November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hey, dat klinkt als Esmay.... ;)
    Die heeft daar dus ook een handje van...

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de wijkverpleegkundige er
    over te zeggen heeft...

2. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Geef jij ook fv? Ik laat het je morgen in ieder geval nog even weten! Ik wil Ryan ook niet nog 1 uur laten huilen, zodat hij dan om de 4 uur zijn voeding krijgt :confused:

3. Niet meer actief

He Debby, Ja hier ook FV...........

Nu krijgt Esmay nog wel 7 keer per dag de fles, dus om de drie uur ( en 's nachts ook wel eens 1 extra) maar ze drinkt de laatste dagen haar fles echt heel wisselend. De ene keer drinkt ze 50 de andere keer 70, vanmorgen dronk ze bij de eerste fles 90 en de tweede fles 100, vanmiddag daarentegen maar weer 60...

Maar ze blijft gewoon wel die drie uur slapen, soms moet ik haar zelfs wakker maken!

Heeft Ryan ook last van krampjes enz?

4. Vanmorgen ben ik voor het eerst naar het CB geweest... hier mijn verhaal :oops:

Vandaag ben ik voor het eerst met Fenna naar het Consultatiebureau geweest. Ze gaan er vanuit dat je alles al weet ofzo... Kom ik daar binnen, dus ik wacht nejes op de gang tot ik wordt geroepen. Fout 1. Komt er een aardige mevrouw langslopen, die zegt: 'oh je mag gewoon naar binnenlopen hoor!'
    Binnengekomen, ehm en nu? Dus ik leg Fenna in de draagzak neer op het bureau... waar moet ik beginnen en wat moet ik doen? Ehm maar even vragen: 'Moet ik haar uitkleden voor het wegen en meten?' 'Ja'. Oke, maar waar, ik kijk om me heen. Zie aankleedhokjes met aankleedkussens, een paar zijn er bezet...ik kies er maar één uit. Zo Fenna uitgekleed en ik neem haar maar mee naar de weegschaal. Is dit de bedoeling? Ik leg haar neer en de vrouw achter het bureau kijkt hoeveel ze weegt. Ben benieuwd, want de laatste keer was anderhalve week geleden en toen woog ze precies 3500 gram. Toen was ze in anderhalve week 260 gram gegroeid. Nu is ze weer flink gegroeid! Ze weegt nu 3845, dus ze is 345 gram aangekomen de afgelopen week! Knappe meid! Daarna nog even meten. Je bent ook in de lengte gegroeid, want je bent van 48 cm anderhalve week na je geboorte naar 52 cm gegaan! Ik loop met Fenna terug naar het aankleedkussen. Fout 2. De vrouw achter het bureau komt achter me aan met een meetlint. Ook haar hoofdje moet worden gemeten (?). Iig dat is 35,5 cm in de omtrek. Nuttig om te weten? Ach ja.. Ik kleed haar maar weer aan, want er wordt me niet verteld wat er verder gaat gebeuren. Fout 3. 'Oh, je hebt haar al aangekleed, ze mag uitgekleed blijven. Heb je een omslagdoek bij je?' 'Nee' 'Oh, dan mag je haar straks bij de arts uitkleden, anders krijgt ze het nu zo koud.' Arts? Oke.. we gaan blijkbaar nog naar de arts. 'Je mag even op de stoel gaan zitten om te wachten'. 'Oke'. Tjonge voel ik me even knullig, ik heb hier dus echt geen verstand van :) Even later gaat de deur van de kinderarts open en mag ik naar binnen. Daar weer uitkleden en Fenna zet het op een brullen. Was allang blij dat ze daarvoor stil was gebleven. Lang leve de speen! Maar goed, ze is APK gekeurd, en aan het einde van het onderzoek, ze had haar luier uit, plast ze nog even het aankleedkussen onder :D En helaas ook haar jasje. Maar goed.. weer mee terug genomen naar het aankleedkussen en aankleden maar. De vrouw achter het bureau komt nog even bij me.. 'Heeft de arts je boekje meegegeven?' 'Ja, die zit in mijn tas.' Ja, ik zat met mijn handen vol, dus ze vraagt of ze hem mag pakken. Tuurlijk. Even bijgeschreven voor de volgende afspraak en weer teruggestopt in mijn tas door de mevrouw die achter het bureau zat. Tja.. tijd om naar huis te gaan, voor ik nog meer fouten kan maken.. en voor Fenna nog meer fratsen uithaalt. Pff.. de volgende keer hoop ik dat het beter gaat. Ik heb nog een maand de tijd om te bedenken hoe het zou moeten.

5. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja Ryan heeft ook last van krampjes. we hebben al druppels van VSM gehaald, maar hij blijft toch wel last houden...wel zielig hoor! Ryan heeft nog nooit een fles van 100cc leeggedronken, maar inderdaad ook heel wisselend. De ene dag gaat het heel goed en de andere dag weer heel slecht. En gezien zijn voorgeschiedenis maak je je dan toch eerder zorgen. HIj meldt zichzelf wel als hij honger heeft, ik hoef hem niet meer wakker te maken.

6. Ik denk trouwens dat het niets vreemds is dat ze elke fles wat anders drinken. Ik mer het aan de bv ook. De ene keer drinkt Fenna 10 minuten, de andere keer bijna 30 minuten. Daar zit ook denk ik best veel verschil tussen dus qua hoeveelheid. Ik geloof niet dat je je daar heel druk om hoeft te maken als ze verder maar goed groeien en plassen.

7. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Nog nieuws van Maria?

8. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    hey hier nog al zo'n dwarse.. meneer heeft de afgelopen twee dagen er een handje van om om de 2,5uur te komen.. dus óók 's nachts.. grrr ben benieuwd hoe lang ie dit volhoudt (en ik :p )

Daphne, heerlijk he die onwetendheid. Ik ging er ook vorige week heen en dacht.. ok, en nu? Ik moet vrijdag voor zijn eerste inentingen.. brrr ben er nu al zenuwachtig van..

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik weet dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar doe het toch...kan wel janken! Maar mijn ouders zijn er en dan is mijn moeder ook direct in paniek. Grrrr...weet echt niet wat ik eraan kan doen!

10. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Deesje: inderdaad...dat rust lekker uit zit er gewoon niet in! Ryan heeft ook nogal een verkeerd dag- en nachtritme, maar alles went! En ondertussen geniet ik ook gewoon optimaal van ons mannetje ;). En ook ik vergeet vaak gewoon te eten...
    En van Pamela Anderson borsten heb ik geen last. Wel een beetje lekkage (ik geef fv), maar ik denk door de borstverkleining dat ik niet heel veel melkklieren meer heb.

Dafje: wat balen zeg dat je weer ziek wordt...ik hoop dat je snel hersteld! Want op die manier is inderdaad alles teveel en kan je niet echt genieten van Fenna! En vervelend dat ze zoveel spuugt en vooral dat niemand kan zeggen waar het nu door komt! Aan jullie ligt het in ieder geval niet, je hebt genoeg mensen ingeschakeld om het na te vragen!

Ilse: wat leuk zeg dat je een bestelling kreeg via je webwinkel! Wist niet dat je die had?! Maak je de sieraden zelf?

Peetje: goed om te horen dat toch alles goed was! Het is wel vervelend iedere keer naar het ziekenhuis te moeten, maar ook wel weer een geruststellend gevoel als alles goed is!

Linda: goed om te horen dat het iets beter gaat met je rug. Denk eraan dat je wel voldoende rust neemt he?!

Sorry...ik was aan het bijlezen, maar kan mijn aandacht er even niet bijhouden...probeer later wel bij te lezen en anders maar even niet!

11. Niet meer actief

Nee ik maak ze niet zelf, ben niet zo'n creabea helaas. Maar ik koop ze wel zelf in, telt dat ook? Ik geloof dat je hier op t forum geen reclame mag maken voor andere websites enzo, ik had t in mn profiel staan, maar kreeg een waarschuwing per PB van de beheerders dat het weg moest. Het heet Kadootje voor Jezelf , dus zet daar even punt nl achter (zonder spaties uiteraard) en je hebt mn website :)

12. Niet meer actief

Esmay mag dan geen voorgeschiedenis hebben qua slecht eten/drinken, maar toch maak je je zorgen hoor....

Maar ik ben blij te lezen dat dit dus eigenlijk een veelvoorkomend iets is!
    Dat geeft mij in ieder geval een wat zekerder gevoel!

Esmay is vorige week zondag voor het laatst gewogen, toen zat ze op 3180 gram. Ik weet alleen niet of ze nu qua gewicht alweer gegroeid is...
    Wilde vandaag naar het weeguurtje op het consultatiebureau gaan; ik dacht dat het dinsdag was, maar dat is het dus niet.... :oops: :)

Nou moet ik dus nog een weekje wachten voor ik haar kan wegen...nou ja, zolang ze gewoon lekker slaapt en tevreden is met de hoeveelheid voeding zal het wel goed zijn..

