Hoofdpijn zet gelukkig niet door hier. Het is meer een zwaar hoofd niet echt pijn. Ik voel de kleine ook nog steeds goed bewegen dus niets om me druk te maken. Misschien is het ook wel een beetje psychisch (schrijf je dat zo?) dat je er nu extra allert op bent. Dus ladies no worry. Heb net lekker tosti's gemaakt en ga nu heerlijk op de bank liggen en misschien wel ff een slaapje doen.
tja ... je maakt je toch snel zorgen denk ik als nieuwbakken ouder... de consultatiemiep zou deze week nog langskomen... ff jeroens mailtje afwachten...
Whhaaaaahhh! Ik kom op de radio! Radio 5 welliswaar, maar toch.. Jeroen had mijn ouders opgegeven voor een grootouderspakket en toen belden ze mij of ik een stukje wilde inspreken voor mijn ouders, over hoe ik de opvoeding heb ervaren en hoe ik er nu tegenaan kijk als moeder en wat mijn ouders gaan betekenen voor Fenna. Dit is wat ik heb gezegd: Mijn ouders zijn er altijd voor me geweest. Vanaf mijn geboorte tot nu. Wanneer ik ergens mee zit kon ik altijd naar mijn ouders voor hulp, advies en steun. Dit is altijd zo geweest en zal waarschijnlijk ook altijd zo blijven. Vroeger zag ik dat niet altijd op deze manier. Toen ik opgroeide heb ik heel vaak bepaalde opvatting van mijn ouders nooit helemaal begrepen. Waarom moest ik altijd mijn spullen opruimen, helpen met de afwas? Waarom mocht ik niet uit tot 12 uur? Ik heb ook heel vaak geroepen: Als ik later kinderen heb, dan zal ik dat nooit zo doen! Gaandeweg wordt je volwassen en wijzer en zie je dat heel veel dingen in je opvoeding gewoon logisch zijn en dat je ouders het beste met je voor hadden. Als je nog zo klein bent heb je niet door waar alles goed voor is en wil je natuurlijk liever gewoon dat ze je zin geven, maar nu ik ouder ben weet ik wel beter. Het was voor mijn eigen bestwil. Nu ik zelf ook moeder ben en ik naar mijn kleine meid kijk realiseer ik me dat, als het kinderen betreft, je niet voorzichtig genoeg kunt zijn. Je gunt haar het beste en wilt dat ze gelukkig wordt en is. Dat is wat iedere ouder als het goed is wil voor hun kind. Net als mijn ouders en nu ik met andere ogen terug kijk naar het verleden kan ik niet anders zeggen dan dat mijn ouders gewoon heel veel van mij houden en dat ze vanuit die liefde mij hebben opgevoed, zo goed en ze kwaad als ze konden. Mijn opvoeding was de slechtste dus niet en daarom vertrouw ik ook onze dochter Fenna aan hen toe. Straks gaat ze twee dagen per week naar oma toe omdat ik dan moet werken. Ik heb er het volste vertrouwen in dat dat goed komt! Als mijn ouders net zo hun best doen bij haar opvoeding als bij die van mij, dan moet dat zeker goedkomen! Dank jullie wel pa en ma! Nu gaan ze mijn ouders bellen voor een afspraak dat ze op de radio komen en dan gaan ze dit laten horen aan mijn ouders en hun het grootouderspakket aanbieden (boekjes, cd-tjes, speelgoedjes voor de kleine). Ben benieuwd. Ik hoor via de mail wanneer dit wordt uitgezonden. Spannend!
Ow Dafje idd spannend. Wel ff laten weten he wanneer het uitgezonden wordt. Daarnet ff boodschapjes gedaan. De pampers waren in de aanbieding bij de plus. 3 halen 2 betalen dus maar gelijk ingeslagen. Nou, we gaan maar poging 2 doen om ff te slapen.
GVD denk je alles gehad te hebben.. heb ik nu een borstontsteking.. tjee dat doet zéér! nu penicilinekuurtje.. pfff hopelijk zakt de koorts snel af.. ik ga nu lekker onder de wol.. tjuus!
