November 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by -, Feb 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    En nu nog maar 3 uurtjes! :)

2. Niet meer actief

:D
    En nu nog maar drie uurtjes inderdaad.
    Lief dat je met me meeleeft Murmel!
    Ik weet vandaag niet goed raad met mezelf. Zit dus maar gewoon achter de pc, op internet te surfen en hier op de site.
    Fijn dat er nog een novembermama online is nu ;)

3. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja, ik heb de pagina op mn werk de hele dag open staan, dus da's wel makkelijk! Kan me je onrust voorstellen. Ben zelf ook heel blij dat onze echo volgende week al om half 9 's morgens is ofzo. Dat scheelt een hoop gestress (maar zal me wel mn nachtrust kosten vrees ik). ;)

4. Niet meer actief

Oh, wow...dat is relaxed. Dat durf ik dus niet he, op mijn werk zitten internetten. Nog los van het feit dat ik daar dan ook 9 van de 10 keer geen tijd voor heb, haha.

Fijn dat je echo al zo lekker vroeg is volgende week. Dat scheelt een hele hoop gestress volgens mij ja. Voor mijn 20 weken echo hoop ik het ook anders te kunnen regelen.

5. Niet meer actief

Wow, wat schrijven jullie veel! Ik geloof nooit dat ik dit allemaal ga kunnen bijbenen!

Nog 1.5 uur Indigo ;)

6. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Geeft niks, hoor. Gewoon weer bijvallen waar we op dat moment zijn gebleven....;)

7. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Nog 40 minuten Indigo en wedden dat je dan straks verschrikkelijk ligt te genieten :)

Ik heb de hele middag in bed gelegen hahaha
    Ik had zin om ff te slapen en ik kan het nu doen zo zonder kids en het lag gewoon zo vreselijk lekker....uurtje getukt, boekje gelezen en nu ga ik ff douchen en daarna snel wat te eten maken voor mezelf en vanavond (in bed!) genieten van Ghost Whisperer en House.....

Ik onderdruk die opruimwoede gewoon kan volgende week wel weer dit relaxen bevalt me wel haha!

Oh Indigo wat fijn voor je dat je misselijkheid verdwenen is en je weer lekker kunt eten!
    Hebben jullie ook steeds zin in ander eten?
    Na de instant noodles, broodjes bapao, mini lions en tomatensoep doe ik momenteel een moord voor gebakken kibbeling....ahum stond er tegen lunchtijd toch een viskraam bij de supermarkt raad eens wat ik gegeten heb :oops:

1 Voordeel ik ben nog niet een grammetje aangekomen ondanks mijn mega honger dus ik eet nog even lekker door ;)

xxx Roelie

8. butterflymom

butterflymom Actief lid

Apr 19, 2007
    145
    0
    0
    vrachtwagenchauffeusse
    Putten
    Jee meiden wat tikken jullie veel.. ben je der een paar daagjes niet en moet je tig pagina's bijlezen.. weet ff ook nie meer wie wat heeft geschreven zo'n beetje sorry :oops: :oops:

Ik weet overigens niet meer of ik mijn gyn afspraak verhaal al had neergezet en anders bij deze nog een keer hihi.. sorry :oops:

Bij de gyn afgelopen dinsdag was alles goed :whistle: :whistle: .. mooie echo en onze uk was echt tarzan aan het spelen slingerde van de ene naar de andere kant ... en zwaaide met zijn armpjes en gebruikte mijn buik als trampoline.. dus wat willen we nog meer ... en de datum staat nu echt vast op 16 november...

