@LindaPooh wat vervelend dat je naar nieuws heb gekregen! Ga er vanuit dat alles goed is en dat je een gezond kindje krijgt in november! Probeer te relaxen en uit te rusten! Hoe moeilijk dat ook is, 3 op 4 is wel een grotere kans op een gezond kindje dan niet!
@Lindapooh... ten eerste wil ik je heel veel sterkte wensen met dit nieuws ... we zitten overigens nu een beetje in hetzelfde schuitje... met ook die onzekerheid van mag het allemaal goed gaan... want hier hebben we dus ook kans van 1 op 4 dat het weer verkeerd kan gaan.. alleen zijn wij dus deze zwangerschap ingegaan dat we dit al wisten .. ik wens je heel veel kracht en sterkte ook samen met je man om dit een goed plaatsje te kunnen geven en ondanks dit nieuws er wel proberen er van te genieten... en als je ff wilt kletsen dan mag je me altijd pben... liefs miranda
LindaPooh, wat een vervelend nieuws zeg. Het is natuurlijk niet fijn wanneer een zwangerschap extra spanning met zich meebrengt. Maar probeer inderdaad zoveel mogelijk te denken dat de kans veeeeel groter is dat het meevalt. En wanneer weet je de uitslag dan? Of is dat echt pas na de geboorte? Sterkte in ieder geval en we zijn er hier voor je, vergeet dat niet!
Ik heb er ook absoluut geen trek in. Het liefst frietjes of brood. Dus ik eet vaak brood en dan wat rouwkost erbij. Moet toch wat gezonds binnenkrijgen. En natuurlijk mcdonalds mmmmmmmmmmmmmm
hihi ja mcdonalds ... is maar goed dat ie hier wat verder uit de buurt zit en dat mijn man niet zo fan der van is maar anders hihi... hier vanavond toch maar spaghetti gegeten van moeders... lekker hoor.. hihi liefs miranda
Hallo! Vanmiddag mijn echo gehad en het was echt in 1 woord geweldig! De verloskundige nam heel veel tijd voor ons en legde alles uit aan de kinderen echt super! Ik heb dus een mini Tarzan/Jane van 4,5 cm in mijn buik zitten en hij/zij slingerde lekker aan de navelstreng Echt een mooi gezicht, beeb was super levendig en aan het koppeltje duiken en schoppen en slingeren....pffffff werd me toch een partij emotioneel daar! Hartje klopte ook stevig door dus ik kan nu gewoon gaan genieten! Ik heb trouwens nog 3 dagen kado gekregen dus mijn datum word 13 november ipv 16 november, maar aangezien ook mijn jongste lekker een week langer bleef zitten ga ik uit van op zijn vroegst 20 november Pffff ga helemaal blij het weekend in ik kan eindelijk stralen! xxx Roelie
Dat had ik bij de zwangerschap van mijn dochtertje ook. Ik vond frikadellen opeens heerlijk. Nu heb ik juist totaal geen trek hierin. Dit komt misschien ook wel omdat ik daarna vaak last krijg van brandend maagzuur. Daardoor heb ik er een hekel aan gekregen. Jente
Gefeliciteerd Roelie, wat een heerlijk nieuws! Inderdaad: alleen nog maar lekker genieten nu! LindaPooh, dat is minder goed nieuws... Kan me voorstellen dat je in de rats zit nu. Je kunt hier natuurlijk altijd stoom komen afblazen, hopelijk helpt dat wat! Maar de kans dat alles goed is, is groter toch! Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd enorm veel vette happen heb gegeten... Voel me wel een beetje schuldig, maar Sofia heeft er ook niets aan overgehouden (tenminste, zo lijkt het tot nu toe, misschien is ze wel heeeeeel dom ofzo haha - ach nou en, ze is wél heeeel lief en schattig!). Vandaag was de open dag van ons nieuwe huis, we hebben alles opgemeten enzo. Morgen gaan we een rondje Overijssel doen om overal tegels en ander gespuis te gaan bestellen enzo. In ons huis kwamen we op een gegeven moment de verkoopbegeleider tegen (die van dat achterlijke garageraam). Ik heb me eerst netjes voorgesteld (toen schrok hij al, want ik heb de afgelopen weken dus al een aantal keer gemaild) en toen heb ik gezegd dat we een verbouwing van 4000 moeten laten uitvoeren dus dat het me het minste lijkt dat we niet voor het meerwerk betalen. Hij stotterde wat en zei toen dat hij 'het ging opnemen' en hij maakte er een notitie van. Ben heel benieuwd.... Ben wel blij dat ik het gezegd heb, normaal ben ik nogal laf in dat soort situaties, haha. Heel fijn weekend iedereen! Vind het (nogmaals) echt leuk om elkaar te gaan ontmoeten! Vind dit een super-forum, veeeel leuker dan mijn vorige. Daar was iedereen continu op haar spreekwoordelijke p*k getrapt volgens mij. Ben zelf misschien af en toe wat lomp in mn uitspraken (bedoel ik niet zo, dat hadden jullie al wel door he?), maar ook totaal onschuldige dingetjes kregen mensen daar al over de rooie (niet alleen maar door mij hoor, iedereen moest super-voorzichtig zijn met wat ze schreef). Nou ja, we zijn nog niet zo ver dus wat is niet is kan nog komen natuurlijk. En een enorme hittegolf als iedereen 7/8 maanden zwanger is, helpt ook niet. Dit is niet serieus hoor; ik vind het echt fijn dat iedereen hier zo begaan is met elkaar.
