November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo hee, jullie hebben ff 8 pagina's vol gekletst, dus ik vroeg me al af wat er aan de hand was. Maar gelukkig was het van een dusdanig nivo dat ik t bij kon benen ;)

Ben vanmiddag weer ongehoorzaam geweest en weer niet naar bed geweest..moet dat toch s aanwennen hoor, maar heb er nooit zin in..foei Ils.

Leuk verhaal over de naam Achtung :)

Sterkte met de ontsteking Gwen!

Roelie, we gaan inderdaad wel even naar de Beauty & Healthbeurs toe, maar niet te lang, dat ga ik niet trekken. Het is ook niet zo groot, dus dat is te overzien. Ben wel benieuwd wat t nou eigenlijk is.

Wij doen inderdaad ook wel beschuit met muisjes, vind Willem er echt wel bijhoren. Maar ik denk dat we ook nog wel wat anders kopen, heb ook geboorte chocolaatjes en snoepjes enzo gezien, kijken binnenkort wel ff hoe of wat...

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik ben net weer terug uit het ziekenhuis met goed nieuws: alle onderzoeken waren positief! Ik zag dat jullie vanmiddag heeel veel hebben geschreven, maar ik heb nu niet de energie om alles terug te lezen en te reageren. Dat komt vanavond of morgen wel.

Zowel de baby als ikzelf zijn uitgebreid gecontroleerd. Eerst kreeg ik een bloedonderzoek, daarna werd mijn urine getest en mijn bloeddruk gemeten. Vervolgens zijn van de baby een hartfilm en een echo gemaakt. En alles dus met een goed resultaat (behalve dat mijn bloeddruk aan de hoge kant was). Bij alle onderzoeken kreeg ik voorrang omdat ik een 'spoedgeval' was. Soms vond ik dat best 'vervelend': zat er een hele groep mensen te wachten om bloed te laten prikken, mocht ik gewoon voor. En de uitslag van het bloedonderzoek was ook al binnnen een uur bekend, wat ontzettend snel. Het is nu in ieder geval zeker dat ik geen zwangerschapsvergiftiging heb en dat de baby het goed doet. Ik begon spontaan te huilen van opluchting...

Wat de reden is waarom ik de baby sinds gisteren niet meer goed voel (terwijl hij/zij 'normaal' juist heel beweeglijk is), is niet bekend. Maar tijdens het hartfilmpje was de kleine ineens heel actief. Blijkbaar vond hij/zij het niet leuk dat er een apparaatje op mama's buik werd gedrukt, want hij/zij begon er heel gericht tegenaan te trappen. Was wel grappig om te voelen (en te zien). Tijdens de echo lag het kindje juist heel stil. Ik vond het trouwens moeilijk om tijdens de echo precies te kunnen zien wat we konden zien (huh? duidelijke zin, maar niet heus ... :confused: ). Omdat het kindje inmiddels al zo groot is geworden, kun je op het scherm alleen nog maar details zien. En nee, ondanks de details weten we het geslacht nog steeds niet. (We hadden van te voren gevraagd of ze dat 'gebied' wilde omzeilen.) (Voor mij wel met gemengde gevoelens overigens, want ik ben er super-nieuwsgierig naar. ;) )

Al met al: ik ben enorm opgelucht dat er niets aan de hand is! Ook al lijken de extra onderzoeken misschien 'voor niets' te zijn geweest, het is een enorme geruststelling dat ons beebje het nog steeds goed doet. :D

3. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Gelukkig maar Serafijntje. En tohc wel goed dat je voorrang kreeg. Voor hetzelfde geld zit je de hele middag in spanning.

4. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Goed om te horen Serafijntje! Ben ook opgelucht te horen dat alles OK was. Jullie zullen vanavond een stuk relaxter op de bank zitten!

En wat sterk van jullie dat jullie 'dat gebied' hebben omzeild!, ondanks de nieuwsgierigheid!

5. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Wat een opluchting, Serafijntje :D

Onderstaand stukje heb ik van wikipedia over anijs (muisjes zijn versuikerde anijs-zaadjes):

Anijs

De basis van de muisjes is de combinatie van anijszaadjes en suiker. Van oudsher wordt aan de anijszaadjes en de anijsolie geneeskrachtige eigenschappen toegeschreven. Ook werd anijs gebruikt bij de bereiding van voedsel, drank en geneesmiddelen. Zo vertelde de baker de kraamvrouw dat ze anijs moest eten omdat dat goed zou zijn voor de productie van moedermelk. Rond de 17e eeuw werd het direct na de bevalling kraamanijs, ook bekend als anisette, aan de kraamvrouw geschonken. Anijs had indertijd de reputatie dat het de baarmoeder na de geboorte snel tot de oorspronkelijke grootte kon terugbrengen, bovendien zou het de boze geesten bezweren.

Ik denk dat het kleurstofje niet veel zal uitmaken :p Overigens stond er op diezelfde pagina dat er pas sinds 1990 blauwe muisjes op de markt zijn :confused:

Tssss Ilse, foei! Voortaan gehoorzaam meisje zijn en naar bed gaan voor een tukje (sprak zij die het ook niet heeft gedaan :oops:)

6. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    We hebben trouwens veel plezier van die gekke hondennaam! Er komen hier namelijk in de zomermaanden veel Duitsers op vakantie :)

7. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    goed dat alles ok was serafijntje.

tjonge jonge wat een geklets vanmiddag, en het ergste.... nu heb ik ook zin in Mc.... En dat terwijl ik weer met de truck mee ben gereden vandaag en ik er zoveel gepasseerd ben. Nu ga ik niet meer weg, helaas pindakaas dus.

