Ow wat zie ik? Weer een knulletje erbij! Listy en Hans gefeliciteerd met jullie zoon Timo Deniz ligt momenteel lekker in de box. We krijgen zo kraamvisite (collega van Ibo) dus heb hem maar in de box gelegd i.p.v. zijn bedje. Melanie: Nu maar hopen dat dat kuiltje idd geen kwaad kan.
Sint Maarte Sint Maarten De koeien hebben staarten De meisjes hebben rokjes aan Daar komt Sinte Maarten aan ==> meest belachelijke sintmaarten lied ooit Dag mevrouw en dag meneer Hoi hallo hier ben ik weer met mijn lalalampion van papier en van karton Met mijn lichtje mooi is dat Als ik klaar krijg ik wat ==> die is leuker En nu hopen op niet teveel kids aan de deur vind die mini milkyways zelf zo lekker!
Ah shit die kinderen pakken allemaal de mini milkyways ipv de rozijntjes Kennen ze dit trouwens in heel Nederland, Sint Maarten, of is het regio gebonden?
En dan eindelijk mijn bevallingsverhaal! We moesten ons om 07.00 uur melden in het ziekenhuis. Eerst even een CTG gemaakt en dat was allemaal goed. Om 08.00 uur (na 3x misprikken!) eindelijk aan het infuus, toen had ik 3 cm ontsluiting en rond half 10 had ik al om de 2 minuten weeën. Arnoud zat naast mn bed en steunde me door de weeën heen. Het werden al snel heftige weeën, maar ik wist waar ik het voor deed! Om 14.30 uur had ik het idee dat ik persweeën had, de verloskundige had me op het hart gedrukt pas te gaan persen op het moment dat ze zegt dat het mag. Dus wij een verpleegkundige geroepen en de gynaecoloog kwam even kijken. Een inwendig onderzoek wees uit dat ik nog steeds 3 cm ontsluiting had! Mijn wereld stortte op dat moment even in, de weeën waren zo heftig dat ik redelijk uitgeput raakte. En al die weeën had tot dan toe nog geen enkel resultaat gehad! Om 15.30 uur toch maar om pijnstilling gevraagd, want ik kon niet meer puffen. Om 15.40 uur een prikje gehad in mijn dijbeen (geen ruggenprik), die prik haalde de scherpe kantjes van de weeën af, waardoor ik weer kon puffen (uiteraard met hulp van Arnoud!). De verloskundige heeft toen even inwendig onderzoek gedaan en ik ging richting de 5 cm. Eindelijk resultaat! Om 16.30 uur kreeg ik echte persweeën, toen wist ik het zeker! Wij de verpleegkundige weer geroepen en zij zou de verloskundige erbij halen. Maar dat duurde nogal lang, en ik hield het niet meer, dus Arnoud is tot 2x toe de gang opgelopen dat er echt iemand bij moest komen! Om 17.30 uur kwam de verloskundige, een inwendig onderzoek gedaan en ja hoor, ik mocht persen! Ik was nog maar net begonnen met persen, toen mij werd gevraagd even op mijn zij te gaan liggen de hartslag van Ryan daalde razendsnel naar beneden! Dus de gynaecoloog werd erbij geroepen! Gelukkig ging het snel weer goed en mocht ik weer verder persen! En toen zat Ryan even vast, waardoor de verloskundige mij een knip moest geven. En om 18.13 uur is Ryan geboren en werd hij op mijn buik gelegd! Ik was helemaal gelukkig en pas na een paar tellen vroeg ik wat het was, een jongen of een meisje. Een jongen, ik had gelijk! En dat was het moment dat Pietertje Ryan werd. Ryan begon niet direct te huilen, dus moest even aan de zuurstof. Toen begon hij een beetje te piepen, maar nog niet echt huilen. Hij kreeg direct een hielprikje omdat ik zwangerschapssuiker had en hij getest moest worden. Pas op dat moment begon hij te huilen! Gelukkig! Ik werd gehecht en had 5 aambeien! Ryan woog 3500 gram en was 52 centimeter. Hij had nogal moeite met de fles drinken en daarom moesten we tot en met vrijdag in het ziekenhuis blijven. Gelukkig mochten we uiteindelijk (nadat de kinderarts hem nog een keer gecontroleerd had) vrijdagmiddag naar huis. Het was heel emotioneel om thuis te komen met hem in mijn armen! Thuis kregen we een kraamhulp. Zij was een jong meisje (20 jaar) die net een half jaartje met dit beroep bezig was. Helaas ging het drinken nog steeds niet goed en hij zag behoorlijk geel. De verloskundige heeft uiteindelijk maandag gezegd dat hij die dag 50 cc moest gaan drinken, deed hij dat niet, dan moesten we dinsdag bellen. Maandagavond was het nog niet beter en hij dronk nog steeds heel slecht, had 3x een poepluier (dunne ontlasting) in één uur tijd en dat was reden voor ons om de verloskundige te bellen. Zij heeft de kinderarts gebeld en uiteindelijk moesten we naar het ziekenhuis, hij zou