November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    pffff loop nog steeds in mijn pyama.ben helemaal op door de gebroken nachten.pfff

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Aan de al ervaren moeders:
    eet tijden, houden jullie je echt aan om de 3 uur en 7 voedingen? Ik heb hem namelijk om 10 uur gegeven (voldoende ml) maar hij heeft nu al een half uur weer honger...

Zooo gister was me wel een dagje, we zijn voor het eerst op bezoek geweest bij opa en oma en me vriend moest naar de tandarts (die we ook persoonlijk kennen dus die mocht de baby ook bewonderen)!
    Ik heb er een btje moeite mee hoe me schoonmoeder met de baby omgaat :( ik begrijp het wel, maar vind het toch wel vervelend!
    Ze is een beetje overspannen, werkt namelijk heel erg veel!
    Maar goed gister zijn we daar, ze trekt hem meerdere keren uit me handen en zegt daarbij geef hem maar hier jij kan er nog de hele dag van genieten! Oke, ik begrijp het wel had het liever anders gehad je krijgt hem heus wel hoor haha maar toen ik dus ze fles warm maakte wilde ze hem niet geven (ik wil dus dat alleen chris en ik de fles geven omdat dat nu gewoon gevoelig is voor mij, dat was de reden dat hij in het ziekenhuis moest blijven en ik denk dat ik dat het beste doe en chris natuurlijk) trekt ze zo ineens die fles uit me handen :confused: en ze begint hem eten te geven naja goed ik kijk het even aan, hij begint wat te hoesten en chris zegt al 2x geef maar aan melina die doet het wel geef maar aan ze moeder maar ze luisterde gewoon niet naja na 2x gaf ze hem wel, ging ze eten voor ons maken en vervolgens zegt ze weer ga jij maar eten melina ik geef hem ze fles wel, dus ik nee hoor ik wacht wel en ik doe het wel maar goed op het moment dat hij even zat voor een boertje (na het leegdrinken van ze fles) trok ze hem alweer uit me handen en zei ik wacht wel op ze boertje.
    Whaaaaaaaaah het erge is nog dat ze dat ook doet als haar man hem vast heeft of chris zijn broer....vind het een btje vervelend en wil er nog niks van zeggen maar de volgende keer kan ik me mond niet meer houden halloooooo het is MIJN kind haha :D

lucht wel even op!

Ga even terug lezen en reageren, heb 30 pagina's te gaan! ik geef hem eerst te eten want hij blijft huilen en dat doet hij alleen als hij honger heeft het is zoo een rustig ventje!

roelie bedankt voor je sms gister!

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh, dat komt goed uit, want wij hebben een meisje besteld! :)

Neehoor, maar ik heb wel heel sterk het gevoel dat er een meisje in mijn buik zit. En het is opvallend hoeveel mensen mij dat ook 'voorspeld' hebben. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast. We zullen wel zien. Voor de zekerheid hebben we roze EN blauwe muisje in huis gehaald... ;) En mijn man heeft ook al met beide pakken boven mijn buik zitten schudden, om te kijken of ons beebje op 1 van de 2 kleuren reageerde... :) (maar er kwam geen enkele reactie.)

4. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    dank je wel :D
    haha jullie zeggen dat wij kunnen kletsen, maar jullie kunen er ook wat van hihi :D

maar uh good morning voor wie ik nog niet gehad had ,...

