November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    oh wat erg.
    ja ik mag 30 april

ze hadden een dubbele boeking dus mocht ik twee dagen eerder.

ik had het nog niet gezien dat ik 31 apr neer had gezet

2. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    @barbabintje en missym: ik zie dat jullie morgen ook een echo hebben. Heel veel plezier! En succes met de zenuwen. Ik heb hem bewust om 8:10 uur gepland zodat ik niet de hele dag hoef te wachten.

@Missym: ik snap helemaal dat het voor jou extra spannend is. Zelf merk ik dat ik mij bij deze zwangerschap ook veel meer van de risico's bewust ben. Gelukkig kan ik er nu wel aardig van genieten (al beginnen de zenuwen voor morgenochtend ook wel toe te slaan).

@ilona: geniet van het ontspannen zwanger zijn! Ik denk dat het heel erg van je karakter en je ervaring rondom zwangerschap (en zwangerschappen in je omgeving) afhangt hoe je met die eerste periode opmgaat. Bij mijn dochtertje was ik superrelaxt. Natuurlijk was ik mij bewust van de risico's, maar het was toch anders.

Ik zie steeds meer mensen de 12 weken naderen. Nog een weetje: tussen de 10-12 weken is de kans op een miskraam al heel erg klein ... (de kans wordt elke week kleiner). Relaxen dus maar ... ga ik nu ook proberen ... als het lukt.

Jente

PS ik wilde dat ik alvast mijn berichtje dat ik morgen na de echo ga typen kon lezen ... zo spannend

3. Moah

Moah Actief lid

7 jan 2007
    193
    0
    0
    Jente, kan me voorstellen dat je hoopt dat de tijd vliegt vandaag en vannacht en dat je morgen een hele mooi echo hebt! Wat zal je blij zijn daarna. Mijn vriend vroeg net aan me wat ik wilde gaan doen. Ik zei:'Ik wil nu in slaap vallen en op 30 april om half zeven wakker worden (zeven uur is de echo.' Maar dat kan natuurlijk niet. Dus ga ik maar even lekker op balkon zitten en een boekje lezen. Ik moet nog steeds dat boekje van Kluun lezen: Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Ja, dat ga ik doen.

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik heb donderdag mijn 2de echo. Een dagje later dus maar ook ik kan niet wachten.

Misschien dat we daarna maar eens de erkening gaan regelen zat ik me net te bedenken.

Hebben jullie dit al gedaan?

5. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik ga dit doen als ik maandag mijn echo heb gehad.
    je kunt dit beter op tijd doen vind ik.
    dan hoef je je hier niet meer druk om te maken.
    als dat nog op 6 maanden moet doen en er gebeurt dan wat dan kan je messchien te laat zijn.

6. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

hoi damens daar ben ik weer. ik vind het fijn te horen dat het met jullie goed gaat op wat kwaaltje na. Ik heb ondertussen mijn kraamzorg ookal geregeld via de MENZIS. Ik wil kraamzorg bij Yunio, heb er goede ervaring mee in mijn familie en vriendenkring. Verder hebben wij natuurlijk al een veel spulletjes voor de baby. We hebben besloten op de babykamer gewoon zo te houden, omdat onze zoon er niet in heeft geslapen.
    Wel moeten we nog wat grote dingen kopen o.a. een kinderwagen wij gaan voor de Quinny XS en de kleure bronze/oranje. Maar die wordt pas besteld na de uitgebreide echo. En die is al over 5 en halve week. Het gaat zo snel allemaal. Ook heb ik mijn zwangerschapsyoga en mijn pretecho ook al geregeld. Het zijn dingen die ik gewoon geregeld wil hebben.

Verder gaat het met mij nog steeds goed en gaat het verwerken van het grote verdriet wat beter. Morgen is het pas 5 maanden geleden dat Milan* is overleden. Soms lijkt het al veel langer geleden en soms als de dag van gisteren dat maakt het ook zo moeilijk en mijn zwangerschap lekker dubbel.

