November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    heb een nieuwe buik foto geplaatst met 12.6

2. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik zou zelf graag tot 4 weken van tevoren doorwerken, zodat ik na de bevalling meer tijd overhoud. Maar ken mezelf wel een beetje en dat zal fysiek een zware kluif worden denk ik. Maar ik denk dat ik het nog best laat kan beslissen op mn werk, daar doen ze vast niet moeilijk over.

Moet sowieso nog gaan bedenken hoeveel uur ik wil blijven werken na de bevalling. Daar ben ik ook nog niet helemaal over uit. Denk dat het 3 om 4 dagen wordt iedere 2 weken, nu werk ik 4 om 5 dagen. Dus 1 dag minder gemiddeld per week. Maarja... tikt ook wel weer aan, €-technisch... Lastig hoor!

3. Moah

Moah Actief lid

7 jan 2007
    193
    0
    0
    Zo, ik ben een dag niet op het forum geweest: wat schrijven we veel af zeg!

Jolanda welkom, leuk nog een nieuwe november mama. Gefeliciteerd!

Jente, veeeeel plezier met je echo. Leuk hoor, je kleine frummel weer zien :D

Ik weet nog niet hoe het met werk zit! Ik werk tot de zomervakantie (onderwijs) en dan stopt dat werk (geef een jongen privé-les). Na de vakantie had ik graag mijn eigen klas gewild, maar dat wordt nu natuurlijk lastig! Timing van deze zwangerschap is zeker niet goed, maar dat komt natuurlijk omdat we al jaren bezig waren. We zaten ook al in de behandelingen en we hadden wel afgesproken dat we na januari weer verder zouden gaan, zodat ik eerst een baan zou hebben na de zomer voor een half jaar. En ja hoor, toen was ik dus al zwanger. Zal je altijd zien én zonder behandelingen. Maar goed, deze zwangerschap is net zo gewenst en met werk komt het ook wel goed ga ik van uit. Af en toe raak ik wel helemaal in de stress, maar wat heeft dat voor zin. Er is genoeg invalwerk.....
    Ik weet wel dat ik met kindje drie dagen wil gaan werken.

Ilona, hoe is het met je?

4. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Echo was gaaf! Het was de tweede, maar in plaats van een klein bolletje zagen we nu al echt een kindje! Hartje geluisterd, mn dag is weer helemaal goed!

Mooi buikje heb je al, Ikke81!

Gefeliciteerd Barbabintje! Nog een Stiertje; ik ben morgen jarig (vrolijke dag :( ), heb net ook even gebakjes langsgebracht op mn werk (morgen is de helft er niet).

Ik blijf voorlopig denk ik drie dagen werken. Ik vind de afwisseling wel fijn; na 4 dagen alleen met Sofia heb ik meestal wel weer zin in 'iets anders' (werk) en na drie dagen werk ben ik weer heel erg toe aan weekend, hihi. Maar ik zit er ook over te denken weer te gaan studeren. Ben net in december afgestudeerd, maar ik wil toch ook graag nog iets doen wat een beetje praktischer is. Ik heb geschiedenis gestudeerd aan de universiteit, superleuk en supergoed voor je algemene ontwikkeling, maar ik wil niet voor de klas, dus ik ga denk ik beroepsmatig niets met geschiedenis doen. Ik werk nu bij een technisch bedrijf ( :rolleyes: ), maar mijn passie is schrijven. Zit dus aan journalistiek HBO te denken. Iemand ervaring mee?

5. Moah

Moah Actief lid

7 jan 2007
    193
    0
    0
    Ik bedoel Lenthe met de echo :oops:

6. Moah

Moah Actief lid

7 jan 2007
    193
    0
    0
    Je bent al terug! LEUK dat je echo zo leuk was (hele mooie zin!). Gaaf he? Wedden dat je nu helemaal straalt :D

Ikke, wat heb jij al een buik joh! Bij mij is nog heel weinig te zien, een hele kleine bolling maar dat ziet echt nog niemand.

7. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

@Barbabientje hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.

@jolanda welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.

@Lenthe, super dat je het hartje gehoord hebt.

