November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Hihihi :) :) volgens mij ligt iedereen op 1 oor.

Moet ff op telefoontje van mijn vader wachten voordat ik dadelijk voor niets naar de Ikea ga.

2. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    @ murmel: ik denk idd dat het er gewoon bij hoord, maar het is heel vervelend. Ben net op de fiets naar de winkelcentrum geweest, in 45 min 4 harde buiken gehad. Ik vind het erg vervelend omdat ik niks kan doen zo.

Vanmiddag ga ik naar de VK en dan vraag ik het even maar die zal hetzelfde zeggen; hoort er gewoon bij.

Is fietsen eigenlijk nog wel goed? Bij mij is beeb volledig ingedaald en vast, het fietsen was niet echt prettig eerlijk gezegd

3. Niet meer actief

Hallo meissies...
    Ben net terug uit het ziekenhuis en inmiddels helemaal total-loss.
    Ik denk dat ik zometeen mijn bed induik, hoop dat ik dan tenminste zometeen nog even een uurtje kan pitten of zo.
    Gelukkig geen verhoogde bloeddruk of blaasontsteking of zo.
    Maar dus gewoon flinke baarmoederactiviteit, te wijten aan het aantal weken, feit dat mijn baarmoeder gewoon erg gevoelig is en mijn kleintje blijkbaar vrij groot :confused: (maar dat was niet uitzonderlijk zei de gynaecoloog omdat Erik en ik ook vrij groot zijn, hij 1.85 en ik 1.77) haar gewicht werd nu op 2940 kg geschat en dit zou dus betekenen dat ze met 40wk 4 kilo zou zijn :confused:
    Volgens de gynaecoloog is er een heel grote kans dat ze eerder gaat komen (YES!, maar wel nog even twee weekjes wachten graag :( want dan kan het lekker thuis). Beebje ligt overigens mooi voor de poort, hoofdje wel nog beweeglijk boven de bekkeningang.
    Baarmoedermond zag er verder nog netjes uit en inderdaad geen ontsluiting nog. Accuut rustiger aan doen, kijk dat vind ik dan wel een giller, want hoe wil ik het nu NOG rustiger aan doen dan? :)
    Gezien haar geschatte grootte en de rest van de echo en hartslag hoefde ik me geen zorgen te maken als ze nu vroeger komt, want beebje is er in principe best rijp voor, maar omdat ik graag thuis wil bevallen natuurlijk fijner als ze nog effe blijft zitten.
    Er is geen reden om te denken aan suiker (ivm grootte beebje), wel is nu ook met de vk door de gynae doorgesproken dat wanneer de thuisbevalling niet soepel verloopt qua ontsluiting etc. dat dan eerder overgegaan moet worden tot alsnog naar het ziekenhuis verkassen om risico's te vermijden. Nou, prima hoor.....

Pffff, ben blij dat de heftigste contracties nu weer afgenomen zijn, nu nog maar om het kwartier een harde buik ipv continu eigenlijk. Kindje gelukkig nog steeds erg beweeglijk, is goed teken volgens de gynaecoloog. Ik heb overigens veel vruchtwater, hij vermoed dat als mijn vliezen breken dit met een giga golf water gepaard zal gaan. Vannacht toch maar eens wat bescherming op het bed gaan leggen dus 8)

Gelukkig meiden, het is dus min of meer vals alarm geweest. Al verzekerde de vk me dat ik er heel goed aan gedaan heb gebeld te hebben, dat er zeker een risico was dat ik zou gaan bevallen vandaag.
    Moet dus zeker weer bellen als de harde buiken weer gaan toenemen, want het kan zomaar ineens gaan beginnen bij me volgens de gynae en vk. Komt dan toch wel dichtbij ineens zeg........

Nou lieve meiden,
    ik ga nu echt even proberen een tukje te doen. Weet niet of ik vandaag nog voldoende puf zal hebben online te komen, maar dat haal ik dan morgen of zo vast wel weer in.
    Allemaal een hele dikke knuffel en keep the faith!

Liefs, Indigo

4. Niet meer actief

Hey Indigo, ben blij je nog even te lezen voordat hier de visite arriveerd.
    Gelukkig dus alles in orde! Goed zo!

Ennuh, rustig aan doen hè?! ;)

5. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hee Indigo,

gelukkig dat alles goed is, en 4 kilo is tegenwoordig niet meer abnormaal wel? Mijne schatte ze straks ook op 3,8 kg. Maar misschien wel fijn voor je als de beeb evt eerder zou komen.

6. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik ga ff in badje, mocht de Vk inwendig willen onderzoeken ga ik liever frisjes!

7. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Maria -> hoe is het eigenlijk afgelopen met het schilderijtje voor Guus? Is het mooi geworden of ben je er nog mee bezig? Ben erg benieuwd! En hoe is het met je neusbevalling gegaan? Kan je het iedereen aanraden? Hahaha, lol.

Esther -> hoe was je eerste badavontuur in je nieuwe bad? Helemaal super zeker! En schiet de rest nu ook een beetje op?

Lenthe -> balen zeg van de auto! Zoiets komt natuurlijk altijd onverwacht en slecht uit! Maar ja…een auto is toch wel heel fijn natuurlijk…En bedankt voor het stand-by staan, helaas bleek het niet nodig te zijn. We wachten nu maandag maar weer af…wel heel spannend hoor! Kan me voorstellen dat een Sofia je helemaal sloopt. Gezien mijn verplichte bedrust ben ik allang blij dat ik geen andere kindjes nog heb rondlopen! Wat dat betreft echt respect voor de dames die al mama zijn!

Peetje -> goed nieuws dat je rotburen gaan verhuizen! En nu maar hopen dat je dit keer wel leuke buren ervoor terug krijgt! En dat ze het huis natuurlijk snel hebben verkocht J

Stasia -> goed om te horen dat de operatie van je schoonmoeder goed gelukt is! Dat scheelt toch weer een hoop stress voor jou en je man natuurlijk!
    Enne…over die grote boodschap…ik hoef niet een paar keer per dag, maar ja, ik lig ook alleen maar en daar komt de stoelgang natuurlijk niet echt door op gang L.

Muriel -> ik zal toch altijd anders tegenover wokken aankijken nu! Wij zouden afgelopen dinsdag (na ons bezoek aan het ziekenhuis) de wok even ophalen, maar dat zijn we natuurlijk vergeten…Arnoud maakt zich er nog niet erg druk om, dus ik ook maar niet. Alhoewel maandag hard dichterbij komt ;).
    En fijn dat je bed ook verhoogd is! Ik vind het zo fijn om nu eruit te stappen!

Ilse -> wat vervelend zeg van je box! Ik kan me niet voorstellen dat het “normaal” is, maar kan me wel voorstellen dat jullie het op een gegeven ook wel zat zijn en denken “laat dan maar”. Maar het blijft irritant!
    En over het huren van je kraambed…ik zou toch voor 37 weken gaan. You never know…
    Goed zeg dat je toch verder gaat met Samen Bevallen! Echt super hoor!

Melina -> wat goed zeg te horen dat Evangelius alweer onder de lamp vandaan is! Dat is alweer een positief teken. Hopelijk mag je hem snel mee naar huis nemen! Het wordt weer een spannende dag vrijdag!

Blondiefu -> gelukkig dat de ellende met je kaak weer is “opgelost”. Goed dat je toch even naar een andere tandarts bent gegaan!

Hope -> wat ben je heerlijk verwend op je verjaardag! Gewoon lekker van genieten. Arnoud zou zeggen “dan zul je het gewoon verdiend hebben”;). En wat fijn dat je toch zwanger bent geworden! Heerlijk joh!

Indigo -> goed om te horen dat het allemaal goed was! En erg spannend nu natuurlijk mocht het toch eerder komen! Gewoon lekker rustig aan doen en goed naar je lichaam luisteren. Die geeft vaak toch al aan als het te druk is. Ik weet hoe moeilijk het is om rustig aan te doen, maar het is natuurlijk het beste voor zowel de baby als voor jou!

Dafje -> wat een lief geboortekaartje!

Roelie -> vandaag inderdaad even rust op het forum. Het zal morgen wel weer een spannende dag worden!

Ruby -> mocht ik het vergeten, heel veel succes morgen!

Esther -> gewoon even lekker bedrust houden vandaag! En ik hoop dat het morgen allemaal weer beter gaat.

Als je zo naar iedereen haar banner kijkt, dan gaan sommigen wel erg hard…nog een paar dagen! Zo spannend he?!
    Het geboortekaartje van Melina heb ik niet gezien…

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Daar kan ik me iets bij voorstellen! Badderse en succes bij de VK!

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    De verpleegkundige is vanochtend geweest! Ze was erg lief en kon zich erg goed voorstellen dat ik uitkijk naar maandag. Maar aan de andere kant moest ik natuurlijk ook rekening houden met het feit dat ik nog niet ingeleid kan worden en dat de gynaecoloog besluit om nog even te wachten...pff...daar wil ik niet aan denken ;).
    De harde buiken en het gerommel is een goed teken! Dus ik houd moed en hoop voor maandag. De bloeddruk was weer iets gestegen, maar gezien mijn klachten (misselijkheid en veel vocht vasthouden) verbaasde dat haar gelukkig ook niet. Dus voorlopig ben ik weer "goedgekeurd" en kijken we weer uit naar morgen (of eigenlijk meer naar maandag).

10. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hee debby, ik hoop echt voor je dat het maandag gaat gebeuren. Nog langer plat liggen lijkt me niet geweldig. Lief dat je man een dagje thuis is vandaag.

hee en maak je geen zorgen over die afscheiding uit de tepel, zoals ik al zei bij een borstverkleining kan dat nog gewoon. ik heb het ook.

ben nu ECHT naar mijn badje,

tot laters!

11. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh ja...ik las het inderdaad! De verpleegkundige zei al dat dat normaal was. Dus ik ben weer volledig gerustgesteld! Ach ja..soms ben ik gewoon een pietje paniekje, hahaha.

12. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik heb het eerder geloof ik gemist, Debby, maar word je dan maandag al ingeleid? Dat wist ik niet!
    Ook al zo snel! Het lijkt dan wel alsof er geen novembermama's mógen zijn?

13. Niet meer actief

Dat kan je wel zeggen, we gaan wel erg hard zo !

Hier is de visite weer naar huis, ik ga weer ff lekker op de bank hangen en wat te knabbelen pakken..

14. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap :D

Wat een luxe zo'n middagdutje, maar ik kan altijd zo slecht op gang komen daarna...
    Eerst maar ff een kopje chocokoffie en pepernootjes ;)

Debby: wat spannend voor je ouders, het eerste kleinkind! Ik weet dat nog wel met mijn ouders en mijn oudste broer destijds mijn moeder was ook helemaal op van de zenuwen...leuk contrast met nu, dit is kleinkind
    nummer 12 en niet zo interessant meer dus...
    Alhoewel sinds René haar heeft gebeld en gezegd heeft dat het rommelde (nadruk op verleden tijd) belt ze 2 keer per dag...dat is me ook teveel van het goede! :confused:
    Ik stuur jou het geboortekaartje nog even door Debby, ik denk dat Melina jouw emailadres (die ik later kreeg) er niet heeft bijgezet op de lijst!

Ilse: hormonen en vermoeidheid is idd geen goede combi...ik zou willen dat ik een oplossing voor je wist maar als zelfs een paardenmiddel je niet in slaap kon krijgen...
    Bekijk het positief, je bent wél alvast gewend aan de gebroken nachten ;)
    Grapje natuurlijk, kan me goed voorstellen dat het er zo niet leuker op word...
    Hopelijk daalt binnenkort je beeb in ben je waarschijnlijk in ieder geval van je misselijkheid af...

Kyra: leuk om weer wat van je te horen, jammer dat het ook bij jou niet zo goed gaat!
    Je word in ieder geval goed in de gaten gehouden in het ziekenhuis, maar hoge bloeddruk is natuurlijk niet prettig...
    Fijn dat je goede hulp hebt van je moeder, gelukkig ben je al bijna 39 weken hopelijk duurt het allemaal niet te lang meer!

Muriel: lekker geslapen?
    Hier is de rust idd wedergekeerd, in de buik en in huis :D
    Goed gesprek doet wonderen en elke avond gewoon thuis zijn ook...oke het is niet ideaal, om 6 uur 'ochtends vertrekken en 's avonds 9 uur binnenstappen maar het feit dat hij er gewoon is 's nachts neemt bij mij een hoop onrust weg...
    Daarnaast is mijn 'lijstje' af, nog wat kleine dingen maar ik ben gevoelsmatig klaar zeg maar en dat geeft mij (en dus ons) ook een stuk rust...
    We zijn tenminste weer een beetje lief voor elkaar, we zouden zelfs proberen op de leuke manier de bevalling op te wekken (hihi) :oops:
    maar toen René eindelijk klaar was met douchen was ik al als een blok in slaap gevallen whahahahahaha heb ik dat ;) :D :confused:

Sammie: wat heb jij rare dromen :D Straks breken je vliezen echt en denk je alsnog dat je droomt :D

Esther: (((knufff)))
    Vervelend meis, toch proberen het advies van de vk op te volgen en te gaan rusten...
    Hopelijk is het idd gewoon een griepje/verkoudheid (het heerst) en voel je je morgen stukken beter!

