Hoe kan dat nou, je hebt 2 kids en tig huisdieren hahahhaa. sorry grapje. Ja saai he wachten op de bevalling!
Hee debbie, wj hebben een junior bed dat is 70x140 ik hoor van veel mensen dat dat te groot is om meteen in te leggen, dat de beeb zich dan bang voelt ofzo, weet jij daar iets van?
nog ff dan, heb net gebeld, en het hoort dus niet bij de kwalitieit, ik kan komen ruilen,.. mag het hele pakket terug brengen, maar ook alleen het onderdeel, dus ik ga het nu allemaal ff uit de doos halen, dan alleen de niet goede dingen terug,..scheelt tillen,.... peetje, de wieg was kaal 99 euro,....matrasje 25, en ik wil er evt nog een hemeltje bij,.... die doe ik er dan in de breedte om heen vind ik leuker als aan het eind hier staat ie http://www.prenatal.nl/ProductsAndServices/ProductCategory.aspx?topcategory=BabyEnPeutermeubelen&category=LosseMeubelen ze zijn er naturel, wit off en white wash maar nu moet ik echt gaan,.. ik ga nu niks meer lezen laterssssssssssssssssssssssssssssss
Wij hebben een ledikantje, volgens mij ook zo'n beetje dat formaat?! En wij hebben een kruik en een handdoek opgekruld in z'n bedje gelegd en Ryan dan helemaal naar onderen (zie foto). Dat gaat goed. En oh ja...overdag slaapt hij wel in de bak van de kinderwagen, en alleen 's nachts in z'n eigen bedje. En we zorgen dat zijn bedje lekker warm is, we gooien er op tijd een kruik is, dat hij in een warm bedje terecht komt (schijnen ze ook erg lekker te vinden!).
Dat is goed zeg dat je de wieg mag ruilen en ook alleen de onderdelen die niet goed zijn! Dat scheelt inderdaad tillen! En weer een streep door je lijstje
Hee Debby, we hebben hetzelfde dekbedovertrek! Alleen heb ik hem in de bruintinten. Leg jij Ryan in de kinderwagenbak onder een speciale deken of gewoon onder de deken die bij de kinderwagen zat? Ik heb een quinny met een fleecedekentje, maar denk als ik hem daarin op onze kamer wil leggen dat ik misschien beter toch een wiegdekentje kan kopen.
Debby, Ryan moet met zijn voetjes zo goed als tegen de onderkant van het bedje liggen.. nu ligt er nog flink wat ruimte tussen zodat hij naar beneden kan kruipen... Wil je niet terechtwijzen hoor, maar even waarschuwen...
Cool dekbedovertrek he?! Wij leggen hem onder een "gewone" deken. Wij hadden alleen een dekbedje gekregen bij de kinderwagen, maar dat schijnt natuurlijk helemaal slecht te zijn! Dus wij hebben een gewone deken, ik denk dat een wiegdeken ideaal is. En die fleecedeken kan denk ik ook geen kwaad, maar daar heb ik geen ervaring mee. Misschien een andere moeder ervaring mee? En in zijn bedje hebben we natuurlijk een hele grote deken (te groot voor de kinderwagenbak) en deze hebben we dubbelgevouwen en zo in zijn bedje gelegd. Hierdoor komt het matras ook niet helemaal omhoog zeg maar, omdat er dan allemaal deken onder het matrasje ligt (snap je het nog?)
Wij hebben voor Fenna ook een wiegdekentje gekocht.. Kregen van de kraamzorg te horen dat ze niet onder de kinderwagendeken mocht slapen, omdat die niet genoeg ademde. Als we gingen wandelen mochten we hem wel gewoon gebruiken, omdat je dan je kindje steeds in de gaten houdt...
Debby & Daphne; dank je! Ik dacht ook al dat die fleecedeken van de kinderwagen te dun zou zijn voor onder te slapen. Ik haal er een wiegdeken bij denk ik en die doe ik dan in de kinderwagenbak. Debby hoe vouw jij de deken dubbel dan? Ik hoor ook wel eens mensen die de deken in de breedte om het bedje doen ipv de lengte. En leggen jullie een handdoek naast Ryan/ Fenna zodat hij/ zij op de zij blijft liggen?
hey wat een gave overtrek! waar heb je die gehaald? Ik vind het zo vreemd, want gisteren kreeg ik weer te horen dat een baby de eerste 3 maanden alleen in zijn bedje mag slapen en maximaal 1 uur per dag in de box of kinderwagen.. wordt dat niet tegen jullie verteld? Wordt zo kierewietsie van die verschillende verhalen..
vind zelf het fleecedekentje van quinny zo dun....mmmm wat is wijsheid. is het trouwens makkelijk in de kinderwagebak laten slapen 's nachts? kunnen de kruiken er goed bij enzo? en kun je de dekens goed instoppen in die bak?
De eerste twee weken lag ze op haar zij en toen legden we een kruik achter haar rug, op de deken, anders is het dan weer te warm.. en op haar buik draaien deed ze toen nog niet.. Nu ligt ze op haar (edit) rug (natuurlijk). Maar als ik haar nu op haar zij zou leggen ipv plat achterhoofdje dan zou ik weer de kruik neerleggen en aan de voorkant een opgerolde handdoek
heeft dat te maken met de dunne matrasjes misschien? ik heb het overtek bij de babydump gekocht maar was wel duur, geloof 50 a 60 euro
Ik vouw de deken zo dubbel, dat het de helft wordt zeg maar. En die stop ik dan in het dekbedovertrekje. Daardoor heb je aan de onderkant alleen maar dekbedovertrek en dat kan je dan onder het matras stoppen. Dan heb je geen deken onder het matras, waardoor het matras bij de voetjes weer hoog ligt. Dus in de lengte dubbelvouwen. En wij leggen een kruik bij zijn ruggetje (alleen 's nachts voor de warmte) zodat hij niet kan draaien en inderdaad een hydrofielluier bij zijn buikje. Overdag leg ik geen kruikje meer in zijn kinderwagenbak, omdat hij zijn temparatuur zelf goed onder controle kan houden. In principe moeten ze nu op hun ruggetje slapen, maar omdat kaalheid bij Arnoud en zijn broers voorkomt en wij geen plat schedeltje willen, leggen wij Ryan nog op zijn zij. En dan om en om natuurlijk.
Wij hebben het dekbedovertrek bij Baby Dump gekocht. Tegen ons is niet verteld dat hij niet in de kinderwagenbak mag slapen. Ik laat hem in ieder geval niet in de box slapen, omdat dat nog zo groot is en omdat daar natuurlijk een dun boxkleed ligt. Dus overdag in z'n kinderwagenbak (gezellig bij mij) en 's avonds in z'n eigen bedje.