Daarna een gesprek gehad met de gyn.. een hele aardige man overigens.. en het mooie betreft vind ik nu zelf is dat hij zelf ook 3 dagen in utrecht zit dus als we naar Utrecht moeten voor die uitgebreidere echo's dan krijgen we hem ook gewoon.. dus hebben we niet weer een andere gyn .. vind dat op zich wel een lekker en goed gevoel..

ik moet overigens mijn vitamine D aanvullen want dat was te laag dus heb een recept gekregen wat ik van de week ff moet halen bij de apotheek..

nu mogen we over 4 week (29 mei) weer op controle.. ow en we doen de nekplooimeting niet ... vind dat we niet nog extra in spanning hoeven te zitten nu .. en d egyn was het daar helemaal met mij eens

Wat betreft het eten hier is echt 0,0 warm eten kan me allemaal gestolen worden.. behalve friet enzo dat gaat er makkelijk in hihi.. maar goed ben nog niks aangekomen behalve 0.5 kg afgevallen hihi.. maar goed dat mag wel bij mij want schrok best wel op de weegschaal van de gyn bij mijn vorige afspraak..

liefs miranda

9. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

Mar 7, 2007
    668
    0
    0
    Even snel: Angelsounds is vanmorgen bezorgd door een meneer van TNT en we hebben hem net getest: het werkt! Ben er helemaal van aan het stralen! :D

10. Niet meer actief

Hallo lieve allemaal,
    Ik zit hier met een glimlach van oor tot oor, voel me gewoonweg heerlijk :D
    De echo was helemaal fantastisch! Ook een superlieve echoscopiste trouwens. Er was een lief klein spruitje te zien van ruim 4 centimeter lang (geen tweeling dus, pfff, opluchting ;) ) dat enorm beweeglijk was. Lag enorm te jumpen en boksen in mijn baarmoeder. Snoezig om te zien, lag tegen de navelstreng aan te boksen.
    Alles zag er volgens de echoscopiste perfect uit. Voldoende vruchtwater, placenta aan mijn rugzijde, navelstreng oke, hoofdje mooi gesloten, mooi harteklopje (prachtig, zo'n knipperend lichtje), maagje gevuld, neusbeentje goed te zien (geen 100 procent garantie, maar wel goede indicatie dat het kindje geen downsyndroom heeft), vier beweeglijke ledemaatjes. En omdat alles er nu zo goed uitziet is de kans dat het nog mis gaat gelukkig ook nihil geworden (ik besef natuurlijk donders goed dat er daarmee nog geen garantie is helaas, maar geeft toch al een wat rustiger gevoel zo)

Poeh, ben er helemaal van onder de indruk. Ongelofelijk, nu is het ineens zoveel tastbaarder dat er leven in me groeit! En ook fijn om te weten dat het kindje er blijkbaar geen last van heeft gehad dat ik me zo ziek heb gevoeld.

Ooooooow, ik ben zo ontzettend blij nu. We zijn helemaal in de wolken nu.
    Fijn ook om het met jullie te kunnen delen :D

11. Niet meer actief

Oh ja, nog vergeten te vertellen: op basis van alle meetgegevens zou het kindje nu 10 weken en 4 of 5 dagen oud zijn. Dit betekent dat het kindje in de groei dus ietsje voorligt, want weet immers precies wanneer de eisprong is geweest op basis van tempmeting.

12. amiek

amiek Actief lid

Sep 29, 2006
    183
    0
    0
    Hallo dames, jeetje ben een paar dagen weggeweest en het valt nu al niet meer bij te lezen! Wat een hoop gespreksstof hier zeg!

Ik heb met een blassontsteking gezeten en vandaar dat ik een aantal dagen niet veel anders heb gedaan dan op de bank gehangen. Was ook erg vervelend omdat ik emdicijnen had gekregen die ik niet vertrouwde. De dokter was op de hoogte van de zwangerschap en verzekerde me dat het medecijn geen kwaad kon. Ik kon op internt echter nergens terugvinden dat het veilig was en ben het uiteindelijk niet gaan slikken. Toen de ontsteking na een paar dagen niet vanzelf over was gegaan, heb ik in het weekend bij de huisartsenpost om andere medicijnen gevraagd. Gelukkig kreeg ik een recept mee en in de bijsluiter staat netjes dat het geen kwaad kan voor een ongeboren kindje. De apotheek vertelde me dat het goed was dat ik de eerste medicijnen niet had gebruikt, pas na de 12 weken kan het medicijn weinig kwaad meer doen (en ik ben nog maar 10 weken zwanger). Voelde me een enorme zeur toen ik het medicijn niet wilde slikken, maar ben maar wat blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd!

