Dames ik trouw zaterdag pas hoor. Ik ben donderdag en vrijdag gewoon vrij. Oke, vriendlief is er van overtuigd dat het er 2 zijn. Vrijdag heb ik mn eerste echo en dan zal blijken of hij gelijk heeft. Mij maakt het niet uit hoeveel het er zijn. Vandaag even de dokter gebeld om te checken of ik nou een bekkenfractuur heb gehad ofdat het maar een scheurtje was.... en zoals ik al dacht, het is een fractuur geweest....rdelijk ernstig dus. MEteen gemeld bij de vk en we houden het in de gaten.... dikke kans op keizersnee dus.
Dames ik trouw zaterdag pas hoor. Ik ben donderdag en vrijdag gewoon vrij. Oke, vriendlief is er van overtuigd dat het er 2 zijn. Vrijdag heb ik mn eerste echo en dan zal blijken of hij gelijk heeft. Mij maakt het niet uit hoeveel het er zijn. Vandaag even de dokter gebeld om te checken of ik nou een bekkenfractuur heb gehad ofdat het maar een scheurtje was.... en zoals ik al dacht, het is een fractuur geweest....rdelijk ernstig dus. MEteen gemeld bij de vk en we houden het in de gaten.... dikke kans op keizersnee dus.
Heej thanks meiden! Fijn gevoel dat jullie met me mee duimen..! Ik hou je ook zeker op de hoogte Vind t wel heel leuk om mee te lezen hoe jullie met wagens en kraamzorg bezig zijn allemaal.. beetje bij beetje kom je zo steeds een stapje verder he! Was er zelf ook al helemaal mee bezig. Pffft wat een keuze heb je in die wagens! En wat een prijzen, slik. Zitten wel hele schatjes bij, echt leuke. Ik zeg marktplaats. Zelfde als positiekleding. Was nog net niet zo ver dat ik al een echt leuk merk had ontdekt, maar had mezelf al wel getrakteerd op twee hele leuke blouses van de mama collectie van H&M (vanwege 20% kortingsbon van de wij jonge ouders ofzo)- in wit en in zwart. Gewoon netjes. Die blijven nog wel even hangen! Heb zelf afgelopen donderdag mn kledingkast uitgeruimd, en ben tot de conclusie gekomen dat er te weinig zakelijke werkkleding voor de zomer in overbleef. Net dus maar even de Wehkamp leeggeshopt. Hebben jullie al positiekleding? En heb je het al aan? En wat zijn nou ene beetje hippe en gezellige merken? (Ga me met het oog op de al dan niet nabije toekomst toch maar even verder orienteren - gewoon interesse he!) Groetjes!
Hier is de kraamzorg ook al aangevraagd, via Zilveren Kruis. Op de website van deze verzekering staan trouwens ook, per postcode, cijfers die andere mensen aan de kraamzorg hebben gegeven in het verleden, vast ook voor Zwolle, Lenthe! En ook of ze gecertificeerd zijn en of ze een BV certificaat hebben. Zonder verdere indicatie krijg ik 44 uur. Ben benieuwd of dat minder wordt als ik besluit geen BV te willen geven. Kinderwagens heb ik me nog niet in verdiept. Wil wel wat leuke boeken gaan halen/bestellen, om me vast te orienteren. En het KDV, daar moeten we eigenlijk ook deze week een aanvraag indienen. Dat gaat maar even voor! En omdat we niet getrouwd zijn moeten we nog langs de gemeente, we gaan het nog druk krijgen
ik moet ook nog naar de gemeente. ik krijg ook nog nieuwe laminaat in mijn huisje dus kan ook niet zoveel nog doen thuis. wel jammer.
@ma2be: Ik hoop voor je dat je weer zwanger bent,maar hebben ze niet gezegd tegen jou dat de hcg waarde na een miskraam nog 6 tot 9 weken in je lijf zit? Voor de rest idd leuk allemaal dat geshop en orienteren voor kinderwagens en positiekleding. Ik had zelf al een kinderwagen besteld en ik denk dat ik hem nog niet af bestel ondanks mijn miskraam van vorige week,maar dat kan nog veranderen. maar snel hopen dat we opnieuw zwanger zijn.
