November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    goed, ze zagen geen reden om een bepaalde actie te ondernemen....het is nu wachten opdat ze zich meldt

2. Pfff... nou geen wonder dat je het zat bent.. het vordert dus op geen enkele manier... Ik hoop dat ze echt snel zich aan gaat kondigen voor jou Maria!

3. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dees -> ik dacht dat mijn bevalling zwaar was, maar als ik die van jou lees...pfff...hopelijk heb je niet veel last van de hechtingen?! En de slapeloze nachten...hopelijk lost dat zich snel op! Oh...lees net dat je wel veel last hebt van de hechtingen. Helaas ken ik dat probleem...wat helpt is op een harde stoel gaan zitten, waardoor er zo min mogelijk vocht kan ophopen. Heb je foto's even bekeken, wel een schatje hoor! Als je dat zo bekijkt, dan vergeet je toch ook zo je slapeloze nachten?! en inderdaad...de bevalling verweken heeft even tijd nodig! Dat heb ik ook gehad en dat komt allemaal wel goed. En ik heb ook geen geboortekaartje gekregen, misschien kan je deze nog even sturen?

Ilse -> wat vervelend zeg dat je weer niet kunt slapen! Ik ging pas op vrijdag (was op woensdag bevallen) naar huis en toen heb ik kraamzorg gebeld en kreeg ik 's middags een kraamverzorgster en vanaf zaterdag kwam ze gewoon 's ochtends tot en met 's middags (maar inderdaad...'s middags ben je dan "alleen"). En Ilse, Ryan draagt maat 56. Maar de maten verschillen ook nogal! Sommige pakjes van 56 zijn te groot, terwijl sommige pakjes maat 62 hij weer past.

Roelie -> jeetje...het blijft bij jou rommelen. Ik hoop toch echt dat het snel door gaat zetten, dit is ook niet leuk meer! Wat lief dat je geniet van de babyverhalen. Ik kan me voorstellen dat het voor de meiden die nog moeten bevallen niet altijd makkelijk is, al die baby- en bevallingsverhalen! En dan ook nog die foto's.

Serafijntje -> ik zal geen tips meer geven (dus ook niet over het lichtje ;)). Ik lees dat jullie al die tips helemaal zat zijn. En feit blijft dat de baby komt als hij/zij er klaar voor is...helaas...

Gwen -> super om te horen dat Mika hetzo goed doet! En ik kan me voorstellen dat je helemaal trots was dat de wijkverpleegkundige dat zei! Heerlijk toch?!

Rachel -> spannend hoor! Ik hoop maar dat de kleine zich snel aandient!

Melina -> goed zeg dat Vangelis toch is gegroeid! Zo zie je maar weer dat je je niet al te veel zorgen moet maken om de flesvoedingen en dan met name de hoeveelheid! Is Vangelis nog niet te klein voor zo'n aquazit? Dat is toch zo'n plastic zitje zeg maar?

Sammie -> het klinkt als een goede bevalling! En inderdaad: geniet maar van je kraamtijd!

Muriel -> goed om te horen dat alles goed was! En inderdaad...je kunt het maar beter even na laten kijken...hoe vervelend het ook is. En jammer dat ze je niet in wilden leiden ;)

Maria -> hopelijk komt de kleine bij jou ook snel!

Meiden, ik ben weer bijgelezen en Ryan heeft honger...ik kom latermisschien nog ff kijken!

4. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Goed zo Maria, dat je ctg ook goed was!

Toch wel jammer dat jij, Roelie, Serafijntje en ik allemaal zo ver uit elkaar wonen, anders hadden we even een gezellige minimeet kunnen organiseren ter afleiding van het wachten...

5. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

hallo dames alles goed?
    hier wel.
    heb nog niet alles bijgelezen want jullie klepen wat af hahahahaha.
    kweet ook niet of het allemaal lukt vandaar dat ik zo even maar binnenwip.

er staat een foto van Tim op de website van mijn man zijn blad.
    op de foto is hij 7 minuten oud.

http://www.racingactueel.nl

ik kom later wel met het bevallings verhaal waneer ik weer goed kan zitten.
    want ik heb van die vrolijke vriendjes (aambeien)
    gratis kado gekregen bij de bevalling.

heel veel groetjes en tot later
    sandra

6. Sandra, wat een super mooi ventje! Gefeliciteerd hoor!

7. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Hoi allemaal,

Hier ben ik weer, met tot overmaat van ramp WEER een blaasontsteking. HA zit nu te dubben, ze mogen me een week voor de uitgerekende datum niet zomaar meer antibiotica geven. Dus of ik nog een keer wilde plassen dan zetten ze dat op kweek en morgen weet ik meer. Een deel van de pijn onder in mijn buik komt dus daar vandaan.

