Hey meiden! Jeetje, sommige van jullie moeten wel erg lang wachten op de beeb! Heeeel frustrerend, vooral als er al zoveel van ons te vroeg zijn bevallen en voor hun beurt gaan... Kan me goed voorstellen dat (de meeste van) jullie het helemaal zat zijn! Heb alles de afgelopen dagen wel gelezen, maar kom er steeds niet aan toe om te reageren. Esmay slaap momenteel niet zo heel erg best, alleen maar hazeslaapjes, doordat ze zo'n last heeft van haar darmpjes... Ze slaapt meestal maar 1 of 2 keer per dag de 3 uur tussen de fles door en verder is ze veel wakker! Wel is ze vannacht maar 1 keer gekomen voor de voeding ! Daaraan vooraf is ze dan wel 2 uur aan het krijsen geweest, maar goed, is natuurlijk ook vreselijk vervelend dat buikje... Zo frustrerend om niets te kunnen doen dan.... autorijden enz.; Ik ben de avond voor mijn bevalling ook nog naar een verjaardag geweest, had ook echt geen zin om tot mijn bevalling als kluizenaar te gaan leven hoor... Listy en Hans; Gefeliciteerd met de geboorte van Timo !! Wat een bevalling zeg! Niet dat die van mij erg was, maar deze spant de kroon !! Geniet lekker van elkaar !!
Dat heb ik uiteraard ook gevraagd. Sowieso willen ze pas zo laat mogelijk een inwendig onderzoek doen, omdat dat risico's met zich meebrengt (infectiegevaar). Daarbij komt ook nog dat ze pas kunnen strippen als er al een beetje ontsluiting is. En bij 42 weken is die kans groter dan bij 41 weken - zeker bij een eerste bevalling. (Aldus de verloskundige vanmorgen.)
Ben je mooi klaar mee, hier doen ze ook geen inwendig onderzoek. maarja misschien heb je intussen al ontsluiting, dat weten ze tch niet als ze niet even checken?
Echt vreemd hoor, dat ze daar allemaal zo anders over denken. Ik heb bij 36w5d al inwendig onderzoek gehad ivm de ontsluiting, zodoende weet ik dat ik al een week met 2cm rondloop. Niet dat je er iets mee opschiet, maar oke. Zolang ik verder geen weeën ofzo heb, doen ze geen inw. onderzoek meer, maar puur omdat er dan geen reden voor is. Ben intussen dus weer terug uit t zh, heb CTG gehad én echo, en zelfs weer even een gyn gesproken. Alles was goed, baby was beweeglijk, maar ík voelde m niet, das gewoon frustrerend. De gyn zei dat ik 'm nu écht geen 10 keer op een dag meer hoef te voelen, als ik m maar 'af en toe' voel, dan is t goed. En dat ik me niet druk hoefde te maken of ze me een zeur vinden daar, want beter een controle te veel dan te weinig. Toch aardig. Hij wilde wel dat ik nog even een extra controle bij de vk regel voor vrijdag, dus dat gaan we morgen maar even proberen te regelen. Oh en hij zei..baby ligt er klaar voor, kan elk moment komen nu hoor! Arghh...de volgende die dat nu nog zegt, doe ik wat aan hoor! Ze zeggen nu al anderhalve week dat ie 'elk moment kan komen'. Ik geloof er niet meer in
Zo voelde het wel ja...alof hij met zijn handjes zo de boel alvast opentrok Maar serieus ik moest 2 keer naar de wc om mijn inlegkruisje te verschonen ik verloor gewoon urine dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt...pfffff.....en nu slaapt beeb lekker en ik ben moe Het monster
Ah da's dan toch wel aardig van die gyn toch? Dan heb je tenminste niet het gevoel alsof je zeurt...ik herken dat wel hoor, ik trek zelf ook niet zo snel aan de bel ik heb altijd zoiets van ja maar die mensen hebben het ook druk? Dus joh je beeb ligt startklaar en kan elk moment komen hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha Je wacht maar lekker op je beurt
](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Hier volgt mijn bevallingsverhaal! Voor degene die nog moeten bevallen; hij is goed te doen, maar als je even niets over bevallingen wilt lezen ook goed!! Vrijdag 26 oktober Heel de dag rommelde het al wat, krampje hier, krampje daar, maar totaal geen regelmaat en omdat ik twijfelde of dit het al was heb ik mezelf wijs gemaakt dat het niet het echt werk was juist omdat ik twijfelde! 's Middags heb ik op de fiets nog boodschappen gedaan, echt prettig was het fietsen niet meer, maar ja ik moest toch echt nog beschuiten, muisjes, voorraadje boter, dettol en spulletjes voor het avondeten hebben! Toen ik thuiskwam heb ik de drukker van het geboortekaartje nog maar even gemaild, want we hadden nog steeds geen proefdruk ontvangen. Gelukkig reageerde hij heel snel en konden wij 's avonds onze goedkeuring nog doorgeven! Om een uur of half negen zijn we in de auto gestapt, op naar de verjaardag van mijn zusje! Halverwege de autorit begonnen de krampen ineens vrij regelmatig te komen, om de 7 minuten, maar toen we bij mijn zusje aankwamen had ik nergens meer last van ! Om een uur of 22.30 had ik het helemaal gehad en zijn