November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    rayan ligt best veel in de box of bij ons in bed.zijn eigen bed ziet hij niet zo vaak :)

zit nu te wachten op de wijkverpleegkundige,weet niet eens wat ze doet eigenlijk.
    maar jullie horen het zo van me.

2. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    wencke en harmen gefeliciteerd met jullie zoon.wel een spoedbevalling he :thumup:

3. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Hij zei dat het voor alle baby's het beste is om de box de eerste 3 maanden te ontzien ivm ontwikkeling. In zijn bedje vind hij meer rust en kan hij beter groeien, aangezien ze het meest groeien als ze slapen. Na 2 maanden worden ze wat meer bewust van hun omgeving en kan ie wel af en toe in de box. 3 maanden mag ie er regelmatig in. Tenminste... zo is ons geadviseerd.. en van een kinderarts neem ik dat wel aan ;) Maar goed, zo heb je 100.000 verschillende adviezen.. iedereen weet het beter.. ;) Maar wij kiezen er dus voor hem nog zo min mogelijk buiten zijn bedje te laten zodat hij mooi kan groeien. En dat doet ie dus enorm zoals blijkt hihi :)

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh, dat wist ik helemaal niet. Ik dacht dat de baby gelijk wel in de box kon. Dank je wel voor jouw antwoord.
    Hier hebben we de box ook nog niet staan. Waarschijnlijk zal ik de eerste week (?) toch nog veel op bed liggen en dan vind ik het wel fijn om de baby dicht bij me te hebben in zijn/haar eigen wiegje. Daarna is de box zo opgezet, op het moment dat we dat willen of daar aan toe zijn. (Hij staat nu in de berging, samen met heeel veel andere spullen die we niet direct nodig hebben...)

5. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Hey ladies :D Wat een drukte vandaag hier zeg! :confused:

Hope: dank je wel voor je lieve berichtje! We houden haar zeker goed in de gaten. Net wat je zegt, als je kleintje zo hulpeloos en afhankelijk is van jou…doet het zeer als je echt niets kan doen en alleen maar kan toekijken. Gelukkig blijkt het mee te vallen, ik hoop dat ze snel de oude weer is. :D

Dees en Piet: GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE ZOONTJE QUINN!! GENIET ER LEKKER VAN!!
    Barbabintje: heel veel suc6 meid!

Lenthe: GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE ZOONTJE THIJE!!

Inleiden: hier leiden ze je al vanaf 37 weken in. Ligt wel aan de situatie natuurlijk, maar ik ben ingeleid met 37.4.

Vloeien: ik vloei al (bijna) niet meer. Terwijl ik 2 weken geleden bevallen ben. Is dat bij jullie ook zo?

Kilo’s : ik was 6 kilo aangekomen in de zw.schap en ben er nu 8 kwijt (dus ben er lichter uitgekomen dan erin gegaan) ;)

Linda: wow, wat een prachtig sieraad is het zeg! Daar mag je zeker trots op zijn! :D

Stiekel: ik ben nieuwsgierig hoe het haar vergaat. Jammer dat ze niet in de buddy-lijst staat, anders had ik dr ff ge-sms’t (wat een raar woord) :(

Sanne: jaaa die doet het vandaag gelukkig goed. :D Ik heb haar zelfs voor het eerst in haar bedje gelegd (mocht eerder niet omdat ze zich niet op temperatuur kon houden). Maar ik heb besloten om haar daar lekker neer te leggen met een warme kruik. Hopelijk blijft ze het vandaag zo goed doen.

Liefs,
    Natasja

6. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hoi hoi,

hier alles oke. vanmiddag om 16.50 mag ik weer naar de VK voor de keuring. Niks te bekennen van baby en/of weeën helaas.

Ik meende dat je in het begin ook het beste geen muziekmobiletje boven bed/ box kunt hangen en geen speeltjes boven de kinderwagen/ maxicosi. Omdat dit als ze nog heel klein zijn teveel prikkels geeft.

Ik ben nu 7 kg aangekomen, ben 168 cm en de beeb wordt met 40 weken geschat op 3750 gr ongeveer. Bij mij zit de baby echt klem wat heel veel pijn doet, autorijden kan haast niet meer, rechtopzitten en goed eten ook niet. De baby zit zelf onder mijn borstbeen en drukt de ribben opzij. Van mij mag hij er dus vandaag nog uit!

