November 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by -, Feb 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Een bobbeltje bij je anus? Euh, hoe moet ik me dat voorstellen? Als een puistje ofzo? Of een blaasje of iets dergelijks? Ben me niet bewust iets dergelijks te hebben. Toen ik laatst iets las over aambeien, stond er ook iets over dat je dan bloed in je papiertje moet hebben ofzo.

Irritant woord trouwens, ik typ elke keer aardbeien ;)

2. Niet meer actief

Truste debby!

3. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    Je voelt het direct als je een aambei hebt bij je anus. Het is een soort puistje. En je hoeft geen bloed te hebben, dat is alleen als hij stuk is of zo geloof ik...

4. Niet meer actief

Nu volg ik t even niet meer...ik heb lactulose als drankje. Dat heet zo. Waar heb jij t dan over? Ik ben echt ff de weg kwijt hoor :(

Ben ook onwijs duizelig man, net of ik flauw moet gaan vallen ofzo..bah, ik voel me echt ff ellendig, kan wel janken :(

5. Niet meer actief

Nog nooit wat van gemerkt, dus dan zal t wel niet zo zijn....hoop ik.

Ging jij niet naar bed? ;)

6. Owkee,.. ik heb lactulose in poedervorm, maar lactulose is dus zeg maar het spul dat laxerend moet werken. Je hebt dan weer verschillende merknamen daarvoor, net als dat je ibuprofen en paracetamol van verschillende merken kan kopen. Dat is dus ook bij lactulose. Ik heb dus het merk Legendal daarvan en dat is in poedervorm. Dat moet je dan oplossen in water. Maar die vezels die ik heb, die kunnen verder geen kwaad zeg maar.. maar het werkt zoveel beter dan ontbijtkoek en volkoren brood :)

7. Je kan dus ook inwendige aambeien hebben.. maar goed, ik heb ook geen aambeien, maar bij mij doet het ook ontzettend zeer, dus het hoeft echt niet zo te zijn..

8. Niet meer actief

Ik moet dinsdag weer naar de vk dan zal ik t nog wel even aankaarten, kijken wat zij adviseert.

Maar is mn angst erg gek? Ik bedoel, dit is ook een kwestie van proberen te persen om er iets uit te krijgen dat groter is dan de opening. Dat is met de bevalling toch net zo en dat is nóg groter. Ben ineens heel erg bang dat ik dat ook niet kan :(

9. Niet meer actief

Heb net even op de fles lactulose gekeken, maar dit heeft geen merk, staat alleen op sirupi lactolosi ofzoiets :( van de apotheek

10. Weet je dat je je daar echt geen zorgen over maakt op dat moment? Ik had echt zoiets van als het er maar uit is! Het maakte mij echt niet uit hoe, ook niet dat ze met de vacuum gehaald moest worden, als ze er maar uit kwam.

11. Ik vond het poepen na de bevalling veel erger dan de bevalling zelf!

12. Ilse sterkte meid vannacht, ik ga Fenna voeden en dan tukken! Ik ben er morgen weer! Truste..

13. Niet meer actief

Oh help, eerst bevallen en dan nog poepen ook..argh, ik word gek geloof ik :)

Hmm de kleine begint onrustig te worden, begint als een gek te schoppen of weet ik veel wat. Ik geloof dat het tijd wordt dat mama dr knopje om gaat zetten en rustig op bed gaat liggen, want dat uitstapje in t kleine kamertje zal voor ukje ook onrustig geweest zijn vermoed ik zo...

14. Dat denk ik ook, nou lekker rustig aan doen dan en hoop dat je kan slapen, truste!

15. Niet meer actief

Slaaplekker!

De rest ligt denk ik ook al in bedje of waar dan ook, of zouden ze toch stiekum vast begonnen zijn met bevallen? Ik ga in elk geval ook mn bed opzoeken en eens kijken of ik vannacht weer een paar uurtjes mee kan pikken...ik doe mn best ;)

Truste!

16. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

Apr 2, 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Gwen: lief van je meid dat je ff sms'te...zoals ik al zei gaat het met sanne heel erg goed op dit moment! Gelukkig maar, en nu hopen dat het zo blijft!

Voeding: jemig, daar schrik ik wel ff van zeg :confused: Sanne krijgt 7x 130 (=910 per dag) soms drinkt ze maar 100, maar normaal gaat het wel op. Dan is het ook geen wonder dat het kind in 2 weken tijd 600 gram gegroeid was...maar volgens het cb moest het zo :rolleyes:

Over bevalling en poepen gesproken :( Waren jullie niet bang om tijdens de bevalling te poepen? hihi lekkere vraag he?

Ik ga snel, want sanne huilt....tis weer voedertijd (etienne zegt altijd, we zijn niet in de dierentuin! :) )

Sweet dreams en tot morgen!

Liefs,
    Natasja

17. hope43

hope43 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,255
    0
    0
    hallo dames,..

ik kom me alleen ff melden,...... ff zeggen dat ik nog niet aan de leg ben hoor :) ;)
    heb alleen niet zo'n zin om te klessenbessen, ben lekker tv aan het kijken ,..
    heb wel bijgelezen en zag dat de bevallingen die vandaag geplanned waren dus niet zijn doorgegaan :(

@debbie ik heb je pm gelezen,...... bedankt ;) :D
    ik zal het onthouden :) maar voorlopig nog ff niet nodig denk ik ;)

@ilse,....... het is niet zo'n lekker iets, maar indien je echte last blijft houden, het is ff smerig , maar een flinke slok olie helpt wel,.....
    het gebeurd natuurlijk wel vaker met zwangerschappen , dat de boel verhardt,.....
    maar je drinkt wel voldoende op een dag? dus daar komt het niet van toch?
    of het met de zwangerschap anders is, weet ik niet, maar je moet wel altijd ff contact zoeken wanneer je buikpijnen hebt en overgeven wil,..