.... ik kom eigenlijk ff inbreken met een vraagje,
    ik zit namelijk nog steeds met het feit dat ik nog geen wieg heb,....helaas,..

nu zag ik iets bij prenatal dus nu wordt evt die 10 % korting interessant,
    dus weet iemand of dit dan kan maandag?
    maandag is het 2de maandag vd maand, dan is het toch zo dat je automatisch korting van 10 % krijgt?
    en nu heb ik geloof ik ook nog een kortingsbon in mn pakketje zitten, geloof ook 10 % kan ik die er dan ook af laten trekken?

en hoe zit het nou precies met je vorige aankopen bij prenatal? kreeg je daardoor ook niet al korting?

nou als iemand het weet: ik wil het ook graag weten :D

mannetje moet straks gaan werken , dan kom ik nog wel ff aanwippen

groetjes en al vast mn dank vh antwoord

5. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Kom net bij de gyn vandaan en ze wilde een inwendig onderzoek doen dus ik was al helemaal opgetogen want ik had bedacht dat ze dan ook wel even kon strippen. Maar ze kon er niet eens bij omdat de boel nog zover naar achteren ligt (?) :rolleyes: . Het was al wel zacht, maar ze zei ook dat er nog geen ontsluiting was, wat wel raar is want anderhalve week geleden zou ik ongeveer 2 cm gehad hebben. Dat gaat toch niet weer dicht ofzo? Dat zou mooi wezen zeg :evil: . Nou ja, geen idee wat het allemaal inhoudt (behalve weer het gebruikelijk tegenstrijdige geneuzel van die *#*-gynaecologen) en nu reken ik echt helemaal NERGENS meer op. Hij blijft maar lekker zitten als hij dat zo nodig vindt. Ik wíl al niet eens meer dat hij eruit komt, vind het wel lekker rustig zo!

Zo....

Ik hoef trouwens niet zo nodig op 11-11 te bevallen; dan moet de kleine op z'n verjaardag Sint Maarten lopen, dat is toch helemaal niet zo leuk?

Natasja, wat sneu voor Sanne! Ik hoop dat ze vanmiddag snel ontdekken wat er aan de hand is, zodat ze haar ook snel weer helemaal 'op de been' kunnen helpen!

Even iets heeel anders naast alle baby- en zwangerschapsperikelen: ik heb m'n baan voor na m'n verlof opgezegd! Ik ga dan de lerarenopleiding doen en we hebben berekend dat we rond moeten kunnen komen als ik anderhalve dag per week werk. Iemand suggesties voor wat er zoal te doen voor anderhalve dag?

Ben heel blij dat de kogel nu door de kerk is; eindelijk ga ik iets doen (straks dan) waar m'n hart ligt en laat ik me niet meer leiden door alleen maar financiele motieven. Vind het ook doodeng... :(

Wat wel fijn was: mijn vader, die dus ook mijn baas is en op wie ik altijd heel erg graag een goede indruk wil maken (zodat ik er dus héél erg tegenop zag om hem het nieuws mee te delen) heeft gisteren gezegd dat hij heel trots op me is om hoe ik alles nu aanpak! :D

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hope: Ja inderdaad, 12 november krijg je weer 10% korting bij de prenatal. Maar dit krijg je niet contant, maar in de vorm van waardebonnen die je bij een volgende aankoop kunt inleveren. Verder weet ik er niet zoveel van, want ik heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt.

7. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Melina, Mika komt soms ook al wat eerder hoor. Je moet je niet té veel aan dat schema vasthouden. Mika huilt nu ook alleen als hij honger heeft. Dat is om de 3 à 4 uur. Ik zit nu op 6 voedingen inmiddels. Maar soms komt ie na 1,5 uur al weer een keer tussendoor. Dan moet je niet gaan denken.. ja dáááág wacht nog maar ff.. Mij is verteld dat als hij zich meldt tussen de 2 en 4 uur dat dat heel normaal is. 's nachts mag het wel iets langer duren.

8. Ik voedde Fenna op verzoek de eerste drie weken, dus honger: voeden. Na 3 weken probeer ik een beetje regelmaat erin te bouwen, om de 4 uur overdag (is ook wel eens 3,5) en liefst snachts niet... maar komt ze dan toch, dan krijgt ze natuurlijk wel... Nu is het wel de tijd dat ze meer wakker zijn en dus ook meer gaan huilen..., ze kunnen soms dan ook heel tevreden zijn met een knuffel van mams of paps...

