was gedaan, moet de adressenlijst voor de geb. kaartjes nog in orde maken. Ik heb er maar een 60 in totaal. wij doen er veel mailen. naar kennissen enz die we maar 1x per jaar zien enz. straks boodschappenlijst maken en dan kunnen we vanavond samen boodschappen doen.

Mijn mama zei trouwens dat je als je een koortstlip hebt je de beeb gewoon vast mag houden (mijn pa heeft vak een koortslip) ik zei NEEEEEEEE dat mag echt niet, die vrouw in het zkh zei dat het echt gevaarlijk was, klopt dat?

6. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik vroeg me af of jouw baby inmiddels al was gedraaid indigo?

7. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    :whistle: :({|= =D> :) \:D/ :whistle: :({|= =D> :) \:D/ :whistle: :({|= =D> :) \:D/

Hope,

Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. Ik wens je een leuke en gezellige dag toe!

:whistle: :({|= =D> :) \:D/ :whistle: :({|= =D> :) \:D/ :whistle: :({|= =D> :) \:D/

8. Niet meer actief

Collegaatje net weg, had haar zoontje toch maar niet meegenomen, want dat zou nogal een gedoe zijn geweest volgens haar met eten, dutje doen etc. Erg gezellig dat ze er was, wel vermoeiend ook hoor, je de hele tijd 'groot' zitten houden, voel me nu helemaal gesloopt weer en ga proberen of ik nog wat kan rust kan pakken. Maar eerst even reageren op jullie natuurlijk..

Ruby, jeetje zeg wat een verhaal over je auto. Kan me voorstellen dat je er erg van baalt. Is ondertussen al meer bekend over die vrouw, had ze gedronken? Vervelend dat je nu in deze periode nog bezig moet zijn met dit soort dingen. Sterkte meid!

Jen, jij hebt de laatste tijd ook last van vocht in je enkels..is balen zeg. Bij mij helpen de steunkousen erg goed, misschien is dat ook een idee voor jou? Goh, schrok even van je berichtje dat je zomaar ineens inwendig onderzoek kreeg. Is dat standaard dan bij jouw aantal weken of zo? Kan ik me daar vast mentaal op voorbereiden, pffff.... Oh, lees nu net dat het inderdaad standaard is bij jouw praktijk. Benieuwd hoe dat bij anderen is...(zie er toch wel tegenop)
    Wat heerlijk joh dat je al een beetje ontsluiting hebt, dat scheelt alweer een centimeter, hahaha. Ben benieuwd buddy wanneer je aan de beurt gaat zijn, spannend!

Sammie bedankt voor de tip over het boekhappen, ik ben een echte boekenwurm. Al moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik op de een of andere manier gewoon niet de concentratie op kan brengen voor het lezen van een boek de laatste tijd, erg jammer, want niks zo lekker als mezelf verliezen in een goed boek.

Joldeg, klote is dat toch he zo'n nacht. Een dikke knuffel voor je meid!

Barbabintje, fijn dat het bij de vlos allemaal goed was, nu ja....binnen de kaders dan. Goed je rust houden hoor, lees maar lekker een boek of zo ;)

Peetje, 7,5 pond is inderdaad wel aan de maat ja. 6 of 6,5 is gemiddeld qua geboortegewicht geloof ik. Dat je veel harde buiken hebt is helemaal niet erg hoor meid, hoort erbij. Ik heb er zelf ook veel last van. Volgens de vk allemaal ter voorbereiding / oefenen voor het echte werk. Alleen in de gaten houden hoe snel ze achter elkaar komen, als ze met regelmaat om de 5 minuten blijven komen en langer aanhouden even contact opnemen met je vk!

9. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Mijn verloskundige heeft me hier nog speciaal voor gewaarschuwd: iemand met een koortslip mag NIET in de buurt van een baby komen. Het schijnt zeer gevaarlijk te zijn (maar ik weet niet precies waarom). Hopelijk heeft jouw vader dus geen koortslip als jullie beebje wordt geboren...