LENTHE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON THIJE!

Wat betreft de naam van dees haar zoontje; zo stond het in de sms, weet niet of het typfout is, wilde haar ook rust gunnen en niet steeds gaan sms-en ze hebben nu wel iets anders te doen lijkt me hihi. Dus mocht het verkeerd zijn dan meld ze dat zelf binnenkort wel. OOOOOOh ik zie dat iemand het wel nagevraagd heeft, nou dan was het een typfoutje, vond het zelf ook al apart maar heb het gewoon letterlijk overgenomen.

Esther: wow binnen nu en 3 dagen heb je een baby!! Veel succes meis!

Ilse: (((((KNUFFEL))))) jezus meid, wees gewoon lekker blij dat je misschien al snel je mooie baby hebt. Voordringen of niet ;) Je hebt het echt verdiend, zo moet je het zien!

7. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Heeee stelletje kletskousen ik was nog maar op 1757 :D

Ben net thuis na het bezoekje aan de vk en een lekkere lunch erna en gelukkig alleen maar goed nieuws van deze kant!
    Bloeddruk was 88/123 iets te hoog maar acceptabel (het zal wel liggen aan het feit dat ik bijna een half uur op het gemeentehuis moest wachten voor ik mijn rijbewijs kon verlengen omdat er storing was bij de RDW).
    Ze wou nog niet strippen helaas, ook geen inwendig onderzoek dat doen ze liever pas na de 40 weken omdat het me anders een nacht gerommel zou opleveren maar nog geen bevalling...jammer maar ze had wel een punt...
    Maarrrrr al die menstruatiepijn en rugpijn heeft hun werk wel gedaan want beeb ligt eindelijk volledig ingedaald en vast...joehoe ik heb eindelijk een vibi :D
    Gewicht kon ze niet precies schatten maar ze vond het wel meevallen, oke het word geen zespondertje maar ze verwachtte ook geen negenponder *pfieuwwwwwwwwwww*
    En ik mag volgende week vrijdag weer, dan ben ik over mijn datum én gaat ze wel strippen!
    Dus ik kwam er toch met een goed gevoel weg, mijn lichaam is tenminste wel bezig en al die pijn en ongemak was niet voor niks!
    Zo en nu ff bijlezen want volgens mij heb ik ergens babynieuws zien staan!

xxx Roelie

8. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    LENTHE, HARMEN EN SOFIA GEFELICITEERD MET THIJE!!!!!!

Joepie de baby's vliegen je om de oren vandaag :D
    Zal zo eerst naar de winkel ik ben door mijn blauwe kaartjes heen hahahaha 't word tijd voor meisjes!

Esther: dus het gaat echt gebeuren nu! Ik snap best dat het je overvalt maar probeer er ook van te genieten meis, nog heel even en dan ben je mama!

Ilse: jeee en ook voor jou duurt het dus niet lang meer!
    Pfff ik moet ook wel even slikken hoor als zelfs de eind novembermama's al voorgaan...maar het is niet anders en ook onze beebs komen hoor Muriel, Serafijntje, Sammie en Maria! Wij kunnen gewoon nog wat langer
    genieten van het zwanger zijn ;)
    En Ilse niet schuldig voelen hoor, jij en Indigo hebben het behoorlijk zwaar de laatste tijd dan heb ik niks te klagen!

Linda: wat een mooi herdenkingssierraad!

Hee meiden is iedereen nu op de hoogte of moeten er nog meiden gesmst worden?

Oke ik heb ff heel snel bijgelezen, ga nu de kids ophalen en ff koppie thee met ze drinken!
    Tot laters!
    xxx Roelie

9. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    BEVALLINGSLIJST NOVEMBER 2007

Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing
    Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter
    Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon
    Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon
    Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter
    Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter
    Peetje24 ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Hope43~uitgerekend op 21 november~1e kindje~zoon
    Morrighan ~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon
    Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing
    Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon
    Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter

4 MEIDEN , 6 JOCHIES, 2 VERRASSINGSPAKKETJES
    In totaal nog 12 kleintjes op komst.

BUDDYLIJST

Dafje (bevallen) - LindaPOOH (bevallen)
    Gwen (bevallen) - Roelie (13)
    Jennie (bevallen) - Indigo (28 )
    Tari (bevallen) - Stasia (bevallen)
    Ruby (bevallen) - Muriel (14)
    Lenthe (bevallen) - Debbykoops (bevallen)
    Natasja (bevallen) - MissyM (bevallen)
    Serafijntje (7) -Rachel (16)
    Dees (bevallen) - Peetje (20)
    Maria (9) - Ilse (26)
    Sammie (9) - Barbabintje (27)
    Blondiedfu (bevallen ) - Hope 43 (28)

AGENDA

Murmel~9 november 15.00 VK
    Linda~ 9 november 14.30 maatschappelijk werk
    Joldeg(Ilse)~ 13 november 8.25 uur VK
    Gwendolyne~ 14 november nacontrole gyn zh
    Sammie2~ 14 november 11.10 uur VK
    Murmel~15 november 11.00 VK
    Roelie~16 november 9.30 VK 1ste strippoging
    MissyM~ 19 november eerste bezoek consultatiebureau
    Dafje~ 20 november nacontrole gyn zh
    Joldeg(Ilse)~ 26 november jarig (32!) :({|=
    Gwendolyne~ 29 november kinderarts controle Mika
    Linda~ 18 december voorlichtingsgesprek PGD

GEBOREN

ISA* ~ dochter van Linda en Patrick ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ ZH ~ weeen ~ 31w1d
    MIKA JARED AIDAN ~ zoon van Gwen en Patrick ~ 21 september ~ 2014 gram ~ ZH ~ gebroken vliezen ~ 32w4d
    FENNA ELEONORA ~ dochter van Daphne en Jeroen ~ 12 oktober ~ 3130 gram ~ ZH ~ gescheurde vliezen ~ 37w1d
    EVANGELOS KONSTANDINOS ~ zoon van Melina en Chris ~ 19 oktober ~ 2780 gram ~ 48 cm ~ ZH ~ weeen ~ 35w3d
    SANNE ~ dochter van Natasja en Etienne ~ 22 oktober ~ 3095 gram ~ 48 cm ~ ZH ~ ingeleid ~ 37w6d
    RAYAN ~ zoon van Ruby en Hicham ~ 26 oktober ~13.57 uur ~ 3050 gram~ ZH ~ ingeleid ~ 39w0d
    ESMAY ~ dochter van Jennie en Erwin ~ 27 oktober ~ 3250 gram ~ 51 cm ~ thuis/ZH ~ weeën ~ 39w1d
    RYAN ~ zoon van Debby en Arnoud ~ 31 oktober ~ 3500 gram ~ ZH ~ ingeleid ~ 38w1d
    DENIZ ~ zoon van Stasia en Ibrahim ~ 1 november ~ 00.31 uur ~3410 gram ~ ZH ~ weeën ~ 38w1d
    REESE ~ zoon van Blondiedfu (Linda) ~ 3 november ~ 3910 gram ~ ZH ~ weeën ~39w2d
    IMKE ~ dochter van Jolger(Jolanda) en Gerald ~ 3 november ~ 3165 gram ~ ZH ~ ? ~ 38w6d
    ESTRELLA ANASTASIA ~ dochter van Melanie en Adriaan ~ 6 november ~ 4050 gram ~ 54 cm ~ TB ~ weeën ~ 40w3d
    QUINN ~ zoon van Dees en Piet ~ 8 november ~ 4090 gram ~ 47cm ~ ZH ~ weeën ~39w6d
    THIJE ~ zoon van Wencke en Harmen~ 8 november ~ 3710 gram ~ ZH ~ weeën ~40w2d

6 MEIDEN
    8 JOCHIES

In totaal al 14 kleintjes geboren!

10. Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom ze niet in debox mogen.. aangezien hier in de box niets ligt om mee te spelen.. en ze dus verder niets doet in de box dan slapen. Net als in de kinderwagen en haar bedje.. Dan is er verder toch niets aan de hand.. ze slaapt net zoveel en net zo goed of net zo slecht :) in de box als in haar bed..