Ik wens jullie weer alle goeds toe en tot snel

Liefs Linda

p.s. mama2be ik duim voor je

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @lindaPOOH wow heb net je verhaal gelezen, wat erg wat je allemaal mee heb gemaakt!
    Ik wens je echt dit keer een hele gezonde en fijne zwangerschap toe.

8. butterflymom

butterflymom Actief lid

19 apr 2007
    145
    0
    0
    vrachtwagenchauffeusse
    Putten
    Hoi hoi

Ik was al ff op deze forum aan het meelezen en wat aan het tikken her en der... totdat ik er zojuist achter kwam dat er ook eengroep nov. 2007 mamma's zijn .. dus bij deze zou ik me graag nog ff willen toevoegen bij jullie./..

Ik ben miranda (26) en ben getrouwd met jaap (25) ik heb een zoontje Evert (6) uit een vorig huwelijk en hij is van (07-10-2000).. en samen met jaap heb ik een prachtiige dochter genaamd Ghislaine zij is geboren 20 juli 2006 en helaas hebben we haar weer moeten laten gaan op 04 augustus 2006... we hebben haar 16 dagen mogen leren kennen...
    Dit is overigens mijn 6e zwangerschap heb tussen Evert en Ghislaine* door 3 miskramen gehad...
    Ghislaine is overleden aan zeer zeldzaam syndroom Galloway - Mowat kwa onderzoeken e.d. is er heel weinig van bekend... alleen weten we dat er een kans bestaat van 1 op 4 dat het zich weer kan voordoen... dus deze zwangerschap is extra spannend voor ons...

Na wat strubbelingen met onze vk hebben we daar een punt achter gezet en zijn we helemaal overgestapt naar de gyn in een zh hier iets verderop ... waar we momenteel nu dus onder controle staan ... en vanaf 18 weken worden we extra in de gaten gehouden in het WKZ in Utrecht dmv extra uitgebreide onderzoeken e.d. we moeten ws ook daar bevallen zodat ze na de geboorte gelijk het kindje kunnen nakijken of het gezond is ja of nee..
    We hebben vorige week dinsdag de eerste gesprek met de gyn al gehad en een echo en alles was tot nu toe goed.. we hebben het hartje mooi zien kloppen en we krijgen er zelfs een week extra bij dus dat is altijd mooi meegenomen... volgende week dinsdag 1 mei hebben we weer een gesprek met de gyn en dan krijgen we weer een echo... als het goed is heeft die man dan ook al contact gehad met het WKZ over hoe of wat en wat de behandelplan van ons gaat worden.. dus we zijn vrij benieuwd...

Wij zijn momenteel uitgerekend op 16 november...

liefs miranda

ps sorry voor het lange verhaal... maar als er nog vragen zijn dan hoor ik ze graag! ;) ;)

9. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Welkom butterflymom! Wat een heftig verhaal. Ik wens je een supergoede zwangerschap van een supergezond kind. Goed dat je je verhaal gedeeld hebt. Je verleden zal denk ik veel invloed hebben op je beleving van je de zwangerschap. Normaals welkom!

Lindapooh, het zal morgen denk ik wel een moeilijke dag zijn. Heel veel sterkte!

Jente

10. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hallo butterflymom, welkom, tjee wat een verhaal joh. Gelukkig krijg je goede begeleiding nu. Weet niet hoe het is om zo iets mee te maken. Maar het lijkt me erg spannend. En zoals je leest kan je hier altijd je verhaal kwijt.

Lindapooh, blij om te horen dat je het een plekje kan geven en dat je kan genieten van je zwangerschap.

11. Moah

Moah Actief lid

7 jan 2007
    193
    0
    0
    Welkom Butterflymoon, en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat een heftig verhaal zeg. Ik snap dat deze zwangerschap heel wat emoties en spanningen met zich meebrengt. Wel heel goed dat jullie onder goede controle van een arts staan. Hier kan je heerlijk je verhaal kwijt en je vragen stellen.En natuurlijk de verhalen van alle andere zwangeren lezen, is ook erg leuk.

12. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Welkom Miranda (heb je nick niet onthouden). Ik wens je een fijne zwangerschap toe.
    Dat ik met een keizersnee zal bevallen is natuurlijk nooit zeker. Maar als je een bekkenfractuur hebt gehad gaan je bekken niet meer helemaal tegoei open. Ik merk het vanzelf wel. Ik zie zo op tegen de natuurlijke bevalling dat ik het niet eens erg vind als de baby via keizersnee komt. Hoewel ik een gewone bevalling ook niet wil missen.
    Tja en dan vrijdag de echo en dan weten we of het er 2 zijn. Vinnik ook wel leuk.

13. butterflymom

butterflymom Actief lid

19 apr 2007
    145
    0
    0
    vrachtwagenchauffeusse
    Putten
    thnxx voor die lieve berichtjes .. en we gaan der tuurlijk wel van proberen te genieten al zal het misschien wel heel moeilijk zijn zo nu en dan .. maar goed .. komt wel goed denk ik ..

liefs miranda

14. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Vandaag is het trouwens 19 jaar geleden dat ik mn 1e communie deed :')

15. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Wat leuk dat zich nog steeds nieuwe mama's zich aanmelden: welkom!

@missym: ik herken je gevoel voor de volle 100%. ik heb in dec'-06 een miskraam gehad. ik had het hartje al zien kloppen bij 6 weken (toen had ik al mijn twijfels: dacht bijna 9 weken te zijn) en week later is het misgegaan. ik heb nu al 2 echo's gehad (1x bij 7w3d en 1x bij 8w2d): beide keren prima, hartje klopte goed en was prima gegroeid tov de 1e echo. Toch heb ik nu ook steeds mijn twijfels en kan ik niet echt genieten. Waarom zou het hartje nu nog steeds kloppen? Waarom is het niet weer gestopt? Ik weet wel dat ik me niet zo druk moet maken, maar in mijn achterhoofd hou ik er toch 24/7 rekening mee dat die kans er nou eenmaal is. Ik heb symptomen genoeg, daar ligt het niet aan. Ze gaan pas bij 13 weken luisteren of ze het hartje kunnen vinden. Mijn beeb heeft zich er verstopt en ligt diep in de baarmoeder. Vk is bang dat ze bij 12 weken nog niets kan horen en wil me dan niet in onzekerheid laten zitten. Nog 2 weken geduld hebben, en dan genieten?

16. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    ps: ik heb ook vreselijk last van mijn rechterbil! Overdag gaat het wel, tot ik in de middag even op bed of op de bank heb gelegen, dan kom ik bijna niet meer overeind... au...

17. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Wat gaan jullie dit jaar met moederdag doen?
    Ik zit dan in Mexico en vriendlief zal het wss vergeten.
    Kan trouwens goed zijn dat het in Mexico de eerse zondag van de maand is. In Spanje in ieder geval wel.

18. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

@Butterflymoon, Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Hier vanavond om half 8 een echo ik vind het zo spannend begin nu pas echt zenuwachtig te worden. Heb heel de dag nergens last van gehad.

19. lkm

lkm Actief lid

3 apr 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    4mei mag ik voor de echo dus ja het schiet wel al lekker op
    gelukkig ben ik wel al over de tijd heen van mn vorige miskramen dus dat is zowieso aleen opluchting

20. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    miranda: welkom bij de nov moeders

heeft er eigenlijk al iemand een nieuw lijstje met hoeveel mensen we nu zijn.
    volgens mij gaat het al erg hard.

hier gaat het lekker voel me super ben alleen al weer verkouden.

nog een dagje werken en dan ga ik naar vlieland om paard te rijden(als ik het nog durf)
    ik hoop dat het ontzettend lekker weer wordt zodat we nog even lekker langs het strand kunnen wandelen.

Deel Deze Pagina