10. Niet meer actief

Wat die koortslip betreft Peetje, je mag je beebje wel gewoon vasthouden maar beslist NIET met je gezicht en/of lippen dicht bij hem/haar komen en ook je handen eerst heeeeel goed wassen.

Amaranta, lief dat je t vraagt meid!
    Ja, ons mupje is na de moxabehandeling, een paar uur daarna, ineens gedraaid. Heb dat duidelijk gevoeld, was heel maf gevoel, en ook kunnen zien trouwens. De eerste dagen erna ging ze steeds een beetje dwars liggen en nu ligt ze toch alweer ruim twee weken echt met haar hoofdje beneden. Ben ik heel erg blij mee. Nu maar hopen dat ze ook zo blijft liggen. En bij jou? Is je beebje alweer terug gedraaid naar hoofdligging of nog niet?

11. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ja ik schrok ook van 7,5 pond. volgens de VK was het gemiddeld maar als ik het tegen iemand zeg da reageeert iedereen verbaasd. Ik vraag me af waarom ze dat denkt. Ik denk omdat mijn beeb vrij lang is, hij is volledig ingedaald maar zit met benen en kontje nog steeds onder de ribben. Ik kan hast niet normaal rechtopzitten of autorijden

12. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik las net op inet dat een beeb er zelfs aan kan overlijden en een hersenvliesontsteking van kan krijgen. in de eerste 4 weken is hget het gevaarlijkst. Maar er staat ook bij dat het virus er al isd vooooor je de blaasjes krijgt, dus dat iemand die regelmatig koortslip heeft beter de beeb de 1e 4 weken helemaal niet kan knuffelen

13. Niet meer actief

Hmmmm er zijn toch wel heel veel verschillende berichten over die koortslip dan....

Vrienden van ons zijn op dezelfde datum uitgerekend en papa in spe heeft nu een koortslip. Hem is al verteld dat als dat bij de bevalling nog zo is, hij de kleine niet mag vasthouden!

Toch de moeite waard om eens goed uit te zoeken....ben ff googlen...

14. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Vorige week lag de baby nog goed Indigo. Dus ik denk dat ze nog wel met hoofdje naar de ingang ligt.

15. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Tjee Ruby, wat een bizar verhaal van jouw aanrijding gisteravond! :confused: Je hebt momenteel wel een hoop tegenslagen, zeg. Gelukkig dat je van de garage een leenauto kon meekrijgen. Maar pfoe, wat een vervelende situatie ... en dat juist nu! :cry:

16. Niet meer actief

Dit komt van www.huidinfo.nl

Is een koortslip gevaarlijk?
    Een koortslip is lastig en pijnlijk maar is in principe niet gevaarlijk voor degene die de koortslip heeft. Voor baby’s is een herpes infectie wel zeer gevaarlijk en soms zelfs dodelijk. In het Engels wordt een ‘koortslip-kus’ aan de baby ook wel de kiss of death genoemd: de ‘doodskus’.
    Vermijdt dus lichamelijk contact met een baby als u een koortslip heeft. Wanneer u regelmatig een koortslip heeft moet u zelfs zeer terughoudend zijn met het knuffelen en zoenen van pasgeboren baby’s in perioden dat u géén blaasjes heeft. Het is namelijk zeer waarschijnlijk dat niet alleen tijdens een koortslip-periode, maar ook in de tijd vòòr een koortslip ontstaat en zichtbaar is al besmettelijk virus kan worden geproduceerd in de huid.
    Wanneer u zelf zwanger bent of een pasgeboren baby heeft en ook regelmatig een koortslip ontwikkelt is het verstandig om dat aan uw arts te melden.

17. Niet meer actief

Goh Peetje, dan zal het inderdaad wel een groot kindje zijn. Bij mij is het kindje nog niet ingedaald en zit ook met haar kontje helemaal tegen mijn ribben aan, vervelend gevoel soms inderdaad. Toch nog maar eens navragen waar ze haar schatting van 7,5 op baseert...