Rachel: ook leuk om weer eens iets van jou te horen, al is het ook jammer genoeg niet positief...
    He meiden wat vervelend dat jullie je zo slecht voelen!
    Over de grootte van het kindje; ik weet niet hoe groot je zelf bent maar om even een fabeltje uit de weg te ruimen: een grote baby betekent niet automatisch een zwaardere bevalling! Sommigen scheuren compleet uit bij een 6 ponder, maar ik heb zelf een 8 ponder zonder scheurtje op de wereld gezet...
    Het al dan niet scheuren hangt af van de rekbaarheid van het perineum en of je goed luistert naar de aanwijzingen van de vk/gyn op het moment dat het hoofdje staat...
    Natuurlijk als je een 9 ponder moet baren die ook nog eens klein is is dat zwaarder, maar als die 9 ponder 58 cm is is het alweer heel anders snap je?
    Dus niet te druk maken om het geboortegewicht!

Lenthe: aaah arme Sofia...meis ze zal nog veel vaker vallen je bent en kunt er nou eenmaal niet altijd bij zijn...
    Maar dat meehuilen is logisch toch?
    Heb je nog even lekker kunnen slapen?

Peetje: Muriel heeft gelijk, de eerste hoort bij 36 weken in te dalen, een volgende kan dat tijdens de bevalling nog doen...
    Ben benieuwd wat dat eigenwijze mannetje van mij gaat doen ;)
    Ben benieuwd of je buren het huis verkopen, een hogere vraagprijs lijkt me wel logisch de huizenprijzen zijn intussen wel gestegen en het is ook altijd maar net wat de gek ervoor geeft toch?

Stasia: euhm nee ik hoef niet vaker dan normaal naar het toilet...alleen om te plassen zo'n 30 keer per dag :D
    Het schijnt dat als je bijna gaat bevallen je darmen wat actiever worden, die ledigen zichzelf alvast dan... alleen deden de mijne dat de vorige keer niet...om het maar te zeggen: meiden er bestaat een kans dat je tijdens de bevalling het kraambed onderpoept (sorry) :oops: :)

Indigo: mooi dat alles goed was in het ziekenhuis! Ik hoop echt voor jou dat over een weekje of 2 het losbarst en je een mooie gezonde dochter mag vasthouden na een soepele bevalling!

Zo zal mijn ovenschotel klaarmaken en wat wasjes gaan doen...oeh vanavond ook maar eens lekker in bad, ik mik de jongens toch lekker vroeg in bed na vannacht en dan ff wat tijd voor mezelf...
    Begin steeds meer last van mijn rug te krijgen net of mijn wervels heel onstabiel zijn dus ik hou het goed in de gaten, zit niet te wachten op wéér een hernia...
    Tot laters meiden!

Trouwens waar zit Ruby? Luistert ze naar me en is ze aan het uitrusten voor morgen?

xxx Roelie

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Het is nog niet zeker of ik maandag ingeleid kan worden, maar de gynaecoloog gaat in ieder geval kijken of het mogelijk is. Dit gezien de hoge bloeddruk EN de zwangerschapssuiker. En als het niet mogelijk is, dan gaat ze bekijken of ze gel wil aanbrengen om de baarmoedermond week te maken. En als het wel kan, dan is het de vraag of ze me maandag gaan inleiden of later volgende week. Kortom: allemaal erg onzeker en spannend! Maar zeker ook al snel. Inderdaad...het lijkt wel alsof er geen novembermama's mogen zijn. Aan de ene kant hoop ik dat ze me maandag kunnen en willen inleiden, aan de andere kant denk ik "wacht maar even tot 1 november ;)". Lekker dubbel dus. Maar ik houd jullie natuurlijk op de hoogte!

16. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Bij mij is het echt een stuk of 4 keer per dag en dan telkens een klein beetje. Het lijkt idd alsof mijn darmen alvast de boel leeg willen houden voordat het feest gaat beginnen. Ja, en plassen idd 30 keer op een dag is geen uitzondering.

Zo daarnet toch maar naar de Ikea geweest en het was er best druk maar al met al viel het wel mee. Ach, kan mijn vader in ieder geval verder met de keuken. Morgen nog even naar de Gamma maar dan neem ik Ibrahim mee. Moeten s'ochtends naar het zh en daarna rijden we gelijk door. Kan hij tenminste sjouwen want dat doe ik niet meer.

17. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Gelijk heb je Roelie, klinkt erg lekker, pepernootjes! Zal ze even op het boodschappenlijstje zetten voor Arnoud :)

18. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    O debby, Ik heb ook al een week of 3 een hoge bloeddruk. Morgen weer terug voor conntrole dus wie weet komen ze ook wel met zo'n verhaal aanzetten :confused:

19. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Maar dan wachten ze maar totdat het echt november is want ik wil een echte novembermama zijn :) :) :)

20. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Debby wat is jouw bloeddruk dan? Die van mij was vorige week 141/95 :confused:

Deel Deze Pagina