Ja idd met bv is het helemaal gissen.. maar vind het wel lekker, want ik hoef me niet steeds druk te maken van, oh de fles is niet leeg.. ik heb geen idee hoeveel ze drinkt, maar dat geeft voor mij dus minder stress... ze groeit tot nu toe steeds erg goed, dus ik maak me er niet druk om.
Auwie, ik wil niet bevallen geloof ik. Even klagen hoor, heb net gewoon 45 minuten op de wc gezeten! Het deed zo ontzettend pijn, ik had t gevoel dat ik spontaan een ruptuur zou krijgen. Als ik al niet eens kan poepen, hoe moet ik dan in vredesnaam gaan bevallen? Auwwwwww, het doet nu nog pijn als ik zit..jank! Sorry hoor, even niet zo'n fijn praatje op de late avond, maar voel me nu ff zo ontzettend kl*te, ben duizelig, misselijk en heb enorme buikpijn. Heb echt t gevoel dat ik helemaal uitgescheurd ben.
Dafje, ik keek net nog eens naar de bevallingslijst en zag dat Fenna morgen alweer een maand oud is! Wow, wat gaat dat snel, zeg...
Oh Ilse, dat kon er ook nog wel bij he? Er wordt je ook echt niets bespaard. Helaas kan ik met je meeleven, want elke keer na het poepen hier zit ik ook minstens een uur met pijn aan mijn kont.. die doet al de hele dag zeer, maar dan nog meer! Heb je misschien een idee waardoor het komt?
Dat kan ik me goed voorstellen! Ik kan me er druk om maken, maar ook omdat hij natuurlijk opgenomen is geweest! Maar ik probeer me er niet te druk om te maken, nu gaat het hartstikke goed!
ja, enorm hard gaat het! Ze krijgt woensdag al haar eerste vaccinatie (ieeh! ik ben bang voor naalden, ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren)
Heb al een paar weken last van verstopping. Zit al aan de lactulose, pruimenjam, allerlei yoghurtjes voor de darmflora etc, niks helpt. Het blijft gewoon keihard en verstopt. Ik heb t nog nooit zo erg meegemaakt als nu, zat gewoon te janken en te vloeken op de wc, het deed zo'n pijn, dacht echt dat ik uit zou scheuren ofzo. Jeminee, wat gaat dat worden als ik straks moet gaan bevallen, dan moet er nog wel iets meer doorheen (hoewel dit de grootste boodschap was die ik ooit gedaan heb )
Ze voelen het ook wel aan als je je druk maakt en dan kan het natuurlijk ook weer zijn weerslag hebben op de voeding, dus je kan je beter niet druk maken maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...
Geen idee, hoe kom ik daar achter? Dan zou je toch ook bloed moeten hebben ofzo geloof ik? Ben erg slecht thuis in dat soort dingen
Ik ken het, ben ook al sinds de bevalling bezig met lactulose... ik heb hier ook nog een ander middeltje, dat zijn vezels die je in een beker melk of een bord yoghurt kan mengen, die heb ik dan drie keer per dag en dan 12 gram lactulose en dat zorgt er dan net voor dat het gangbaar blijft.. oh ja en ik drink ook roosvicee laxo. Laatst had ik ook dat het helemaal niet kwam en dat het zo veel was dat het er ook echt niet uit kon voor me gevoel. Toen is mijn moeder bij de apotheek klysmaatjes gaan halen, kleine pipetjes met vloeistof, één zo'n ding zorgt ervoor dat alles zacht wordt en binnen 20 minuten er met gemak uitkomt.. beetje onsmakelijk, maar het werkt wel erg goed! Sindsdien komt het redelijk regelmatig.. en is het te doen zeg maar.. misschien heb je er wat aan.
Ik ga mijn kereltje voeden en richting bed! Ilse -> kan je de huisarts niet vragen iets voor te schrijven, zodat je ontlasting wat dunner wordt? Ik heb destijds poeders gekregen, zodat de ontlasting dunner werd en de darmen gestimuleerd werden! En dat hielp bij mij erg goed. Zal ff kijken hoe het heet...Legendal. En dat mag gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Weltrusten alvast iedereen!
Nee, dan hoef je geen bloed te hebben. Je voelt dan een soort bobbeltje bij je anus (klinkt een beetje ranzig, maar ik zou het toch even checken!)
Oh ja, en een tip van mijn kraamverzorgster: 's ochtends yoghurt met een eetlepel gebroken lijnzaad! En dat werkt super bij mij! Ik ging normaal om de dag en nu iedere dag!
En dat werkt bij jou dus niet? Probeer anders die gebroken lijnzaad (kan je bij de supermarkt krijgen). Ik ben nu echt weg, doeg! En sterkte!