November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

Murmel ik weet dat er betere bazen zijn heb er nl al 1 gehad alleen door verhuizing moest ik weg omdat de reis afstand te groot was.

Chrissie Ik ga als ik mijn ontslag ga indienen ook ff gal spuwen want hoe die nu bezig is kan gewoon echt niet.

2. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    hallo allemaal

Ik wilde even laten weten dat ik vanmorgen gecuretteerd ben. Ik voel me erg opgelucht. Klinkt raar, maar nu kan ik het gaan afsluiten en een plekje geven.

Ik wil jullie lieve mama's allemaal heeeeel veel geluk, liefde en gezondheid toewensen en geniet er alsjeblieft van! Vergeet niet dat jullie wondertjes échte wondertjes zijn, een geschenk uit de hemel.

Af en toe zal ik best nog eens een keertje binnenkijken hier hoor..

dikke kus en heel veel liefs
    Sizzel

3. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Hoi Sizzel, fijn dat het lichamelijke deel nu in ieder geval achter de rug is. Ik hoop dat je herstel voorspoedig zal gaan!

Net weer even heerlijk bijgelezen; het is echt een rustpuntje op de dag, jullie verhalen. Sofia slaapt, mijn man was vroeg thuis en staat nu te stofzuigen, heeeerlijk.

Ik ga zo naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Beeh, heb een hekel aan naalden... Mijn man lacht me uit; zegt dat ik ook ben bevallen dus dat ik me nu niet meer druk moet maken om naalden. Maar toch.... dat is heeeeel anders (en naalden zijn veel enger).

Ik heb eigenlijk helemaal niets te melden verder. O ja, vanavond 20% korting bij de Prenatal (maar misschien is dat alleen in Zwolle, weet ik niet zeker, is misschien de moeite waard om even uit te zoeken -oke oke, het is nog een beetje vroeg, maar er zijn vast meiden die net als ik wel iets kunnen bedenken dat ze eigenlijk vandaag in huis moéten halen). ;)

4. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Sizzel: kan me voorstellen dat de curettage in zeker opzicht een opluchting is, omdat je de narigheid inderdaad fysiek kunt afsluiten. Hoop dat het emotioneel ook gauw beter met je zal gaan!

5. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Sizzel, succes met het verdere verwerkingsproces!
    Lenthe, als jij behoefte hebt al spulletjes te kopen, vooral doen! Lekker gevoel toch :) Zelf heb ik nog niets gehaald, maar ook nog geen tijd voor gehad. Na mn werk ben ik compleet gaar, dus dan doe ik eigenlijk liefst niets. Maar hopelijk gaat t gauw beter met moeheid, dus dan maar vast gaan shoppen. Voel me wel wat zekerder, geen roodverlies meer gehad, gister heel weinig bruin en vandaag is t eigenlijk alleen maar gekleurde waterige afscheiding. Hopelijk is volgende week de cyste helemaal weg, dan zal ik wel blij zijn!

6. Fientje29

Fientje29 Bekend lid

18 okt 2006
    542
    0
    0
    België
    @Rachel en Sizzel: Een hele dikke knuf van hieruit.

Rare vraag mss, maar vanaf hoeveel weken kan je het hartje horen kloppen?

Liefs
    Fientje

7. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Fientje: vanaf ca. 6 weken moet je hartje kunnen horen.
    Ik zag met 6w6d een puntje knipperen en kon het ook horen!

Ben je nog naar het spreekuur geweest?

8. Fientje29

Fientje29 Bekend lid

18 okt 2006
    542
    0
    0
    België
    Bedankt voor het snelle antwoord Murmel.

Nee, de consultatie begint pas vanaf 18uur, maar ga wel een half uurtje vroeger, mss moet ik dan toch zo lang niet wachten.
    Ik zit vol met spanningen!

Laat jullie snel iets weten hoor.

Tot straks ofwel morgenvroeg.

Knuf
    Fientje

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik zal voor je duimen, heel veel succes straks!

