November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Peetje: volgens mij is 7,5 pond als geboortegewicht helemaal niet zo vreemd hoor. Iets meer dan 3,5 kilo, ik zie ze meestal van dit formaat voorbij komen op geboortekaartjes om mij heen.
    Je zou je 'zorgen' (vwb de bevalling) moeten gaan maken als het over de 8 pond heen gaat, dan is het grote!

2. Niet meer actief

Hmmm dit is misschien niet het bericht waarop sommige mensen zitten te wachten, maar toch wel erg belangrijk vind ik persoonlijk dus ik plaats het toch maar....

Een koortslip ontstaat ook door het herpes simplex virus, maar is niet gevaarlijk tijdens de zwangerschap. Een koortslip kan echter wél gevaarlijk zijn voor een pasgeboren baby. Zorg er na de bevalling dus voor dat je mensen met koortsblaasjes niet in de buurt van je baby laat. Moeders met koortsblaasjes moeten ook extra maatregelen nemen (niet knuffelen, mondkapje dragen).

Risico: als het virus actief is, zit het ook in het geboortekanaal. Tijdens de geboorte wordt de baby dan besmet. Een besmetting met herpes is voor een pasgeborene levensbedreigend. Als u of uw partner herpes hebt gehad of nog hebt, dan moet u dat melden aan de verloskundige of de gynaecoloog. U wordt dan goed in de gaten gehouden. Als u tijdens de laatste twee weken voor de uitgerekende datum een actieve infectie hebt, moet u rekenen op een keizersnede.

Dus Indigo; melden bij de verloskundige!

3. Niet meer actief

Kan toch niet laten....nog even reageren op Amaranta:

Goh, en dan kan ze in principe toch nog draaien dan of zo? Pas als ze vast in het bekken liggen kunnen ze dus niet meer draaien of trek ik nu de verkeerde conclusie?

enne, wat die blauwe banner betreft...tja, blauw is nu eenmaal mijn lievelingskleur, vandaar ;) Maar is toch echt een lief, klein, eigenwijs meidje hier.

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Linda, wat fijn dat je jouw herdenkingssieraad gisteren hebt kunnen ophalen. Je schrijft zelf al dat het heel mooi is geworden. Ik ben er wel nieuwsgierig naar ... foto? ;)
    Wat mooi dat er zondag tijdens de herdenkingsdienst wordt stilgestaan bij Milan en Isa. Is toch weer een bijzonder moment.

(Mijn reactie is een beetje laat, maar ik ben sinds gisterenmiddag niet meer online geweest.)

5. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Ruby: had er ff overheen gelezen, maar wat een verhaal zeg over die vrouw die je auto heeft aangereden. Ongelooflijk, wat een dwazen zijn er toch op de wereld :(
    Heb je al enig zicht op hoe lang je in het Smartje moet blijven rondrijden?
    Die kleine past er dan niet meer bij als jullie samen naar het zh gaan! ;)

6. Niet meer actief

:) Hahahaa, daar had ik nog niets eens over nagedacht, maar inderdaad, da's wel knap lastig....

7. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Als het goed is, is de herpes/koortslip-vraag een standaard-vraag geweest bij de intake van de VK. Dus dan zouden ze het al moeten weten.
    Maar nog een keertje melden als D-day in de buurt komt, kan geen kwaad natuurlijk!

8. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    p.s. vwb dat geboortegewicht van 7,5 pond: kijk maar in de bevallingslijst, die kleintjes waren nog niet volgroeid en gingen al rond de 3 kilo zitten, dus 3,5+ is echt heel prima.

9. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hee jen bedankt voor de info. misschien moet ik pa vast in de gaten gaan houden hihi.

@ indigo; vind het ook vreemd dat ze da op 36 weken al kan schatten. bovendien doen ze schatting niet met echo maar met voelen dus ja......

@ murmel: ik maak me miss. ook veel te druk.

@ maria: wij zagen zondag bj de chinees de krant van zaterdag liggen, stnd zo'n dinges in van waar ROB mee werkt, da systeem. Jons zei hee dat doet die man van Maria. Ongelofelijk, Jons die iets onhoudt hihihh.

10. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Vandaag toch even een berichtje tussendoor.

Peetje. 7,5 pond, is gewoon hoor. Niet overdreven groot. Zefanja was zelf bijna 8 pond op 60 gr na. Dus ben benieuwd wat deze gaat doen qua gewicht. Maak je niet druk grote van het kinde (over zwaarte) zegt niet zo veel over je bevalling. Geloof me.

