November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gelukkig gaat het hier inmiddels wel weer wat beter. Heb gisteren gewoon veeeel te veeeeel gedaan, dat had zijn weerslag op mijn gezondheid...

Jeetje wat hebben jullie allemaal vreemde ouders... nu al drie meiden met (schoon)ouders die fratsen uithalen... hier valt het gelukkig nog mee.

2. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    @Jen, ja het gaat verbazingwekkend goed met onze Jack Russell. Hij is idd soms wat zenuwachtig, maar dat issie altijd haha.. Als ik Mika voeding geeft komt ie er bij zitten. En als Mika begint te huilen rent ie naar boven en gaat voor zijn deur zitten :) Hij mag alleen zijn kamertje niet in, dat vindt ie maar vervelend.. maar verder.. :thumup:

@Maria, weeen kunnen lang duren hoor.. heb ook 20 uur weeen gehad. Continue om de 10 minuten gemiddeld. Pas de laatste 2 uur kwamen ze erg regelmatig en korter op elkaar.. dus doorzetten kan het zeker wel hoor! Ik heb dan nog wel aan de remmers gelegen, maar goed..
    De gyn zei vanochtend dat het een voorspoedige bevalling was :( Nou, als ik hier die stortbevallingen lees.. pfff Mika was dan nog wel niet ingedaald maar goed, volgende keer hoop ik er wel iets korter over te doen en niet nog een uur persweeen wegzuchten haha..

3. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dafje: dat verhaal over het cb zou mij ook kunnen overkomen! Ben blij dat ik even gelezen ehb wat de bedoeling is, hahah. Maar wel vreemd dat ze je niet even "begeleiden" zeg! Nou ja...gelukkig weet iedereen nu wat er van haar verwacht wordt dankzij jouw verhaal!

Maria: ik hoop toch echt voorjou dat het door gaat zetten! Wel vreemd dat de vk niet even heeft gekeken hoor...maar ja, ze zijn vaak ook bang voor infectiegevaar!

En Roelie en Serafijntje: mag ik bij jullie onder de steen tot en met vrijdag (dan zijn mijn ouders weg...)?

4. Helemaal onder de nies Maria? Of onder iets anders :)

5. Fenna slaapt ook op haar eigen kamer, die ligt ook naast die van ons.. Alleen wij hebben de deuren allemaal openstaan, dus kunnen we alles, maar dan ook alles horen.. tot aan de scheetjes aan toe haha..

6. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    of pis, of vrwater of slijm

7. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    meiden vertel me aub hoe ik rayan ook op zijn eigen kamer krijg.

laten jullie de kleine even huilen als jullie hem in bed leggen?

8. Graag gedaan :)

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hallo meiden
    Wat een actie weer hierzo
    Maria, bij mij waren de weeen in het begin ook niet zo actief hoor, maar kan heel snel gaan ineens.
    Lekker blijven bewegenkreeg ik het advies.

Zie dat er ook een hoop kleintjes aan de krampjes zitten, zielig he?! Hier heeft Quinn ook wel eens krampjes, gelukkig niet vaak, meestal in de avond eventjes en dit kan ik goed weg masseren bij hem.
    Ik heb geen druppels ook ofzo ertegen omdat het nog goed is op te vangen.
    Quinn krijgt ook nog om de 3 uur eten en zit nu aan de 70cc per voeding, en dit gaat tot nu toe met alle liefde op. Jammer genoeg gaan de voedingen ook in de nacht door en rond een uur of 3 slaapt meneer niet meer :(

Hier was vandaag kraamzorg voor het laatst, snik snik, wat zal ik haar missen zeg.
    We hebben namens Quinn een roos gehaald en namens ons een enorm bos bloemen. Ook hebben we een kaart gekocht en we hebben alle 3 een stukje geschreven en een stukje gezamelijk. Ze moest bijna huilen. Zoiets had ze nog nooit mee gemaakt. Moest echt even slikken hoor toen ze weg ging, ze ging ook een uur later weg hihi
    Maar ze wil graag nog een keer langs komen en we hebben haar mail adres zodat we af en toe foto's kunnen sturen van Quinn, Ze had ook een in het kraamboek een gedichtje geschreven voor Quinn, nou ben toen maar even weg gelopen
    Raar idee dat we het vanaf morgen zelf moeten doen. Ook nooit gedacht dat we zo'n klik zouden krijgen met de kraamverzorgster

Ik zit nu trouwens te wachten op de verloskundige, ze zijn gister ook geweest maar dat liep zo raar, 5 min was ze er maar voor het afsluiten, ze heeft Quinn totaal niet bekeken en heeft alleen zijn gewicht genoteerd. Maar omdat Quinn zijn naveltje flnk rood is had de kraamverzogster de vk gebeld met verzoek dat ze nog maar langs moesten komen. Dus ben benieuwd.

Ga eens kijken of ik mijn eetlust kan vinden en wat te eten kan maken

10. Niet meer actief

@Dafje; Jeetje wat een gedoe zeg op dat CB, gelukkig heeft de wijkverpleegkundige me al een beetje uitgelegd wat ik kan verwachten als ik daar de eerste afspraak heb....Maar het zou mij ook zomaar kunnen overkomen! Tja, dan moeten ze maar duidelijk zijn hoor!

Wel een mooie actie van Fenna om het aankleedkussen en de arts onder te plassen :)

En wat fijn dat jij jezelf weer een stuk beter voelt! Dat was dus een wijze les; voorlopig nog even lekker rustig aan doen!