10. Fientje29

Fientje29 Bekend lid

18 okt 2006
    542
    0
    0
    België
    Dankjewel, ik hoop zo dat alles goed is.

11. Chrissie

Succes Fientje

Zijn er meer meiden die trouwens steken onder de navel hebben? Kan t niet echt omschrijven, t is een beetje een speldeprik, of t gevoel dat je haartje tussen elastiekje hebt en daar wordt aan getrokken.

12. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja, dat heb ik ook wel eens met vlagen. Volgens mij zijn dat je darmen ofzo, denk ik. Irritant gevoel. Maar dat heb ik sowieso met alle krampjes en pijntjes die zich soms voordoen, word ik meteen zo panisch van, echt zonde.

Gelukkig is het wel al minder dan een paar weken geleden, hebben jullie dat ook?

13. Chrissie

Ja erg he? dat heb ik dus ook, bij alles gaan meteen alarmbellen rinkelen. Echt niet fijn..Vind t zo knap dat meiden onbezorgd zwanger zijn, ervanuitgaande dat alles goed is en gaat en niks voelen!

14. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    @murmel: mijn moeder kan (ook) niet praten, naast al haar andere handicaps. Ze probeert het wel, maar ze kan dingen niet goed duidelijk maken. Met name concrete dingen zijn moeilijk. Gelukkig "spreekt" ze erg met haar ogen en knuffels. Gevoelszaken begrijpt ze helemaal. Maar het is eigenlijk eenrichtingverkeer. Ik klets tegen haar aan en zij reageert door aandachtig te kijken en te knijpen in mijn hand. Soms ook met ja-knikken of nee-schudden. Er is nog wel kans op herstel, maar dat zal nog wel heel lang duren en helaas is er niks zeker. We maken er maar het beste van. Dit weekend kan ze hopelijk een middagje in de rolstoel bij haar vriend in de tuin zitten. Het zijn de kleine dingen waar we van genieten.

25 april 14.15 zijn wij aan de beurt voor de echo. We mogen dan gelijk een afspraak maken voor de 20 weken echo. Heb een briefje van de VK meegekregen daarvoor en heb er niet speciaal om hoeven vragen. Ben de dagen aan het tellen nu!

@sizzel: ik vind het heel knap van je dat je hier meeleest en je verhaal deelt.

@fientje: ik duim gezellig mee met de andere dames voor jou.

@laatje: dat kokhalzen heb ik ook wel eens. Doodeng vind ik dat, zo onverwachts en ook wel eens in gezelschap. Ben zo bang dat er dan ineens een golf uitkomt. Brrrrrr. Heb overigens (nog?) geen een keer echt overgegeven, dus hopelijk blijft dat zo.

@rachel85: wat een #(@%U)(QU#%Q(! Hopelijk vind je gauw wat beters!

@lenthe: winkelse ;)

@chrissie: ik ben redelijk "onbezorgd", maar dat moet ik wel afdwingen bij mezelf. Zie ook mijn onderschrift. Zo heb ik nog een paar kreten, waarmee ik negatieve gevoelens en onzekerheden als het ware "wegrationaliseer".

En nu ga ik als een speer naar een mijn beste vriend toe. Lekker eten!

15. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik heb een collega waarvan ik vermoedde dat ze ook zwanger was...en wat blijkt, ze is het ook. Ze is OOK in november uitgerekend :)

16. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Wow, heel wat bij te lezen na eventjes afwezigheid! Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die af en toe wat moe kan worden van de schoonmama. Het is een schat van een mens hoor en ze zou alles voor ons doen, maar aangezien we naast ze wonen zie ik ze erg vaak. Ik hoop ook maar dat we als de kleine er is wat privacy krijgen in het begin. Tegen mijn eigen mama zeg ik het ook net iets eerder als ik me ergens niet prettig bij voel. Ben bang dat ik mijn schoonmoeder onnodig kwets.

pfff, ik vind de zwangerschap nog niet erg snel gaan. Ik zou zo graag mijn eerste echo hebben of een hartje horen! Dat is natuurlijk het nadeel van laat in november bevallen......jullie zijn me allemaal een beetje voor ;) . Kan wel echt genieten van al jullie verhalen over de mooie echo's.

