November 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by -, Feb 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    ik ben echt een slechte moeder straks :oops:

waarom moeten ze op een gegeven moment op de rug slapen? Mogen ze niet altijd op de zij?

Ooh das wel ha ndig debby, dus je laat het o nderstuk overtrek 'leeg' zeg maar

2. Van de kraamzorg mocht Fenna bij ons de eerste maanden zelfs in de kinderwagen slapen.. maar we hebben haar na 3 weken in haar bed gelegd. Als je wilt kijken hoeveel ruimte je hebt in een Quinny kinderwagenbak om te slapen, dan moet je even op mijn site kijken Peetje.. in het eerste berichtje staat een foto van Fenna in de kinderwagenbak.

3. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Dames, misschien moeten we toch maar naar onze moeders luisteren ;)
    Wij zijn ook groot geworden.
    Ik heb inmiddels al 210 verschillende verhalen gehoord over van alles en nog wat..

4. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    pffffffffff volgens mij is het overal anders, wel/ niet in de kinderwagenbak. wel/ niet in de box, wel/ niet op rug

hahahaha wat ingewikkeld. Ik vraag straks even aan de VK of ze in de kinderwagenbak mogen slapen

5. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    KH zei hier dat de baby hendig in de kinderwagenbak kan. Ik heb trouwens een weigenmolton gekocht voor in de kinderwagenbak maar die is veels te groot....
    Achja, we zien wel.

6. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    Hee daphne; en daar kan dus ook gewoon de kruik bij enzo? en wat voor dekentje heb jij er i zitten?

7. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    Waarom ben je een slechte moeder straks? Dat idee had ik ook steeds toen ik nog zwanger was, van "kan ik het wel" en "ik weet het allemaal niet". Maar geloof me...zodra de kleine geboren is, ben je direct moeder! En volg gewoon je gevoel, dat doe ik ook.

Het is lastig omd e deken goed in te stoppen in de kinderwagenbak (omdat dan ook het matrasje weer omhoog gaat zeg maar), dus ik vouw de deken gewoon even dubbel zeg maar.

Ze moeten in principe op hun rug slapen omdat ze om kunnen draaien (i.v.m. wiegendood...). Maar wij hebben ook een speciaal matras en hoeslaken gekocht (ook bij de Babydump), waardoor de baby - als hij op z'n buik komt te liggen - gewoon door kan ademen. En vooralsnog slaapt hij ook lekker op z'n zij. Soms leg ik het 's nachts wel eens op z'n ruggetje met een speen, dan valt de speen er niet zo snel uit.

En inderdaad...het onderstuk is dan "leeg". Volgens mij begrijpen we elkaar :)

8. Op hun zij kunnen ze te snel omrollen naar de buik en dat mag pas als ze zelfstandig terug kunnen rollen..

Ik leg nog een kruik in het bedje bij Fenna aan het voeteneind, omdat ze zichzelf 's nachts niet warm kan houden.. De rest van de dag ligt de kruik er ook in maar dan gewoon kamertemperatuur... Fenna heeft zowieso een hele lage temp en als we de kruik er niet bijleggen 's nachts daalt haar temp wel eens naar 35,5 dus, vandaar een kruik.

9. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    ik heb ook een molton, een hoeslakentje en 2 lakentjes voor de kinderwagenbak. Misschien dat ik vanmiddag ff naar prenatal op ekkersrijt ga om een dekentje te halen

10. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    Je kraamverzorgster zal het straks allemaal vertellen! En inderdaad...je krijgt zoveel adviezen, maar het beste advies wat ik heb gekregen is "volg vooral je gevoel"!

11. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    @ Dafje, Reese zijn huidje is ook erg droog, ik gebruik Balneum badolie, extra vettend. Op advies van de kraamhulp.
    Heb wel het idee dat het helpt. Hier trouwens ook niet iedere dag badderen.
    (ah zie dat Roelie dat ook gebruikt ;))

@ Linda: heel veel sterkte en beterschap, hoop dat je snel weer op de been bent.

@ Peetje: balen van je blaasontsteking. Dat van die antibiotica wist ik niet. Ik had ook antibiotica de 2 weken voordat Reese geboren werd. Net op de dag dat hij geboren was had ik de laatste pil ingenomen. Maar had dus geen amoxicilline omdat ik daar allergisch voor ben.
    Lees dat je nu wel AB mag, mooi zo.