Je hebt helemaal gelijk Jente. Het is gezellig en fijn hier. Ik dacht eigenlijk dat ik niet zo'n forumtype was, maar ik vind het leuk! Gek he dat het per forum zo kan verschillen? Vpprlopig zijn we allemaaal nog samen hier haha. Ik geloof trouwens niet dat een kindje dommer wordt wanneer de moeder vet gegeten heeft hahaha. Iedereen een superfijn en zonnig weekend 8)
goeimorgen meiden, fijn roelie dat de echo zo mooi was,amarante zal nu ook wel bezig zijn met haar bruidsmake up en aan het nagenieten van haar echo gisteren. ik ben gister naar babydump geweest,en heb mijn eerste pakje gekocht. het is een wit pakje met de tekst "100% lief !" echt heel leuk. heb ook al een slaapzakje en waskussenovertrekjes gekocht in de kleur limegroen.De kinderwagen heb ik gister ook al gezien,hij is van X adventure en is natuurlijk lime kleurig en natuurlijk mijn eerste kadodoos opgehaald,er zit in: een rompertje,t shirtje,kadobon,lepeltjes,eetschaaltje eneen slabbertje. ga zo ff de kids wakker maken en danga ik ff shoppen voor hun. iedereen een lekker weekend toegewenst!
Goedemorgen! Ik ben nog helemaal aan het nagenieten van mijn mooie echo Amaranta ik wens je een prachtige dag toe vandaag, geniet van je trouwdag en we willen natuurlijk een verslag en foto's! Ruby 13 weken alweer....wat gaat het opeens hard he....nog even dan hebben we allemaal het eerste trimester erop zitten! LindaPooh....ik was gisteren teveel in jubelstemming om op je te reageren maar het lijkt me een moeilijke situatie...aan de andere kant heb je voor jezelf al besloten dat wat er ook mag gebeuren je laat het niet weghalen....en statistisch gezien is de kans dat het goed gaat groter dan dat het fout gaat. Maar ik kan me je angst en onzekerheid heel goed voorstellen. Ik ga van het weekend even je verhaal lezen want ik weet de achtergrond niet precies, maar ik wens je veel sterkte toe. Gisteren na de echo zijn we nog even wezen shoppen maar in Emmeloord was weinig positiekleding te vinden zeg! Er zit zo'n outlet store van Miss Etam dat was niks alleen lange broeken en shirts en truien met lange mouwen...ik moet juist korte broeken enzo hebben! Uiteindelijk geslaagd bij Cloffy& Co, een korte en een lange zomerbroek en 2 shirtjes maar wel hartstikke duur....ik wou het eerst niet doen maar goed ik had nog maar 1 korte broek die ik paste dan moet je wat Voordeel....tis dure kleding maar het zit echt zaaaaaaalig en als ik eruit ben gooi ik het wel weer op marktplaats Ik ga straks lekker op visite bij vrienden en morgen lekker bbq-en....iedereen lekker genieten van dit schitterende weekend! xxx Roelie
He mijn banner verandert niet......weet iemand hoe dat kan hij staat nog net als gisteren? Ik zou nu 11 weken en 4 dagen moeten zijn?
Ff een update vanuit deze kant. Het gaat hier prima! Ik heb 2 weken halve dagen gewerkt omdat ik oververmoeid was en de hele dag beroerd. De verloskundige heeft me toen geadviseerd (eerder opgedragen) wat rustiger aan te doen. Ik merk dat het nu langzaam aan wel wat beter gaat. Misselijkheid wordt ietsiepietsie minder nu.. gelukkig.. Hoop nu het ergste gehad te hebben. Bij de vk was ik 11w2d en ze durfde nog niet te gaan luisteren met de dopler. Volgens de laatste echo (8w2d) lag de beeb nogal diep verborgen en ze was bang dat wanneer ze niets zou horen dat ik nog onzekerder zou worden. Ik ben toch al zo'n angsthaas na die miskraam in dec'06. Ik heb nu een afspraak op 7 mei, dan zou ik bijna 13 weken zijn en dan zou het hartje goed te horen moeten zijn. Nu ben ik erg eigenwijs en heb ik gister een Angelsounds gekocht. Nee heb je, ja kun je krijgen dacht ik zo. Ik wist dat de kans groot zou zijn dat ik nog niets kon horen, maar wilde het toch proberen. Na 5 minuten: JAAHH... keurig duidelijke hartslag van rond de 150 p/m. Het was goed te horen. Ook hoorde ik volgens mij de beeb goed bewegen. Ik hoorde af en toe een flinke dreun en daarna gerommel. Toen was het weer even stil en was alleen het hartslagje nog steeds constant. Toen weer een paar keer een harde knal! Gisteravond heb ik het mijn vriend ook laten horen, weer binnen 5 minuten resultaat. Zo mooi.. Dus ik raad deze Angelsounds dan ook aan iedereen aan! Jullie kunnen wel nagaan dat ik nu eindelijk durf te genieten nu ik weet dat het hartje nog goed klopt en dat ik het zelf thuis kan controleren...