we op huis aangegaan, rond 23.00 uur waren we thuis. Erwin heeft de hond op zijn gemak uitgelaten en rond de klok van 00.30 uur zijn we naar bed gegaan. Ik had wel weer af en toe een krampje, maar wederom totaal geen regelmaat! Slapen is er niet meer van gekomen, om .00.45 uur kwamen de krampen wel vrij regelmatig, ongeveer om de 6 minuten, ze duurde nog geen volle minuten, maar dit veranderde vrij snel. Om 02.00 uur ben ik bad gaan liggen want ik wist niet meer hoe ik moest gaan zitten of liggen... Dit hielp alleen ook niet echt dus klom ik er snel weer uit, toen kwam ik er bij het afdrogen achter dat het wel prettig was om voorover te leunen, dus zo heb ik tot 03.15 de weeen erg goed op kunnen vangen. Wel hebben we toen de VK maar eens gebeld. Zij vond het allemaal nog niet zo spannend klinken en we spraken af dat ze ongeveer een uurtje later zou komen, zo gezegd zo gedaan; om 04.30 uur was ze er eindelijk ! Ze controleerde de hartslag van de kleine welke prima in orde was en toucheerde; 3 centimeter ontsluiting...... Dat viel me wel een beetje tegen. We spraken af dat ze rond 08.30 uur terug zou komen om dan verder te kijken hoe het ervoor stond. Echter om 06.00 uur dacht ik dat ik gek werd van de weeen, een ware weeenstorm! Ik wilde een ruggenprik en wel zo snel mogelijk! Dit was niet leuk.... Dus de VK weer gebeld, gelukkig kwam ze nu wel meteen; wederom het hartje geluisterd en getoucheerd. Ineens zat ik op 8 centimeter WOW, dat ging ineens snel... Omdat mijn vliezen nog niet gebroken waren heeft ze deze toen doorgeprikt en helaas had Esmay in het vruchtwater gepoept; dus het werd toch nog een ziekenhuisbevalling alleen dan zonder ruggenprik! Als een idioot de laatste spulletjes bij elkaar gezocht en tjop,tjop, tjop de auto in (fijn hoor met persweeen )en op naar het ziekenhuis! Eenmaal daar aangekomen (om ongeveer 07.20 uur) werd er door de VK van het ziekenhuis getoucheerd en jawel bijna volledige ontsluiting, alleen het randje stond nog! Ik moest een aantal persweeen op mijn zij weg puffen omdat dan de druk down under groter is en het randje sneller weg zou zijn! Na 3 weeen op mijn zij mocht ik eindelijk gaan persen (ondertussen was het ongeveer 08.00 uur) Ik heb niet geteld hoeveel persweeen ik toen nog heb gehad, maar om 08.35 uur had ik onze prachtige dochter in mijn armen! Al met al dus een bevalling van ongeveer 8 uurtjes en maar 2 hechtingen! Ik wens jullie allemaal net zo'n voorspoedige (of nog betere) bevalling toe!
Hahahahahahahahaha! Maar Ilse toch, zwanger zijn is zo LEUK! (als je de obstipatie, gebroken nachten, aambeien, buikpijn, ziekenhuisbezoeken, onrust, onzekerheid en hormoonaanvallen wegdenkt?)
Ik zal van de week nog even het geboortekaartje van Esmay inscannen en aan jullie mailen ! Zelfs daar ben ik nog niet aan toe gekomen.... Komt omdat ik eigenlijk altijd beneden achter de laptop zit en de scanner boven staat... Maar jullie houden hem nog tegoed van me! He getver wat een p*kkeweer ! Ik wilde eigenlijk even lekker met Esmay naar de AH wandelen, maar eer ik daar ben ben ik zeer waarschijnlijk net een verzopen kat! Dat wordt dus straks boodschapjes doen als papa thuis is!
Oh maar dat hoor je me ook niet zeggen hoor, de eerste 7 maanden van mn zwangerschap waren prima te doen, weinig kwaaltjes, op t maagzuur na. Niet overgegeven, geen vocht, geen andere problemen. Maar de laatste 2 weken is t gewoon pure shit, om t zo maar even te zeggen Tis gewoon niet goed verdeeld hahahah Verder blijf ik erbij dat ik een prima zwangerschap heb gehad hoor, geen reden tot klagen. Alleen nu ben ik t een beetje zat
Jen leuk om je verhaal te lezen! Klinkt als een vrij makkelijke bevalling toch? Zeker voor een eerste! En het is idd pokkeweer, het hoost hier en als ik het zo lees word het morgen stervenskoud...brrrrrrr....
Was inderdaad een vrij makkelijke bevalling ja! Als we ooit voor een tweede kindje gaan, moet ik dit ook melden bij de VK zodat er duidelijke afspraken gemaakt kunnen worden over wanneer ik aan de bel moet trekken enz... Oh getver; morgen stervenskoud : Moet dat nou? Zal zo eens even bij het knmi gaan kijken wat de vooruitzichten zijn...
Nou ja zeg tis maar goed dat ik niet aan het bevallen ben, René neemt niet eens de telefoon op Zal ik als hij straks terugbelt hem eens laten schrikken en zeggen dat ik aan het bevallen ben
Ik heb het even nagevraagd. Bij de vk loopt je tot 42wOd,daarna ben je overgeleverd aan de gyn van het ziekenhuis, die laten je meestal nog een paar dagen lopen. In mijn geval is 42wOd een vrijdag. Ik zal dan pas maandag of dinsdag erop worden ingeleidt. Maar de volledige 43w0d doen ze dus niet. (hier dus)