Melanie, kan me heel goed voorstellen hoe je je nu moet voelen.. tis zo´n psychologische datum waar je naartoe leeft he.. maar binnenkort staat hier in grote roze letters, Melanie gefeliciteerd met je dochter! Ik duim voor je dat het snel doorzet!
Mogge meiden! Linda, gelukkig dat je tuuterd het weer doet. Gaat het weer een beetje met jou? Wilde Jennie net een sms sturen over Blondie, maar ze kwam zojuist online op msn, dus ik heb daar even opgezet voor haar Melanie, begrijpelijk dat je even afstand neemt hier. Het is heel confronterend om hier allemaal gerommel te lezen en er zelf zoooooo klaar voor te zijn. (((hug))) Voor de andere rommelende meiden: hopelijk is het een beetje uit te houden en "pesten" de kleintjes jullie niet al te heftig en te lang! De holbewoner lijkt wat minder gevoelig op het moment hier, maar ik ben nog maar net uit bed, dus dat zegt nog niet alles. Vanmiddag verjaardagsfeestje van de "klusneef" en vanavond even langs mijn papa. Ik kom tussendoor nog wel ff online. Iedereen een fijne zondag gewenst xxx
Blondie gefeliciteerd! Melanie, even doorzetten nog maximaaal 2 weken! ik begrijp je volkomen, maar wie weet gebeurt het vanacht wel Linda, wat fijn dat de auto gemaakt is, dat scheelt even zeg! Vraagje! Wat moet het kindje voor tempratuur hebben? Wat is te laag en wat is te hoog? Hij had vanmorgen 36,8 dus dat is goed maar ik ben gewoon benieuwd wanneer je een kruikje in bed moet doen..
Een "normale" temperatuur is tussen 37.2 en 36.8 graden is mij verteld. Maar maak je niet direct zorgen als hij bijvoorbeeld 37.7 is. Soms komt dit omdat hij bijvoorbeeld net veel gehuild heeft, teveel kleertjes aan heeft, etc. Pas als hij langer een temperatuur heeft van boven de 38-39 graden moet je je zorgen gaan maken. Hetzelfde geldt voor andersom.. ga je niet meteen druk maken als zijn temp een keer 36.4 is als hij twee uurtjes later weer normaal is. T blijven natuurlijk soms momentopnames.. maar vertrouw op je eigen gevoel. Als je het niet vertrouwd.. dit vond ik nog: Kruiken worden gevuld door eerst 1 beker/kopje koud water en de rest bij te vullen met heet water. De kruik geheel vullen zodat er een bolletje van water ontstaat boven op de kruik, hierdoor zit er geen lucht meer in de kruik. Dop er stevig opdraaien en goed controleren of de kruik niet lekt. Kruik met de dop naar beneden (naar de voetjes gericht) aan de rugzijde van de baby leggen. De kruik moet op de dekentjes liggen.Er moet ook voldoende stof zitten tussen de baby en de kruik, zodat het niet te heet wordt voor de baby (bijvoorbeeld een omslagdoek of katoenen luier). Is de baby te warm, dan de baby minder warm kleden. Is de temperatuur onder de 36.0 of boven de 38.0 graden neem dan contact op met de verloskundige voor advies.
Nou, heb net de VK even gebeld voor de eigen gemoedsrust. Harde buiken blijven ten minste elke 10 mins langskomen, met krampen onderin de buik erbij soms. Ze gaf aan dat ze langs kon komen om te zien of ik al ontsluiting heb, maar dat we ook nog even kunnen wachten of dit doorzet. Ik wacht nog maar even. Ze zei wel dat het klonk alsof het wel één dezer dagen echt door kon zetten, omdat er zo'n regelmaat in de harde buiken zit. Hmmz... tja, zit nu bijna te hopen op pijn, zodat het tenminste echte weeen zijn . Dus maar ff lekker rustig aan doen vandaag, ze zei al 'pik alle uurtjes slaap mee, want misschien heb je die vanavond of morgen wel nodig'. Haha, nou zo voelt het nou ook nog weer niet!
Tjonge gaan er nog meer meiden rommelen.. spannend hoor Muriel! Melanie, logisch dat je erdoorheen zit meid! Lekker rustig aan doen vandaag dan en laat je niet gek maken hoor!
zie net in de walwissentopic waar Elmo (ook novembermama) actief is dat ze vanacht op haar uitgerkende datum is bevallen Lieve Meiden, Hierbij kom ik jullie deze morgen het fantastische nieuws brengen. ELMO is vannacht om 04.50 uur bevallen van een gezonde knul. Ruben Arno is de naam die hij heeft gekregen. Ruben is 3590 gram en ongeveer 50 cm lang. De weeen zijn rond 11.45 begonnen, en binnen een half uur zat Elmo op 8 cm, helaas is het hier bijgebleven en is men overgegaan op een keizersnee. Moeder en kind maken het goed. Elmoman was vanmorgen vroeg nog erg beduusd, was superlief. Elmo is dan ook op de uitgerekende dag bevallen. Meer info volgt later. Liefs, Elvira
Zo, dames. Jullie gaan snel! Tari ik snap je hoor meid. Het is idd vervelend dat het een beetje gek loopt hier bij de nov. mama's. Heeft een van jullie mij per ongeluk gebeld vannacht om 3.30?