@Gwen; Het is dat Bandit niet naar boven kan ivm traphekje, maar anders zou hij dus een kopie zijn van jullie Jack! Als Esmay beneden in de box ligt en begint te huilen dan gaat hij bij de box staan en zit hij je aan te kijken alsof hij wil zeggen; "Hee, kom eens kijken bij mijn vriendinntje, ze huilt hoor!" Zo schattig om te zien...

@Debby; Oh wat balen zeg dat je moeder zo op je lip zit...of liever gezegd op Ryan's lip.... ;) Meid, sterkte ermee! Nog 2 daagjes en dan kan je weer lekker je eigen ding doen! En als ze zich er echt teveel mee gaat bemoeien dan moet je er gewoon wat van zeggen...
    (lekker makkelijk gezegd, maar that's the only way)

@Maria; oh wat balen zeg, ik hoop voor je dat de weeen toch snel gaan doorzetten en dat je snel jullie meisje in je armen mag nemen!
    Zet hem op he meid!

11. Jep, Ruby, laten huilen, hoe moeilijk het soms ook is.. Wij proberen Fenna met een klein vast ritueeltje wat structuur te bieden, zodat ze op een gegeven moment weet dat ze daarna moet gaan slapen. Kusje op haar voorhoofd, muziekje van zo'n trekdingetje aan. En dan welterusten zeggen.

Als het heel lang duurt het huilen vind ik het ook wel moeilijk hoor.. Ze kan zelfs 's morgens tussen 8 en 12 vaak 2-3 uur huilen... maar huiluurtjes moeten er ook zijn. Soms zet ik dan het muziekje nog een keer aan, maar verder geen aandacht..

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij zijn nu ook bezig Quinn in zijn eigenkamer en bedje te laten slapen. Hij slaapt nu nog nin de bak van de kinderwagen in de woonkamer bij ons.
    Wij bouwen het slapen in zijn eigen kamer op door overdag hem in zijn eigen bedje te laten slapen, en hopelijk slaapt hij dan binnenkort volledig in zijn eigen kamertje en bedje

13. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik hoor alles door de muur heen :confused:

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik laat Quinn geen uren huilen, 10 min is de max, dan doe ik de speen in zijn mond, zeg niks aai over zijn rug en loop dan weer weg. Dat zijn dan wel een heleboel loopjes in de nacht, maar ja moet wel

Verder huilt Quinn eigelijk niet, ja ales het etens tijd is :D

15. kirstenyana

kirstenyana Actief lid

22 nov 2006
    130
    0
    0
    hier een september mama die eigelijkeen oktober mama had moeten zijn

voor alle mama'smet babys die krampen hebben en wat terug spuwen een gouden raad ga eens met je baby na osteopaat onze yuul heeft drie weken aan een stuk krampen gehad wij en hij konden niet meer bleek er in zijn nek een wervel geblokkeerd te zitten dwaar de zenuw van maag darm kanaal door loopt ik geloofde er eest niet in maar een keer geweest en krampen waren weg...
    ook hij dronk eens om de vier dan om de drie of om de twee uur
    dames dit gaat over hij zit nu netjes op vier uur en drinkt zijn fles bijna altijd leeg
    wou gewoon jullie een hart onder de riem steken en de mamas met babys metkrampen het werkt echt
    osteopaat gaf me als uitles dat als baby geboren wordt natuurlijk of met keizersnede wordt er aan getrokken en elke baby wordt het best na de geboorte eens nagekeken door een osteopaat die de werveltjes dan terug kan goed zetten zelfs de meeste huilbabys zijn met een osteopaat geholpen

hoop dat ik iemand heb kunnen helpen
    xxx mama van yuul

16. Niet meer actief

Hey Dees; Leuk weer wat van je te horen! Wel wat minder dat Quinn besloten heeft om 's nachts na drieen niet meer te willen slapen...
    Het ritme kan nog veranderen, dus ik hoop voor je dat hij straks wat minder vaak 's nachts wakker is zodat jij ook lekker kunt slapen!

Ik laat Esmay ook niet zo heel lang huilen, ongeveer 10 minuutjes a een kwartiertje... Maar zij ligt al vanaf dag 1 op haar eigen kamertje en dat gaat eigenlijk heel goed...Als ze huilt heeft ze gewoon aandacht nodig/ krampjes...verder hoor ik haar eigenlijk niet!

De aandacht vraagt ze meestal ook hier tijdens etenstijd, ONZE etenstijd wel te verstaan.... :( Ook niet echt handig, maar ja, liever overdag dan 's nachts...

17. Niet meer actief

Hahahhaaa :) , ook dat is dus een bekend fenomeen! De papa's worden niet wakker 's nachts...

Hier ook zo een hoor! ;) Maar ik por hem gewoon wakker, wij hebben namelijk de deal dat ik 's nachts Esmay haar luier verschoon, Erwin maakt haar flesje klaar en ik doe dan de voeding zodat Erwin weer verder kan pitten....Hij moet er tenslotte weer vroeg uit 's morgens..

18. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha, dat is grappig. Wij hebben hier dezelfde deal ;)

19. Niet meer actief

Hoi,

Bedankt voor je inbraak! Misschien hebben sommige mama's hier inderdaad iets aan!

Ik heb zelf tijdens mijn zwangerschap ook bij de Ostheopaat gelopen voor mijn bekken en was daarmee heel goed geholpen!

Ik had dit dus al wel in mijn achterhoofd zitten voor als het niet minder/ beter wordt...

20. Niet meer actief

Voor de mama's onder ons; Ik heb een novembermama 2007 topic geopend bij de mama's!

Voorlopig blijf ik nog even lekker hier kletsen, maar ons "maandje" staat alvast op ons te wachten voor als we allemaal bevallen zijn!

Deel Deze Pagina