Nou wilde vanmiddag even lekker slapen, en ik word nooit gebeld, en nu natuurlijk weer wel! Het was de tante van piet, met de mededeling dat de Hema niet gaat mee werken, nu heeft de tante aangeboden als ik de stof haal dat zij de gordijnen langer gaat maken, zij zegt dat het wel moet kunnen. Nou daar hopen dan maar op. Piet belde net ook nog op, hij heeft de Doomoo Seat gekocht, de schat, hij weet dat ik diezo leuk vind, maar ik vond hem altijd te duur, en nu heeft hij hem gekocht, en hij heeft schoentjes gekocht, hij zei van die kon ik niet laten staan. **zwijmel** Hou ik toch van die man! Ohw dafje wat mooi verteld, krijg er zelf tranen van in mn ogen zeg! Debby goed nieuws zeg! Woendag weer een beebje erbij dus! Roelie is het nog gelukt met de rugsteun? Tari hoe is je middag verlopen meis, hopelijk beter als de ochtend en toen wist ik het niet meer, de hoofdpijn komt weer eenbeetje op zetten dus ga even rustig aan doen. Blij dat ik morgen weer naar de vk kan voor de extra chek
Het is ook heel vreemd...ik kan me er ook geen voorstelling van maken hoor! Je leeft er 9 maanden naartoe, maar zelfs dat lijkt niet lang genoeg te zijn om je te kunnen voorbereiden
Esther -> beter te laat een felicitatie dan nooit . Dus bedankt! Ik ben ook trots op mijn neefje, zo'n schatje...ik wil ook Dafje -> kanme goed voorstellen hoor dat je je toch zorgen maakt! Anders zou ik gewoon even bellen! En wat leuk dat je op de radio komt! Ik denk dat je ouders heel gelukkig en trots zullen zijn! Maria -> door het zien van die lieve Rayan zijn bij jou de weeen nog niet op gang gekomen Gwen -> balen zeg van die borstontsteking! Grrr...het zit je niet mee! Lekker onder de wol en hopelijk gaat het snel beter! Deesje -> ik hoop dat de gordijnen snel klaar zijn! En misschien een stomme vraag, maar wat is de Doomoo Seat ? En wat leuk dat Piet ook nog schoentjes heeft gekocht! Heerlijk toch zo'n man!
Hier lekker aan het rommelen in m'n buik...heb het idee dat ik mijn slijmprop ook aan het verliezen ben! Ben zooo benieuwd...misschien komt Pietertje wel spontaan . Arnoud werkt vandaag en morgen in ieder geval thuis, voor het geval dat...en dan heeft hij woensdag en donderdag vrij van zijn werk (i.v.m. de bevalling) en vrijdag heeft hij vrijgenomen. Kortom: de hele week samen, alhoewel...vanaf woensdag met z'n 3-en. Heel vreemd idee hoor!
Geen domme vraag hoor Debby hier een linkje http://www.marktplaza.nl/Doomoo-Seat-nu-in-de-nieuwste-kleuren-te-bestellen-2585129.php
Oh ja, die had ik ook gezien, maar vond ze ook vrij prijzig! Wel lief zeg dat Piet er 1 voor jullie heeft gekocht!