Jen, goed dat je het nog effe hebt nagekeken. Maak me nu toch wel zorgen dan, heb zelf wel vaker een koortslip. Is er niets wat je ertegen kunt doen om dit te voorkomen of zo?

Amaranta, houden zo je beebje! Is ze nog niet ingedaald?

18. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    de baby was vorige week bibi... dus wel ingedaald maar niet vast...
    Dat van die koorstlip is echt waar peetje.

19. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Indigo ik denk elke keer dat jij een jongen krijgt met je blauwe banner :)
    maar het is een meid

20. Niet meer actief

BEVALLINGSLIJST NOVEMBER 2007

Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter
    Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter
    Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon
    Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon
    Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing
    Blondiedfu~uitgerekend op 8 november~1e kindje~zoon
    ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing
    Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter
    Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon
    Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing
    Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon
    Debbykoops~uitgerekend op 13 november~1e kindje~verrassing
    Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon
    Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter
    Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter
    Peetje24 ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Morrighan ~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon
    Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing
    Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon
    Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter
    Hope43~uitgerekend op 28 november~1e kindje~zoon

6 MEIDEN
    10 JOCHIES
    5 VERRASSINGSPAKKETJES

In totaal dus nog 21 kleintjes op komst

BUDDYLIJST NOVEMBER

Dafje (bevallen) - LindaPOOH (bevallen)
    Gwen (bevallen) - Roelie (13)
    Jennie (2) - Indigo (28 )
    Tari (3) - Stasia (14)
    Ruby (3) - Muriel (14)
    Lenthe (6) - Debbykoops (13)
    Natasja (bevallen) - MissyM ((bevallen)
    Serafijntje (7) -Rachel (16)
    Dees (9) - Peetje (20)
    Maria (9) - Ilse (26)
    Sammie (9) - Barbabintje (27)
    Blondiedfu (8 ) - Hope 43 (28 )

AGENDA

Barbabintje (Esther)~ 23 oktober 9.20 vk
    Roelie~23 oktober 11.15 VK
    Jennie~23 oktober 11.30 VK
    Jolger~24 oktober 15.10 VK
    Sammie2~ 24 oktober 16:20 uur VK
    Serafijntje~24 oktober 16.40 VK
    Blondie~ 24 oktober 17.00 VK
    Tari (melanie) 24 oktober 18.30 uur VK
    ikke1981 25 oktober 15.45 VK
    Ruby~26 oktober wordt ingeleid!
    Stasia~26 oktober 9:45 gyn
    Murmel~26 oktober 16.00 VK
    Joldeg(Ilse)~ 31 oktober 8.20 uur VK
    Joldeg(Ilse)~ 1 november 10.50 uur groei-echo 36wkn
    Indigo~ 1 november 9.00 VK
    Murmel~2 november 09.00 VK
    Murmel~9 november 16.00 VK

GEBOREN

ISA* dochter van Linda en Patrick ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ ZH ~ weeen ~ 31w1d
    MIKA JARED AIDAN zoon van Gwen en Patrick ~ 21 september ~ 2014 gram ~ ZH ~ gebroken vliezen ~ 32w4d
    FENNA ELEONORA dochter van Daphne en Jeroen ~ 12 oktober ~ 3130 gram ~ ZH ~ gescheurde vliezen ~ 37w1d
    KYRA~dochter van Esje en Bob~ 18 oktober ~ 3320 gram~48 cm~38w
    EVANGELOS KONSTANDINOS~zoon van Melina en Chris~19 oktober~2780 gram~ 48 cm ~ ZH ~ weeen ~ 35w3d
    SANNE~dochter van Natasja en Etienne~ 22 oktober ~ 3095 gram~48 cm~ZH~Ingeleid~37w6d

Zo, even afsprakenlijst bijgewerkt en dan ga ik nu echt stoppen.
    Tot laterrrrrrrr!

Deel Deze Pagina