November 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by -, Feb 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Volgens mij niet, heb heel bewust gekozen voor de meiden die al wat langer bevallen zijn en wat meer aanwezig zijn op het forum jij hoort nu in je kraambed te liggen :)
    Ach uiteindelijk denken we toch allemaal wel aan elkaar en zijn we allemaal elkaars buddy de berichten komen altijd wel op het forum terecht, ik geloof dat Gwen al iets gepost had over Esther?
    Het blijft toch lastig hier met al die stortbevallingen op gekke momenten!

2. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Had jij trouwens mijn mail nog gehad over je adres?

3. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

Mar 7, 2007
    668
    0
    0
    ff een tijdelijke banner....

kraambed, wat is dat?

Oja, en stortbevalling, tja, zo zullen ze het wel noemen!

4. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Buikpijn komt hier weer opzetten...ik trap er niet meer in 't word niks...ik weiger nu gewoon te bevallen ben het spuugzat :evil:

5. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

Mar 7, 2007
    668
    0
    0
    Mail ben ik nu ondertussen op ander scherm aan het lezen, zowel hotmail als zonnet.... moment

6. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Haha bezig bijtje....

7. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

Mar 7, 2007
    668
    0
    0
    Oh, zo ging het bij mij ook... alhoewel, bij jou niet de eerste keer, geloof ik!

Heb je net terug gemaild!

8. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Heb je mailtje binnen Sammie!

Alle mama´s die Sammie een kaartje willen sturen kunnen mij mailen voor het adres! ;)

Pfff ik moet wat gaan doen maar ik heb gewoon geen zin en puf meer...

9. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Kreeg net berichtje terug van Maria dat alles goed was en ze nu wachten op de baby :)

Hihihi die is onderweg met Van Gend en Loos maar staat nog in de file? ;)
    Die van mij is onderweg met de pakjesboot van Sinterklaas :)

10. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Sms ook terug van Muriel ze komt zo online ;)
    Tot zover mijn semi buddytaken van vandaag...ga nu écht wat doen ben er straks wel weer...heb het opgegeven voor vandaag die baby kom echt niet :(

11. Melina, hoop vragen zeg, nou daar komtie dan:

Ik/wij doe(n) Fenna ongeveer om de dag in bad. Haar huid is ook erg droog, heb nu zwitsal badolie voor de droge huid gekocht. Is ze inmiddels al 3 keer mee gebadderd, het helpt wel iets, maar niet helemaal. Geen enkele olie helpt tot nu toe... die an natusan ook niet.. iemand nog goede tips hiervoor?

Met welk zwitsal smeersel smeer jij hem iedere dag in?

Haha, jouw voedingsschema klinkt al aardig regelmatig anders hoor!

Het spugen is nog steeds hetzelfde, zou volgens de cb-dame ook niet veranderen, misschien ook wel niet bij vast voedsel...lekker vooruitzicht.. maar zodra ze de fles krijgt ga ik nutriton aan de voeding toevoegen om te kijken of dat helpt. Het vooraf geven helpt iig niet.. en dat is een geklieder! Het is net glutofix, weet je wel die kleuterlijm/papier maché lijm...alles zat echt onder, zij, ik, mijn kleren, haar hele gezicht... bah!

Ik was dus even Fenna in bad doen, we zijn weer helemaal fris hihi! :) 't Is gelukt om haar alleen in bad te doen. Viel me reuze mee :)

Ik woon in Aalsmeer.

Zo al je vragen beantwoord :D

12. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

Mar 7, 2007
    668
    0
    0
    Kort (lang?) verslag van de bevalling... wie er nog tegenop ziet moet dit
    VOORAL WEL LEZEN!!!

Zaterdagmorgen 5 uur droomde ik, zoals al vaker de afgelopen weken, dat mijn vliezen waren gebroken. Enige verschil deze keer:

DE VLIEZEN WAREN GEBROKEN!

Goed, naar het toilet, goed kijken, geen bruin, groen, geel, zwart, donkerrood,etc…? Nee. Wat moet je dan doen… oja, verder slapen, pakken wat je pakken kan. Dus ik weer richting bed, maar natuurlijk ben je dan veel te hyper! Hans vertelt wat er gebeurt was, rationeel als wij beiden zijn, meteen de dingen in gang gezet die we die zaterdag wilden doen. Wassen, boodschappenlijst maken, gemeente info opzoeken etc. Er waren toch geen weeën. Om 9 uur de VK gebeld, met de mededeling dat alles helder was, en in mijn achterhoofd dat ze het dan vast wisten dat ik in het uiterste geval op zondagmorgen vroeg een bedje in het ZH wilde… De VK zou wel even komen tussen de visites door, tussen 13 en 15 uur.

Om kwart voor tien kreeg ik meer harde buiken en krampen die misschien toch wel wat weeën zouden kunnen zijn (tja, ik ben geen ervaren bevallingsdeskundige!). Werd wel gelijk helemaal gek en kon het alleen opvangen met heel diep zuchten en rondrennen. Liggen, zitten en staan was onmogelijk! Hurken ging ook, maar kom dan maar weer eens omhoog :) Goed, Hans naar de Appie, beloofd om snel te zijn, eten en drinken halen voor het weekend. Hij was idd half uur later terug en vond mij ijsberend (lees: rennend) boven in de gang. Hij vond dat ik toch maar de VK moest bellen, het was nog geen uur lang, elke 3- 5 minuten en langer dan 1 minuut durend, maar wel indrukwekkend.