Jeetje jouw schoonmoeder is claimend zeg! Ik zou het echt niet pikken. Gelukkig zegt je man er wel iets van, maar ik zou hem ook niet zo vaak uit handen geven in dit geval..natuurlijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan, maar dit vind ik echt niet kunnen hoor! Tis inderdaad jouw kind!

9. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Hoi allemaal,

ik heb een vraag 's avonds krijg ik vaak erge pijn, een trekkerig gevoel zoiets als bandenpijn. Maar als ik da recht wil gaan zitten in bed om te gaan plassen ofzo krijg ik een enorme steek (lijkt wel eisprong steek zeg maar) en die doet zo'n zeer dat ik echt dubbelklap en moet huilen. de hele zaak beneden blijft onwijs pijnlijk trekkerig, zelfs rechtzitten s nachts kan haast niet van de bosnegerpijn aan de onderzijde. is dit normaal of zal ik het navragen bij de VK morgen? Ik krijg ook erg pijn aan de binnenkant van 1 been als ik in bed lig, waardoor omdraaien haast onmogelijk wordt.

Esther: het schiet op bij jullie! Jullie zijn wel al lang bezig toch? Gingen jullie echt het hele huis verbouwen ofzo?

Hope: je hebt je plaatje veranderd!

Ilse: jezus weer niet geslapen meid, dat is echt balen. Slaap je overdag wel of dat ook niet? Dat hou je zo nooit vol als je ook nog moet gan bevallen straks.

Serafijntje: je weet wat je te doen staat vandaag, kostte wat kost bevallen!

Dees: eindelijk gordijnen?! wat zul jij blij zijn zeg!

Melina: heel begrijpelijk! Ik heb die gevoelens nu al, alsof iedereen nu al je kind wil claimen.

Lenthe: welk vak ga je studeren? Probeer vast wat uren les te gaan geven, in sommige regio's staan ze te springen. Als je duaal gaat studeren (zij instroom) dan moet je er zelfs een baan bij hebben, die is makkelijk gevonden in het onderwijs.

10. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Hey lenthe, wat balen dat de boel nog steeds op slot zit.. maar geloof ook niet dat ontsluiting weer dicht kan gaan, toch? Wel een moedig besluit om je baan op te zeggen! Wat heb je hiervoor eigenlijk gestudeerd? Super dat je vader het zo oppakt! Géén idee wat je zo voor anderhalve dag kan doen.. weet niet of je "op niveau" wilt blijven werken gezien je opleiding? Maar soms heb je wel vacatures voor klasse assistent dat soort dingen voor een paar uurtjes. Of administratief werk. Of als oppasmoeder? kweenie hoor.. noem maar wat..

11. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh Lenthe, wat een enorme teleurstelling dat je nu ineens geen ontsluiting meer hebt. Inderdaad een raar verhaal, omdat je anderhalve week geleden al 2 cm ontsluiting had. Balen zeg!

Wat een moedige beslissing om jouw baan op te zeggen en te kiezen voor wat jouw hart je ingeeft: de lerarenopleiding gaan doen. Je had hier al eerder over geschreven op het forum en het zal je waarschijnlijk wel rust geven dat je nu de knoop definitief hebt doorgehakt. Ik heb niet echt een suggestie voor een baan voor anderhalve dag. Ik weet natuurlijk ook niet wat jij graag zou willen. Maar wellicht kun je eens bij een arbeidsbureau gaan informeren naar de mogelijkheden?