Ik heb vorige week overigens een echo gehad! Tijdens mijn eerste afspraak bij de verloskundige stond dat nog helmaal niet op het programma, maar omdat ik ineens geen misselijkheidsklachten meer had en ook de buikpijn was verdwenen wilde de verloskundige voor mijn geruststelling wel even snel kijken (fijn zo'n eigen echoapparaat!). We hebben echt een hele korte blik kunnen werpen op de baby. Het zat netjes in de baarmoeder en het hartje klopte, super nieuws dus :D . Verder hebben we weinig kunnen zien. Het was een ronde vlek met een kloppend zwart puntje. Komende maandag heb ik weer een echo en dan wordt er uitgebreid gekeken en zal ik ook wel een eerste foto meekrijgen!

Weet iemand trouwens of ik de Compeed koortslip lipblaaspatches zonder twijfel mag gebruiken. Door mijn weerstand van nul heb ik nu ook een koorstlip en las dat ik zovirax beter niet kan gebruiken. Daar is nog onvoldoende van bekend of het schade zou kunnen toebrengen aan de baby. Heb nu dus de patches in huis. Heeft iemand ervaring met de patches en mag ik deze gewoon gebruiken......kan op internet niets vinden!

13. stasia

stasia Fanatiek lid

Jan 19, 2007
    3,404
    0
    0
    Hoi dames,

Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest voor de nekplooimeting. Mijn beste vriendin ging met me mee. Die wilde die kleine frummel zo graag een keertje zien. De nekplooi was 1,8 mm en de echoscopist zei dat dat goed was. Verder de kleine nog even nagekeken en alles was goed. Mooi rond hoofdje goede hartslag. Hij is nu 5,62 cm lang en z'n hoofdje is nu 2,45 cm in doorsnede. Hij heeft de hersentjes gezien. Onze frummel lag heerlijk te slapen. Vandaag ook de angelsound binnen gekregen dus vanavond samen met mijn ventje proberen of we wat kunnen horen.

Liefs Stasia

14. stasia

stasia Fanatiek lid

Jan 19, 2007
    3,404
    0
    0
    Amiek, volgens mij kan je die gewoon gebruiken hoor. Ze dekken nl. de koortslip af zodat tie sneller geneest. Ik heb ze een tijd geleden ook gebruikt (voordat ik zwanger was) en voor mij geen zovirax meer.

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Hallo meiden
    Lekker dagje gehad, eerst kwam er ff een vriendin langs en ben toen naar mn schoonzusje gegaan. Lekker buiten in het zonnetje gezeten en ben nu net thuis.

Heb even niet de puf om op iedereen te reageren hoor hihii vinden jullie niet erg he?

16. Morrighan

Morrighan Bekend lid

Nov 21, 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    @ Indigo: Dat je zoveel informatie kreeg! ik heb ondertussen al 3 echo's gehad en alles wat ik te horen krijg is dat het er goed uit ziet, ongeveer 5 dagen voorloopt en dat het hartje klopt. Maar mijn echo;s waren dan ook in het ziekenhuis. misschien dat dat uitmaakt?

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    hebben jullie dat ook wel eens van die jeuk aanvallen over het hele lichaam? Ik heb het nu weer om gek van te worden :(

18. stasia

stasia Fanatiek lid

Jan 19, 2007
    3,404
    0
    0
    Ja heb ik ook weleens en dan voornamelijk mijn benen.

19. Morrighan

Morrighan Bekend lid

Nov 21, 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    jaaaa vooral s'nachts wordt ik er gek van!

20. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    erg he?!
    Heb het echt overal, zelfs mn ogen jeuken soms gewoon.
    Het liefst pak ik een schuurspons hihi maar laat ik dat maar niet doen

Share This Page