Ruby! Wat een schattige foto's op je hyves! Wat een heerlijk mannetje zeg! Hier EINDELIJK iets schoongemaakt!!! JOEPIE! Omdat ik me er al weeeken aan ergerde en mijn mannetje al maaaaaanden, heb ik nu dan eindelijk de design-radiator in de badkamer met een doekje verwend! Was het echt al heel lang van plan (de emmer, het schoonmaakmiddel en het doekje zijn al meer dan een week geleden "verhuisd" naar de badkamer), maar vond het nu tijd ook een begin te maken. Maar goed, nu natuurlijk geen zin meer, dus het was van korte duur. Misschien dat ik morgen verder ga met de rest van de badkamer (maar misschien ook wel niet )
Grmbl...niet kunnen slapen door wéér dat stuk verdriet van 2 huizen verderop met zijn bonkende rotmuziek...aaarrrggghhhhh volgens mij doet hij het er gewoon om! Ben echt zwaar gefrustreerd Eerst maar troosten met thee, speculaasjes en het forum Melanie: hopelijk lig jij nu wél lekker te slapen meis! Lief dat Adriaan vrij neemt! Lenthe: aaaaah frustrerend he dat valse alarm iedere keer...en nu dus weer rust in de buik net als hier... zo snel als de kramp komt is het ook weer weg... Peetje: bukken word lastig idd Ik moet van de cesar therapeute met rechte rug door de knieeen zakken en dan naar voren buigen...hihi en dan zonder om te vallen wat van de grond zien te pakken Ik laat het de jongens hier meestal maar doen want ik kukel echt zo voorover Dafje: je moet vooral heel veel genieten van deze bijzondere tijd! Je hebt die nesteldrang niet voor niks gehad joh nu moet je lekker de boel laten verslonzen en genieten van je kleine meisje Ik zei het gisteren nog tegen René, zo schoon als het hier nu is zo'n troep zal het straks zijn... nou jammer dan ik wil dan vooral genieten! Ach arme Fenna...het ene kindje geeft nou eenmaal meer melk op dan het andere en soms lijkt het ook gewoon heel veel terwijl het best wel meevalt...kun je de wijkverpleegkundige niet bellen? Het is een bekend probleem hoor en hoeft niet meteen reflux te betekenen...verschoon je haar voor of na de voeding? In ieder geval voor de voeding verschonen en na de voeding zo rustig mogelijk laten liggen, niet teveel bewegen of omhoog houden om te boeren, dan kan de voeding eerst een beetje zakken... Wat een mooi stukje trouwens voor je ouders! Ik denk ook dat je ze hier heel erg gelukkig mee maakt, is toch een mooi compliment om van je volwassen kind te horen dat je het goed hebt gedaan! Ilse: klinkt leuk die beauty en health beurs ga je er zelf ook nog heen? Ruby: zat zo die foto's van Rayan nog eens te bekijken maar wat lijkt hij veel op Hicham en Anwar! Serafijntje: als het goed is ben je nu in het ziekenhuis hopelijk is alles goed! Linda: 18 december jee dat duurt niet eens zo lang meer! Hopelijk kun je dan symbolisch dit jaar afsluiten en vol frisse moed en met goede hoop 2008 in! Debby: woensdag dus wat spannend! En die 2 cm heb je maar alvast! Nog maar 8 te gaan En wie weet wat het strippen doet...ik ben heel benieuwd! Esther: mooi dat alles weer goed was bij de vk! Lekker verder stralen dus Stasia: nog hoofdpijn? Oh lees net dat het meevalt gelukkig maar! Oeh tosti lekker lekker! Maria: veel plezier bij Ruby! Oh meiden ik begin er niet aan hoor dat namen raden, ik ken mezelf lig er meteen wakker van Ik wacht het lekker af! Ah je bent alweer terug! Heb je foto's gemaakt? Gwen: oooh meis beterschap met je borstonsteking! === bemoei modus aan === En even voor alle meiden hier...ook tijdens je zwangerschap moet je om je borsten denken, zeker met dit koude weer...niet zonder jas of vest naar buiten en eventueel zoogcompressen dragen want je hebt nu al gaatjes in je tepels, door tocht kun je zelfs nu al borstontsteking krijgen! === bemoei modus uit === Dees: wat is een doomoo seat? Heb net gebeld voor die rugsteun maar die is hier niet in het dorp te krijgen, moet ik 'm reserveren in de stad en volgende week ophalen...aaaah ik had zoiets van laat dan ook maar ik red me ook wel met een stapel kussens... En nou hopen dat je tante een beetje opschiet met die gordijnen! Brrr zal eerst eens ff rennies van boven halen pfff heb me toch een last van maagzuur...ik had vanmiddag zelf kruidenboter gemaakt met een potje surinaamse kruiden was erg lekker maar niet voor de tweede keer xxx Roelie