@ Roelie; Zet hem op vandaag he, jij mag de statistieken in ;)

@ Hope, je mag bedrukte enveloppen versturen, als het adres maar leesbaar is

@ Debby: volgens mijn Kraamhulp helpt een zijden hoes tegen kaal worden. Zijde is lekker zacht en schuurt niet.
    Kun je dat in het bedje leggen onder zijn hoofdje.

Dat vraag ik me dus ook af, vanaf wanneer mogen ze op de rug?

Reese slaapt trouwens ook in de kinderwagenbak.

12. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    Hier ook het advies op de rug te leggen vanaf 40 weken. Op zijn zij kan hij zich makkelijk op zijn buik draaien waardoor weer de kans ontstaat op wiegendood. Maar ik leg Mika nu al anderhalve week alleen nog maar op zijn rug, want laatst kwam ik zijn kamertje binnen en lag hij andersom in bed! Dus met zijn hoofd naar beneden. Schrok me een ongeluk, volgens de wijkverpleegkundige kwam dat doordat hij nog op zijn zij werd gelegd en dus makkelijk kan gaan "kruipen"

13. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    En wij maken de kruik 's avonds lauw, zodat deze lekker onder de deken kan. Maar inderdaad...als de kruik kokendheet is, dan de kruik boven het dekentje leggen!

14. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    oooh debby jij hebt die megadure aerosleep hahaha, wel een mooi systeem trouwens! je hebt ook van die kussentjes met rolletjes aan 2 kanten waar je je beeb tussen kunt leggen maar het kan ok met 2 handdoeken hoorde ik. Ik vind het allemal wel ingewikkeld hoor!

15. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    Ik leg helemaal geen kruik meer in zijn bedje :eek:
    Hij houdt zichzelf prima op temperatuur, en slaapt dus alleen maar in zijn ledikantje.

16. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    mmmm die wiegdeken is natuurijk nooit weg, die kan ik altijd gebruiken in het bedje, dat wordt toch kort opgemaakt. Ik heb zo'n veluxbabydeken, zo'n brandwerend geval. Ziet er niet uit by the way, niet zo leuk als die gekleurde prenatal dekens

17. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    Hee Linda, dat hoorde ik ook van de kraam, niet elke dag in bad doen

18. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ow Debby nee he!
    Ik vergeef het je!
    Ik heb maandenlang hier betogen houden om jullie allemaal over te halen geen aerosleep te kopen...
    :) :)
    Maar als jij je daar prettig bij voelt met je dat gewoon gebruiken hoor....

Je hebt toch ook van die vormen waar je je baby in kunt leggen?

19. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    Ja die ken ik ook, heb jij die een dan? Ik dacht er aan om die 1 te kopen. maarja je kunt alles wel kopen. ik bedoel als aanstaande ouder wordt je echt alles aangepraat.

20. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    Blondiefu: wij mogen niets onder zijn hoofdje leggen in verband met het speciale ademende matras...helaas! Dus vandaar nu nog maar even lekker op z'n zij. De kraamverzorgster zei dat ze in principe na 2 weken op hun rug moeten gaan slapen.

Gwen: wij leggen dus een kruik en een opgerolde hydrofielluier tegen Ryan aan, waardoor hij niet kan gaan "kruipen". Tot nu toe werkt dat prima, maar mocht het niet meer werken, dan leg ik hemook op z'n rug hoor!

Peetje: inderdaad...wij hebben die megadure aerosleep. Tja...al het beste voor Ryan :oops:. Maar wij hebben ook voor die gekozen in verband met het feit dat ik heel allergisch ben voor van alles en nog wat, en dat was dan ook beter. Daarnaast hebben we ook een dure deken :oops:, ook tegen allergie en zo en deze deken mocht ook in de droger (wel handig!). Nu lijkt het allemaal nog ingewikkeld, maar straks wijst het zichzelf allemaal.

Maria: hahaha, dat heb ik allemaal gemist ;). En waarom geen aerosleep? En inderdaad...ik voel me daar goed bij en bovendien...heb hem nu al gekocht :). Maar wel fijn dat je het me vergeeft ;)

Wij badderen Ryan wel bijna iedere dag, maar zepen hem niet iedere dag helemaal in. Alleen z'n billen wel iedere dag lekker zepen, en z'n lichaampje om de dag zeg maar.

Share This Page