Oh ik met mijn grote mond dat ik bijna geen klachten heb (alleen Erg moe). Vanmorgen ineens flinke steken aan de rechterkant, kon bijna niet meer lopen. Ging weg en kwam weer. Toch even de VK gebeld en ze zei dat het klonk als bandenpijn. Ik heb de afgelopen dagen ook erg veel gedaan, maar nu al bandenpijn dat is wel erg snel. Nu gaat het wel weer, ik zit nu veel. Maar ik houd voortaan mijn mond hahaha. Ruby, vervelend dat je je niet lekker voelt. Zou idd nog even achter die pillen aangaan waar Murmel het over heeft. Jente, erg fijn voor je dat je het vertrouwen weer terug hebt in je zwangerschap. Mooi, geniet er maar weer lekker van! Fientje, dat ze zo laat nog een echo doen joh. Wel mooi dat het er goed uitzag. Lekker gevoel toch! Ik hoop dat iedereen zich een beetje (veel) lekker voelt en lekker geniet van de zwangerschap
gister mn 10 weken echo gehad en heb er zo van genoten het was al druk aan het bewegen en het leek wel of het met 1 handje aan het zwaaien was mannetje kreeg even een brok in zn keel na 3 miskramen en 1 bbz gaan we er nu helemaal voor! over 2 weken de nekplooimeting!
@Moah: Balen joh, dat je last van steken hebt. maar het is erg herkenbaar hoor, er wordt gewoon hard gewerkt aan het uitrekken van je baarmoeder, je banden rekken op. Kun je goed voelen ook soms als je bv moet niezen ofzo. Ff rustig aan en dan wordt t als t goed is minder. Sterkte!
Zo, weekend. Kan wel zeggen dat ik er aan toe ben! Pff, was een gewone werkweek, maar ben echt op. Misschien ook door de stress er wel bij. Maar gelukkig houdt mn buik zich rustig. Nouja, rustig.. t rommelt genoeg, denk de darmen en de banden, maar das niet erg. Gelukkig geen rood meer, en met dit heeeeel ienieminie kleine beetje bruinig af en toe kan ik leven Vanavond lekker uit eten, dus denk dat ik nu de oogjes maar even een uurtje dicht ga doen! @ Fientje. Apart dat jou gyn vanaf innestel telt. Bij mij is zowel de VK als de gyn uitgegaan van laatste menstruatie en vandaaraf 40 weken. En dat klopte precies met de tijd de op de echo stond. @ Ruby. Succes meis, hopelijk gaat t gauw beter @ Moah. Welkom bij de kwaaltjesclub ( dikke knipoog!) @ Jente. Fijn dat t ff goed gaat meis. En voor je t weet is t woensdag @ Amaranta. Geniet van de momenten voor je trouwen. EN geniet van de dag zelf. Ik vond het geweldig! @ Linda. Het schijnt dat je slijmvliesen sowieso opzwellen tijdens de zwangerschap. In combi met hooikoorst lijkt me dat echt niet fijn! Succes met de tabletjes, en hopelijk verdwijnt de moeheid daarvan snel. @ meiden die een echo gehad hebben: fijn dat alles goed is!