He Sizzel dat zal vast impact hbben gehad dat ziekenhuisbezoek. Ik wens je veel sterkte de komende tijd. Hoop dat jullie het een plekje kunnen geven.

17. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Hoi dames,

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest intake prenatale diagnostiek en natuurlijk weer een echo gehad! Echt geweldig. Ik heb onze kleine frummel ook zien bewegen. Ik had hem wakker gemaakt omdat ik zo moest lachen en hij maar schoppen en slaan met de armpjes en beentjes. Alles was nog steeds goed en qua groei ook nog steeds op schema. Ook bloed moeten laten prikken en volgende week weer een echo voor nekplooimeting. Ondanks het nadeel dat ik suikerziekte heb zijn deze vele echo's dan toch wel weer erg leuk.

Liefs Stasia

18. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    PS met de doptone is dit pas vanaf 12 weken (soms iets eerder).

Jente

19. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Ik heb helaas echt een rotdag achter de rug. De hele nacht (darm?)krampen gehad. Vanmorgen wel gaan werken, maar was een ramp. Op een gegeven moment wist ik niet meer wat ik voelde en opeens was die weer terug: angst voor een miskraam. Getsie, ik was net zo aan het genieten.
    Ik ben nog even bij de huisarts geweest, maar die vond mij volgens mij maar zeuren. Volgende keer bel ik wel de verloskundige als ik iets in mijn buik voel.
    De krampen worden wel minder, maar blijf morgen toch maar dagje thuis. Als ik het echt niet meer houd, mag ik gelukkig voor een echo bij een vriendin-verloskundige komen. Misschien morgen toch maar bellen ...

Wat een vervelende ouders heb je toch! Ik lees echt heftige verhalen. Mijn schoonouders zijn echt super. Erg lief, betrokken. Mijn ouders vinden dat ze mijn dochtertje te weinig zien (1 keer per week/2 weken) en laten dat ook wel merken. Ik vind het soms moeilijk om te zeggen dat ze bijv. bij de andere opa en oma heeft gelogeerd of een dag is geweest. Ik merk dan duidelijk dat ze dit niet leuk vinden. Ook zeg mijn moeder vaak "ja, het is jouw kind". Maar aan haar toon is goed te merken dat ze het er niet mee eens is. Zo vervelend! Maar ze zijn nou eenmaal zo en heb er wel aardig vrede mee.

Over schoonmoeders gesproken. Tijdens het typen van dit berichtje belt ze op om te vragen hoe het met mijn krampen gaat. Zo lief!

@Amiek, Fientje en andere nieuwe mensen: welkom!

Jente

20. Moah

Moah Actief lid

7 jan 2007
    193
    0
    0
    Jente, wat vervelend voor je. Ik snap dat je geschrokken bent en nog steeds angstig bent. Maar blijf er alsjeblieft vanuit gaan dat het niets bijzonders is, die kans is namelijk veel groter. Maar fijn is het natuurlijk niet.

Murmel en Chrissie, zo herkenbaar:bij elk raar gevoel gaan de alarmbellen rinkelen. Maar eigenlijk ook wanneer ik heel lang niets voel. Ik heb bijna nooit buikpijn en ben ook niet misselijk. Wel voel ik steken bij mijn baarmoeder, eigenlijk van die hele lieve steekjes. Door de hormonen word je ook nog eens een stuk onzekerder.....

Sizzel, lijkt me toch wel fijn dat het nu achter de rus is. Nu kunnen jullie het op je eigen manier een plekje geven. Ik hoop zooooo voor je dat je weer heel snel zwanger bent, en dat laat je ons wel even weten he?

Trusten allemaal

Deel Deze Pagina