Bedankt voor jullie felicitaties voor Adriaan, was zeker een opluchting omdat hij de vorige keer in sept. gezakt was en het nu echt moest halen!

Natasja fijn dat je al naar huis mag.

Indwendig onderzoek, is niet standaard bij elke praktijk. Heb dit met beide jongens nog nooit eerder gehad, alleen tijdens de bevalling.

Vanmorgen heerlijk met de jongens, neefje en mijn broer lopend boodschappen gedaan, o gaat echt super de laatste weken zo. Heerlijk!
    Maar koud dat het was, had ik niet op gerekend en had ene fleece jasje aan. Zefanja had ook geen voetenzak, arm kind. Dus een jas van schoonzus aan en zefanja onder mama d'r jas.
    Meteen geslaagd voor een nieuwe luiertas bij de Kruidvat, 9 euro, bruin met een roze binnenvoering. Lekker groot, altijd handig met spullen voor 2 kids en soms 3.

Straks weer even stofzuigen en als ik nog zin heb de badkamer even schoonmaken, valt wel mee hoor, is de bij houd schoonmaak. Dus scheelt. Nog even de was in de droger, JA heb sinds van de week een nieuwe, wat een verademing, en super snel droog vergeleken bij mijn oude.

Ruby, o meid echt balen, zit je niet mee. maar wat Jen zei waarborgfonds is voor dat soort gevallen. Weet niet hoe oud je auto was, je krijgt dan niet het volledige schadebedrag. Hangt van de dagwaarde van de auto af.
    Met je dikke buik en 2 kids in een smart. Ehh past het wel?

Esther, balen van je BD, verklaard gelukkig voor jouw wel een hoop, maar ja geeft denk ik wel wat extra stress. Doe het rustig aan he, anders beland je straks net als Debby, op het bed.

Nou was het even voor vandaag.
    Meiden veel plezier verder vandaag.

11. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik bedoel van allebei! :D

Inmiddels hebben 3 novembermama's al laten weten dat ze de gebruiksaanwijzing van de sterilisator hebben. Dank jullie wel voor de reacties. Als ik de (nederlandstalige) gebruiksaanwijzing niet op internet kan vinden, zal ik met 1 van jullie contact opnemen voor een kopietje.

:idea: Is er toevallig nog iemand die de gebruiksaanwijzing heeft van de borstkolf van Avent?

12. Niet meer actief

Meiden, ik ga nu echt wat doen hoor.....zit al de hele dag te forummen... :oops:

Kom straks in mijn pauze nog ff spieken!

13. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Serafijntje: kun je niet gewoon in de babywinkel vragen of ze er een kopietje van kunnen maken uit een nieuwe verpakking? Daar zullen ze toch niet moeilijk over doen?

14. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Indigo ik meen dat, bij wijze van spreken, de kleine zelfs een uur voor de bevalling nog zou kunnen draaien....maar dat weet ik niet zeker

15. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik denk dat we de 1500 pagina's vandaag wel gaan halen... :) \:D/

16. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    murmel als ik een winkel had zou ik het niet kopieren....
    dikke neus zou ik zeggen, koop er maar een....

17. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Uhm, ik heb de artikelen daar dus niet gekocht, maar ik heb ze (2e hands) gekregen van mijn schoonzus. Vandaar dat de handleidingen dus ontbreken...

18. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    @ tari: fijn dat je je zo goed voelt zeg! fijn om positief nieuws te horen. Hier ook lekker zonnetje mar idd fris. Ik vind het da wel lekker om de ramen boven open te gooien.

Net als het gevroren heeft dan is de lucht ook zo lekker fris.

borstkolf heb ik helaas niet sorry.

Jen: ja ga maar eens wat doen! hahahahaa, is toch lekker zo'n dagje forummen. ik weet anders ook niet hoe ik mijn verlof door moet komen.

19. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    en murmel, volgens mij maakt het niks uit of de baby nou 4kg is of 3 kg... als de baby besluit dat jij uit moet scheuren scheur je toch wel uit....

20. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Jij geeft de mens altijd weer moed met je nuchtere kijk hahahahhhaa. Ik durf te wedden dat ik vet ga scheuren. Ik ben er echt kei bang voor dus dan zal het juist wel gebeuren.

Deel Deze Pagina