Ik heb een dringende vraag, ik maak me zorgen. Ik voel de baby steeds minder, ik denk omdat hij minder ruimte heeft. De vorige 2 gesprekken bij de VK heb ik dat ook aangegeven, maar hartje was goed en ik voelde hem wel 10x per dag. Nu voel ik hem weer minder, alleen nog 's ochtends en 's avonds als ik 1 bed lig, en 1 a 2 momentjes overdag soms. Voelen jullie de baby ook minder bewegen en komt dit doordat hij klem zit? Bij mij zitr ie volgens mij echt klem, ik kan niet eens meer mezelf afvegen bij het toiletbezoek omdat mijn buik niet kan dubbelvouwen.

Baal er dus van dat ik weer een blaasontsteking heb, en god weet hoe lang ik het alweer heb. 4 weken geleden nog urine afgegeven en toen was het niks, maarja kan het dus wel al weer 3 weken hebben......pffff

Reacties:

Roelie, Serafijntje en Maria; balen dat jullie nog steeds niet bevallen zijn!

Ilse: je toilet verhaal.....AUW! een aambie kun je voelen als je je anus aanraakt, een soort bobbeltje er op.

8. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    ik voel de baby ook minder en heb daarom de ctg gekregen

9. Niet meer actief

Sms van Linda:

Ik kan de hele week niet op het forum komen. Het is tot overmaat van ramp in mijn bekken geschoten. Moet de hele week plat liggen en mag af en toe een paar stapjes lopen. Mag niet zitten.
    Meiden, ik denk aan jullie.
    Liefs,
    Linda

Ik heb afgesproken dat ik haar op de hoogte hou als er wat op t forum gebeurt. Tenzij dat over mezelf gaat natuurlijk, dan mag een van jullie de taak overnemen.

Jee ik heb echt met Linda te doen hoor, het zit haar echt allemaal niet mee. Alsof ze nog niet genoeg aan d'r hoofd had, nou dit er weer bij. Bah.

10. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik heb dat rond de 30 weken ook gehad, de CTG was toen heel goed. Ik ben bang 'gedoe' te maken om niks. Misschien komt het wel gewoon door het ruimte gebrek....ik wil niet voor niets moeilijk doen. Morgen moet ik om 17.30 naar de VK. Ga nu elke beweging noteren en dan morgen met haar overleggen

11. Niet meer actief

Ik voel de baby overigens ook een stuk minder de laatste dagen, terwijl ik over t algemeen juist een zeer drukke baby heb, werd er af en toe helemaal gek van zelfs. Ik heb 'm vandaag denk ik een keer of 4 gevoeld, hooguit, dus ga straks even plat liggen met mn handen op mn buik, eens kijken of dat reactie uitlokt.

Peet, als je je zorgen maakt, gewoon je vk bellen hoor. Wij kunnen wel proberen je zorgen weg te nemen, maar dat kan je vk veel beter, daar is ze voor he! Gewoon doen!

12. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    noteren is goed. Ik heb in het zkh een folder gekregen.

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    THNX Ilse, als ik bel dan bel ik pas morgenvroeg tijdens het telefonisch spreekuur. Gisteren gingen we om 00.30 naar bed en toen heb ik echt een half uur rustig gelegen met warme handen op mijn buik en toen heb ik welgeteld 1x iets gevoeld en dan heeeeeeeel zachtjes

14. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    folder?

15. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Maria, hadden ze trouwens niet eerder in de gaten dat je beeb klein was? Dat moet je VK toch ook gevoeld hebben?

16. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    vk dacht 3300 gram. Maar de echo kan er 20% naast zitten.
    Ja een soort papiertje om bij te houden hoevaak je je baby voelt. En dat je ; sochtends moet beginnen met tellen zo rond 9 uur tot 9 uur. Dus gedurende 12 uur moet je hem 10 keer voelen. Als je hem 2 dagen minder dan 10 keer voelt contact opnemen.
    Ow en eerlijk zijn en niet jezelf voor de gek houden.

17. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ooh ik begin nu te tellen hihiihi

waarschijnlijk kom je wel aan 10x per dag, maar het lijkt gewoon veeeeeel minder als een aantal weken geleden. Vaak sta je er ook niet bij stil of je hem al gevoeld hebt en hoe vaak. Ik ga nu noteren tot ik ga slapen en dan morgen overdag weer

18. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Jullie beeb zou zo ie zo niet heeeeel groot zijn dan? wel fijn bevallen hihihi

19. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Maria drink jij nog die framboosbladthee? Wordt jij er ook steeds misselijk van?

20. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Balen Peetje, weer een blaasontsteking. Wat vreemd dat je geen kuur zou mogen meer. Ik ben er ook vanmiddag op getest en als ik t wel had gehad, had ik juist een kuurtje meegekregen!

Ik voel de baby eigenlijk nog steeds flink bewegen. Alleen natuurlijk niet meer de echte schoppen, omdat daar geen ruimte voor is, maar meer grote omwentelingen, dat er ineens een knie of een hiel voorbij komt enzo.
    Als je twijfels hebt: gewoon vragen of je keertje extra langs mag komen hoor! Zeker bij de laatste loodjes vindt de VK dit héél normaal.

Enneh... ik vind t ook wel balen voor mezelf eigenlijk. Mag ik ook in dit rijtje? ;)

Deel Deze Pagina