Hee meiden, lastig joh die kwaaltjes! Heb zelf nog steeds last van vermoeidheid. En ook af en toe steken. Is niet zo vroeg denk ik hoor Moah. Had ik vorige keer ook in het begin, toen ging het weg en kwam het later in de zwangerschap weer terug (inderdaad vooral met niezen en de hik hebben - 6 keer per dag- van de baby). Morgen heb ik een verjaardagsfeest in Utrecht. Wel gezellig, maar ik heb er helemaal niet zo'n zin in. Vanuit mn studententijd zijn we een hechte groep van 7 vriendinnen. Maar toen ik zwanger werd (en zij allemaal net heel fanatiek aan De Carriere begonnen) veranderde er toch wel iets. Aan de ene kant vind ik het heel begrijpelijk, maar aan de andere kant neem ik het ze wel een beetje kwalijk. De meeste hebben Sofia nog maar één keer gezien. Ik wéét echt wel dat andermans baby misschien niet het meest interessante in de wereld is, zeker als je zelf nog geen kindjes hebt, maar toch... Ik mis hoe close we eerder waren en ik heb het idee dat ik erg mijn best heb gedaan 'de oude' Lenthe te blijven. Maar ik was natuurlijk wel veel drukker opeens. En het is niet dat we eerder wel regelmatig bij elkaar over de vloer kwamen, omdat we nogal ver uit elkaar wonen allemaal. We spreken regelmatig stap-avondjes of weekendjes af en dat is nog hetzelfde (hoewel, het eerste weekend zonder Sofia moet nog komen en ik moet er niet aan denken! En dat terwijl ik voor haar geboorte heel stoer riep dat we écht wel vaak met zn tweetjes -en dus met de vriendinnen- weekendjes weg zouden gaan. Hmmm, nog nooit gebeurd dus ). Maar Sofia is mijn ALLES (als jullie eerste-keer-mama's nu een beetje om mij moeten lachen: wacht maar tot in november, haha !) en mijn beste vriendinnen kennen haar niet. Ik vind dat heel moeilijk te rijmen. Soms voel ik me een aansteller, soms voel ik me echt een beetje eenzaam. Nou ja, ik probeer me er niet over op te winden, ga zo even liggen en heopen dat mijn man snel thuiskomt, dan mag hij even voor Sofia zorgen. Hij is vanavond ook al weg en dan moet ik weer 4 keer mn bed uit (maar ze heeft wel 2 tandjes! - ziet er zo lollig uit - en ook een beetje oenig- 2 van die kleine ondertandjes, ik wil haar steeds aan het lachen maken en dan lach ik keihard mee en dan moet ze weer nog harder lachen en dan wil ik haar platknuffelen en dan is het weer gedaan met het lachen...). Nou, doe rustig aan met jullie kwaaltjes, veel vezels eten ( ) en geniet van het weekend!
@Lenthe: kan me voorstellen dat je zo'n hecht groepje mist. Ze kunnen zich wrschnlk erg moeilijk inleven in jouw 'nieuwe leven' en houden zich liever bij het oude vertrouwde. Maar wel heel erg jammer dat ze Sofia nauwelijks kennen, terwijl zij zo'n belangrijk deel van jou en jouw leven is. Ik zit juist beetje in de omgekeerde wereld: wij zijn een vriendinnengroepje van 6 meiden van de middelbare school. Maar liefst 4 (!) daarvan hebben binnen 1 jaar een kindje gekregen en als ik geen MK had gekregen, waren dat er zelfs 5 geweest. ALleen één meisje heeft pas net een vriend en die zal nog even op zich laten wachten. Maar het gekke is, dat wij het er nooit met elkaar echt over hadden en dat ineens iedereen er aan toe was en aan de baby raakte, heeeeel erg toevallig! Ze weten het nog niet van mij, dus dat wordt wel leuk nieuws binnenkort, dat ik het babyteam kom versterken! Pfffff inderdaad Chrissie: eindelijk weekend, heerlijk! Nog een half uurtje en dan hupsakee naar huis.