worden opgenomen. Dus maandagavond naar het ziekenhuis en daar aangekomen werd hij opgenomen. De verpleegkundige heeft hem om 22.00 uur een fles gegeven en deze dronk hij gelukkig leeg (met een trucje van haar!). Één van ons mocht blijven slapen, maar we hebben besloten dat Arnoud en ik samen naar huis gingen om een beetje bij te slapen. Ryan was daar in goede handen, dus daar hoefden we ons geen zorgen over te maken. Rond 23.30 uur waren wij weer thuis, ik helemaal overstuur zitten huilen op zijn kamertje (volgens Arnoud was ik ontroostbaar)! Ik vond het zo verschrikkelijk dat ik hem daar achter had gelaten, had het idee dat het mijn schuld was, omdat ik uiteindelijk hem liet komen na een zwangerschap van 38 weken en 1 dag! Arnoud heeft me getroost en die nacht hebben we weinig geslapen. s Ochtends direct het ziekenhuis gebeld om te vragen hoe het met hem ging. Gelukkig had hij die nacht en ochtend ook lekker gedronken, dus dat was voor ons een hele geruststelling. Wij zijn die ochtend direct weer naar Ryan toe gekomen, Arnoud heeft hem voor het eerst gebadderd en toen kregen wij een cursus fles geven aan Ryan. Ik heb hem de fles gegeven en dat ging hartstikke goed! Het bleek dat hij het zuigen nog niet helemaal doorhad en daarmee geholpen moest worden. s Middags werd hij ontslag en eindelijk konden we lekker gaan genieten! We hebben het kraambureau gebeld en gevraagd om een ervaren kraamverzorgster, omdat hij niet lekker dronk en we daarbij extra hulp nodig hadden. Van de verloskundige kregen we extra uren kraamzorg. Woensdag kregen we een nieuwe kraamverzorgerster. Vanaf het moment dat zij binnenkwam keerde de rust in huis terug. Ryan ging steeds beter drinken en zij is tot en met vrijdag gebleven. Het ging super met hem, hij werd minder geel en het drinken gaat steeds beter! Ik heb behoorlijk wat last gehad van de hechtingen en 5 (!) aambeien, maar ik heb het er allemaal voor over gehad. Kortom: al met al geen makkelijke bevalling, maar wel een superkereltje eraan overgehouden! Dus meiden die nog moeten bevallen: je weet waar je het voor doet!
Hier ook nog beeb in buik Al voelt het af en toe alsof hij naar buiten aan het kruipen is auwie heb enorme druk down there & back there Ben toch wel heel benieuwd wie de volgende zal zijn die gaat bevallen...
vroeger deed ik dat ook.. toen ik nog in Arnhem woonde. Maar moet zeggen dat ik de laatste jaren nooit meer die kindjes aan de deur heb gezien. maar.. snap het ff niet.. dat is toch morgen?
In Noord-Holland kennen ze ook Sint Maarten. Het gaat hier wel anders dan in Groningen. In Groningen bellen ze aan en beginnen pas met zingen op het moment dat de deur opengaat. In Noord-Holland gaan ze al zingen en moet je maar "rennen naar de deur". Hoe gaat dat bij jullie?
Heftig verhaal Debby...idd niet de makkelijkste bevalling maar het is het allemaal waard...ik weet er alles van Gwen hier lopen de meeste kinderen op zaterdagavond ivm de zondagsrust, tis nogal een christelijk dorpje hier En hier is het ook eerst deur open dan zingen, niet zoals op die reclame: zingen, deur open en pot augurken aanbieden
hoi hoi hallo dames ik wilde jullie even mee delen dat onze zoon en broertje Tim Lucas is geboren. hij is geboren op vrijdag 9-11-2007 om 10.28uur. om 8.30 zijn de vliezen gebroken door de vk. had toen 2-3cm ontsluiting. oftewel ook een stortbevalling. hij is 47cm en weegt 3010 gram en is geboen met precies 39 week. ik laat het hier even bij. als ik weer wat bijgekomen ben dan meld ik me weer. ik heb verder nog niks bijgelezen maar dat doe ik van de week. dames die ookbevallen zijn van harte en dames die nog moeten, heel veel succes. groetjes sandra
Inderdaad...niet een makkelijke bevalling (maar ja...aan de andere kant wat weet ik ervan?! Dit was mijn eerste bevalling ). Wel fijn dat je eerst even de deur kunt opendoen, die kans krijg je hier dus niet. Met als gevolg dat je de helft van het liedje mist... Hier gewoon op zondagavond!
Debby, een zoutoplossing in de neus druppelen helpt! Roelie, thanx.. hoop eigenlijk niet dat ze vanavond ineens het licht zien hier en langskomen.. want heb alleen beschuit met muisjes voor ze haha
Kan je kant en klaar kopen bij de drogist. Je kan het ook zelf maken.. maar moet ik ff zoeken of ergens een dosering te vinden is..