November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    goed dat ik er even op kijk!

ik zet even een wasje aan, ben zo terug

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik wil niemand bang maken hoor. En die site is natuurlijk ook niet zaligmakend lijkt me...
    Maar lijkt mij wel een betrouwbare bron aangezien ze van de stichting zelf is...

3. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    lees het dan maar niet! Want dat is zeker niet mijn bedoeling hoor!

4. Toch wel veel logische dingen, maar ook lijkt me soms het wat ver gaan... maar goed... alles met mate denk ik..

Over bijv. de draagdoek.. ik heb een draagzak en een draagdoek (tricot slen) en van de draagzak zei de kraam: niet te warm aankleden als ze daarin gaat, want het wordt heel warm, en van de slen zei ze: hierin krijgt ze het niet te gauw te warm, dus dit is veiliger dan de draagzak.. Tuurlijk trek je d'r geen jasje aan als ze daarin ligt...

5. over de slen gesproken, ik ga hem toch eens uitproberen straks.. is nog een heel gedoe zo'n ding omknopen..

6. De kraam zei dat ik het eerst maar met een beer moest proberen :)

7. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    klopt

8. Zo we gaan maar es boodschappen doen :) tot straks!

9. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    tja combinatie van logisch nadenken en een beetje tussen de regels door lezen. Ik vind het ook heel erg dat fabrikanten gewoon misbruik maken van het feit dat je als aanstaande ouder niet weet wat goed is, en dat je het beste wilt. Vaak koop je alles al ver voordat je de kraamhulp hebt gesproken en dan blijken dingen ineens niet goed te zijn.

Ik had zo'n bellywarmer gekocht omdat het veiliger was dan kruiken, blijft ie niet lang genoeg warm. heb ik alsnog 2 kruiken kunnen kopen, ja wist ik veel.

10. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Maria, als je iets nodig hebt van prenatal geef maar een gil he? Ik bel even de dokter voor mijn kweek en dan ga ik er vandoor

11. Niet meer actief

Grr ik word een beetje gek van mezelf, voel me zo onzeker. Ik heb de baby vandaag dus nog steeds niet gevoeld, alleen vannacht even. Met de vk afgesproken dat ik tegen een uur of 1 zou bellen als ik nog geen leven heb en dat ik dan weer aan de ctg moet. Bah, heb ik helemaal geen zin in, ben die ctg's zo zat. En elke keer blijkt eruit dat alles prima is, dus voel me dan zo'n aansteller. Plus het feit dat m'n pa er dan voor moet komen, want ik wil niet dat Willem hiervoor uit zn werk komt. Jee ik wou dat die kleine gewoon even ging acrobatieken ofzo...

12. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat weet ik hoor. Voor sommige dingen is het toch wel heel handig natuurlijk!

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA en nu heb ik volgens de huisarts toch GEEN blaasontsteking! na de kweek, bleken er wel wat bacteriën in te zitten maar niets noemenswaardig om antibiotica voor te geven, wel slijm van vermoedelijk de slijmprop

14. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Goeiedag meiden.

Al weer lekker aan het kletsen en nog niemand aan het bevallen.

Roelie gefeliciteerd met je datum!

Hier een super nacht gehad, Estrella heeft van 22.30 uur tot 5.30 uur geslapen, nou ja toen hebben we haar toch echt maar even wakker gemaakt ivm de stuwing. Maar ze is heerlijk tevreden.

Las al jullie berichten over wat wel en niet mag, meiden laat jullie niet gek maken door al die verkooppraatjes over veiligheid. Vertrouw op je eigen gevoel.

4 jr geleden mocht ik maar 1 deken in het wiegje (hartje winter en het sneeuwde) dit ivm wiegendood, nu moest ik 2 deken in het wiegje omdat ze niet te koud mogen liggen, en zo veranderd er elke keer wat.
    Gebruik je gezonde verstand. Dan komt het echt wel goed en kijk goed naar je kindje. Estrella ligt in de wagen niet graag op haar rug, maar wel op haar zij. 's nacht legt dus wel weer op haar rug in de wieg.
    Je ziet gauw genoeg wat ze wel en niet prettig vinden.

Daphne, hier ook de tricot slen, geweldig ding en als je het knopen eenmaal door hebt, echt super. Draag hem wel onder je jas, maar de kleine dus niet te warm kleden. Maar ook dat heb je gauw genoeg door.

Roelie lief idee van dat groepskaartje voor linda.

Meiden die vorige week bevallen zijn, jullie krijgen echt nog een kaartje van me, zal ze morgen even laten halen. Ben jullie niet vergeten hoor.

Ga zo Estrella even wakker maken voor haar voeding en dan eten met de jongens.

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik kan het me voorstellen dat je het even helemaal zat bent, maar toch gewoon maar even bellen! Je bent echt GEEN zeur of aansteller. En je kan beter een keer extra heen gaan, dan niet gaan...

16. Niet meer actief

Oh en we hoeven niet meer bang te zijn dat m'n nicht (die een week op me voorloopt) toevallig ook 'onze naam' zou gebruiken. Ik ben net gebeld en ze is een paar uur geleden bevallen van een dochter, Esmeralda. En die naam hadden wij dus niet.

Wel apart trouwens, vind ik, vorig jaar is met 24wkn haar dochtertje overleden en die hebben ze Esmeralda genoemd. En deze dus ook weer. Zou ik persoonlijk niet voor kiezen, maarja, wie ben ik...

17. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    hier slaapt Estrella bij ons op de kamer in haar wieg. Moet zeggen dat ik dus ook geen last heb van haar geluidje, hoor ze liever maar al te graag, ze is nogal stil namelijk. Moet af en toe echt even checken of ze het nog doet. Haha zijn wij dus niet gewend. Echt zo'n lief tevreden meisje. Heeft ook totaal geen last van de herrie van haar broers, bijna eng gewoon.

Zo zie je maar elk kindje is anders, ook ik ben nog wel eens onzeker ondanks het 3e kindje. hahaha.....

18. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Ik heb de beeb vandaag ook nog niet gevoeld. ze zeiden in het ziekenhuis tegen mij als de baby echt heel rustig wordt dan ga je een dezer dagen bevallen. Hij gaat dan steeds minder bewegen en rust om zich voor te bereiden op de zware bevalling.

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ga even eten, Ryan eten geven en dan even mijn middagdutje doen. Alhoewel ik niet moe ben...slapen jullie (de bevallen mama's) nog steeds 's middags? Nou ja...mijn ouders zijn er deze week, dus ik kan het er nu nog even van nemen ;). En vannacht behoorlijk vaak wakker geweest, omdat Ryan zo verkouden is. Dus even wat slaap inhalen is niet verkeerd!

tot later! En Ilse: toch even bellen hoor!

20. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Hé Ilse, dat zou ik idd ook niet doen. het zijn toch 2 aparte kindjes, en leuk voor dit meisje om naar haar overleden zusje genoemd te zijn. Net of ze liever dat eerste meisje hadden gehad.

Hee gewoon gaan hoor naar die CTG je vergeeft het jezelf nooit als het fout gaat!

Deel Deze Pagina