Dank jullie wel voor de lieve reacties. Voor de duidelijkheid wij wisten ook dat er kans van 1 op 4 was dat het ons weer zou kunnen overkomen voor dat ik zwanger was. Alleen wisten ze toen nog niet wat het precies was. Ze dachten of aan Noonan of aan een stofwisslingsziekte. En het is het eerste. Waarom het nouw zo'n inpact heeft is dat wij dus ook ziek zijn, onze moeders ook en onze oma dus ook. En kans dat onze ooms en tantes het ook hebben en die moeten dus getest worden. Dat komt er dus nog eens allemaal bij. En als jullie goed hebben gelezen, is de kans dus 3 op 4 dat het kindje ziek is in erg en minder erge mate. De kans dat ons kindje dus helemaal gezond is is erg klein, maar ja ik probeer het naast me neer te leggen en verder te gaan genieten van mijn zwangerschap. Het gaat tenslotte al HEEL anders dan bij Milan* Heel erg bedankt voor jullie luisterend oor, en een fijn weekend toegewenst. Liefs Linda
wat leuk roelie wij zijn op dezelfde datum uitgerekent! hier ook het meeste trek in de vette hap en het avondeten mondjesmaat af en toe behoorlijk misselijk van de kookgeuren 4mei mn 12wekenecho en dan ook meteen de nekplooimeting
Linda sorry ik heb je eerdere bericht goed gelezen en nu lees ik het inderdaad, de kansen liggen heel anders.... Ik heb hier even zitten lezen: http://www.noonansyndroom.nl/index.php? ... 45&page=65 ik neem aan dat je deze site wel kent maar nu begrijp ik een beetje waar het over gaat.... Tjee ik weet helemaal niet wat ik zeggen moet.....kunnen ze in de zwangerschap al ontdekken of jouw kindje het heeft? Door echo of vlokkentest ofzo? En stel nou dat tijdens de zwangerschap blijkt dat je kindje het heeft in erge mate...hou je het dan toch? Eigenlijk zijn dit ook onmogelijke keuzes....het maakt mij eens te meer duidelijk dat zwanger worden en zwanger zijn helemaal niet zo vanzelfsprekend is.... Ik wou dat ik je iets kon zeggen wat een beetje troost biedt maar soms zijn er gewoon geen woorden. Ik leef met je mee en ik hoop dat je kindje gewoon kerngezond zal blijken te zijn.... Ook de rest van je familie wens ik veel sterkte dit raakt jullie allemaal..... xxx Roelie
@Roelie: wat ontzettend gaaf dat je zo´n mooie echo had, je zal m toch wl even geknepen hebben toen je daar lag! Gefeliciteerd! @Amaranta: je leest het vandaag vast niet, maar in ieder geval heel hartelijk gefeliciteerd met je huwelijk vandaag en ik hoop dat je e een heerlijke, onvergetelijke dag hebt! En natuurlijk dat je echo gisteren minstens net zo mooi was als die van Roelie. @LindaPOOH: ja, je hebt gelijk inderdaad dat de kansen anders liggen dan dat wij eerst schreven, dat zag ik later ook. Naar he, dat je zo met cijfertejes en kansberekingen moet gaan denken, terwijl je gewoon geen idee hebt hoe het gewoon echt zit in je buik. Hebben jij en je vriend er last van, van dat syndroom? Hebben jullie het dan in mindere mate ofzo, hoe moet ik me dat voorstellen? Want als jullie kindje dan net zo wordt als jullie, krijgt het dus een prachtig leven, lijkt me zo? Tjonge, spannend wel hoor voor jullie, ik hoop dat jullie goede steun aan elkaar hebben. Ik vind je in ieder geval SUPERCOOL dat je er zo mee omgaat. En wat eerder al geschreven werd: aan ons kun je al je angsten kwijt, ook al weten wij misschien niet precies hoe het zit, we zijn een luisterend oor voor je!