Om 10:51 uur VK gebeld, ze hoorde blijkbaar aan me dat het toch wat toe begon te nemen (er was om 9 uur tenslotte nog niets aan de hand!) en zou wel even komen… ik had opgehangen en de volgende wee kwam weer, ik ging zuchten en bedacht me dat “wel even komen” ook 12 uur ipv tussen 13 en 15 kon zijn. :cry: Maar GELUKKIG was ze er om 11 uur. Aan mijn houding zag ze dat het menens was, ik moest liggen, ze toucheerde, en jahoor, 7cm! Wat doe je dan?

NU ziekenhuis, of waar is je kraampakket (had ik niet) en blijven liggen. Bij mij kunnen plannen beter niet wijzigen, daar word ik altijd wat nerveus van, dus het werd NU ziekenhuis!

Tas stond redelijk klaar, laatste dingen erbij, 11:25 uur in ZH.

Ik naar verloskamer, VK was er nog niet (?). 11:45 uur was ze er wel, ik uitkleden en weer toucheren, 9 cm!

Nou, de rest is snel gegaan… 12 uur begonnen met persen, 12:38 uur was hij er! Ik snapte het persen niet helemaal, mijn ogen zijn rood! :evil: En “lucht vasthouden” is niet hetzelfde als “lucht uitblazen” (ja, dat weet ik dus nu!). Ik was bezig met schouders laag, hoofd omhoog, benen op dezelfde hoogte (is lastig, vingers verkrampte op dat moment) en toen pas iets met “lucht”… De schade bij mij is beperkt gebleven tot een klein beetje inscheuren (2 hechtingen) en een schaafwondje!

Om 17 uur waren we thuis, met zijn drieen, zonder kraamzorg (hoe is het toch mogelijk!)

Verder voel ik me dus nog/weer helemaal goed en loop ik de hele dag door het huis. Ik moet veel meer rusten en genieten van mijn kraamtijd en ga dat vanaf nu dus ook maar even doen. Alle familie is za en zo geweest en nu genieten we met zijn drietjes. Timo doet het geweldig!

Ik ga weer even bij mijn mannen kijken, meld me morgen wel weer even!

13. Wow Sammie, top zeg! Dat beloofd wat als je een tweede gaat krijgen, die komt dan nog sneller zeggen ze...:)

14. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Heee dames, daar ben ik weer!

Roelie, dankjewel voor je smsje!

BD was bij VK weer te hoog 140/95 en dus werd ik nu wel direct doorverwezen naar het ZH, ook al had ik verder he-le-maal geen klachten.

In het ZH (10 mins later) bekeken ze me en hadden ze al zo'n idee dat er niets aan het handje was, maarja, als je bent doorgestuurd nemen ze geen risico natuurlijk.

BD was in het ZH ineens 120/80, dus eigenlijk al geen reden meer tot tests...
    Maarja, ik had toch niks beters te doen :)

Dus ruim half uur aan CTG gelegen. Zag er keurig uit, hartslag Miepje was prima, ze was erg beweeglijk. Harde buiken kwamen om de 2-3 minuten en duurden ca. 1 minuut. Dat komt wrschnlk vooral doordat het kleintje zo beweeglijk is, maar ook doordat er al wel wat voorwerk wordt verricht.
    (wat overigens weer niets hoeft te zeggen over een aanstaande bevalling, zucht...)

Vervolgens nog bloed en urine afgenomen en weer BD gemeten, die nu 115/75-70 was. Aarrgghh.... echt dus voor niks allemaal, haha!

Even gauw een hapje gegeten en op de uitslagen gewacht. Bloed was prima en urine was schoon.

Dus gewoon helemaal topfit (hooguit ietwat zwanger) verklaard.

Ach, het houdt je van de straat zullen we maar zeggen, haha.

Wel fijn dat alles OK was, maar zo voelde het voor mezelf ook al, dus het was gelukkig alleen maar een bevestiging.

15. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Er was trouwens verder helemaal NIEMAND bij de verloskamers in het ZH, dus ze liepen al te grappen dat ze een patient nodig hadden en mij dan maar moesten gaan inleiden, haha.
    Maar het bleef (helaas?) bij een grapje, hihi.

16. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wauw SAmmie, dat was echt een supersnelle bevalling, ongelooflijk!
    Wel fijn voor je hoor, dat die venijnige weeen geen 24 uur hebben aangehouden enzo. Goed gedaan meid!

17. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik had om 2 uur een afspraak en alle verloskamers waren bezet op dat moment..

18. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik denk dat ik mn banner uit ga zetten. Word er een beetje gefrustereerd van...

19. Hoe was de CTG Maria?

20. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    :( VROEG OF LATEN KOMEN ALLE BABY'S ER UIT, ER IS ER NOG NOOIT EEN BLIJVEN ZITTEN :(

nog een keer die zin en ik bega een moord, werkelijk waar

Share This Page