Past de jurk? Ehm ja hij paste, kleine bijkomstigheid was dan dat ademhalen er niet meer in zou zitten... Dus ze hebben hem uit moeten nemen. Ben benieuwd, dinsdag ga ik weer passen en dan moet het goed zitten. Dus tussen dinsdag en zaterdag niks meer aankomen :{ Verder ben ik nóg niet zenuwachtig. Vind het wel spannend maar dat is alles.
nou het misselijk zijn valt nu ff mee,ben alleen niet vooruit te branden. had net echt zin in spinazie maar hier ging iedereen gepofte aardappels met mais eten.Heb ik zo'n kant en klaar menuutje gekocht bij c1000 . gatverrrrrrrrrrr ben trouwens wel aan de actimel begonnen voor mijn stoelgang. ooh heb foto's in mijn album staan,van mij en van mijn zoontjes maar die foto's zijn al twee jaar oud.
hahaha mijn zoontje zit net de reclame van pampers te kijken roept ie mam die moet je kopen voor mijn baby die zijn goehoed ze zijn zo betrokken,lief hé
Mooie foto's hoor! Ik ben nu voor de eerste keer uit bed... Er is hier een of ander vuurwerk, geen idee waarom. Sliep Sofia er met Oud & Nieuw nog gewoon doorheen, nu dus niet meer...
@lenthe ik snap echt heel goed wat je bedoelt met die vriendinnen, toen ik ging samen wonen na de middelbare school en hun allemaal mbo/hbo gingen doen vielen we op een gegeven moment ook uit elkaar. Je heb dan allemaal zo een ander leven, vooral ik was gewoon veel verder dan hun en onze intresse waren niet meer hetzelfde dus helaas is dat stuk gelopen (we spreken elkaar nu 1x in de 2/3 maanden). Ik snap het wel, maar het is wel jammer dat je niet meer in elkaar bent geintresseerd omdat je allemaal zoveel andere ervaringen opdoet. Ik ben ook oververmoeid! Als ik een uur wakker ben heb ik het gevoel dat ik weer een hele nacht kan slapen, hoop dat dat na 12/13 weken wel overgaat! Fijn weekend allemaal, ben er ook echt aan toe !
Goedemorgen meiden! Goh, stond vanmorgen best OK op, maar ben nu alweer kapot, zo moe! ZOnde van je dag dan he? Maar wel lekker dat het weekend is, en dat je ook niets per se hoeft! Straks maar eens even shoppen voor wat wijdere broeken, want mn opgeblazen buik zit me soms vreselijk in de weg, mijn favo spijkerbroek kan ik echt niet meer aan helaas. Zag al dat Prenatal 20% korting heeft (mamaweekend ofzo), dus misschien dat ik daar maar eens ga neuzen. @Ruby: stoere jongens heb je, zeg! Leuk hoor! @Amaranta: ik hoop voor je dat je de komende dagen niet verder opblaast en dat je op jouw dag nog prima in je jurk past. WE WILLEN WEL FOTO' S ZIEN daarna, he?! En iemand vroeg het volgens mij al: gaan jullie ook meteen daarna op huwelijksreis? Dames, geniet van het weekend!
@Barbabintje: ik was helemaal vergeten om op jou te reageren, sorry! Terwijl ik het juist zo'n aangrijpend verhaal vond om te lezen hoe je met je moeder kunt communiceren. Erg bijzonder dat je dan eigenlijk een soort eigen taal hebt gecreeerd, waardoor je niet van elkaar vervreemdt. Ze kan dus wel echt met je meeleven zo, alleen kan ze jammer genoeg niet met goede moederlijke (oma-)adviezen en verhalen van 'oja, dat had ik ook hoor' komen, dat is natuurlijk wel echt een gemis. Maar jullie mogen er trots op zijn en het ook koesteren dat jullie wel weer zo'n mooi contact hebben kunnen opbouwen. En nu maar hopen op een verder herstel, zodat ze helemaal kan meegenieten van haar kleinkind!
Ik ben super fit. Ben al de hele dag aan het opruimen! Heerlijk! Uitslapen zat er niet in want iemand in de straat had om 8 uur een vrachtwagen besteld die met rokende motor bij ons voor stond.
Heerlijk dat je zo fit bent zeg! Ik ben MOE, wil alleen maar lekker even slapen. Maar eigenlijk de hele dag al bezig met van alles. Morgen, morgen ga ik heerlijk uitslapen. Fijne avond nog allemaal!