@Debby; wij hebben voor Esmay venkeldruppels gehaald, want die VSM druppels hielpen haar ook niet. Je kan deze gewoon bij de drogist halen.

13. Niet meer actief

@Gwen; Hoe is het trouwens gegaan met jullie Jack Russel? Kan hij een beetje omgaan met het feit dat er een nieuw gezinslid is?

Die van ons gelukkig wel aardig, hij is af en toe nog wat zenuwachtig qua gedrag, maar komt ook vaak bij me liggen als ik Esmay de fles geef..

14. Niet meer actief

M'n moeder is intussen weer weg. Moest af en toe even op mn tong bijten ivm dr gezeur, maar alles ging goed. Tis in elk geval niet zo erg dat tafelkleedjes voor me meeneemt ofzo, zoals ik van Melina lees ;) Maar wel dat ze er vanuit gaat dat wij dingen net zo beleven als zij en t zelfde vinden als zij. Zij vindt dat wij andere gordijnen op de babykamer moeten hangen, want deze kleuren niet bij de rest. Dus ging ze zoeken naar gordijnen, want wij willen anderen..nee, WIJ willen geen anderen mam, dat vind JIJ. Of de schoenen in de gang, daar moeten we een kast voor kopen, want daar storen we ons aan. Nee, daar stoor JIJ je aan, wij niet. Dat soort dingen. Ach, ze bedoelt het goed, ze snapt gewoon niet dat wij anders in mekaar zitten als zij en dat wij sommige dingen gewoon niet belangrijk vinden.

In elk geval is mn huisje nu weer schoon omdat mn hulpje vanmorgen geweest is en mn moeder heeft weer even was staan vouwen en strijken, dus ben weer helemaal bij, heerlijk hoor! Ze is nu nog bezig met de vitrage (we hebben al 3 jaar 'tijdelijk' ouwe virtrage hangen) die is hopelijk ook volgende week af. Dan wordt het steeds 'echter' hier ;)

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Oke...zal binnenkort eens even kijken! Op dit moment staat mijn hoofd nergens naar...wordt gek van mijn moeder! Zodra Ryan maar een piepje geeft, staat ze al boven de wandelwagen! En ze rookt, dus ze stinkt dan nog hartstikke naar rook...en zodra ik Ryan aan mijn vader geef, kijkt ze stinkend jaloers...grr...ik ben blij dat ze vrijdag weer weg gaan (oh...wat ben ik slecht zeg!) :oops: :oops:

16. Oei... ik dacht dat ze nu al gingen inenten, maar nee dus, nog een fout hihi...

Fenna kom ook onregelmatiger dan voorheen.. eerst steeds 4 uur, maar nu 3 uur, 2,5 uur, 4 uur, als je niet oplet 5 uur :oops:, maar het wisselt steeds...

Vannacht heeft ze na wat huiltjes toch besloten om door te slapen: yes! sinds 5 nachten weer 8 uur! maar niet 8 uur geslapen, want ze huilde even om half 4 en om 5 uur en ik wordt wakker van elk geluidje van haar uiteraard. En ook hier slaapt Jeroen er gewoon doorheen :(

17. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ryan wordt morgen gewogen, dus ik ben benieuwd...en hij slaapt ook gewoon goed tussen de voedingen door, dus hij zal ook wel genoeg krijgen. Maar toch...ze hameren er zo op dat hij nu zo en zoveel moet drinken, dat je je al snel zorgen gaat maken.
    En ik zal even die andere druppels halen, bedankt voor de tip!

18. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    zou maria nu echt heftig aan het puffen zijn? :)

ik lees echt bij maar kom gewoon niet toe aan het reageren.

hier zijn het gebroken nachten met rayan die om de 3 uur komt.kruip s'morgens dus ook gewoon terug als de kids naar school zijn.maar voel me nog steeds lam.hij zit nu op 7 voedingen van 100 cc.ga morgen ook maar eens wegen.

het is echt een heel tevreden ventje,en zijn broers zijn nu ook wel gewend aan hem.niet dat ze veel knuffelen maar ze letten wel op of hij huilt ofzo.
    het is nu al een papa's kindje als hij hicham zijn stem hoort gaat hij mopperen om opgepakt te worden hihi.

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat komt me ook bekend voor...Arnoud slaapt ook gewoon overal doorheen! En ik hoor dus ook alles (ook al ligt Ryan op z'n eigen kamertje, die ligt overigens wel naast die van ons).

20. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    nee nog niks, gaat vandaag niet gebeuren, weeen zuijn heftig, maar zit nog veel rijd tussen..
    hedb net geniest en ik zat helemaal onder

Deel Deze Pagina