En tja over verlof ik wil doorwerken tot 4 weken van te voren. Maar of dat gaat lukken ik heb staant werk. En ik weet niet of mijn baas (waar ik heel graag weg wil) mijn contract dan gaat verlengen in september. als ik nog geen andere baan heb gevonden.

Zo ff lekker boodschappen halen ga een lekkere kartoffelsalade maken is echt heerlijk met dit weer. haha. Heb late dienst vanavond dus mag lekker om 16u weer gaan werken en dan morgen een middagdienst en dan heb ik lekker weekend.

8. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

@ikke hele mooi buik foto.

Bij mij is nog helemaal niks te zien ben een vrij stevige dame ik denk dat ik het zelf pas ga zien bij 5 á 6 maanden.

De baby heeft nu al totaal 5 kilo van me afgegeten dat is dan wel weer een voordeel haha.

9. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Lang zal ze leven! Barbabintje, van harte gefeliciteerd meid!

Tari, succes met de kleine. En zelf met het doorkomen van de dag :)

Lenthe, veel plezier gewenst! We zijn erg benieuwd! Ik duim voor een mooi plaatje.

Murmel, t is voor t financiele plaatje idd wel kl*te om minder te werken. Merk zelf dat t best veel scheelt, helaas... We hadden er wel rekening mee gehouden, maar blijft jammer. Heb wel gezegd dat ik geen oppas-creche-kind wil, dus ik wil niet meer dan 3 dagen werken. Maar dat moet wel kunnen natuurlijk.. Blijft lastig hoor, helemaal omdat alles zo duur is geworden. Vind ik tenminste, weet niet wat jullie mening is?

10. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Lenthe: ik heb een soort van journalistieke opleiding aan de UvA gedaan (Culturele STudies/Publicistiek). Dus zit wel een beetje in het zelfde interesse-wereldje. En ik ben uiteindelijk zelfs bij een krant beland. Alleen werk ik daar aan de commerciele kant, omdat de redactie-kant mij niet zo aan staat. Het zijn toch hele andere mensen dan ik, heb zelf toch een te commerciele instelling denk ik. Dus zit zo prima: zie het uitgevers + schrijf proces van dichtbij en doe er soms iets mee en kan toch mn commercialiteit uitbuiten.
    Vwb de school voor journalistiek: ik had daar geen goed gevoel bij. Het is erg schools (zeker als je de uni al gewend bent) en het zijn heel veel jonge wannabe-journalisten die 'allemaal van schrijven houden'. Ik ben bang dat het niet echt een uitdaging voor je zal zijn. Ik weet ook dat de hoofdredactie hier er ook een niet al te hoge pet van op heeft. ZIj willen de ze opleiding meer als basis, met een echte passie voor schrijven en echte ervaring als aanvulling.
    Wat voor soort schrijven ambieer je?

11. didi1988

didi1988 Actief lid

23 feb 2007
    369
    1
    0
    gefeliciteerd Barbabintje! En nog vele jaren! ;)

12. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

He meiden, iemand ook wel eens last van steken aan de rechterkant van de buik? Rechts onderin, net boven de lies, ter hoogte van het schaambeen. Beetje dof kloppend spierpijnachtig gevoel? Heb ik nou sinds gister af en toe. Kunnen dat misschien ook banden zijn? Maak me meteen weer zorgen, he bah.

Liefs Chris

13. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Ik werk nu 20 uur (onregelmatige diensten) en dit bevalt goed. Als het lukt, wil ik 20 uur blijven werken. Ik werk vaak late diensten en in het weekend waardoor mijn dochtertje niet zo vaak naar een oppas/kinderdagverblijf hoeft.
    Ik vind het zelf erg belangrijk om een groot deel van de opvoeding zelf te doen en zo dan ook nooit meer willen werken. Ik denk zelf dat het niet goed is voor een kind om heel veel dagen van huis te zijn. Al denk ik dat het wel een beetje per opvangvorm (opvang thuis/bij familie/bij oppas/kinderdagverblijf) verschilt. Voor mijn dochtertje is een dag kinderdagverblijf erg intensief, ook al vindt ze dit erg leuk.
    Al zou ik ook niet willen stoppen. Ik geniet enorm van het werk, maar mocht het ooit in het belang van de kinderen zijn dat ik stop, dan kijk ik zeker naar de mogelijkheden.

14. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    @barbabintje: gefeliciteerd!

@lenthe: gefeliciteerd met je mooie echo en alvast met je verjaardag!

15. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Allemaal dank voor de hartelijke felicitaties!

Murmel: ben 29 jaar geworden en ik zou zeggen: tast toe....

:)

Lenthe, kan me voorstellen dat je 4 mei geen vrolijke dag vind. Vier je het dan ook nooit op de dag zelf? Gefeliciteerd met je mooi echo van vandaag!

Jolanda, welkom!

Ikke, mooie buik, hoor. Ik begin ook al een beetje te tonen. Dikkere buik, maar wel 2 kilo lichter dan anders. Alle kleding zit raar op het moment. Heb jij daar ook last van?

Wij hebben nog helemaal geen spullen gekocht. Wel een begin gemaakt met een alternatieve commode. Er zitten 2 verdiepingen tussen kinderkamer en badkamer, dus ik wilde een wastafel op de kinderkamer hebben om het badje te kunnen vullen. Alle handige wastafels zijn inbouwmodellen, dus nu heb ik bij Ikea een aanrechtblad besteld en daar komen laden en kastjes onder als een soort van alternatieve commodel. Ben benieuwd hoe het gaat worden....

16. Niet meer actief

Goeiemiddag allemaal!
    Ik was vanochtend al heel vroeg wakker, de zenuwen voor vanavond.....de echo :confused:
    Er zijn er een heel aantal onder jullie geweest die al succes hebben gewenst, hartstikke bedankt daarvoor :D

:idea: Lenthe, fijn dat jij zo'n gave echo hebt gehad vanochtend! Leuk dat er nu al echt een kindje te zien was in plaats van een bolletje. Wanneer heb je jouw eerste echo precies gehad eigenlijk? En dat hartje luisteren, werd dat nadien gedaan of tijdens de echo zelf? Ik vraag me namelijk af of wij vanavond ook een hartje zullen kunnen horen als ze de echo doen of dat ik alleen een hartje zal zien knipperen als alles goed gaat....Wat attent van je dat je gebakjes hebt rondgebracht vandaag op je werk ipv morgen op je verjaardag zelf aan slechts de helft van het team!

:idea: Morrighan, god meid, lijkt me voor jou dus extra spannend zo'n zwangerschap. Wat rot dat je al 2x een mk hebt moeten doormaken! En dan ook nog die spanning of alles wel goed zal zijn met het kindje, bovenop de 'normale onzekerheden van de zwangere vrouw'. Krijg je nu maandag ook al gelijk de uitslag van de vlokkentest?
    Heerlijk trouwens, dat je dinsdag de sleutel van je nieuwe huis krijgt! Mijn jongere zusje (die nu 16 weken zwanger is van een tweeling) belde gisteren met het goede nieuws dat ze een huis gekocht hebben in Echt. En dat is heel wat dichterbij dan Lelystad, waar ze nu nog wonen.

:idea: Chrissie, wat goed dat jij al alles geregeld hebt, verlof en werken nadien. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe we het gaan doen als het kindje er eenmaal is. Waarschijnlijk zal ik een dag minder gaan werken/ouderschapsverlof opnemen. In ieder geval ben ik er wel al uit dat ik vier weken voor de bevalling wil stoppen, zodat ik daarna nog lekker drie maanden bij ons kleintje thuis kan zijn.

:idea: Tari, meid wat een ellende met je zoontje! Ik kan me levendig voorstellen dat je er zelf haast moest mee-huilen. Vreselijk als zo'n kleintje zoveel pijn heeft. Ik wil jou en je man in ieder geval veel sterkte wensen nu jullie het met zo weinig nachtrust moeten doen :(
    Veel plezier vandaag bij de kapper, laat jezelf maar eens even lekker verwennen!

:idea: Ikke, wat fijn dat jullie een wieg krijgen van je schoonmoeder. Lijkt me inderdaad wel even lastig als het een andere smaak is dan die van jullie, maar heb het idee dat je er wel uitkomt nu je besloten hebt de kantjes en ruches weg te halen. Leuk hoor!