Goedemorgen dames, Het is nog rustig hier. Ik ga dadelijk lekker mijn boterhammetje eten en dan gaan mijn ventje en ik lekker naar de dierentuin. Het wordt mooi weer vandaag dus dat gaat wel goedkomen. Gisteren nog even geshopt. Ik heb mijn 1e positiebroek gekocht en nog 2 hele leuke tuniekjes. Ik kan mijn eigen kleding nog aan maar ik zag het bij de hennes hangen en vond het zo leuk dat ik het alvast maar meegenomen heb. Liefs Stasia
@Stasia: jaaa, heb zelf gisteren ook mn eerste positiekleding aangeschaft, want mn reguliere spijkerbroeken gingen echt niet meer. Ze hadden best leuke kleren bij de Prenatal! Pfff zit zoveel lekkerder dan mn oude kleding! Gisteren was nog een avontuurlijke dag. Mijn lievelingskater was al 24 uur zoek en die blijft nooit zo lang weg. Dat was 1 keer eerder gebeurd en toen bleek hij opgesloten te zitten in het voorraadhok van de snackbar bij mij achter. Was ie naar binnen geglipt en toen heeft iemand onwetend de deur dicht gedaan. Heel zielig, we hoorden hem toen mauwen toen we hem zochten. Gisteren waren we dus weer gaan zoeken, want we hoorden wel gemauw. Maar we vonden hem maar niet. Zijn toen gaan lunchen en winkelen en kwamen aan het eind van de dag terug. Nog steeds geen kat te bekennen, toen werd ik toch wel zenuwachtig. Mn vriend hoorde het rare gemauw weer en keek aan de overkant van de sloot naar boven. En ja hoor, daar zat ie, ca. 5 meter hoog in de boom! Wat een oelewapper. Hij durfde niet meer naar beneden en zat daar in het ergste geval al bijna 20 uur! Ontzettend zielig natuurlijk. We hebben een lange ladder geleend en mn vriend heeft toen met veel moeite de kat bij zn nekvel gepakt en naar beneden gesleurd (onder de krabbels zat ie, want de kat was erg bang en doodop). De kat kon moeilijk lopen, omdat ie zo oververmoeid was, maar nu vandaag gaat het wel weer iets beter. Zo zielig, maar ook zo dom! Ben wel heel blij dat ie weer terug is!
Ik heb nog geen positiekleren (nodig) maar misscien is het toch verstandig om iets mee te nemen naar mexico voor de zekerheid. Wellicht kan ik daar helemaal niks kopen. Hoe zit het dan met de maten? Als ik nu s-m draag moet ik dan ook de positiekleding in s-m kopen?
Positiekleding zit soms wel wat anders. Ik kan mij van mijn vorige zwangerschap herinneren dat ik veel broeken niet lekker vond zitten. Ook al pasten ze goed, dan hadden ze weer scherpe banden die in mijn buik drukten. Broeken zou ik daarom niet te veel op de groei kopen, dus koop nog geen broeken die je nu nog veel te wijd zitten (mijn vorige zwangerschap pasten die broeken zelfs nog niet op het laatst ...). Bovenkleding zat wel altijd prima. Al heb ik heel veel gewone, rekbare bovenkleding gedragen met een band eronder. Gaat ook prima. Hoe de maat valt, verschilt ook erg per winkel. Zo valt maat 36 van miss etam erg ruim. Maar dat is altijd zo. Ik zou dus geen maat groter kopen. Dat was dus mijn ervaring ... Jente PS die lage spijkerbroeken van noppies zijn super!
Vraagje. Als je al heel vroeg een hartje kan horen met een doptone (10 weken) is de kans dan groter dat je een tweeling hebt? Ik had net mn schoonzus aan de lijn en die zei doodleuk...Ow 10 weken pas? Dikke kans dat je een tweeling hebt dan. Of zit ze me gewoon te stangen?