Even snel voor het eten....ik reageer later nog wel op jullie eerdere berichtjes. Kwam net een goede vriend met zijn vriendinnetje tegen. We hadden al voorgenomen: Wie hem het eerst tegenkomt (mijn man of ik dus) vertelt hem dat we een kindje verwachten. Dus ik loop net de AH uit en ik zie ze lopen. We zeggen elkaar gedag ik vraag hoe het met ze gaat. Allebei grote glimlach: het gaat goed. Ik vraag waarom ze zo staan te lachen. Wat denk je? Zij verwachten OOK een kleintje! Ik vind het zoooooo leuk! Sorry, moest het even kwijt, hoor! Ga nu snel verder met eten maken, want ik ben een beetje weeig in de buik nu.
Wat ik niet snap is dat ik 80 uur kraamhulp krijg en de gene die het ook al geregeld hebben minder. Ik had eerst de fbto gebeld en die zeiden oh u bent aanvullend verzekerd dus u krijgt 80 uur en de eigenbijdrage van 3 euro zoveel per uur krijgt u ook helemaal vergoed. En ik mocht ook nog zelf kiezen waar ik mijn kraamzorg wilde.
Ik ben nog helemaal niet bezig met kinderwagens, kinderkamer etc. Maar ik ben sowieso een last-minute persoon dus dat komt nog wel...
@buddy ik had ook gehoord dat je hcg waarde nog heel lang hoog kan blijven. Zelf had ik na 29 dagen alweer een positieve test van een nieuwe zwangerschap. Gezien mijn klachten (die ik toen sinds 1,5 week weer had) ging mijn vk ervan uit dat dit een nieuwe zwangerschap moest zijn @lenthe ik ga denk ik ook voor een tandemwagen. Mijn dochtertje is 2 jaar 8 maanden bij de geboorte van de tweede. Ze is erg klein, dus past dan nog met gemak ik zo'n wagen. @ma2be wat spannend! ik duim voor je! @ilona wat een buik zeg! Hoe dik je buik is zegt niet alles, maar bij een tweeling is het vaak wel dikker dan normaal. Heeft je vk nog gevoeld? Volgens mij kunnen ze het wel voelen als je baarmoeder groter is. @barbabintje leuk zeg dat je iemand in je omgeving hebt die ook net zwanger is! Jente
stasian vind ik inderdaad vreemd, ik ben ook aanvullend verzekerd. Zelf particulier verzekerd geweest nog bij de oude verzekering. Maar moest even goed mijn eigen bijdrage betalen. 80 uur is erg veel hoor. Ik kreeg bij de eerste 64 uur dat was al veel.
'nee ze hebben nog niks gevoeld. maar over een week krijg ik mijn eerste echo en dan zullen we wel zien hoe en wat.
leuk om te lezen dat er al dames zijn die aldrukaan het kopen zijn ik durf nog niet zo goed en wacht dus de 12 weken echo af al heb ik er al gehad na 3miskramen en een bbz blijf je toch onzeker
ik heb zelf nog niks gekocht maar ben al wel aan het rond kijken wat ik graag zou willen hebben. ik heb trouwens al wel een voedings kussen gekocht. lig graag op mijn buik maar dat doet erg zeer aan mijn borsten. misschien dat ik hiermee wat lekkerder kan liggen.
Ik heb ook nog niks gekocht...durf het eerlijk gezegd ook niet echt. Ben sinds gister ook heel erg onzeker, bang dat er wat mis gaat. Ben ik nou de enige die echt zoveel angst heeft en er echt wakker van ligt? Zo balen zeg!
@Missym: je bent zeker niet de enige die zich zo voelt. Volgens mij heeft bijna iedereen op dit forum dat wel eens (op een paar rasoptimisten na ). Ik ken het maar al te goed. De ene dag voel je je on top of the world en moet het wel goed gaan en op de andere dag maak je je druk om ieder pijntje en krampje. Niks aan te doen helaas. Gewoon uitzitten en proberen even rustig adem te halen en te bedenken dat het allemaal wel los zal lopen. Hopelijk krijg je na je volgende echo weer wat meer zelfvertrouwen!
@murmel misschien zijn het ook wel gewoon de zenuwen voor de 2de echo. Is alles wel owkee? Blijft het owkee? Af en toe word je er zo gek van....!
@Missym: kan me die zenuwen ontzettend goed voorstellen, ik heb dat nu al, terwijl het nog 2 weken duurt. Ik denk dat ik echt niet op dat scherm durf te kijken totdat ze zegt dat alles OK is. Nog 2 daagjes geduld voor jou, hoe laat moet je?