:idea: Barbabintje, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG. HIEP HIEP HOERA. HIEP HIEP HOERA. HIEP HIEP HOERA \:D/

:idea: Roelie, zoooooo jij hebt echt wel 'last' van opruimwoede he? benieuwd of het nu door de zwangerschap komt of door het mooie weer ;)

Het valt me trouwens op dat er veel meiden in de zorg werken hierzo!
    Oh, nog even reageren ook op de vraag of ik het wil weten wat het wordt. Jaaaaaa, mijn vriend en ik willen allebei wel graag weten wat het wordt als dat te zien is op de 20 weken echo. Niet omdat we van traditioneel blauw of roze houden, ook niet omdat we een voorkeur zouden hebben (die hebben we beiden absoluut niet), maar wel omdat het ons heerlijk lijkt om dan op een andere manier die laatste maanden door te maken. Je kunt het kindje dan a.h.w. aanspreken bij zijn/haar naam als je er tegen spreekt, me lijkt dat het dan op de een of andere manier al meer deel uitmaakt van ons 'gezinnetje'. Vreemd misschien, maar zo voelen wij het wel. Tja, en dan is het nog altijd afwachten of het kindje ook wil laten weten wat het wordt. Mijn vriendin is nu bijna 36 weken zwanger en weet het nog niet, terwijl er verschillende echo's geweest zijn :D

Ik ga even een paar lekkere boterhammen smeren, heb echt honger nu.
    Vanochtend op de markt trouwens lekkere verse aardbeien en asperges gekocht, kan ik me nu al op verheugen.
    Het is gewoon zooooooo heerlijk dat mijn etenslust weer terug aan het komen is nu!

17. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Pffff Indgio, wat irritant zeg dat je de hele dag moet wachten op je echo. Dat is echt pas laat!
    ALvast heel veel succes en plezier in ieder geval!
    Toen ik mijn 1e echo met 7 wk had, zag je het hartje knipperen en toen zette de echoscopiste het geluid aan en toen hoorde je echt keboem keboem. Dus het kan allebei tegelijk! Gewoon vragen dus.

@Barbabintje: mmmmmm lekkere punt hoor, dankjewel! Dat smaakte!

18. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Mmmm chocoladetaart.... Goed idee! Murmel bedankt voor je verhaal over journalistiek!

Ga zo even naar de garage wantm'n auto doet gek. Cadeau kopen voor een vriendin, babykamer opruimen, dat soort kleine klusjes die al een week zijn blijven liggen...

19. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Barbabintje van harte gefelciteerd met je verjaardag!

Ikke: mooi buikje heb je al. Leuk he dat groeien.

Jolanda: Welkom! En geniet van je zwangerschap en natuurlijk gefeliciteerd.

Met mij gaat het weer goed. Ben al drie dagen bezig in de tuin en het resulaat mag er zijn het is prachtig geworden. Maandag ga ik weer voor controle en zie ik de kleine weer. Ik ga nu echt vragen of ze het hartje willen laten horen. Ik ben al lang zwanger en heb het nog niet gehoord, gewoon belagelijk.

En vandaag precies 14 Weken!

Liefs Linda

20. Niet meer actief

Ja, Murmel, dat kun je wel zeggen.....Maar gelukkig duurt het nog maar vier uur nu. Om 19 uur is de echo. Pffff, enorm spannend vind ik het.
    bedankt voor je tip trouwens. Fijn om te weten dat het dus gewoon kan dat je het hartje dan ook hoort. Ik hoop dat ik dat vanavond mag meemaken..

Lenthe, ik hoop dat er niets ernstigs met je auto aan de hand is. Het zijn altijd al snel zulke hoge kosten vind ik, als er iets mis is.

Lindapooh, fijn dat het met jou nu weer goed gaat. En wow, 14 weken al.... We schelen dus bijna een hele maand met elkaar. Ik hoop voor jou ook dat je maandag het hartje kunt gaan luisteren. Ik hoop vanavond ook al een hartje te horen, zo niet dan is het op 15 mei tijdens de afspraak bij de verloskundige in ieder geval zo ver. Althans, dat zei ze tijdens de 1e afspraak.

Deel Deze Pagina