Dit was mijn laatste mee-rijd-ritje, het in- en uitstappen is te moeilijk aan het worden. Dus heb een beetje mixed feelings nu :cry:

8. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

meiden wat een geklets zeg. Maar ik heb weer lekker gelachen.

Serafijntje wat een opluchting zeg, en de onderzoeken zijn zeker niet voor niks geweest. Je bent nu weer gerust gesteld en dat je voor ging met de onderzoeken dat weten ze in het ziekenhuis.

Meiden ik heb weer lekker mijn snijboontjes met aardappels en een slaburger op. En ik ga nu lekker met mijn mannetje voor de tv hangen. Niet te veel kletsen want anders kan ik jullie morgen niet bijhouden.

Liefs

9. hihi linda, ze luisteren naar je, want na jou blijft het verdacht stil haha.

Wij gaan onze kleine meid weer ff laten poedelen.. dus tot later!

10. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Wat een verschil met vanmiddag :confused:

11. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    :idea: Serafijntje: fijn dat alles goed is. Geeft wel een hele geruststelling. En die boel pagina's zijn van een dusdanig niveau dat je er zo doorheen bent hoor. :) :) :) :)

Kon ik vanmiddag niet slapen ben ik dus daarsraks gewoon in slaap gevallen. Moet ik vanavond maar weer kijken hoe we dat gaan oplossen. Nou, ik ga weer richting bank want ik heb ontzettende last van mijn rug.

12. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Serafijntje: mooi dat alles goed is, zal zeker een opluchting zijn, snap de tranen wel hoor!

Over de hondennamen, weet niet of ik dit al eens vertelt heb?? Toen ik studeerde zat er bij ons in de straat een studentenhuis, die hadden een huishond en die heette TAXI. En hij liep altijd los ... en WEG :) Jullie snappen het al, de dames gingen dus elke dag met de riem door de straat heen, al luid roepend: TAXI, TAXI... :)

13. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    zo heb net shrek 3 gekeken...vond hem een beetje tegenvallen...
    Gisteren heb ik: I now pronounce you gekeken, die was wel heel leuk (met Doug van King of Queens)

14. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    O, die laatste lijkt me heel erg flauw, of valt dat wel mee, Maria?

15. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    haha, Taxi is ook een goeie naam voor een dier, lachen!

16. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hee serafijntje; blij dat alles oke was, ik had hetzelfde. rtijdje de beeb niet gevoeld en bij de ctg was hij overactief. hij schopte ook tegen de microfoons op mijn buik aan.

shrek 3 heb ik in de bios gezien, we vonden hem allebei niet zo. Wij hebben laatst blood diamond gekeken en die vond ik wel heel goed, ondanks leonardo diCaprio.

OMG op Nederland 2 is een trieste vent die poppenspeler is en bijna niet meer kan rondkomen (vind je het gek?!) hij heet hou je vast; Ruben Komkommer! whahaahhahahaha

17. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hahahhhahaha het wordt nog erger, hij gaat poppenspelen voor demente bejaarden, de liggen te slapen! hou me vast ik kom niet meer bij!

18. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ooooooooooooooh dit moeten jullie echt zien!

19. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    nouja aangezien jullie er niet zijn denk ik dat jullie vast ook van je stoel gevallen zijn van het lachen.

ik ga de kookwas aanzetten!

20. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Hee meiden

Ik heb net een 45 minuten geleden de vk gebeld...ik had namelijke de hele dag de kleine nog niet gevoeld...
    Ik was me er wel van bewust, dacht ook een paar keer vandaag van hee wat is het rustig...
    Maar toen ik vanavond in bad ging toen alles hier aan kant was en ook daar geen reaktie kwam, terwijl het normaal gesproken écht feest in mijn buik is dan, raakte ik ineens in paniek...ik kreeg ineens een heel vreemd gevoel.
    Verloskundige gebeld, natuurlijk tref ik nét die ene die ik nog nooit heb gehad en me dus niet kent en die was niet echt aardig...
    Ik moest maar een half uur op mijn zij gaan liggen en met warme handen over mijn buik gaan en als ik dan een half uur later nog niks gevoeld had kon ik wel weer bellen en kon ik eventueel wel naar de praktijk komen...
    Op mijn zij liggen werkt dus niet, dus ik ben op mijn rug gaan liggen met veel kussens in mijn rug en ik heb hem wel even gevoeld maar hij is toch echt veel rustiger dan normaal...ben wel een beetje gerustgesteld dat ik hem toch even voelde en aan de andere kant toch ook niet...
    Maar ik heb geen zin om die vk terug te bellen...
    Ik ga zo gewoon slapen en als het morgen nog zo rustig in mijn buik is bel ik morgenochtend wel en vraag ik of ik dan mag langskomen...
    Ik ga er maar vanuit dat alles goed is en beebje zich gewoon een beetje rustig houdt vandaag...
    Maar baal wel, ik bel nooit de vk en nou maak ik me een keer echt zorgen en tref ik eentje die niet aardig is :(

Ik ben er morgen weer, fijne avond allemaal.
    xxx Roelie

Deel Deze Pagina