12. WHAAAAAAAAAA, heb ik Fenna net nieuwe kleren aangetrokken spuugt ze alles weer onder, inclusief voedingskussen en de bank... :(

13. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

hallo dames
    ik ben dus stiekel oftewel sandra. ;)
    ik mail hier niet zo vaak vandaar dat de meeste mij ook niet kennen.
    de laatste keer dat ik hier een berichtje achterliet was op 2 nov.
    dat ging over de voorkant van ons geboortekaartje(staat nu in de topic zwangerschap).

ik heb idd via pbtjes contact met natasja.
    het is begonnen over afvallen want zij was net als mij in het begin afgevallen.
    ik ben nu in totaal 4,7 kilo aangekomen.

en ze gaan mij morgen proberen in te leiden,met behulp van tabletjes.
    wie heeft die ook gehad als ik mag vragen?
    dit omdat ik al vanaf vorige week zondag bezig ben.
    maar mijn weeen zijn niet sterk genoeg om voor onsluiting te zorgen(ik heb al wel wat onsluiting trouwens).
    ik ben echt bekaf en heb daarom ook slaapmedicatie van de gyn gekregen maar die helpen niet.
    zit ondanks dat nog s'nacht in de kamer omdat ik niet weet waar ik het moet zoeken van pijn :cry: :cry:

mijn hele zwangerschap loopt al niet zo lekker.
    dus ik hoop dat ik morgen de maxi-cosi gevuld mee naar huis mag nemen.

dit was in het kort een verhaaltje over mij (nou ja kort)

alle meiden die al bevallen zijn nog een keer van harte en voor diegene die nog moeten toi toi toi en dat het niet lang meer mag duren.

groetjes sandra

14. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Peetje, ik heb niet echt een duidelijk antwoord op jouw vraag - behalve dan dat ik er zelf (gelukkig) geen last van heb. En tja, wat is 'normaal'... iedere zwangerschap is weer anders. Maar bij twijfel en ongerustheid kun je natuurlijk altijd de vk raadplegen, daar zijn zij voor!

15. Zo ik ga ff booschappen doen, tot laters!

16. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hoi Sandra, leuk dat je je even wat uitgebreider voorstelt. Nou, dat wordt een spannende dag voor jou morgen. Ik wens je alvast veel sterkte toe en ik duim voor je dat je je kindje spoedig in je armen kunt sluiten. (Met die tabletjes heb ik geen ervaring, dus daar kan ik je niets over vertellen.)

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    potver zeg, een heel verhaal te typen, ligt het forum er weer uit.
    Doe het zo wel over nieuw
    Eerst even bij kleppen met een collega :D

18. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

ja dank je wel serafijntje :)
    hoop dat het bij jouw ook niet lang meer duren gaat.
    ook onze zoontje vraagt nu steeds wanneer komt mijn broertje.
    ook hij is ongeduldig.

groetjes sandra

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    toch maar even hier want collega is ingesprek.

Heb nu ook zittend krampen gehad, en alsof piet het voelde hij belt me direct op hihi. Hij wilde al gelijk naar huis komen
    Nou dat hoeft ook weer niet, eerst maar eens kijken of het echt wat is aangezien er hier meer gerommeld word.

Hope als je bij prenatal wat koopt op die maandag dan krijg je bonnen die je de volgende keer pas kan gebruiken, dus niet direct

Melina pff wat een schoonmoeder zeg, jullie kind is geen bal die je kan over gooien, zou er zeker wel wat van zeggen.

Ben trouwens ook een muts, ik heb van die glaasjes gekleurd voor waxinelichtjes, erg leuk, maar ze konden wel een was beurd gebruiken dus gooi ze in de vaatwasser, ja stom wahhaahaha kunnen ze niet tegen nu zijn ze niet meer gekleurd en sommige nog half whaahah
    Moest zo lachen om me eigen stomme fout!

Nou ga eens kijken of me collega al berijkbaar is

20. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Dees hoe zou jij je krampen omschrijven?

Ik heb dat trekkerige gevoel dus eigenlijk hele dagen, 's avonds wordt het erger. Maar zoals nu kan ik bijv niet eens mijn been optillen want dat doet zeer, en lopen doet zeer. Het blijft trekkerig onderin mijn buik. Ik snap ook niet waarom ik me er nu ineens zorgen om maak want ik heb dit al een week ofzo

Deel Deze Pagina