Elmo bevallen.... de statistische keizersnee heeft ook plaastgevonden. Nou hier niks hoor. Geen rommel niks nada noppes.
heb net nog wel even lekker op mn bedje liggen soesen, heerlijk. Kon jammer genoeg nog geen wasmachiene aanzetten omdat gister de ketel verplaatst is en de wasmachiene dus niet even opnieuw aangesloten is. Kan best wat zelf maar kan er dus nuet bij met mn dikke pens hihi Dus dat mag Piet zo even doen. Als mn gordijnen van Ukkie hangen maak ik natuurlijk nieuwe foto's van het kamertje. kan ik weer even trots showen. Melanie: meis toch, kan me voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent. Misschien inderdaad even verstandig om even afstand te nemen van het forum, hopelijk geeft het rust in je lichaam en in je koppie. Dikke dikke knufffff Murmel: verstandig dat je de vk hebt gebeld. Je kan beter maar te vaak bellen dan te weinig. Spannend hoe dit gaat aflopen. Neem lekker je rust want dat zal je nu wel hard nodig hebben als je straks al je energie moet geven. Roelie: meis balen dat je humeur nog niet beter is. en dan ook nog naar een verjaardag. Pff ik zou lekker overslaan en lekker in je badje gaan zitten ontspannen. Worden jullie ook al bestookt met de vraag hoe het er voor staat? Ik word er nu al simpel van, pff heb echt zoiets van als Ukkie er is horen jullie het wel. Maar geloof dat ze het niet door hebben.
hier verder ook totaal geen actie hoor van een aankomende bevalling. Alleen iedere avond dat mn doos inelkaar getimmerd word. Zal wel aan de 9 november liggen ofzo hihi
heey muriel ben weer buddyparaat,ben gister snel even naar de t mobile shop gescheurd en daar mijn pukcode gekregen. hier gaat alles zijn gangetje,gister voor de eerste keer met rayan naar buiten geweest.iedereen die hem ziet roept meteen "oooh wat een kleintje". de huisarts vond hem er ook maar iel uitzien. gisteravond leek het net of hij stikte,hij krijste heel hard en zijn tong kwam telkens naar buiten. helemaal in paniek de vk gebeld.die zei dat ik me niet druk moest maken en dat baby's dat wel vaker doen.5 minuten later viel hij dan dus ook gewoon in slaap. hij wil wel de hele tijd bij mij zijn.zijn eigen bed vind hij dus echt niet leuk. maar zo'n lekkere vent wil ik wel in mijn bed hebben
heey linda gefeliciteerd met de geboorte van reese. echt een mooie naam. we zijn benieuwd naar de foto's. melanie,ooh meis hoop echt dat het door gaat zetten voor je.ik heb bij de oudste twee ook 5 dagen langer gelopen en vond die dagen echt zwaar omdat je naar een datum toeleeft. roelie ook een flinke dip..dikke knufff hoop dat het bij jou ook zo door gaat zetten. ilse ook al flink aan het rommelen/ben benieuwd wanneer het gaat gebeuren.suc6 meis.
Hier ook nauwelijks nog gerommel. Op zich wel lekker, want ik kan eindelijk weer (relatief) lekker slapen 's nachts. Ik merk dat ik er wel weer aan toe was; we hebben Sofia gisteren naar mijn ouders gebracht (anders slaap ik alsnog licht, al slaapt ze altijd prima door) en ik ben de hele nacht -op een paar toiletbezoekjes na- totaal van de wereld geweest. Ik werd om 11 uur weer wakker! Ik voel me een ander mens. Loop nog steeds mank te waggelen enzo , maar verder voel ik me goed. Het enige wat ik kan verzinnen om over te klagen is dat ik zo'n zin heb om te bevallen en om mijn jongetje te zien en te voelen en dat dat nu opeens weer zo ver weg lijkt . Melanie, sluit je maar even lekker af voor alles hoor. Kan me supergoed voorstellen dat je baalt van hoe het nu gaat. Bovenop alles ben je natuurlijk ook nog eens hartstikke moe en daardoor is het allemaal nog zwaarder. Echt: binnen de kortste keren schrijft iedereen haar felicitaties aan jou! Spannend al die rommelende buikjes zeg! Zoals het er nu naar uitziet, gaat er bij mij ook flink voorgekropen worden... Ik wens jullie veel sterkte en niet té veel ongeduld want dat is irritant. Maria, volgens mij heb ik je vannacht niet gebeld...
Sjee, veel baby's opeens weer! Blondie, gefeliciteerd met Reese! Over dozen gesproken: ik heb een beetje rare bulten in mijn schaamlippen (sorry hoor... ), tegen de bekkenbodem aan zeg maar. Denken jullie dat dat door de druk komt?
dat had ik ook lenthe dat het net een bol leek van onder.vond het echt verschrikkelijk zo'n megadoos. nu zat ik ik van de week te kijken en vond het er nog best vreemd uitzien daaronder.er hangt nu een flubbertje net of er een stukje half afgescheurd is. van de week toch maar eens naar de dokter ff laten kijken.