11. BEVALLINGSLIJST NOVEMBER 2007

Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing
    Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter
    Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon
    Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon
    Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter
    Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter
    Peetje24 ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Hope43~uitgerekend op 21 november~1e kindje~zoon
    Morrighan ~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon
    Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing
    Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon
    Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter

4 MEIDEN , 6 JOCHIES, 2 VERRASSINGSPAKKETJES
    In totaal nog 12 kleintjes op komst.

BUDDYLIJST

Dafje (bevallen) - LindaPOOH (bevallen)
    Gwen (bevallen) - Roelie (13)
    Jennie (bevallen) - Indigo (28 )
    Tari (bevallen) - Stasia (bevallen)
    Ruby (bevallen) - Muriel (14)
    Lenthe (bevallen) - Debbykoops (bevallen)
    Natasja (bevallen) - MissyM (bevallen)
    Serafijntje (7) -Rachel (16)
    Dees (bevallen) - Peetje (20)
    Maria (9) - Ilse (26)
    Sammie (9) - Barbabintje (27)
    Blondiedfu (bevallen ) - Hope 43 (28)

AGENDA

Murmel~9 november 15.00 VK
    Linda~ 9 november 14.30 maatschappelijk werk
    Joldeg(Ilse)~ 13 november 8.25 uur VK
    Gwendolyne~ 14 november nacontrole gyn zh
    Sammie2~ 14 november 11.10 uur VK
    Dafje~14 november 11:35 Fenna naar het CB
    Murmel~15 november 11.00 VK
    Roelie~16 november 9.30 VK 1ste strippoging
    MissyM~ 19 november eerste bezoek consultatiebureau
    Dafje~ 20 november nacontrole gyn zh
    Joldeg(Ilse)~ 26 november jarig (32!) :({|=
    Gwendolyne~ 29 november kinderarts controle Mika
    Linda~ 18 december voorlichtingsgesprek PGD

GEBOREN

ISA* ~ dochter van Linda en Patrick ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ ZH ~ weeen ~ 31w1d
    MIKA JARED AIDAN ~ zoon van Gwen en Patrick ~ 21 september ~ 2014 gram ~ ZH ~ gebroken vliezen ~ 32w4d
    FENNA ELEONORA ~ dochter van Daphne en Jeroen ~ 12 oktober ~ 3130 gram ~ ZH ~ gescheurde vliezen ~ 37w1d
    EVANGELOS KONSTANDINOS ~ zoon van Melina en Chris ~ 19 oktober ~ 2780 gram ~ 48 cm ~ ZH ~ weeen ~ 35w3d
    SANNE ~ dochter van Natasja en Etienne ~ 22 oktober ~ 3095 gram ~ 48 cm ~ ZH ~ ingeleid ~ 37w6d
    RAYAN ~ zoon van Ruby en Hicham ~ 26 oktober ~13.57 uur ~ 3050 gram~ ZH ~ ingeleid ~ 39w0d
    ESMAY ~ dochter van Jennie en Erwin ~ 27 oktober ~ 3250 gram ~ 51 cm ~ thuis/ZH ~ weeën ~ 39w1d
    RYAN ~ zoon van Debby en Arnoud ~ 31 oktober ~ 3500 gram ~ ZH ~ ingeleid ~ 38w1d
    DENIZ ~ zoon van Stasia en Ibrahim ~ 1 november ~ 00.31 uur ~3410 gram ~ ZH ~ weeën ~ 38w1d
    REESE ~ zoon van Blondiedfu (Linda) ~ 3 november ~ 3910 gram ~ ZH ~ weeën ~39w2d
    IMKE ~ dochter van Jolger(Jolanda) en Gerald ~ 3 november ~ 3165 gram ~ ZH ~ ? ~ 38w6d
    ESTRELLA ANASTASIA ~ dochter van Melanie en Adriaan ~ 6 november ~ 4050 gram ~ 54 cm ~ TB ~ weeën ~ 40w3d
    QUINN ~ zoon van Dees en Piet ~ 8 november ~ 4090 gram ~ 47cm ~ ZH ~ weeën ~39w6d
    THIJE ~ zoon van Wencke en Harmen~ 8 november ~ 3710 gram ~ ZH ~ weeën ~40w2d

6 MEIDEN
    8 JOCHIES

In totaal al 14 kleintjes geboren!

12. Sorry, Ik wilde Roelie even vragen het te veranderen, maar die is de jongens halen, dus die is niet 1,2,3 terug denk ik.. ach zo gaat het pagina aantal weer vooruit.. en mijn berichtjes.. steeds dichterbij de 1500!

13. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik heb juist gehoord van de wijkverpleegkundige dat we hem in de box moeten doen elke dag 2x op zijn buik!

slapen in de box schijnt niet goed te zijn, te dun matrasje! Hier slaapt hij overdag beneden in de dreamy en s'nachts boven in ze ledikantje!

14. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

Goedemiddag,

@Dees en Piet gefeliciteerd met jullie zoon Quinn

@Wencke en Harmen Gefeliciteerd met jullie zoon Thije

@Linda mooi herdenkingsieraad

@Ilse dat heb ik ook mijn buik begint ook pas boven me navel. Zwaar irritant.

De rest ben ik alweer vergeten

Hier gaat alles redelijk goed vannacht flinke weeen gehad maar zonder regelmaat. Moet zo weer voor controle naar de VK. Gauw schoenen aan en dan ben ik weg.

straks wel weer een verslag.

Doeg

15. Wij kregen het advies om Fenna inderdaad op haar buik te leggen 2 keer per dag, maar dan even op de commode na het verschonen en niet te lang.. Hooguit 2 minuutjes.. Elke keer een beetje langer naar mate ze ouder wordt.

Als we beneden zijn slaapt Fenna in de box, als we in huis aan het rommelen zijn slaapt ze in haar bedje en 's nachts slaapt ze ook in haar eigen bedje. Alleen nu, we hebben bijvoorbeeld net boodschappen gedaan en ze mag nu weer gevoed worden overigens :) maar tot de volgende (voor nu is dat dus nu :)) voeding laat ik haar dan daar inliggen.. Daarna weer lekker in bed. Want dan kan ik ook een tukkie doen.

16. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    rommelt het bij jou ook rachel?

17. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik denk dat slapen in de box op zich geen kwaad kan, als het rustig is.

Ik heb wel gelezen in zo'n doorslaapboek, dat het het beste is om je kind altijd in bed te laten slapen, in het donker. Zodat hij/ zij donker en bedje gaat associëren met slapen. Als je je kind altijd in je armen laat slapen dan ontstaat er een verkeerde koppeling en zal je kind straks alleen nog kunnen/ willen slapen in jouw armen. Maar er zijn wel 100 theoriën over denk ik

18. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik vind die boxkleden wel dun, ik heb er zelf badlakens onder liggen (voor straks dan he)

19. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Net terug van de kapper en wat laatste boodschapjes (met name Tena Ladies :oops:). Haartjes zitten netjes en leven in de brouwerij bij de kapper, hihihi. Ik verlies best veel vruchtwater, maar nog geen wee te bekennen. Wel lichte rugpijn. Tis trouwens een vies gevoel dat vloeiende vruchtwater.

In huis schiet het op. Inge heeft de strijk weg en is nu de woonkamer lekker aan het soppen. Als ze daarmee klaar is, is de slaapkamer denk ik ook zover en kan ze daar nog stofzuigen en schoonmaken. Tasje is ook bijna gepakt nu. De buuf is ingeschakeld om de hond uit te laten als het nodig is. Ik hoop nog wel even wat rust te kunnen pakken zometeen.

(((KNUFFFFFELLLLL))) voor de "achterblijvers"...ik wou écht dat jullie eerder mochten dan ik :(

Ilse, toi toi toi.

Maria, ik heb totaal geen bloed verloren.

Linda, mooi sieraad om je aan je mooie kindjes te herinneren!

Listy, het is alsof de duvel ermee speelt dat wij nu ook al samen kunnen zijn :confused: Anders stuur ik mijn berichtjes gewoon naar 2 of 3 extra mama's en dan komt het vast wel via iemand op het forum uiteindelijk? Ik duim voor je, meis.

Roelie, gefeli met de vibo ... ehh... vibi dus (het was in eerste instantie echt per ongeluk een typefout, maar ik laat 'em lekker staan :p En gelukkig geen negenponder voor jou!

Tijdens het bijlezen en typen van dit berichtje heb ik 2x een flinke kramp gehad, maar of het een wee is of mijn darmen zijn dat weet ik niet 100% zeker...maar gerommel is het wel ....

Liefs!

20. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Hee had ik iets verkeerds gedaan dan?
    Heb alleen mijn vk afspraak maar toegevoegd?

Deel Deze Pagina