lactulose is trouwens wel langer bruikbaar, iets wat je van bijv lazeermiddelen niet kunt zeggen

nou succes ermee,....je hebt ook altijd wel wat he,......
    arme jij.......

nou dames verders hou ik het ff voor gezien,

een knuffff voor wie hem nodig heeft,
    een nachtkus voor wie wil slapen,.....
    beterschap voor diegenen die zich niet lekker voelen,....
    ennuh voor diegenen die willen bevallen:

haha
    welterusten en tot morgen ;)

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Hallo meiden
    Aller eerst nogmaals sorry dat ik er eigelijk niet meer ben hierzo, maar deze verse mama zit er even doorheen ivm bijna geen slaap en de overheerlijke kraamtranen.
    We maken nu nachten door dat Quinn niet in de wagen slaapt en alleen maa rop schoot, met het gevolg dat deze mama maar een uurtje per nacht slaap krijgt. Piet doet overdag heel veel, maar deze nacht heb ik bedrust opgelegt gekregen van Piet en de kraamzorg.

Zal eens even kijken of ik in het kort de bevallingverhaal van ons kan vertellen! Kan schokkend zijn voor de meiden die nog moeten, dus dan maar niet lezen!

Jullie hadden mee gekregen dat oik overdag krampjes had en de vk was hier om half 9, zat toen 4 cm ontsluiting en toen zijn ook mijn vliezen gebroken, de vk was nog even gebleven om een beetje alles door te spreken en heeft me toen naar de douche gestuurd om de weeën om te vangen, kwam er net onder vandaag maar vond he tniet erg, de eerste keer was het goed uit te houden. De vk zou om 1 uur nog een keer langs komen. Onder de douche werden de weeën enorm heftig en kreeg een enorme weeën storm en heb de hele boel bij elkaar geschreeuwd :oops: Dat mijn tegels en de wasbak er nog aanzit werkelijk ongelooflijk.

Na 3 kwartier douche was ik er klaar mee, en ben op bed gaan liggen, weet nog steeds niet hoe ik het bed heb berijkt, maar goed voelde onder douche al een soort van druk van onder en dat werd op bed alleen maar erger. Dus Piet heeft toen de vk gebeld en die stond in 15 op de stoep en voelde en had volledige ontsluiting, dus in ong 45 min van 4 naar 10 gegaan. Ik kon de weeen niet meer opvangen en mocht ook gaan persen.
    Piet heeft kraamzorg gebeld en de vk zette alles klaar.
    Ondertussen ik flink aan het persen geweest en de kraamzorg gekomen (niks van gemerkt trouwens)

Ik was na 3 kwartier volledig gesloopt maar nog steeds geen vooruitgang dat Quinn zou komen. Piet en de kraamzorg moesten mn benen vast houden want ik kon het niet meer, viel tussen de weeën helemaal weg en piet heeft me meerdere malen moeten roepen want ik stopte soms met ademhalen.

Na anderhalf uur persen nog geen vooruit gang en moesten we naar het ziekenhuis voor de vacuumpomp. Daar aangekomen stond er al een heel team klaar en werd ik van onder verdoofd, werd een catheter ingebracht, en een enorme knip gezet (voel je niks van) en toen werd de pomp ingebracht )auw) Als ik perste zorde ze ervoor dat Quinn niet terug kon schieten en na 15 min lag er een wereld wonder op mijn buik.
    De eerste 5 min totaal geen besef van maar toen ik het eenmaal door had, was ik er weer en hadden we een enorm mooi kindje!

Toen wilde de placenta er ook niet uit, en er werd al gesproken over de OK maar na wat prikken en flink persen uit eindelijk toch eruit gekomen.

Ze zijn 45 min bezig geweest met hechten en willen me nogsteeds niet vertellen hoeveel hechtingen heb, wil het ook niet weten denk ik.
    Besloten dat ik toch maar een nachtje ziekenhuis zou doen, mocht wel naar huis maar dan hadden we geen kraamzorg, leek onfs geen strak plan.

Heb van de bevalling enorme gaten en weet sommige dingen ook echt niet van wat er gebeurd was. Wist pas nadat Quinn erwas in welk ziekenhuis ik lag. Gelukkig heb ik Piet niet uitgescholden hihi

Piet heeft me enorm biij gestaan enben dan ook super trots op hem!
    Hij dee de dingen die ik nodig had, sprak me toe, steunde me en werd boos als het moest!

Dit is een hele mooi nieuwe tijd voor ons en we genieten ondankt het niet slapen enorm van onze mooi man!

Toch nog een heel lang verhaal geworden hihi

Meiden hopelijk weer tot snel mis jullie enorm.

Gefeliciteerd die bevallen zijn.
    Sterkte die nog moeten!

Ohw over dat poepen hihi nee was niet bang tijdens de bevalling te poepen, en een dag na de bevalling kon ik weer poepen en vond het niet eens eng. vond het enger om te plassen :rolleyes:

Nou ik ga eens lekker naar mn mannetje die mag zo nog een fles en dan ga ik mn verplichte ophok plicht aan :)

Dikke knufff voor jullie allemaal!

19. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Zo da's ook heftig Ikke, kan me voorstellen dat je erdoorheen zat.
    Ik hoop dat je snel een beetje door kunt slapen.

Wat betreft ontlasting tijdens de bevalling, is hier niet gebeurd maar heb nu ook moeite ermee dus ga maar dat spul halen waar jullie het over hebben.

Welterusten allemaal

Share This Page